Общ форум | Chit-chat > Общи приказки, свързани с хобито | Chit-chat about the hobby

Железопътни катастрофи и изцепки

<< < (106/249) > >>

bdz43r:

--- Цитат на: mitko0888 link=topic=1410.msg96386#msg96386 date=1410602685 ---До колкото знам (поне за едната система) всичко се регистрира достатъчно точно и надеждно.
--- Край на цитат ---
Записва се, че машинистът е съобщил, че оборудването дава грешка 998 и е изключил системата. Никой след това не проверява регистриращото устройство на локомотива дали наистина е имало такава грешка. Съобщението за грешка и разрешението за изключване потъват в дневниците и нямат никакви по-нататъшни последствия. Няма и изискване в участъка да се движат само оборудвани локомотиви (отмениха го преди много години).
--- Цитат на: mitko0888 link=topic=1410.msg96386#msg96386 date=1410602685 ---А и защо във вашите среди говорите все за грешки в оборудването. Ако има такава грешка (което става изключително рядко), тя се регистрира и трябва само да се отстрани. Ако е грешка в някой от датчиците (което сигурно се случва често) - каквото трябва се подменя. Но ако това не се прави както трябва, това вече е 100% човешка грешка...
--- Край на цитат ---
Грешки в оборудването се получават от неадекватно поддържане от недобре обучен и напълно безразличен персонал, на който не са осигурени елементарни условия или най-просто с пр*дня боя не става. Бализите трябва да отговарят на определени условия, трябва да са кодирани правилно, не трябва да са затрупани с камъни, не трябва да има метални предмети около тях, не трябва да липсват и преди всичко - трябва да се ползват. Иначе постепенно едни бализи се повреждат, други се оказват затрупани с камъни от някоя подбивна машина, трети се смущават от стоманената обтяжка на съседния траверс, поставена от случаен работник по поддържането и т. н. Когато системата на практика не се ползва, естествено за тези нередности никой не знае и никой не се опитва да ги отстранява.

--- Цитат на: urko link=topic=1410.msg96385#msg96385 date=1410601689 ---Но става катастрофата заради недоизградената система за сигурност исигнализация...
--- Край на цитат ---
Това твърдение на каква база е? Някъде бяха пуснали супер размазан клип, сниман веднага след катастрофата, на който уж се виждало, че няма бализи, а били монтирани по-късно. Аз пък имам Full HD видео от миналата есен, на което чудесно се виждат монтираните бализи. Конспиративните теории са чудесно оправдание, за да не е крив "нашия човек" и за създаване на евтина сензация за простолюдието, но рядко кореспондират с истината. Дори на самото "доказателство" на журналистите, които ще говорят в Неделя е записано съвсем ясно, че е фалшиво, но 99,9% от зрителите ще го гледат без да знаят какво точно виждат и ще вярват, че мафията, международното положение, ЦРУ и КГБ искат да скрият ужасната далавера с липсващата система.
Въпросната система за сигурност беше монтирана и активна още 2 месеца преди катастрофата (лично съм я изпробвал, дори си навлякох проверка от пловдивски инструктор, случайно пътуващ във влака, който дойде да проучи защо спираме толкова често в нищото), но както и по-горе споменах, всички я бяха отписали и реално не се ползваше (да не се бърка с "нямаше я") нито там, нито другаде, където я има. Естествено не беше в пълна изправност, но и как да е изправна, когато никой не я включва, за да се види, че има проблеми? А и защо да я включва, като никой не изисква това? На мен ми се смееха, като два месеца преди катастрофата се опитвах да събирам бализите с грешки и спирах по 20 пъти и ми казваха да не се занимавам с глупости, това не интересувало никого.

pach:
Да разбира се ... матрЯлът е калпав. Напоследък се питам ти машинист ли си или служител на инфраструктурата?
И въобще каква е тая упоритост да не се допуснат и други гледни точки, освен "официалната", че машинистите са виновни?
Само да се допуснат за разглеждане, не да се бяга от тях като дявол от тамян. Отдавам го на всеобщата ни заблуда в която живеем и са ни вкарали в руслото на овчедушните хора на тази територия. За друго не смея да си помисля даже...

Ще ти се смеят разбира се, щото са от този материал, не от "марсианския" както казва Милен,
а се смеят, че се опитваш да събереш данни за бализите с грешки, защото знаят, че е "кауза пердута" (поне за тях).
И добре, че само ти се смеят, щото ако представиш пълната картинка за състоянието
на инфраструктурата, може друго да ти се случи (да не дава Господ).

Нали за тези "нови" бализи, релси, централизации и сигнализации, някои е взел едни мнооооого добри пари.
 А ти с твойте реално събрани данни (а не по протоколи на приемни комисии) ще покажеш,
че той не само не трябва да получи тези пари, ами трябва да плати съответната неустойка (ако такава е предвидена обаче)
 за мърлявата работа и да отиде на съд за абсолютно саботиране сигурността на движението в страната.

Особено ако монтираните беализи са само часто от голямата лъжа, и които бализи ти имаш на HD клип,
ама те  след това са демонтирани за да се "покажат" на друг обект за попълване протокола на приемната комисия за него.
И се появява клип без тези бализи, който не е HD защото е сниман с телефона най-вероятно.
Човек ако знае на какво ще попадне  трябва постоянно да се носи в себе си (аз съм изключение с моята камера)
 една камера от моделите на GoPro например, за да задоволи изискванията за HD качество на евентуалните доказателства по случилото се!!!

За справка - въпросният ремонтиран два месеца преди това участък е струвал на Европа и данъкоплатците 35 млн.лева.
Цените му май са правени като тези тук - "Свити милиони от НКЖИ":


--- Цитат ---някои фрапиращи данни и примери
•        През 2012 г. за авариен ремонт на 355 м. Железен път в междугарието Самоводене-Велико Търново по 4-та жп линия след провеждане на три аварийни процедури са изразходвани публични средства в общ размер на 16 127 534 лв. без ДДС или цена над 45 млн. лв без ДДС на 1 км железен път.
•        Поръчка за авариен ремонт в междугарието Черниче - Пейо Яворов. В рамките на поръчката е укрепен и ремонтиран 175 м. железен път за стойност в размер 6 771 841 лв. без ДДС или цена около 40 млн. лв/км.
•        Аварийно-възстановителни строително-ремонтни работи и укрепителни съоръжения от км 182+780 до км 182+930 в гара Плачковци по 4-та жп линия. Укрепени и ремонтирани 150 & железен път на обща стойност 6 991 223 лв. или 46 млн. лв/км.
--- Край на цитат ---

Говорил съм с хора които работят във фирма изпълнителка на такива проекти и на въпроса защо правят такива
глупостти и ползват некоректни методи за доставка, строителство и усвояване на парите, отговорът е
"ми защото всички правят така - важното е парите да вземем!!!".
На репликата ми " ...а като стане сакатлъка евентуално, това ли ще е оправданието ви?"
отговарят, че това не са го казвали никога и никога не биха го повторили официално.
И това са само работещи в тази фирма, а не техните собственици!!!! И това е матирал.
А като попитах, ако тяхните деца или майки попаднат в подобна ситуация, почват да гледат "умно в една точка"
 и после се направиха,  че не са ме виждали въобще. А аз питах само от чисто техническо любопитство да разбера,
 така ли наистина се прави - зер  да "прихвана" нещо от железопътното строителство.
Пък се оказа, че съм попаднал на лошия пример...

Надявам се екипа на нова да не спре до тук и да им позволят да излъчат и останалите части от филма,
макар натиска върху тях да е голям и то под благовидния предлог - да не се пречи на следствието.
Сякаш намерените от тях ...интересни случки, документи и и изказани различни причини, не биха подпомогнали
въпросното следствие за изясняване на истинските причини за катастрофата.

Казвате, че "материалът" ни в страната бил такъв!!!
"Материалът" е такъв какъвто го направим ние, щото и ние сам част от него.
Но тъй като добре са ни овладяли, всички сме станали овчедуши и когато все пак някои се опита
да покаже действителността пред очите ни, ние вкупом почваме да скачаме сруще него.

Че материалът ни е такъв, че е чикиджия, че некадърник който се опитва да пробие в кариерата
или политиката, че леля му е к**ва, че той е педофил и какво ли не още.

А всъщност човекът не се примирява да гледа как овчедушите ни, ги карат постепенно на заколение
и се опитва да ...промени материалът. Колкото по-близо стига до истината, толкова повече
почва да пречи на въпросните кукловоди, които егото им нараства след такива изказвания за "материала".

Ще е интересно все пак до какви изводи ще стигне следствието и ще промени ли това нещо в държавата ни като територия.
Иначе единствено за загиналият, вече е късно да се промени каквото и да е било...
Останалите все още можем...да променим материалът.
 :hi:

Офтоп.
Жоре специално поздравление за "предизборният" клип - много е точен за работа с материала.
 :clapping: :clapping: :clapping:

bdz43r:

--- Цитат на: pach link=topic=1410.msg96446#msg96446 date=1410763957 ---Нали за тези "нови" бализи, релси, централизации и сигнализации, някои е взел едни мнооооого добри пари.
--- Край на цитат ---
Само за релсите. Бализите, централизациите и сигнализациите са си старите.
--- Цитат на: pach link=topic=1410.msg96446#msg96446 date=1410763957 ---Особено ако монтираните беализи са само часто от голямата лъжа, и които бализи ти имаш на HD клип,
ама те  след това са демонтирани за да се "покажат" на друг обект за попълване протокола на приемната комисия за него.
--- Край на цитат ---
Развиваш напълно възможна хипотеза от твоята гледна точка и със сведенията, с които разполагаш. Обаче аз минавам от там всяка седмица и бализите си бяха там и два месеца преди катастрофата, и две седмици преди нея, и два дни след нея. Там са от много години, както и навсякъде от София до Стара Загора. Вярно, работеха зле или изобщо не работеха, но само защото не се ползват. Единственият друг обект, на който се изгражда нова такава система, отдавна е оборудван с много по-съвременна, която между другото все още не е ползвана, нищо че я има от няколко години.
Това обаче е без значение, защото оборудването на локомотива по всяка вероятност не е било включено, както и на 99,9 % от влаковете преминали преди катастрофата.

Ето лентата, показана в предаването на Нова:

С (1) съм заградил мястото, където се появява записът за скорост на 57 км/ч, което е доста различно от твърдението, че скоростомерът е устоял на 60 км/ч още при катастрофата. Преди това запис за скоростта липсва и вероятно съвпада с нулата. С (2) съм оградил мястото, където записът е прекъснат и продължава вече на 60 км/ч. Прекъснат е, защото единственият начин да се промени показанието на скоростомера е с ръчно избутване на писеца за лентата, което става с бъркане под нея и тя се размества.
Двете черни черти, които показват, че лентата е на свършване са в последните 4 метра (стигащи за 800 км път), като в началото са там, където се и виждат, а съвсем в края са почти в долния край на лентата, т. е. тук току що са започнали, а колко парчета лента са откъснати за изминалите 2 месеца не е известно. А какво пречи и умишлено да е издърпана лентата докато се покажат черните черти?
--- Цитат на: pach link=topic=1410.msg96446#msg96446 date=1410763957 ---И въобще каква е тая упоритост да не се допуснат и други гледни точки, освен "официалната", че машинистите са виновни?
--- Край на цитат ---
Допускат се разбира се, но до сега всички са малко или повече базирани на "Една жена каза", "Другите са виновни" или скалъпени доказателства, като горното. Официалната версия още в началото беше най-вероятна и става все по-вероятна, отделно че след ремонта по същия път и същото отклонение са минали десетки влакове. Чисто съвпадение е, че това се случи на ремонтирания участък. Случвало се е многократно на други места, но с по-малка скорост. Случвало се е и със същата, че и по-висока скорост и по-тежки последствия, но по вина на други хора - стрелочници, ревизор-вагони и т. н. Не виждам защо тук да се изключва тази най-вероятна версия само, защото участъкът е ремонтиран, въпреки че не става ясно какво точно не му е било наред. Едни казват, че сигнализацията е била крива, други - че влакът е минал с 60 км/ч, но пътя е бил калпав и не е удържал, трети - че влакът е нямал спирачка, а някои настояват и за трите едновременно.

На лентата обаче се вижда едно екстрено задържане след потеглянето от Михайлово, което се пада точно около един прелез с малка видимост. Скоростта е паднала от 80 до 15 км/ч. Възможно е на прелеза да е имало някаква емоция и почти-сблъсък с нещо и стресът да е притъпил правилното възприемане на сигналите на Калояновец само 5 минути по-късно или да са коментирали ситуацията, което често води до разсейване.

qwerty:
Да, на всеки вероятно се е случвало да се разсее, но това не може да служи като доказателство в случая. Не може също така да се ПРИЕМА за реална причина най-вероятната, защото това също не може да бъде доказателство. Също както "една жена каза". Доказателствата трябва да могат "да се видят и да се пипнат". Както например скоростомерната лента. Или снимка на светлините на изходните сигнали непосредствено след катастрофата, без да е пипана междувременно ОИ(има ли такава снимка?). Или ОБЕКТИВНО доказателство за показанията на вх сигнал - има ли такова? Или ОБЕКТИВНО доказателство за манипулациите с ОИ от момента на подготвянето на маршрута и отваряне на входния сигнал до навлизането на влака в гарата? Май единственото ОБЕКТИВНО доказателство по този случай е скоростомерната лента? И не случайно в тези "разследвания" по Нова тв се опитват да компрометират това доказателство. Успеят ли - по този случай всичко става "една жена каза". А защо имат възможност да го направят? Защо  не е иззет като доказателство целият скоростомер? Нима изправността му няма отношение към разследването? Защо са допускани външни лица в локомотива, след като уж има охрана? Защо се допуска събирането на доказателства да се извършва от субекти, свързани с НКЖИ? Не е ли НКЖИ възможен виновник за катастрофата, и по този начин, заинтересована страна? Не е ли редно събирането на доказателства и разследването да се извършват от независим орган, а не от НКЖИ или от БДЖ? Тези неща впоследствие дават възможност на разни хора, по разни причини, да правят собствени "разследвания". Това по Нова, вече и аз се убедих, че почти сигурно е абсолютна манипулация - много некадърно направена при това. И не е вярно, че се допускат други версии. Още в първите минути след катастрофата се лансира версията за грешка на машинистите и тя се поддържа и до сега. Разбирам тогава да се говори за "най-вероятна" причина, но сега, два месеца по-късно, това е несериозно. Всичко това, разбира се, няма отношение към катастрофата и причините за нея. Има отношение към разследването. Показва, че разследването се води през пръсти и има за цел точно определен резултат.

bdz43r:

--- Цитат на: qwerty link=topic=1410.msg96592#msg96592 date=1411720764 ---Или ОБЕКТИВНО доказателство за показанията на вх сигнал - има ли такова?
--- Край на цитат ---
При включен АЛС щеше да има обективно доказателство каква информация е предадена от бализите. Той обаче не е бил включен, всички знаем защо, затова аз в никакъв случай не демонизирам машиниста, че може би е направил напълно възможна грешка, а е виновна цялата система за пълното безхаберие и безотговорност през последните 10 години.

Навигация

[0] Списък на темите

[#] Следваща страница

[*] Предходна страница

Премини на пълна версия