Общ форум | Chit-chat > Общи приказки, свързани с хобито | Chit-chat about the hobby

Железопътни катастрофи и изцепки

<< < (107/249) > >>

mitko0888:
Интересно ми е, ако се бърника в ОИ, каква гаранция има че бализата ще получи вярната информация за сигнала ...

bdz43r:
Бализата взима информацията от светлините на сигнала, така че предава каквото свети там. Въпросът е, че това се записва в локомотива и е много по-обективно от нечии твърдения.
Като безспорно доказателство обаче не може да се ползва, защото бализите могат да подадат и погрешна информация за по-висока скорост, ако например се прекъсне проводникът от жълтата лампа. Така обаче не могат да предадат информация за по-ниска скорост и в случая, ако машинистът твърди, че е светело едно зелено и в локомотива беше записана такава информация от бализите, никой нямаше да се съмнява в погрешния сигнал.

TANO:
Тоше, няма как да стане това, което казваш. Веригата на всяка лампа е вързана последователно с отделен вход в кодиращото устройство, така че ако се прекъсне жичка където и да е (в случая във веригата на жълтата лампа) отпада съответното контролно огнево реле. Инсталацията отчита това като изгоряла крушка. Резултата е, че се прекъсва веригата на сигналното реле и сигнала веднага се затваря, светва червено и съответно се сещаш, че АЛС започва да предава скорост нула, а не по висока.  :hi: :hi: :hi:

П.С. Същата работа става и да го няма АЛС-а  -  сигнала просто ще се затвори. Ако изгори зелена лампа обаче има две възможности. Или сигнала да светне по малко разрешаващо показание(жълто) или направо да се затвори. Това се избира чрез мостчета на програмните куплунзи в изпълнителната верига на сигнала. По първа линия още преди 20 год. ни накараха да преработим всички схеми в незабавно затваряне на сигнала, за другите линии не знам как е

bdz43r:
Не съм проучвал как точно е вързан АЛС с веригите на лампите, но точно тази ситуация ми се случи преди 2 седмици.
Сигнала дава вход в отклонение (зелено и жълто) а АЛС казва 130 км/ч, след като преди това е дал вярна информация за предстоящо намаление 40. Не изключвам и смущение в локомотива или другаде по пътното оборудване, но пък системата не би трябвало да допуска погрешно възприемане или обработване на информацията и иначе си работеше нормално, затова предполагам, че бализите това са предавали. Ако не се лъжа, за да е валидна информацията, локомотива трябва да приеме няколко валидни и еднакви телеграми. Никога не ми се е случвало преди подобно нещо, но пък веднъж преди 6-7 години изходния на Веринско светеше само с долното жълто, вместо и с двете, пък беше нощ и няма как да е било толкова бледо, че да не се вижда. Когато предния влак отстъпи блок-участъка, светна и зеленото. А знаем, че несветенето на едната лампа задължително води до отпадане на сигнала.

TANO:
Значи кодиращото устройство следи коя лампа свети, но каква скорост ще ти даде на теб зависи от това какви кодиращи платки и патрони са поставени в него и индукторите. Т.е. може Алс да е първоначално погрешно настроен (кодиран) и така всеки път ще ти дава грешната скорост. Но това лесно се познава като минеш през него втори път и ти даде същата скорост. Щото при правилно кодиране един път да ти излъчва едно, а друг път друго е ... Ку- то няма как да си я измисли тая скорост. За Всо не я знам тая случка.

Навигация

[0] Списък на темите

[#] Следваща страница

[*] Предходна страница

Премини на пълна версия