Общ форум | Chit-chat > Общи приказки, свързани с хобито | Chit-chat about the hobby
Железопътни катастрофи и изцепки
mitko0888:
Т.е. разбирам че ако от ОИ светнат не тези лампи, които трябват за съответния маршрут, АЛС-ът няма нищо да помогне. Само ще регистрира. :( ...
pach:
А аз разбрах, че ще помогне и проконтролира (спиране в нищото) но само ако е включен!
:scratch_ones_head:
Благодаря и на двамата за поясненията! Става все по интересно...и...абе не е за приказване май...
...резил и безхаберие като в останалата част от територията (наречена някога България).
:fool: :cray: :focus:
TANO:
--- Цитат на: mitko0888 link=topic=1410.msg96680#msg96680 date=1412072652 ---Т.е. разбирам че ако от ОИ светнат не тези лампи, които трябват
--- Край на цитат ---
Ами нали това е смисъла на ОИ - да не светят тия лампи, които не трябва. Ама и да светят правилно... сещам се за Казичене, когато маневрата подмина затворен сигнал и 802 се натресе в нея. И за коментара на един от разследващите - "Един тон релета контролират, че сигнала е затворен и да няма кой да го види". Тогава се реши и на маневрените машини да се монтира АЛС и ВДРВ, обаче това така и си останаха празни приказки. В последствие през годините всичко се опорочи още повече - знаете какво е дереджето в момента.
bdz43r:
--- Цитат на: TANO link=topic=1410.msg96678#msg96678 date=1412072015 ---П.С. На въпроса на Тошко - при сигнал за права - целевата скорост излизаща от АЛС е максималната за участъка.
--- Край на цитат ---
Максималната скорост за участъка се предава като конкретна стойност на самия сигнал или от скоростните бализи в изходните стрелки?
Въпросът ми е във връзка с това, че АЛС влиза в режим пълен контрол само ако получи валидни телеграми и от изходния сигнал, и от бализите в изходните стрелки. Ако например от вторите не бъде получена валидна информация, системата не реагира докато не си я получи на следващата гара, независимо че минава покрай проходни сигнали в междугарието. И се чудя, ако при светофора се предава информация и за участъковата скорост, какво се предава от бализите в стрелките?
Питането е само за Ериксон. При Алкател тази особеност я няма, няма и бализи в стрелките.
TANO:
Е-е-е май си хванах белята като се включих в тая тема ;D ;D ;D Максималната стойност се предава още на първо четене при проходните и входните сигнали(ако същите са отворени по правата). При изходните е малко по особено. Представи си два изходни един до друг. Единият обаче е по правата, другия е на отклонителен коловоз. Този по правата ако е отворен с една зелена би могъл да ти даде максималната скорост направо до първия проходен( или до следващия ако няма АБ). Ами този в отклонение - ако е отворен целевата му скорост никога не може да е повече от 40 нали? И така ще се мъкнеш чак до следващия сигнал с 40. Затова на излизане от гарата след последната изходна стрелка се монтира така наречената имагинерна точка. Скоростта на двата изходни( единия с максимална, другия с 40) се приема и важи до нея, от нея нататък колкото тя ти даде, т.е. тя е един вид повишителна за скоростта на изходните от отклонение и потвърдителна за този от правата. При Алкател не знам как е - щом казваш, че няма имагинерна значи или бордовата апаратура е по умна и знае като подминеш изходния да ти отчете дължината на влака, след което да те пусне с максимална, или отчита че си стигнал до обратния входен(посредством неговите бализи), не съм се замислял по въпроса.
Навигация
[0] Списък на темите
Премини на пълна версия