Общ форум | Chit-chat > Общи приказки, свързани с хобито | Chit-chat about the hobby

Железопътни катастрофи и изцепки

<< < (116/249) > >>

Best Ripper:

--- Цитат на: muncho link=topic=1410.msg97083#msg97083 date=1414616133 ---http://www.blitz.bg/news/article/299504 :suicide:

--- Край на цитат ---
Поредното журналистическо малоумие... Само не разбрах защо трябва да бъдат наградени машинистите - затова, че са спазили правилника и сигнализацията ли? Я да видим как щяха да спрат, ако караха един срещу друг с 80 или 100 км/ч.??? Що за долни глупости - повече от ясна "стандартна" възможност при изключена блокировка /вследствие на планирани и провеждани ремонти дейности/, ограничение на скоростта от 25 км/ч., което е предвидено и за ужасТ на драскачите е спазено...

Petko Ivanov:

--- Цитат на: Best Ripper link=topic=1410.msg97084#msg97084 date=1414617901 --- Що за долни глупости - повече от ясна "стандартна" възможност при изключена блокировка /вследствие на планирани и провеждани ремонти дейности/, ограничение на скоростта от 25 км/ч., което е предвидено и за ужасТ на драскачите е спазено...

--- Край на цитат ---

Няма как пускането на два влака един срещу друг да е "стандартна" възможност, дори при изключена блокировка и скорост 25 км/ч. По тази логика преди 30-40 години, а и сега по 16 линия, когато сигнализацията е била със семафори с крила и не е имало блокировки, влаковете са щели да се пускат един срещу друг като нормална практика.

Best Ripper:

--- Цитат на: Petko Ivanov link=topic=1410.msg97086#msg97086 date=1414675476 ---Няма как пускането на два влака един срещу друг да е "стандартна" възможност, дори при изключена блокировка и скорост 25 км/ч. По тази логика преди 30-40 години, а и сега по 16 линия, когато сигнализацията е била със семафори с крила и не е имало блокировки, влаковете са щели да се пускат един срещу друг като нормална практика.

--- Край на цитат ---
Петко, мисля, че тотално бъркаш "възможност" с "практика". "Стандартна" възможност е нещо, което е предвидено в правилниците като напълно възможна грешка, вследствие на неработеща блокировка и сигнализация, а не умишлено търсене на конфликт и катастрофа. И не разбирам защо даваш примери от преди 50-60-100-200 г.... Би трябвало да си наясно, че по тази линия само за тази година вече има поне 3-4 такива случая на неправилно нареден маршрут, но до катастрофи не се стигало, защото се спазват предписанията /особено след катастрофата на Калояновец/. Друг е въпросът, че този случай е "изтропкан" услужливо от някой твой колега на драскач от медия и затова се е вдигнал шум. За другите случаи нищо не се разчу, нали така? И редно ли е да се прави някакъв фалшив "героизъм" и да се искат дори премии за изпълнение на правилниците и наредби за безопасно движение? Това все едно да си шофьор на автобус в градския транспорт и да искаш премия, че не преминаваш на червено! Смешно и абсурдно е, не мислиш ли?

bdz43r:
Проблемът не е, че двата влака са се видели и са спрели с 25 км/ч, ясно е че трудно ще се блъснат при тази скорост и драма няма, но на горе-долу същия ненадежден метод се разчита и за движението в междугарията, където скоростта е доста по-голяма.
Само преди седмица спиращ по разписание влак мина транзит през такава гара без заповед от ръководител-движение и отпраши в междугарие, където скоростта е 60 км/ч... ама можеше и да е в съседното, където е 130 км/ч. В резултат от НКЖИ издадоха заповед всички влакове задължително да спират в развързаните гари, за да няма погрешно преминали транзит. Тази заповед обаче се отнася най-вече за машинистите, които именно трябва да спират винаги, а те пък все още не са официално запознати с нея.

По същото време се излиза с абсурдни лозунги колко много нови мерки са взети за повишаване на сигурността - били сложили по двама стрелочници (което е видно, че не помага) и били намалили скоростта в развързаните гари на 25 км/ч (все едно до сега е била 125).

Petko Ivanov:
Best Riper, правилата трябва да се спазват независимо дали гарата е "отвързана" или "завързана", за 25 или 100 км/ч. Сигурен съм, че няма правилник, който да допуска приемането на два влака един срещу друг, независимо от обстоятелствата. Не виждам и нещо лошо, че на случая се даде гласност, даже това трябваше да стане по- рано. За съжаление в момента БДЖ се намира в такова окаяно състояние в каквото никога не е било и само рязане на гангренясалото месо до кокал би оправило донякъде положението. Съжалявам, но аз не искам моя брат локомотивен машинист или друг негов колега да пострадат заради нехайството и некадърността на други техни "колеги".
Съгласен съм с твърдението ти, че машинистите не бива да се награждават - спазването на правилата е тяхно задължение, а не изключение.

Навигация

[0] Списък на темите

[#] Следваща страница

[*] Предходна страница

Премини на пълна версия