Общ форум | Chit-chat > Общи приказки, свързани с хобито | Chit-chat about the hobby

Железопътни катастрофи и изцепки

<< < (133/249) > >>

Mixy:
https://www.facebook.com/natocvideo.cz/videos/871086499642972/?fref=nf   ;D

BDZ:
Една почти ЖП кастрофа..  :) Може да мине и за изцепка.

Mixy:
Два товарни влака за малко да се ударят челно край Карнобат

в-к СЕГА

Два товарни влака за малко да се ударят челно в събота около 10.15 часа между град Карнобат и село Церковски, след като композициите са вкарани в един и същи коловоз с разрешение на ръководителите на двете гари. За предотвратения тежък жп инцидент потвърди главният ревизор по безопасността в Националната компания "Железопътна инфраструктура" Бисер Минчев пред БНР в понеделник, съобщи "Медиапул".

Влаковият диспечер обаче се усеща за допуснатата грешка, подава сигнал и напрежението в електрическата мрежа веднага е било изключено.
Единият от влаковете е бил на "Българска железопътна компания" (БЖК) и е тръгвал от гара Карнобат към Церковски, където пък е бил транзитен влак на "ДиБи Шенкер".

"В случая и двамата дежурни ръководители са нарушили грубо правилата и дежурният, който е в Карнобат, изпраща подготвен влак на БЖК в посока Церковски, в същото време пък дежурният ръководител от Церковски преминава транзитен влак, който също го пускат по път две, без да си разменят необходимите телефонограми, както е по правилата", обясни Минчев.

"Абсолютно субективна човешка грешка, но грешка и на двамата дежурни ръководители, които са със сериозен трудов стаж. Благодарение на това, че имат голям опит и добро самочувствие като професионалисти, това е причината да пренебрегнат правилата. Влаковият диспечер разбира грешката, обажда се на енергодиспечера, изключват напрежението и двата влака спират на разстояние около 2600 метра един от друг", допълва той.

Единствено спирането на тока е предотвратило челния сблъсък на двете композиции, тъй като машинистите е нямало до имат възможност за своевременна реакция в множеството завои по релсовия път в този участък.

"Ще изчакаме разследването да завърши, след което ще им бъде потърсена дисциплинарна отговорност и не само на тях, а и на преките им ръководители", каза още Бисер Минчев.

Той допълни, че отново ще бъде засилена контролната и превантивна дейност и ще има допълнително обучение на целия персонал, който отговаря за гаровата дейност в цялата железопътна мрежа. Тези, които не издържат съответните тестове, ще бъдат освобождавани.

CaLLlo:

Ами така ще е, като махнаха диспечерите така ще е, и по-зле ще става.

bdz43r:
Закономерен резултат от демонтирането на осигурителната техника за години в един от най-натоварените участъци. Но отговорните за такива безотговорни действия или бездействия както винаги нямат никаква вина, начело с "главният ревизор".

Навигация

[0] Списък на темите

[#] Следваща страница

[*] Предходна страница

Премини на пълна версия