Общ форум | Chit-chat > Общи приказки, свързани с хобито | Chit-chat about the hobby

Железопътни катастрофи и изцепки

<< < (134/249) > >>

Mixy:
Добре де, спирането на тока ли е най-адекватното действие в такава ситуация? Ами ако машините са дизелови? Няма ли радиостанции в локомотивите или зачислени служебни GSM-и?

И какво се случва реално ако на локомотив в движение му се спре захранването от мрежата? Автоматично ли се задействат спирачките?

bdz43r:
Влаковете са уведомени и по GSM. Радиостанция има, но както и другите системи, без които влаковете мога да се движат, връзката е твърде ненадеждна и липсва всякакъв контрол върху действието на съоръженията. А специално в този участък изобщо не работи радиовръзката.
При спиране на захранването влакът продължава движението си по инерция, а машинистът е длъжен да спре на подходящо място и може да продължи веднага след възстановяване на захранването. Това правило е създадено точно за такива ситуации, както и правилото за проверяване на обратния входен и предупредителен светофор, чрез които евентуално да бъде спрян заминал влак, но не знам това да е ползвано някога.

Best Ripper:
А с каква скорост са се движили двата влака? Да не излезе пак тъпият джурналистически шум, че "има герои, които са спазили правилата при неработеща осигурителна инсталация"?  :)

bdz43r:
60 км/ч.
Осигурителната инсталация от гледна точка на машинистите си работи - заминават с редовно отворен изходен сигнал. Но той не е в зависимост с автоматичната блокировка на междугарието, която не работи вече трета година, а само с пръстите на ръководител-движение, за който се предполага, че е поискал съгласие от съседната гара по телефона.
Съседното междугарие и всъщност целият участък от Карнобат до Дружба се осигурява по същия начин по телефона двупосочно по единия път при скорост 100-110 км/ч.

Best Ripper:
http://dfw.cbslocal.com/2015/10/24/foot-of-rainfall-results-in-rescues-freight-train-under-water/

https://www.facebook.com/CBSDFW/videos/1090164647673337/

Навигация

[0] Списък на темите

[#] Следваща страница

[*] Предходна страница

Премини на пълна версия