Общ форум | Chit-chat > Общи приказки, свързани с хобито | Chit-chat about the hobby

Железопътни катастрофи и изцепки

<< < (142/249) > >>

bdz43r:
Може и да се окаже, че не е само замръзването.
Буталата на спирачните цилиндри се уплътняват с едни гумени маншети, които когато са стари и некачествени, от студа се свиват и се втвърдяват и престават да уплътняват. При опит за задържане на спирачката, въздухът излиза покрай буталото без да създаде налягане. В същото време функционния вентил на вагона се опитва да компенсира загубата на въздух, черпейки такъв от главния въздухопровод на влака, където налягането намалява лавинообразно, което от своя страна лишава вагоните от източник на въздух за компенсиране на загубите. В същото време вагоните със здрава спирачка задържат и влакът спира дори при опит за най-леко задържане... стига да има достатъчно вагони със здрава спирачка. За да може влакът да пътува горе-долу нормално, необходимо е да се изключи спирачката на повредените вагони, стига да останат достатъчно такива с изправна и включена спирачка. А в случая май не са били достатъчно, но това не е било проблем в по-малките надолнища по пътя. Вероятно спирачката е била слаба още тогава, но това не е било дооценено по отношение на предстоящото стръмно спускане.
Другият вид замръзване е когато замръзне натрупан конденз във въздушната система, от което или се запушват тръби и ръкави, или блокират бутала и клапани.

KRAKOMOBILA:
Аз залагам точно на вариант две - прекалено много конденз и кал в спирачните цилиндри... която ги е блокирала.

pach:
Как се справяте с конденза?
В Щатите наливат метилов спирт и продухват системите (поне така съм чувал)...

bdz43r:
И тук се налива спирт и се продухва. Ама спирта рядко е истински. Една зима наляха спирт, който замръзна и се спукаха спиртниците.
Нагревателите на продухвателните вентили пък отдавна ги няма, а лед не може да се продуха. Това беше голям проблем с ЕМВ серия 32, които задължително имаха парафинени факли и падаше голямо тичане на всяка втора гара, но там замръзването е в задържано положение.
Но веднъж ми се случи комбинирана такава ситуация - спирачката замръзна задържана и не може да се разхлаби, а няколко спирачни цилиндъра неплътни поради замръзнали маншети. Всичкият въздух излетя за секунди и влакът на практика остана без никаква спирачка, дори реостатна, и то точно на върха на баира - спирка Немирово.

bazitov:
Наскоро изгледах това и се чудих наистина "какво толкова" може да се случи в студа: https://www.youtube.com/watch?v=HD3SuiuUzeE

Явно много може да се случи. Още по-интересно е ако го разглеждаме в контекста на "безпилотните" влакове. Жалко, че и с пилотните резултатът, понкога, е кофти.

Навигация

[0] Списък на темите

[#] Следваща страница

[*] Предходна страница

Премини на пълна версия