Аз запалена спирачка не съм виждал.
Пушещи, светещи и т. н. - да, но горящи никога.
На никое Дезиро не може да му прегрее спирачката при екстрено спиране, ако ще от максималната скорост, камо ли да пуши и да се пали.
Калодките пушат само, когато са нови или композиционни и то след голямо презорване по дълъг стръмен наклон. Това се наблюдава с пълна сила при турските вагони с тръби, които идват от Турция с нови композиционни калодки и Вакарел е първото им сериозно спускане - дори при пълно задържане с реостатна спирачка и преосигурена спирачна маса, целият влак започва да пуши и да смърди на бакелит.
Случаите на изпушили дискови спирачки на пътнически вагони са изключително след спускане по стръмно надолнище с влакове, чиято маса доближава тази на локомотива (локомотивите) и локомотивната бригада не спазва на инструкцията за работа с автоматичната влакова спирачка (задържане и на локомотива и употреба на електродинамична спирачка). Ясно е, че при 200 тона влак и 87 тона локомотив (или даже 174 тона при два локомотива) е трудно вагоните да не изпушат с 80 км/ч от Владая надолу, ако трябва да удържат и локомотивите. Добре е да се знае, че разсейваната от спирачките енергия е пропорционална на скоростта.
За заклинване на калодки и накладки може да се говори само при локомотивите, но при вагоните най-често се среща самозадържане на функционния вентил, което е проблем в пневматичната част. Това се отнася и за дисковите спирачки.