Автор Тема: Железопътни катастрофи и изцепки  (Прочетена 402725 пъти)

Petko Ivanov

  • Trade Count: (0)
  • Sr. Member
  • ****
  • Публикации: 350
  • Рейтинг: 110

j.k.kolev

  • КЖМ - България
  • Trade Count: (11)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 510
  • Рейтинг: 219
  • H0, H0m, H0e IV-VI, SBB,Zb, DB София
Re: Железопътни катастрофи и изцепки
« Отговор #901 -: 11 Септември 2017, 20:45:16 »
http://dnes.dir.bg/news/bdz-povreda-tunel-coznitza-26371648
Да не дава Господ по-голяма беля в този тунел.......

liro4605

  • Гост
  • Trade Count: (0)
Re: Железопътни катастрофи и изцепки
« Отговор #902 -: 11 Септември 2017, 21:03:00 »
Ако този тунел е в една друга държава щеше да е затворен за движение от години.В момента мога само да се радвам,че не е в маршрутите ми въпреки,че съм минавал от там стотици,хиляди пъти.

На един такъв тунел се полага един такъв

http://pictures.attention-ngn.com/portal/35/35043/products/1247813/1276347547.23_6_o.jpg
« Последна редакция: 11 Септември 2017, 21:10:56 от liro »

Best Ripper

  • Trade Count: (17)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 3377
  • Рейтинг: 551
  • Освободил се от форуми...

pach

  • Trade Count: (42)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 12271
  • Рейтинг: 1314
  • ТТ & Н0; DR & BDZ;ep.I-III(~VI)&selfmade
    • За моделизма
Re: Железопътни катастрофи и изцепки
« Отговор #904 -: 12 Ноември 2017, 21:56:24 »

pach

  • Trade Count: (42)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 12271
  • Рейтинг: 1314
  • ТТ & Н0; DR & BDZ;ep.I-III(~VI)&selfmade
    • За моделизма

Adrian

  • Trade Count: (238)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 6710
  • Рейтинг: 1086
  • Купи и ще ти олекне! DR/DB/BDZ 4-5 ep. H0 София
    • Ер Малък
« Последна редакция: 06 Декември 2017, 11:05:52 от Adrian »

schatsi

  • КЖМ - България
  • Trade Count: (13)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 583
  • Рейтинг: 52
Re: Железопътни катастрофи и изцепки
« Отговор #907 -: 19 Декември 2017, 18:52:17 »
Машина на БДЖ отнесе пикап на прелеза при Гривица, има пострадал :
 https://dariknews.bg/regioni/pleven/mashina-na-bdzh-otnese-pikap-na-preleza-pri-grivica-ima-postradal-2068092

Mixy

  • КЖМ - България
  • Trade Count: (3)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 1538
  • Рейтинг: 384
    • SCARM - българският софтуер за дизайн на релсови планове и жп макети
Re: Железопътни катастрофи и изцепки
« Отговор #908 -: 18 Януари 2018, 22:51:03 »
Изоставена каруца с крадени дърва предизвика влакова катастрофа

в-к СЕГА

Изоставена насред релсите каруца предизвика влакова катастрофа край Казанлък, предаде БГНЕС. Влаковете по направлението София - Бургас в района са спрени.
Инцидентът е станал около 18 часа на около километър от ромската махала „Казмера” в посока Бургас. Няма жертви и пострадали, но са нанесени материални щети по локомотива.

Неустановеният към този момент от полицията „водач” на каруцата, натоварена с крадени дърва, се опитал да премине жп линията на нерегламентирано място. Каруцата е заседнала на релсите, мъжът освободил коня от впряга и напуснал мястото на гърба му. Той оставил каруцата си на релсите и тя била пометена от влака.

TANO

  • Trade Count: (10)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 796
  • Рейтинг: 601
Re: Железопътни катастрофи и изцепки
« Отговор #909 -: 19 Януари 2018, 11:53:00 »
По ценен е един от коментарите под новината:




"Ако успеем да забравим отвратителната битова грозота и циганска простотия на разказаната история, то тя може да се превърне в една блестяща художествена картина, наситена с тревожен драматизъм. Казанлъшката долина, шест подир пладне, припадналият януарски здрач, все още блестящите жп релси, безжалостно претоварената със скръбни борови трупи каруца, дръгливо конче. Смесващи се аромати от смола, зимна гора, конска пот, тютюнев дим, цигански попържни. После суетня, пищялка от идващия влак, църен циганин, който като виртуозен пианист в най-бързото темпо prestissimo разпряга такъмите и освобождава обезумяващото конче. Диханието на идващият влак, фарът който като сценичен прожектор пренася каруцата във финалната сцена. Писъкът от влаковите колела, озаптени от спирачките. Раздиращият страховит звук от локомотивния тифон,трясъкът от каруцата - сякаш сто топора са разцепили и нея, и товара й. Накрая всичко утихва. Дочуват се само глъхнещи в мрака конски копита и начеващи псувни на мустакат локомотивен машинист. Напомня с нещо Смирненски:

Кон изправя се, изцвили и, отронил сетни сили,
грохне мъртъв на земята някой воин поразен.
В миг уплашен спира коня, но наново той догоня
стъпките на ескадрона, в общий прилив устремен."


 ;D Какъв литературен талант.

pach

  • Trade Count: (42)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 12271
  • Рейтинг: 1314
  • ТТ & Н0; DR & BDZ;ep.I-III(~VI)&selfmade
    • За моделизма
Re: Железопътни катастрофи и изцепки
« Отговор #910 -: 20 Януари 2018, 20:10:40 »
Булмаркет сега не трябва да дават повод за ....каквото и да е!!!
Не казвам, че в Хитрино техния персонал е виновен - на всеки
минаващ състав от там можеше да се случи, но сега с тази
неразрешена маневра ( то за това май са вагоноизфъргачките)
не им помага в момента:
https://m.dnevnik.bg/bulgaria/2018/01/20/3115798_nerazreshena_manevra_e_dovela_do_avariiata_v_biala/

Mixy

  • КЖМ - България
  • Trade Count: (3)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 1538
  • Рейтинг: 384
    • SCARM - българският софтуер за дизайн на релсови планове и жп макети
Re: Железопътни катастрофи и изцепки
« Отговор #911 -: 25 Януари 2018, 11:49:35 »
Две жертви и над 100 ранени при дерайлиране на влак в Италия

dir.bg



Двама души са загинали, а над 100 са ранени при дерайлирането на влак в Северна Италия, съобщиха АНСА и Би Би Си.

Катастрофата е станала около 7 часа тази сутрин край град Пиолтело. Влакът се е движил по линията от Кремона до Милано. На място са изпратени десетки спасителни екипи, пожарникари и екипи на Спешна помощ. Към момента около 5-6 души са останали заклещени във вагоните. Движението по железопътната линия е спряно.

svetljjjo

  • Гост
  • Trade Count: (0)
Re: Железопътни катастрофи и изцепки
« Отговор #912 -: 25 Януари 2018, 12:59:53 »
Off-Topic:
Булмаркет сега не трябва да дават повод за ....каквото и да е!!!
Не казвам, че в Хитрино техния персонал е виновен - на всеки

Аз имам едно питане относно тоя случай
понеже баща ми беше машинист и пътуваше по маршрута горна оряховица  - софия
със всякакви влакове товарни пътнически бързи
и понеже като сме си говорили и е разказвал много пъти как е минала работата кога какво нещо необичайно се е случило
много пъти е носил зайци сгазени от него по релсите
та в тая връзка имам чувството че буквално знаеше точно колко траверси има от горна до софия
да не говорим за всяко семафорче прелезче стрелкичка . Не знам сега дали още ги има но по негово време носеше една лента всеки път на нея некво устройство в машината чертаеше скороста с която се е движил и правеше дупки когато локомотива е спирал и знам че всеки път си я преглеждаше като се прибере и се вайкаше че понякога писеца бил задрал или не бил чертал в някой участъци и ще му се кара началника .
Мисълта ми е тея хора нови ли са били никога ли не са минавали по трасето не познават ли пътя не знаят ли кога къде с каква скорост е разрешено да се минава .
Бащами имам чувството че даже и със завързани очи ако го пуснат от горна до софия или обратно да кара ще мине без инциденти
толкова до болка му беше познато трасето след 20 години като машинист в БДЖ


pach

  • Trade Count: (42)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 12271
  • Рейтинг: 1314
  • ТТ & Н0; DR & BDZ;ep.I-III(~VI)&selfmade
    • За моделизма
Re: Железопътни катастрофи и изцепки
« Отговор #913 -: 25 Януари 2018, 21:21:35 »
Прав си!
Не съм този който е разследвал ( там стана и един допълнителен
скандал за няк'ъв натиск в разследващата група), но от това което
съм научил по свой си (непрофесионални) канали, май истината
вече ...е изкривена.

Официалната версия е известна. По нея ще се води и делото.

Не официалната версия ( май не само машинистите я поддържат)
има мноооого различия от официалната. Има твърдения...без доказателства, които са  или скрити (става въпрос "за едни пари")
или са неоткрити ( некомпетентност + некадърност за анализ), или унищожени ( по причини като смесица между горните две),
...та тези бездоказателствени твърдения са от ..."сорта":

1.... машинистите са опитни ( знаят броя на траверсите тъй както предполагаш) и там винаги минават "на скорост" с цел наваксване на някакво "стандартно" (сиреч редовно повтаряемо)
закъснение, формирано в предходния път по някакви причини
(въпрос на уточняване). И то винаги по "правия" (транзитен)
коловоз, които позволява такова преминавате.
Твърдението е, че без предварителна "уговорка" гаровия персонал
 (без да се познават с лок.бригадите) е съдействал за това и
таковаТА наваксване.
2. В злополучната сутрин, по неизвестни причини (пари/саботаж от конкуренция/...други) лок.бригадата действа "по навик" за това наваксване, когато на входния светофор ( или след визуализазия
на стрелката пред фаровете) е изненадана от "вход в отклонениес 40 км/ч, ( или подобно).
3.Следва екстрено намаляване на скоростта (или там както се нарича) и макар с по-висока скорост от разрешената, успешно
преминаване на тяговия състав и първите пет вагона.
4. Следва динамично ( от скоростта х центробежните сили х теглото) "подаване/пропадане на горното строене под въпросната
стрелка, което довежда до разлика в нивелацията на отделните
релси (+контрарелси) + езика + дори сърцето, довело до
разцепване на стрелката с едновременно дерайлиране на следващите цистерни".
5. Останалото в общи линии се покрива с официалната версия.
Тяговия състав и петте вагона след него продължават спирането и се установяват почти пред изходната ( за тях) гърловина на
гарата, а останалата част от влака ( не всички май са дерайлирали...)
 катастрофира, при което следва пробива на една
от цистерните и разлив на по-тежкия газ от въздуха.
Той се разлива бързо и когато достига горящата печка в една от
 спалните, на близка къща - избухва. Онези двама с колата и
микробуса, спрели за кафе от автомата, трябва да правят курбан.
Те бягат от химикала, защото предполагат (то си така), че е
отровен, но после разбират (почти веднага след спасението си)
че е и огнеопасен!!!

Според тази версия причините са много...

Корупция - лошо строителство (подръжка).
Лоша практика - нерегламентирано наваксване в явно лош график за което причините могат да бъдат твърде много:
- лошо трасе ( състояние на железния път).
- лоша дисциплина...или невъзможност да е добра, поради
некомпетентност, некадърност...през пръстов псевдо
професионализъм...или обратното - наличието на желание,
въпреки всички " гадости" да се свърши все пак в срок работата.

Това е валидно както за ллок.бригадата, така и за всичкия евентуално добронамерен ( и ниско платен) персонал свързан с
този казус.
- саботаж от конкуренция ( с или без съдействие от хора по трасето).
- мнооого пари ....било от мерак за печалба ( фирмата оператор на влака)...било заради елиминиране на 20-годишен "трън" в нечия пета ( а "петата" може да бъде както икономическа, така и политическа)!!!
-.......
- и т.н. ....и т.н.

За някои от горните непотвърдени тези, освен причини,
 трябва да се изяснят и коствени (освен преките) последствия,
та дори и точните мотиви за дадени действия, или бездействия
от страна както на преките извършители/участници, така и от
държавни, общински и фирмени заинтересовани (или "мотивирани") структури.

Не знам това дали е направено ( най-вероятно не, щом
машинистите станаха единствените подсъдими "за сефте")
но се надявам някой ден да излезе истината.
Действителната, а не удобната в този момент.

Това си е мое мнение. Не съм професионалист.
До мен стигнаха някои тези...други аз си потърсих...
Сигурен съм, че не само или дали само машинистите са виновни.
Знам, че никой от преките ( и не само) участници в катастрофата,
не са я искали или съзнателно предизвикали.
Но това не бих могъл да го твърдя, ако катастрофата е резултат,
от външна целенасочена намеса,  имаща такава цел!

В края - то това е много сложно и крайно неприемливо за многото
 коствените фактори...Пак ще го "ручат" обикновенните хора!

Не желая да споря и на бих искал да обидя или обвиня някого,
 но може да го коментираме все пак. Без злоба а в името на истината.

Просто изказах моето "виждане" за тази катастрофа.
 :hi: :hi: :hi: :hi: :hi:


Mixy

  • КЖМ - България
  • Trade Count: (3)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 1538
  • Рейтинг: 384
    • SCARM - българският софтуер за дизайн на релсови планове и жп макети
Re: Железопътни катастрофи и изцепки
« Отговор #914 -: 26 Януари 2018, 14:00:24 »
 :blink:  :blink:  :blink: