Автор Тема: Железопътни катастрофи и изцепки  (Прочетена 399606 пъти)

pach

  • Trade Count: (42)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 12269
  • Рейтинг: 1313
  • ТТ & Н0; DR & BDZ;ep.I-III(~VI)&selfmade
    • За моделизма
Re: Железопътни катастрофи и изцепки
« Отговор #855 -: 18 Януари 2017, 21:19:46 »
Какво излиза за сега според фирмата превозвач, паралелното разследване (нейно), оповестено от Димитър Баев!!!
Освен по-високата скорост, на влака в Хитрино, изглежда да
е имало и незаключена стрелка...А май се мерна и документално искане (заявка ли се води) за ремонт на въпросната стрелка .... Много бързо показаха напечатаните листове и не успях да се ориентирам.
В бТВ новините беше

ПП.а двете момчета от кафето втори живот живеят според мен...Че и колите спасиха!

mitko0888

  • Trade Count: (35)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 2385
  • Рейтинг: 970
  • H0, еп. I, II, III, IV, София
    • Снимките ми ...
Re: Железопътни катастрофи и изцепки
« Отговор #856 -: 19 Януари 2017, 20:34:57 »
Срамна работа! "Случвало се е да се минава с 80 в отклонение, и нищо не е ставало ...". "Вината е обща"... Направо няма думи.
« Последна редакция: 19 Януари 2017, 20:41:25 от mitko0888 »

mite

  • Гост
  • Trade Count: (0)
Re: Железопътни катастрофи и изцепки
« Отговор #857 -: 20 Януари 2017, 09:30:48 »
еми аз какво писах преди седмици че на "спецовете" *** нищо не може да им кажеш.. те си знаят най добре. пълно е с такиви *** на много места.. той си знае щото има "опит". в затвора до един
« Последна редакция: 20 Януари 2017, 18:35:00 от Mixy »

KRAKOMOBILA

  • Trade Count: (13)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 2727
  • Рейтинг: 236
  • 46-та серия долу от графика - Шкода рулз!
Re: Железопътни катастрофи и изцепки
« Отговор #858 -: 24 Януари 2017, 20:00:50 »
Не е инцидент, но да се види в какви условия горе-долу вървят влаковете.
https://youtu.be/qDH6qe3Byi8

choveka_vlak

  • Trade Count: (0)
  • Full Member
  • ***
  • Публикации: 107
  • Рейтинг: 8
  • човек докато е жив се учи!,...
Re: Железопътни катастрофи и изцепки
« Отговор #859 -: 27 Януари 2017, 08:37:33 »
Цитат на: KRAKOMOBILA link=topic=1410.msg106417#msg106417 date=1485280850
Не е инцидент, но да се види в какви условия горе-долу вървят влаковете.
https://youtu.be/qDH6qe3Byi8

За по любопитните ще допълня, аз също доста се чудих защо преспите почерняват но тъй като имам колега от Тополица той ми поясни, когато вятъра издуха снега от нивите засипва преспите с пръста от тях.

emilchaushev

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 1464
  • Рейтинг: 542
  • N scale 1:160- реален моделизъм
Re: Железопътни катастрофи и изцепки
« Отговор #860 -: 16 Февруари 2017, 10:43:15 »
Когато рекламата не е точно на мястото си по вратите на вагончетата....

Best Ripper

  • Trade Count: (17)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 3377
  • Рейтинг: 551
  • Освободил се от форуми...
Re: Железопътни катастрофи и изцепки
« Отговор #861 -: 26 Февруари 2017, 15:41:04 »

Vlado

  • КЖМ - България
  • Trade Count: (2)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 5530
  • Рейтинг: 622
  • Красотата е в детайла!
Re: Железопътни катастрофи и изцепки
« Отговор #862 -: 21 Март 2017, 16:11:43 »
Аха, да стане белята:

https://www.youtube.com/watch?v=l1q9eBaWY3k

bazitov

  • Trade Count: (0)
  • Sr. Member
  • ****
  • Публикации: 295
  • Рейтинг: 93
Re: Железопътни катастрофи и изцепки
« Отговор #863 -: 23 Март 2017, 11:31:13 »
Интересно дерайлиране на ново италианско пендолино на гара Люцерн:
https://www.thelocal.ch/20170323/lucerne-station-remains-closed-after-derailment
ето и по-добър материал по темата:
http://www.bahnonline.ch/bo/blog/22514/trenitalia-etr-610-im-bahnhof-luzern-entgleist-22-3-17.htm

Изскочил е един вагон от релсите, като да са му сменили стрелката изпод колелетата.
Няма загинали, но гарата е блокирана и днес, което май е достатъчно да разбърка плана на половин Швейцария.
« Последна редакция: 23 Март 2017, 11:37:31 от bazitov »

pach

  • Trade Count: (42)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 12269
  • Рейтинг: 1313
  • ТТ & Н0; DR & BDZ;ep.I-III(~VI)&selfmade
    • За моделизма
Re: Железопътни катастрофи и изцепки
« Отговор #864 -: 23 Март 2017, 16:29:44 »
Добре че е потеглял, та няма скорост и тежко пострадали!
А братята македонци ( е кажете сега, че не са навсякъде  :lol: )
Да си плюят в пазвата и бързо да се прибират,
 че да почерпят махалата!
 ;D

МАШИНИСТ

  • Trade Count: (0)
  • Sr. Member
  • ****
  • Публикации: 367
  • Рейтинг: 41
Re: Железопътни катастрофи и изцепки
« Отговор #865 -: 23 Март 2017, 22:26:46 »
Off-Topic:
ПАЧ ли си,или УРКО,не зная , но днес РЪКОВОДИТЕЛ ДВИЖЕНИЕ на ГАРА ИСКЪР ти предсказа --- ЧЕЛЕН УДАР с влака.

Астрологията, гадаенето и пророчествата нямат място в тази тема.

Mixy

Администратор на Railwaypassion.com

« Последна редакция: 24 Март 2017, 01:30:50 от Mixy »

Величко

  • Trade Count: (17)
  • Sr. Member
  • ****
  • Публикации: 421
  • Рейтинг: 200
  • Само ЦСКА !
Re: Железопътни катастрофи и изцепки
« Отговор #866 -: 24 Март 2017, 08:36:18 »
Off-Topic:
Милене, според мен изказването си е точно за тази тема защото, ако наистина се сблъскат ЧЕЛНО ще е точно катастрофа(виж дефиниция за катастрофа), а ако влака вземе, че дерайлира ще е б*хти(цензурирано) изцепката. 
Ако може някой да ни го направи и на фотошоп, да си го представим, как се чупят буферите на лока при среща с "третия вид" ще е яко!
 &bgflag

Дали, ако, вероятно, може би, едва ли не и т.н. предположения по смисъла на ненаучната теория на вероятностите, пречупени през призмата на административно-модераторския ми мироглед и обобщени накратко в забележката в червено по-горе, са ненастъпили събития, нямащи място в тази тема. За всякакви фото-шопи, фото-майни или други фотоси и фото-субекти се обръщай към фото-форума: photo-forum.net

Следващи подобни постове-“изцепки”, които касаят който и да е потребител на форума, ще бъдат изтривани, а на написалият ги ще му бъде дадена почивка.

Mixy,

Администратор на Railwaypassion.com

« Последна редакция: 24 Март 2017, 10:24:28 от Mixy »

Mixy

  • КЖМ - България
  • Trade Count: (3)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 1538
  • Рейтинг: 384
    • SCARM - българският софтуер за дизайн на релсови планове и жп макети
Re: Железопътни катастрофи и изцепки
« Отговор #867 -: 01 Май 2017, 10:00:44 »
Студени досиета: 27 жертви във ”Влака на смъртта”

dir.bg

Най-кървавата катастрофа в историята на българските железници се случва на 1 май 1969 г. край плевенското село Чомаковци. Загиват 27 души, а други 38 са ранени.

Малко след 3 часа през нощта от жп гара Червен бряг тръгва претъпканата с пътници теснолинейка за Оряхово. Хората бързат да се приберат по домовете си за празника.

Влакът започва да се клати още при потеглянето си и след шест километра - на завой край село Чомаковци, последният вагон се преобръща, но без да се откъсне от композицията и започва да се влачи на едната си страна.

Уплашените пътници започват да скачат в движение, но изпочупените прозорци и стоманеният корпус на влака разкъсват телата им. 27 души губят живота си. Сред тях 13-годишният Венци от София, майка му и току що омъжилата се Йорданка. Момченцето и майка му са намерени прегърнати, а телата им - прерязани.

Други 38 души са ранени. Много от тях остават инвалиди.

Притеклите се на помощ хора от Чомаковци описват инцидента като "месомелачка". Линейки са изпратени от София, Враца, Кнежа и Луковит, за да превозват ранените.

Както и 3 години по-рано - при потопа във Враца, властта отново скрива инцидента заради името на влака. Теснолинейката се казва "Осми конгрес на БКП".

Съдебната експертиза показва, че немарливостта на машиниста е довела до тежката катастрофа. Композицията се движила с 1-2 километра по-бързо от ограничението от 30 км/ч във въпросния участък.

Делото е гледано от Врачанския съд, а машинистът е осъден на 10 години затвор. На подсъдимата скамейка седнал и ръководителят движение на гара Червен бряг, който е позволил на композицията да тръгне, въпреки че е била препълнена с хора. Той обаче получава само условна присъда.

И двамата вече са покойници, а на 15 декември 2002 г. теснолинейката Червен бряг – Оряхово е закрита. Причината - нерентабилност на линията.

В началото на 2004 година с постановление на Министерски съвет започва демонтирането на железния път и така завинаги се унищожава жп линията между Червен Бряг и Оряхово.

mitko0888

  • Trade Count: (35)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 2385
  • Рейтинг: 970
  • H0, еп. I, II, III, IV, София
    • Снимките ми ...
Re: Железопътни катастрофи и изцепки
« Отговор #868 -: 01 Май 2017, 10:36:27 »
Някои казват 1 - 2 км превишение, други казват че се е движел с около 50,  при разрешените 30. С 32 км/ч колко ли ще се влачи ... Повечко е било!

Best Ripper

  • Trade Count: (17)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 3377
  • Рейтинг: 551
  • Освободил се от форуми...
Re: Железопътни катастрофи и изцепки
« Отговор #869 -: 01 Май 2017, 11:19:56 »
Лични впечатления от въпросната теснолинейка.. от далечната вече 1985 г., когато уж сме имали железници...

През лятото на същата година почти цялото ни поделение го изпратиха да строи 5-и и 6-и блок на Козлодуй. Тъй като основната част от поделението бяхме все софиянци, "умните фуражки" взеха гениалното решение да ни транспортират по възможно най-сложния начин - от Ямбол до Стара Загора, после с друг влак до Горна Оряховица, после с трети влак до Червен бряг и накрая с въпросната тенолинейка до Оряхово...  :fool: :swoon: С оправданието, че ако сме минавали през София, всички сме щели да избягаме и нямало да могат да ни съберат...  :swoon: Та накрая се случи да се повозя на въпросната теснолинейка и да "усетя" адреналина и екшъна по нея...

Още след излизане от Червен бряг, точно накъм въпросното Чомаковци /което е първата спирка на влака и родно място на едната ми баба/, влакът започна неистово да се тресе, да подскача, да залита наляво и надясно.. Невъобразим трясък из вагоните! Див каубойски екшън! Това обаче изобщо не притесни "силно отговорния и високо професионален" машинист, който през цялото време караше на макс! Минимум 50 км/ч! Нищо чудно и повече! Без изобщо да се интересува какво става зад него! Без изобщо да се съобразява със състоянието на релсовия път! След първата спирка положението малко се нормализира, но на места трасето беше отново в същото състоние! И пак подчертавам - това е лятото на 1985 г., когато някои тук се напъват да обясняват, че сме имали железница! На някои от гарите спирахме за по-дълго време, което позволяваше да слизаме.. Огледах релсите - защо така се тресе влакът... Направо онемях, когато видях тотално изгнили дървени траверси, крампони или клинци, или каквото му се вика - най-обикновени пирони от зората на железницата, които трябваше да държат релсите, но които бяха се измъкнали вече масово с по 1-2 пръста от местата си! Силно корозирали връзки между релсите /джойнтове дет се вика по модерному/, с липсващи болтове и гайки... Тотално занемарена ЖП "мечта"... Така и не разбрах как изобщо влакът се държеше на релсите... Добре че за някакви "скромни" 4,30 ч. успяхме да стигнем читави до Оряхово...  :dirol:
« Последна редакция: 01 Май 2017, 11:21:43 от Best Ripper »