Автор Тема: Железопътни катастрофи и изцепки  (Прочетена 500318 пъти)

Boris 2-12-4

  • Trade Count: (7)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 538
  • Рейтинг: 166
  • Еп. І,ІІ,III; вагонни фабрики; кранове; военни
    • rocklokomotive.blogspot.com
Re: Железопътни катастрофи и изцепки
« Отговор #300 -: 26 Юни 2013, 12:38:09 »
Пожар във влака Мездра - Монтана.

виж и

http://offnews.bg/index.php/211801/pozhar-vav-vlaka-mezdra-montana

KRAKOMOBILA

  • Trade Count: (13)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 2728
  • Рейтинг: 238
  • 46-та серия долу от графика - Шкода рулз!
Re: Железопътни катастрофи и изцепки
« Отговор #301 -: 26 Юни 2013, 12:40:01 »
44 074 е локомотива и доколкото разбрах е изгорял прилично.

Jospen

  • Гост
  • Trade Count: (0)
Re: Железопътни катастрофи и изцепки
« Отговор #302 -: 27 Юни 2013, 15:59:19 »
Цитат на: pavel75 link=topic=3179.msg59473#msg59473 date=1305120763
Сещам се още поне две катастрофи в края на 80-те. Едната е на гара Одърне, когато пътнически влак влиза в отклонение с почти 100 км/ч и на гара Роман международен влак пропада на мост.
Това на Одърне с експрес "златни пясъци" стана през 1988.Познавах един от машинистите-Тодор Илиев,беше на 29 години,ако не се лъжа.Голям симпатяга и добряк,мир на душата му :( А иначе със сина му и до сега сме съседи и приятели.Аз така и не разбрах точно какво стана,тогава много не се даваше информация.Със сина му не искам да разговарям на тази тема,а пък и той беше малък тогава и едва ли знае.Някой може ли да ми каже подробности?

pavel75

  • КЖМ - България
  • Trade Count: (18)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 1817
  • Рейтинг: 264
  • HO; IV и V; BDZ, BG; София
Re: Железопътни катастрофи и изцепки
« Отговор #303 -: 27 Юни 2013, 16:11:12 »
Цитат на: Jospen link=topic=3179.msg89837#msg89837 date=1372337959
Това на Одърне с експрес "златни пясъци" стана през 1988.Познавах един от машинистите-Тодор Илиев,беше на 29 години,ако не се лъжа.Голям симпатяга и добряк,мир на душата му :( А иначе със сина му и до сега сме съседи и приятели.Аз така и не разбрах точно какво стана,тогава много не се даваше информация.Със сина му не искам да разговарям на тази тема,а пък и той беше малък тогава и едва ли знае.Някой може ли да ми каже подробности?

Тошко (bdz43r) знае повече. От него знам, че системата била РУКЗ (или нещо такова) и тя можела да се манипулира. Това се е получило - светофора е показвал пък свободен в права, а стрелката е била обърната в отклонение. Влака влиза в стрелката с почти 100 км/ч

Jospen

  • Гост
  • Trade Count: (0)
Re: Железопътни катастрофи и изцепки
« Отговор #304 -: 27 Юни 2013, 16:20:09 »
Цитат на: KRAKOMOBILA link=topic=3179.msg59574#msg59574 date=1305298580
За тази катастрофа аз честно казано се съмнявам работата да е нагласена, тъй като в нея загиват и доста видни румънски инженери.  А, че 46-та серия са бараки - няма спор. Или по точно казано - не са за нашите условия.
Извинявам се за дилетантския въпрос :unsure:,но първообразът на ASEA по-добър ли е поне като изпълнение от румънския вариант?Освен това можеш ли ми кажеш нещо за машините,дето норвежците возят желязната руда от Кируна до Нарвик?Защото много приличат на 46-а серия

Jospen

  • Гост
  • Trade Count: (0)
Re: Железопътни катастрофи и изцепки
« Отговор #305 -: 27 Юни 2013, 16:56:50 »
Цитат на: Vlado link=topic=3179.msg75186#msg75186 date=1332568102
Силно ме стресна при изброяването на катастрофите какви изразни средства са използвали, за да опишат загинали, щети и пр.: "надънва", "пихтия", "бастисан", "отпътуват за рая" и т.н. Някак не върви! Това са човешки съдби, загубени човешки животи и такъв гаменски изказ е недопустим!
Не взимам насериозно (като факти) тази статия, а за изказа да не говорим - под всякаква критика!
Аз отдавна твърдя,че журналистическата гилдия в БГ в по-голямата си част е съставена от тъпаци,в доста случаи полуграмотни,които не заслужават да се наричат журналисти

Jospen

  • Гост
  • Trade Count: (0)
Re: Железопътни катастрофи и изцепки
« Отговор #306 -: 27 Юни 2013, 17:05:01 »
Цитат на: fpk1999 link=topic=3179.msg75407#msg75407 date=1332850910
Намерих информация за катастрофата на гара Гривица през 1987 година.
В междугарието Гривица-заТритата гара Згалево товарен влак теглен от трабант серия 42 изкачва стръмния баир.Трабантът не успява да се справи с наклона,спира и за жалост.......тръгва назад и започва да се спуска надолу по баира.В това време БВ "Дунав" е на гара Гривица.Последния вагон на товарачката удря с пълна сила спрелия БВ и след като буквално разбива предната част на локомотива "прелита" над него и се забива между задната кабина и вагон-фургона.Двамата машинисти на локомотива загиват :(,а локомотива е възстановен.

Прочел съм информацията от друг форум,поправете ме ако има нещо "жълто" в нея :yes:
Като гледах снимките на локомотива,чак не ми се вярва,че са успели да го възстановят.Бригадата е била русенска май

bdz43r

  • Trade Count: (5)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 1025
  • Рейтинг: 272
    • bgrail.info
Re: Железопътни катастрофи и изцепки
« Отговор #307 -: 27 Юни 2013, 19:25:18 »
Не само са го възстановили, а работи и днес и то в Словакия и вероятно ще надживее събратята си.
Цитат на: pavel75 link=topic=3179.msg89838#msg89838 date=1372338672
Тошко (bdz43r) знае повече. От него знам, че системата била РУКЗ (или нещо такова) и тя можела да се манипулира. Това се е получило - светофора е показвал пък свободен в права, а стрелката е била обърната в отклонение. Влака влиза в стрелката с почти 100 км/ч
При РУКЗ (релейна уредба за ключова зависимост) има два ключа за всяко положение на стрелката - един за самата стрелка и един за ключалката на РУКЗ, които са свързани неразделно със заварена халка. Ако стрелката не е обърната в съответното положение, не може да се заключи и ключът не може да се извади, съответно не може да се постави втория ключ в РУКЗ. Така наличието на ключ в ключалката на РУКЗ е гаранция, че стрелката е обърната и заключена в съответното на ключа положение и става възможно отварянето на светофор със съответно на ключовете показание, а последните се блокират и не могат да се извадят от ключалките. Всички ключове естествено са различни и влизат в само една ключалка.
При катастрофата на Одърне зависимостта е била нарушена - двата ключа от положение "+" (правия коловоз) на първата стрелка са били разделени. Единият си е стоял на стрелката, която е стояла отключена, а другия - в ключалката на РУКЗ, където е подавал погрешна информация за заключена за главния коловоз стрелка, докато същата е отключена и обърната за отклонение.

След този случай се намалява скоростта на всички гари с РУКЗ на 40 км/ч, което по-късно се променя на 60 км/ч само за насрещните стрелки.

Jospen

  • Гост
  • Trade Count: (0)
Re: Железопътни катастрофи и изцепки
« Отговор #308 -: 27 Юни 2013, 22:54:04 »
Благодаря за информацията :good:

Adrian

  • Trade Count: (238)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 6728
  • Рейтинг: 1096
  • Купи и ще ти олекне! DR/DB/BDZ 4-5 ep. H0 София
    • Ер Малък
Re: Железопътни катастрофи и изцепки
« Отговор #309 -: 07 Юли 2013, 13:33:08 »


По-леко с цистерните в завоя :

http://www.blitz.bg/news/article/209541

mill

  • Гост
  • Trade Count: (0)

Best Ripper

  • Trade Count: (17)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 3377
  • Рейтинг: 551
  • Освободил се от форуми...
Re: Железопътни катастрофи и изцепки
« Отговор #311 -: 20 Юли 2013, 09:53:45 »
Цитат на: muncho link=topic=1410.msg90107#msg90107 date=1374300784
Гадно...
http://fakti.bg/avto/72111-vlak-ubi-rumanski-miliarder-s-bentley
Гадно, ама доволно актуално... Извод: Парите не те правят по-силен от гравитацията, физиката и боговете...  :yes:

Jospen

  • Гост
  • Trade Count: (0)
Re: Железопътни катастрофи и изцепки
« Отговор #312 -: 21 Юли 2013, 01:34:22 »
Цитат на: bdz43r link=topic=3179.msg89858#msg89858 date=1372350318
Не само са го възстановили, а работи и днес и то в Словакия и вероятно ще надживее събратята си.При РУКЗ (релейна уредба за ключова зависимост) има два ключа за всяко положение на стрелката - един за самата стрелка и един за ключалката на РУКЗ, които са свързани неразделно със заварена халка. Ако стрелката не е обърната в съответното положение, не може да се заключи и ключът не може да се извади, съответно не може да се постави втория ключ в РУКЗ. Така наличието на ключ в ключалката на РУКЗ е гаранция, че стрелката е обърната и заключена в съответното на ключа положение и става възможно отварянето на светофор със съответно на ключовете показание, а последните се блокират и не могат да се извадят от ключалките. Всички ключове естествено са различни и влизат в само една ключалка.
При катастрофата на Одърне зависимостта е била нарушена - двата ключа от положение "+" (правия коловоз) на първата стрелка са били разделени. Единият си е стоял на стрелката, която е стояла отключена, а другия - в ключалката на РУКЗ, където е подавал погрешна информация за заключена за главния коловоз стрелка, докато същата е отключена и обърната за отклонение.

След този случай се намалява скоростта на всички гари с РУКЗ на 40 км/ч, което по-късно се променя на 60 км/ч само за насрещните стрелки.

Искам само да те попитам,имаш ли представа дали не е било саботаж(то беше по време на възродителния процес и се носеха такива слухове) или е просто поредната проява на мърлящина и безотговорост?Освен това имаш ли информация как са наказани виновните?Благодаря предварително

Best Ripper

  • Trade Count: (17)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 3377
  • Рейтинг: 551
  • Освободил се от форуми...
Re: Железопътни катастрофи и изцепки
« Отговор #313 -: 21 Юли 2013, 10:29:17 »
urko, преди да даваш неадекватни оценки на постове, вземи и прочети това-онова на тема "Страх от истината". Има такъв термин в психологията и психиатрията.. Много ще ти е от полза... Пък и не само на теб, а и на всички, които умират да се вайкат и тръшкат по последствията, но никога нямат смелостта и решимостта да изложат причините за една трагедия и съответно да си направят правилните изводи това да не се повтаря...  :hi:

pach

  • Trade Count: (42)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 12377
  • Рейтинг: 1339
  • ТТ & Н0; DR & BDZ;ep.I-III(~VI)&selfmade
    • За моделизма
Re: Железопътни катастрофи и изцепки
« Отговор #314 -: 22 Юли 2013, 08:33:21 »
То причините се ясни, но човешкия живот цена няма....
Едва ли е отивал да прави дарение на дом за сираци,
но бързането не го е довело далеч!