Не съм го виждал този "човек-глас", нито съм го чувал, а и изобщо нямам такова желание, но все пак мога да си представя каква тор е. Като цяло съм доста резервиран относно подобни телевизионни конкурси, звучи ми нещо като поле за изява на лансирани бездарни певачи и певачки. В крайна сметка кой е определил точно неизвестния за мен "човек-глас" да представя България? Предполагам има и спонсори (перачи на данъци), които са му платили самолетни билети, хотели, храна итн. само и само да си покажат лицемерната благотворителност. Колкото до феноменът "българска музика" - това понятие е доста абстрактно. Стойностните български изпълнители (в това число групи и самостоятелни музиканти) могат да се преброят на пръстите на ръцете и то при положение че имате дългогодишен стаж като стругари (главно в нетрезво състояние). Погледнете само каква музика се е лансирала и се лансира в България - като започнеме от кубратската "прима" лили иванова

и стигнеме до сегашните чалга-певици

Поради "разни" причини навремето стойностните групи като например "Щурците" са били забранявани, гонени, преследвани, спиран им е тока по време на концерти и така нататък, а от друга страна разните грачещи недоразумения като баба лили и разните там нейни "колежки" (понеже добре са пеели на спаружените като "чироз на созополска тераса" виолетови микрофони на разни властимащи селяци) са били лансирани и постоянно излъчвани по единствената телевизия, единственото радио (понеже при село Столник, близо до Горна Малина е имало заглушителни станции, че сакън народа да не чуе някаква нормална музика и току виж да прозре бездарието и музикалната инвалидност на тогавашните метреси, в това число и тези, които биологично според божия замисъл са били определени да бъдат в мъжки род, но понеже "казано честно всичко им е наред" и подсвирквайки си с уста "техният сигнал" са получавали внезапни мускулни контракции и спазми в следствие на антифизиологично проникване "с взлом" на някои специфични места, там където гърба започва да губи своето почтенно име. Също така единствената звукозаписна компания "Балкантон" продуцираше по правило изключително "творчеството" на подобни музикални инвалиди, като леко "за асортимент" все пак имаше няколко плочи на швейцарската група BZN, Modern Talking, CC Catch и други подобни предшественици на съвременните диско-хитове с трайност равна на тази на едно кисело мляко, но тези вносните бяха по 4 кинта, срещу 2,30 лв за тези наш'те гювендии (един вид ранно тълкуване на девиза-призив "Изберете българското"). Така или иначе - техните плочи ставаха само за еднопосочна игра на фризби (за непосветените - това е тази странна забава позната от американските колежански филми, където в парка група пъпчиви американски студентчета облечени с тениски "Аз

Майкрософт" си подмятат в кръг платнен диск), казвам едностранно, защото ръбовете на старите винилови плочи бяха доста заострени и можеше да си отрежете пръстетата (така че не правете това вкъщи и навън също). Да не говориме че мазно ухилените им плебейски физиономии, отпечатвани на обложките ставаха само за мишена за игра на "Дартс" (която така и не постигна особена популярност по нашите географски ширини) или типично нашенския прийом "фунийки"

И до ден днешен пародията на песен на този сбръчкан и противен бабишкер (нашенският еквивалент на майкъл джексън), това чудо на пластичната хирургия и подмладителните процедури, когато заграчи за "Ветровеееее" и някаква си "китара без струни" (каква безмислица само) ме изнервя максимално и съвсем спокойно може да се нареди сред най-дразнещите звуци създавани някога (дори и триенето на наплюнчено парче стиропор в стъкло има по-големи музикални достойнства).
Нека преминем и към съвременната българска "музика"

и като за начало ще започна своя обзор с най-разпространения жанр в момента - чалгата или т.нар. "поп-фолк". Няма да изпадам в подробности кой има сметка от прогресивното затъпяване като цяло на и без това болното ни общество, но тази гняс се лансира най-много в наши дни. Повечето "произведения" са крадени и прекопирвани от югославски и гръцки такива, а примеса им с ориенталски и мохамедански ритми нямат нищо общо с българската култура, традиции и музикални възприятия, но както казах малко по-нагоре - всичко се прави съвсем целенасочено. По-скоро ще обърна внимание на самите изпълнители и техните духовни идеали и стремежи. Болшинството от тях са просто едни елитни компаньонки, които си имат своята тарифа, единствената разлика е че посредством някои свои природни дадености, в някои случаи съчетани с подходящия макиаж, за разлика от техните предшественички приличат на нещо и по-точно на онези вуйни дето ги дават по кабелната телевизия след полунощ (че то кой би им отказал известна доза приятности на тях

). Достойно място в тяхната гилдия намират и няколко чистокръвни мангупи като джони, джанго, тони стораро и разбира се техният флагман - небезизвестния азис. Последният всеки един от вас го знае какво разхищение на нискокачествен генетичен материал представлява - нещо, което едва ли има смисъл да коментираме. След тях се нареждат "..найсе" годишните келеши - казано по модерному "Тийнейджъри" - които под странният ритъм на знайни и незнайни ударни инструменти декламират някакви съвсем безумни стихотворения, използват паразитни думи към речта си и в сравнение с техните наркомански глупости дори и чалга-шлагера за "Кокошката с пломбирания зъб" крие своя дълбоко философски смисъл. Един виден техен представител, който по стечение на обстоятелствата също така е пигмей и хипофизно джудже преди време декламираше че най обичал да "дърпа чанти, чанти" и да "обира банки, банки". Тези келеши принципно си вярват че са някакви "гангстери" и "бандити", но дори и след най-малкото и безобидно съприкосновение с противоположно движещо се физическо тяло под формата на "чимбер" или "масльонка" мигновенно променят псевдо-гангстерският си жаргон и негроидните си жестикулации и придобиват стойка на почетен караул пред пионерско знаме и зазвучават съвсем прилежно, културно и книжовно все едно пред вас стои прероденият Тимур заедно с цялата му команда. За кратък десерт мога да оставя и представителите на съвременната "Популярна музика", която така и не успява да пробие сред чалга - барбалячките и келешите - гангстери, но и там има видни представители, като например Педе-Руши, имаше още един чорлав от групата "Местоимения", на заснемането на чийто клип към песента "Ол райт, ол райт" в задния двор на пожарната на "Раковска" бях неволен свидетел в качеството си на случаен минувач (голем смех беше тогава), а има и още една подобна песен, която е май на друг изпълнител, но има доста смислен текст, в който се казваше: "И той ми каза I'm sorry ще отворя аптека, кинти, кламери special, ще продавам на всеки" ... Колкото и да съм умен - така и не можах да схвана смисъла на това "послание". В сравнение с него, дори и този своеобразен селски манифест за "Стар'загорската гара с бели маратонки и изтъркани джинси" звучи безкрайно умилително и лирично

Та я сега кажете какъв е този "човек-глас", къде може да бъде видян (линк ако има), просто да видиме кой и с какво ще прославя Майка България в наши дни
