Ето малко картинки. На тая е един разпоредителен пулт на РУКЗ. Той се намира при чиновника.
Това е изпълнителния апарат в стрелочния пост на едната гърловина. Виждат се ключовете от стрелките, кутията със зависимостите, разпоредителните прозорчета, коловозното развитие и някои бутони. Да вметна, че РУКЗ не се води осигурителна инсталация, а временно средство за осигуряване движението на влаците. Има го в доста гари и наистина е временно - от преди 40 -50 години до кой знае още колко:
Ето централен апарат на ЕМЦ:
Това е маневрения шкаф в едната гърловина. Тук нещата са по простички - има само ръчки, с които се въртят стрелките при дадено маневрено положение. Иначе ЕМЦ е сравнително прилична осигурителна инсталация, нищо, че е техника от 30-те години. И тя е доста разпространена у нас.
Горните снимки са от ПЖИ. Аз обаче не съм виждал по гарите апарати с такъв дришняв цвят. Всичките са зелени като това ЕМЦ на гара Драгоил.(Тук е прясно боядисано в ролята си на музейно такова в Ел. секция София, иначе са по очукани)
Ето ви пулт табло на Н-68:
И маневрения пулт в едната гърловина. Обаче без тия червени и жълти бутони. Това също е от ПЖИ-то и вероятно с тях са имитирали някакви заетости и/или зависимости. В истинските гари ги няма.
Светосхемното табло при чиновника на Вакарел. Инсталацията е МН-70:
Маневрения пулт на част от гърловината страна Веринско. Това обаче е преди да унищожат коловозите в депото
Сега е така:
Уф! Много писане, бе! Пресъхнах. На Пловдив ще трябва да ме хидратирате с поне една бира.