Макетиране и техники на макетирането | All about layouts > Основни похвати в макетирането | Basic steps in creating a layout

Разглобяем (модулен) макет

<< < (11/14) > >>

Жоро:

--- Цитат на: pach link=topic=1500.msg59814#msg59814 date=1305697775 ---... и ти ще си пред очите и... :angel:
--- Край на цитат ---
Мдааа. Така се оправдават пред себе си половинките, дето ни търпят лудостта. :buba:

XRISTO:
Спалнята е за спане и ... за да вкарвам влака в тунела... :lol: :lol: :lol:

lubo_gumata:

--- Цитат на: XRISTO link=topic=1500.msg59829#msg59829 date=1305707584 ---Спалнята е за спане и ... за да вкарвам влака в тунела... :lol: :lol: :lol:



--- Край на цитат ---
:good:
Точно казано!
 :lol: :lol: :lol:

Dare_Devil:
Продължавам да не харесвам идеята за челна гара, но пък ако все пак няма друг начин да се получи прилично ще я приема де :) Засега си я пазя за последен коз ;)

Иначе ето какво сътворих пък сега:



Вече и с рендер:



Тук напълно съм елиминирал използването на R1 и R2, както и стрелките в криви, но пък се наложи използването на английски стрелки. На въпроса на pach - да, ползвам Piko A-Gleis.

Искам да помоля когато ми обяснявате че нещо не е както трябва, да давате и пояснение защо - нищо не разбирам от принципите на ЖП строителството и проектирането на гари и всичко редя интуитивно, а искам все пак да знам къде бъркам :)

А за приятелката ми - самата тя е строителен инженер (да де, ще бъде, като завърши), и гори от желание да помага в изработването на различните елементи на макета.

pach:

Момчета, идеята за челна гара обаче е неосъществима по една съществена причина,
която аз открих едва като се "хвърлих да нахвърлям" на едно/две  :blush2:) планчета по въпроса.
НЯМА как да се върне влак излязъл от челната гара!!!
Или трябва да влиза на заден ход в нея, или някъде да има два разменни коловоза по "овала",
за да се прави маневра и локомотива който е изкарал влака напред, да го върне в челната гара,
също теглейки този влак.

Има и още два варианта, но са още по ..."съмнителни"  :scratch_ones_head:
или някъде да има обръщателно ухо (което е идеалното решение за челна гара, но няма място на шкафовете),
или всеки влак да се изкарва от един локомотив, но да се връща от друг, в обратната посока!
И те така...

И такаааа ...

Ето планчето което нахвърлих набързо.


- една проходна гара, но и с транзитен коловоз.
- същата гара може  да е с две товарни секции, които благодарение на транзитния коловоз,
могат усилено да маневрират, тъй като имат нещо като изтеглителни коловози, непречещи на
основното движение през транзитния коловоз.
- същата гара може да остане с една товарна секция (тази към вратата и стената),
а двата глухи коловоза да са нещо като челни изходни коловози (тези до ръба на макета, с порталното кранче не чертежа)
- трите проходни коловоза дават доста богати възможности както за разменяне на композиции
от трите типа - задминаване, разминаване и обръщане посоката на движение, така и за богата маневрена дейност.


- има и така мечтания планински участък с тунел.


- има и не един ами цели (!!!) два моста (като по високия може да е и виадукт),
 които са на най-подходящото място - пред вратата - тоест лесно се монтират
и демонтират (особено ако са един общ модул).


- гарата е леко в завой (дъга) както и много от истинските гари,
при това по същата причина - липса на достатъчно място.
- дъгата на коловозното развитие позволи дори на тези къси
коловози да се събират 3/4 четириосни вагона с локомотив
и светофори преди разклоненията.
- приемната сграда е достатъчна (например Burgstein) и при това е в ъгъла,
където не пречи на погледа на човеците около макета  ;).


- Създава се страхотна визия:
----> над главите на спящите (и от към прозореца на спалнята) е едно трасе,
         "повдигнато" на насип - 50 мм над основата на шкафа.
----> съответно в ляво


----> и дясно веднага след разклоненията, задните коловози (по близо до стените),
започват изкачване до  кота - 100 мм (при максимален наклон 3 на 100 ...или 3% ).
----> съответно също след тези разклонения, по близките до ръба (и наблюдателя)
коловози се спускат,
на кота 0 мм (което дава разлика от 50 мм, спрямо трасето при прозореца), като така
в точките за кръстосване на двете трасета имаме минимална разлика от цели 100 мм.
 Това е напълно достатъчно и за електровозите с контактна мрежа в Н0.
----> визията на тези два участъка е дава възможност както за тревни склонове,
 така и за скали или дори  подпорни стени - перфектни участъци за фотосесии.





Впрочем тройният разменен коловоз (2+транзит) има и още едно предимство:
- вкарването на дори покрит перон който обслужва доста добре тази малка гара.

Ето как изглеждал би пред врата с поглед към гърловината на гарата:


А това е още една възможност, да се направи двойно трасе

Над главите на "спящите" хора (под прозореца), коет би изглеждало така...
(приблизително, щото се "разляха" ъглите на 3D-визията и не ми се оправяха...)


Задното трасе си е на 50 мм от основата, а предното е на 32 мм от нея,
тъй като на такова ниво биха били разклоненията за него. Така не само се удвоява трасето
но и дава възможност за обикаляне по "овала" без навлизане всеки път в гарата.
Също така в тунела може да се монтират един/два разменни коловоза,
в които да се "крият" още композици на "изчакване", докато бъдат пуснати по трасетата.

Това е от мен. Има доста възможности в този план ...както и в неговото префасониране,
но това ще го оставя за домакина  на този бъдещ макет. :thank_you:
...който така и не изясни какво точно иска да има на него, в коя епоха и тяга са му предпочитанията и т.н. и т.н.
 Ако има въпроси - задавайте, ще помагами и отговарям, разбира се!
 ;D ;D ;D

Ах,да ...щях да забравя - най-малкия радиус е 483 мм, а всички наклони не превишават 3-те процента!!!
Ако иска някой, може да му прехвърля планчетата и направо във файл за WinTrack-а?

Навигация

[0] Списък на темите

[#] Следваща страница

[*] Предходна страница

Премини на пълна версия