Електроника и Електротехника | Electronics and Electrical Engineering > Цифрово / дигитално управление | Digital Command Control

Асиметрично DCC

(1/5) > >>

lubomir:
За мен това нещо е ново, дотолкова че не знаех какво точно представлява докато не се разръчках в нета. Оказва се че чрез него евтино и лесно могат да се управляват локомотиви пред светофор. Т.е. При червено локомотива спира плавно(реалистично) и тръгва плавно(реалистично) при светване на зелено. При това по време на стоенето, лока си свети и двигателите(звука) работят, съгласно състояниет на лока.
Ето тук може да се види на видео как става работата
http://www.youtube.com/watch?v=mbAWXv0lv5M
Повечко за асиметричното DCC тука:
http://www.lenz.com/techinfo/asymmetrical.htm
От това което разбрах устройството което прави асиметрията се състои от 5 диода х 0,20лв, и сравнено със спирачните генератори по 50-80Е просто е несравнимо. Разбира се най важното нещо е декодерите да могат да разпознават асиметрията, а това всеки може да си го види в книжката на съответния декодер.
За съжаление след краткото търсене не можах да намеря схема на свързване за изпълнение в домашни условия. Но търсенето продължава....

pach:
Ще се включа и аз в издирването , макар само да съм чувал за спирачните генератори ,това си струва усилието ! :good:

pach:
Чак сега (докато почивах  :spiteful:) прочетох това от Ленц.
Доколкото разбрах освен , че трябва да се слагат един от трите модула (ВМ-1/2/3) и самите локомотивни декодери трябва да са на Ленц, и то които са правени да разпознават асиметрията в сигнала.
Но самата система на разпознаване наистина е лесна както за реализация , така и за управление.
Определено ми харесва.
Доколкото схванах само Ленц произвежда електроника по този начин .Така или не , трябва от тях да се купят нещицата включително и декодерите.Тоест всички нови от сребърната и златна серии.Абе безплатен обяд няма , ама пък Ленц не правят лошо нещата.
Харесва ми възможностите за "бавен ход" и "спиране" точно в района на сигнала , самото "спиране" , както и преминаването на "бавен ход" , а най-вече свободното преминаване на локомотив в обратна посока , което не го може толкоз п росто дори аналоговото захранване.
И всичко това с съвсем малко усилия и елементарно управление.
Само не видях цената на тия три блокчета , но като цяло ме заинтригуваха.
Ще търся още по въпроса....щото само най-простичкото устройство е с пет диода - нещо като пасивен сфетофор , спира всичко що се опитва да мине в тая посока.
Докато ВМ-2 и най-вече ВМ-3 са си съгласуващи с централното управление.
Струва си усилията!

lubomir:
Е ти кво искаш, Ленц да кажат "купете си модула за асиметрия от нас, а пък декодерите от ЕСУ примерно" ли ;D? Естествено че така ще пеят. Аз също съм с декодери за асиметрично DCC, макар че не са Ленц а на CT. Верно че не всички производители на декодери го прилагат, ама Ленц не са манополисти  за наша радост. 
Да и аз мисля че си струва усилията, и за това търся схемата на свързване на 5-диода.
Между другото декодерите на Тран имат и още някакви други възможности за подобно спиране, но не съм сигурен дали се правеше с един диод и дали не става въпрос за отрязване на единия полупериод на сигнала. Тва цифровото е едно море, в което може човек лесно да се удави ;D

pach:
Май ще трябва да се експериментира - твърдят че два диода са в едната посока , а три в другата , тоест аз разбирам че "кръстосват" цифровият сигнал , но го режат по амплитуда заради асиметрията в броя на диодите...
това на теория(ако гугъла ми е превел коректно ленца) ,но винаги съм предпочитал практиката...само дето моят (единствен за сега ) декодер е роковски (при това имам съмнения че е най-прост , едва ли не любителски) и не мога да проверя теорията.
Радвам се , че ST-декодерите също го могат , и това е още една причина да се ориентирам към тях в бъдеще!
 :good: :good:

Навигация

[0] Списък на темите

[#] Следваща страница

Премини на пълна версия