Автор Тема: Асиметрично DCC  (Прочетена 9636 пъти)

EMPEROR

  • Гост
  • Trade Count: (0)
Re:Асиметрично DCC
« Отговор #15 -: 04 Юни 2009, 11:57:31 »
 :good: Пламене, браво за положения труд и отделеното време  :yes:

pach

  • Trade Count: (42)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 12271
  • Рейтинг: 1314
  • ТТ & Н0; DR & BDZ;ep.I-III(~VI)&selfmade
    • За моделизма
Re:Асиметрично DCC
« Отговор #16 -: 04 Юни 2009, 14:30:21 »
Инструкции към BM-2

(Превод от фирма Lenz на Piotr Maciejewski и расн )

  1. Важна информация за безопасността
ABC системи: БМ-1, BM-2, BM-3 може да бъдат използвани само с Digital плюс от Lenz и други системи, при условие, че те са в съответствие с NMRA стандартите. В случай на проблеми, попитайте вашия доставчик или дилър.
  2. Спецификации
Максимална постоянен ток по изход: 3.0A
Входно напрежение: DC: 11 ,24 V, AC: 8.. 24 V
Размери: 70x60x20mm
  3. Изисквания за използване на технологията на ABC
За да може да се използва технология с ABC BM1, BM2 и BM3 се нуждаете от декодери серия „Gold” за локомотиви от фирма Lenz или други технологии поддъжащи системата ABC.

Тук Любо да напише кои дешифратори на СТ стават!?

  4. Как функционира ABC технологията.
Технологията ABC е предназначена да отговори на нуждите на железопътните моделисти - ентусиасти:
-   точно спиране на влака, преди сигнала по трасето на влака, преминаване и незаинтересованост при управление на влака в обратната посока.
С прости модули, които са свързани към отделни части на сигнализацията (било то семафори или светофори), е създаден асиметричност на сигнала за изолиран сегмент. Разбира се, само когато сигнала на семафора е "Стоп" или "съобщение". Този асиметричен сигнал информира локомотивният декодер за сигнала които се показва на семафора:
- "В отклонение" или "спиране": захранването е асиметрично и локомотива или се забавя или спира.
- "Зелено": захранването е нормално (балансирано) и локомотив ще продължи.

Допълнителни предимства на технологията ABC:
- Всички функции на локомотив може да се включват и изключват, когато в движение стигне до семафор.
- Възможност за програмиране CV на директен режим (POM).
- Локомотива, може по всяко време да се разграничи в обратна посока от сигнал "Стоп"
- Локомотивите вървят в обратната посока дори когато сигнала на семафора е "Стоп"
- Липса на къси съединения в момента на влизане / излизане за изолиран сегмент

В сравнение с БМ-1, модул BM-2  има следните предимства:
- В допълнение на сигнал "Стоп", модулът поддържа също сигнал "съобщение" (HP2)
- Лесно управление чрез модула на семафорни сигнали.
- Дори и избутваните влакове (тоест пристигнал не на собствен ход – например двойна тяга), могат да бъдат намерени на правилното място

В зависимост от сигнала, може да използвате модула за BM2 на локомотиви снабдени с декодер GOLD, стоп (за HP0), транзит (за HP1) или освобождаване за преминаване (за HP2). Разбира се, можете да зададете скоростта на локомотива, който е освободен да премине след червен сигнал.

BM2 има два входа за контрола върху него. Въз основа на това да ли е  активиран BM-2, системата изпраща до декодера GOLD съобщение: "спиране" или "съобщение"

  4,1 Влаковете върнати на бутане и влизането в обратна посока? - Няма проблем!
Бихте ли искали да се използва "стоп" и "освобождаване" на влаковете вървящи в обратната посока?
 


Споделяне на път семафорен сегмент преди навлизане (A) и частта на семафора (В)
 

Когато влака навлиза обратно (избутва), вагона който вече е част от движещата композиция достига спирачният модул BM2 и включват асиметричен сигнал и в двете секции чрез колоосите си. Тъй като по това време движението в задната част на влака вече работи върху същият закъсен участък,дешифратора ще призпознае сигнала и ще започне асиметрично спиране / забавяне на влака, в зависимост от семафорният сигнал.
 

Дължината на отсечката на участъка трябва да се изчисли така, че да се поберат на най-дългият влак вървящ по този начин. Дължината на отсечката за навлизане зависи от скоростта на движение и/или дължината на спирачната инерция програмирана в дешифратора.

Влаковете вървят в обратната посока и от семафорният блок нищо в тази посока не е спряно.

Тази процедура изисква, поне първият вагон (последният) в задната част на влака, при движението си да контактува с релсите като е оборудван с токоснематели (като например такива за вътрешното осветление).

pach

  • Trade Count: (42)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 12271
  • Рейтинг: 1314
  • ТТ & Н0; DR & BDZ;ep.I-III(~VI)&selfmade
    • За моделизма
Re:Асиметрично DCC
« Отговор #17 -: 04 Юни 2009, 15:42:54 »
Продължаваме с ВМ-2:

 5. Инсталиране и свързване на модула BM2
  5,1 Свързване на BM2

Обобщение на BM2 модул връзки:

 

  6. Инсталиране на модула BM2
  6.1. Дължината на отсечката от навлизане и спирачен път.

Първо, да се определи дължината на отсечката на навлизане (A). Не забравяйте, че най-дългият влак трябва да се побира в тази секция!

След това, да се определи дължината на спирачния участък (Б),предвиденото за изолиране. Не забравяйте, че най-бързият влак на скорост, трябва да бъде спрян в този участък. Използвайте GOLD дешифаторната функционалност: "постоянен спирачен път" - по този начин, всички локомотиви ще спрират в участъка, който е бил идентифициран.

  6,2 "на правилното място, т.е. в дясно ..." (В дясно, това означава, на дясно !!! :angry:)
(... Това е надписа в знак по една полска магистралата в края на 80-години. Той напомня за необходимостта от водачите да се завърнат в дясната лента след задминаването на камион.)

Или казано по български –„другото дясно”  :haha: ;)


Това се отнася и при използването на модул BM2. Той винаги е "железопътно дясно монтиран по посока на движение".
 
Винаги правете прекъсванията в правилната дясна релса , и то на две места – в началото и края на участъците за спиране.Можете да използвате изолационни елементи, свързващи железопътните релси , когато коловозите са положени в съответните места.

  6,3 Свързване на участък от движението и спирачната част.

Свържете проводника (1) от дясната релса преди прекъсването за железопътният участък.
Свържете изхода (2) с лявата релса на железопътния коловоз.
Включете в правилната посока на  железопътният участък на проводника (3) от модул BM2.
Включете в дясната част на железопътния спирачен участък (4) модул BM2.

  6,4 Свързване на входния сигнал

За да могат BM-2 модулите да четат правилно входните сигнали, те трябва да бъдат правилно свързани. Входни сигнали са чувствителни към напрежението.

Когато входният сигнал за "входни" не разполага със входно напрежение, влакът е спрян преди семафор. Когато дадете "свободно" ще бъде подадено напрежение и влакът може да потегли , след като е бил забавен или спрян.

Ако е подадено напрежение на входа за "Свободен" то тогава влака ще премине бавно.

Сигналът "стоп" е с по-висок приоритет, отколкото сигнал "тръгване". Ето защо, ако няма напрежение на входа за "свободно", влакът ще се спре винаги , дори и когато напрежението е дадено за влизане "преминаване".
  6.4.1 Средства за връзка семафор светлина

 

Просто включете входа на BM2 семафорните електрически крушки. Когато крушката свети, модул BM2 могат да работят.

Свържете вход "свободен" електрически крушки за зелената светлина семафор. По този начин, входно автоматично защитено: Влакът преминава само когато напрежението на входа е предоставено. Така, ако по някаква причина напрежение не достига за крушката, влакът ще бъде спрян.

Ако искате да използвате също допълнителни семафорни светлини, просто поставете крушка за жълтият семафор. След пускане на входно напрежение , влака ще бъдат пуснат в чрез дешифриране на команда за определена скорост.Сигналът "стоп" е с по-висок приоритет, отколкото сигнал "излизане". Поради това, ако напрежението не е дадено за влизане "свободно", влакът ще се спре, дори ако има входен по напрежение за влизането "Свободен".


pach

  • Trade Count: (42)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 12271
  • Рейтинг: 1314
  • ТТ & Н0; DR & BDZ;ep.I-III(~VI)&selfmade
    • За моделизма
Re:Асиметрично DCC
« Отговор #18 -: 04 Юни 2009, 16:14:30 »
В следващата таблица са изложени различните възможни комбинации:


указания за влака     светлини     вход     свободен

ще бъдеш спрян          червено          не           не
преминаваш                 зелено          да           не
ще бъдеш забавен  зелено + жълти    да          да

6.4.2 метод на свързване на семафорният контрол

Семафорите често са оборудвани с ключове, които се използват за прекъсване на връзката на напрежението в изолираната част на семафора даващ сигнал "Стоп". Тези ключове могат да бъдат използвани за контрол на модула BM2.

Следната фигура показва как да се свържете семафорният контрол.



Следната схема показва как следва да бъдат включени превключвателите K1 и K2:



След преминаването K2 (съобщение) винаги е проектиран да бъде изключен по време на сигнала "излизане", Резистор (4,7 kOм, 1/4W), трябва да бъде инсталиран.
« Последна редакция: 04 Юни 2009, 16:43:52 от pach »

pach

  • Trade Count: (42)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 12271
  • Рейтинг: 1314
  • ТТ & Н0; DR & BDZ;ep.I-III(~VI)&selfmade
    • За моделизма
Re:Асиметрично DCC
« Отговор #19 -: 09 Юни 2009, 14:43:10 »
продължението (до края):

7. Тестване на инсталацията

За да тествате инсталацията се нуждаете от локомотив, оборудван с дешифратор поддържащ системата ABC.
 (за пример, дешифратор Gold).

За да започнете, оставeте двата входни сигнали на модул BM2 невключени. Влакът, след като навлиза в участъка за спирането, трябва да бъде спрян чрез определяне на скоростта за спиране или спиране за определено разстояние (с предвидената инерция). Ако използвате влак който се движи назад (избутва композицията), първият вагон трябва да бъде оборудван с токоснематели (например за осветление).

Ако влакът е спрял по-далеч от необходимото, може би най-дългият спирачен път е прекалено дълъг или дължината на отсечката за спиране е твърде кратка.

Ако влакът спира незабавно при навлизане в участъка за управление, тогава вероятно връзката между BM2 и точка на контрол е изгубена.

Ако първият тест приключи успешно, можете да закачите проводниците, за да се провери дали сигналът в "свободно" влакът преминава и при сигнал "с отклонение", за да пусне фиксираната по-ниска скорост (намалява скоростта).

8. Допълнителни бележки

8.1 Правило за бавното движение.

Искате ли три пъти по-бавно влакът да спира пред сигнала "Стоп", и да потегля бавно със сигнал "Свободно"? Просто паузата трябва да се  простира отвъд спиращият семафор.Нещо като широка зона за спиране.

Задава се фиксирано в дешифратора време за спиране и влакът спира пред  семафора, когато сигналът показва "СТОП". Ако семафор показва "излизане", влака ще бъде задвижен до края на участък „широка зона за спиране”, а след това, ще се ускори до нормалната скорост.
 


8.2 Движение „до там и обратно”.

ВМ-2 модул се слага в единият край на участъка „до там и обратно”.
Най-добре е в единият край на този маршрут , да се монтира модул ВМ-2 ,а в
другият край – просто модул ВМ-1.
 
8.3 Използване на модул BM-2 в края на блокиращ участък.
Можете да използвате BM-2 модул за завършване блок участък от BM-3 модули които са подкачени серийно за образуване на поредица от блок участъци. В типичния случай, входният сигнал към гарата ще бъде в края на блок участъка. С поставяне на входен сигнал, вие, като диспечер,ще определяте дали пристигащите влакове може или не може да влезнат в гарата.



В модул BM-2 има контролни клеми, предназначени за тази цел.
Свържете тази клеми,  към входните клеми на модул BM-3, който контролира предходният участък.



8.4 Свързване на модул BM-2 с модул за обратна връзка на Lenz-LR101.
 

 
Ако искате да знаете за заетите участъци от трасето на движение и спирачните разстояния (от гледна точка на обратна връзка в Lenz Digital Plus), просто поставете с модула BM-2 и модул за обратна връзка LR101:
- Свържете изхода (O) за един от 8 входа LR101
- Свържете втори изход към общ вход на LR101 (за масата).

Край на ръководство за модул ВМ-1.

 :yahoo:

pach

  • Trade Count: (42)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 12271
  • Рейтинг: 1314
  • ТТ & Н0; DR & BDZ;ep.I-III(~VI)&selfmade
    • За моделизма
Re:Асиметрично DCC
« Отговор #20 -: 09 Юни 2009, 14:51:14 »

pach

  • Trade Count: (42)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 12271
  • Рейтинг: 1314
  • ТТ & Н0; DR & BDZ;ep.I-III(~VI)&selfmade
    • За моделизма
Re:Асиметрично DCC
« Отговор #21 -: 15 Юни 2009, 11:48:25 »
А сега и една много приятна изненада.
Електронната схема на модула ВМ-2 на Lenz, както и снимка на монтираната печатна платка:

Схема  ;)


платка и кутия  :prankster:


платката от страта "ТОР"  :spiteful:


платката от към страна "ВОТ"  ;)


 :yes: ;D ;D ;D
« Последна редакция: 15 Юни 2009, 11:50:41 от pach »

EMPEROR

  • Гост
  • Trade Count: (0)
Re:Асиметрично DCC
« Отговор #22 -: 15 Юни 2009, 11:52:47 »
А такааааааааа  :spiteful:
Това от руснаците ли е дошло или? :)

pach

  • Trade Count: (42)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 12271
  • Рейтинг: 1314
  • ТТ & Н0; DR & BDZ;ep.I-III(~VI)&selfmade
    • За моделизма
Re:Асиметрично DCC
« Отговор #23 -: 15 Юни 2009, 11:56:40 »
По на запад от тях  :spiteful:
Аз някъде тук бях писал чий материали ми помогнаха да схвана същността...
Впрочем същото очаквайте и за ВМ-3...
Остава само съдържанието на микроконтролерите да "изпадне" от някъде  ::) :spiteful: ;) или в краен случай , щом като знаем как действа - да си напишем съдържанието сами... ;D :yes: