Електроника и Електротехника | Electronics and Electrical Engineering > Цифрово / дигитално управление | Digital Command Control

Асиметрично DCC

<< < (2/5) > >>

lubomir:
Толкова търсене в нета на схема на свързване на 5 обикновенни диода не съм правил ;D. Както и да е, оказва се че този метод е патентован и може би затова е толкова крит. Обаче който търси  намира. Все някой ще се е подлъгал някъде къде от глупост къде от желание за правене на някакви пари. Така и се оказа: На този сайт е публикувана схемата за реверсивно управление с асиметрично DCC
http://www.dccbitswitch.com/dcc_reverse.htm
Каква е идеята? Лока влиза в участъка, декодера разпознава типа асиметрия, плавно спира и след това тръгва в обратна посока. Идеално за мотрисни и пуш-пул влакове в крайна гара. Не се нуждае от никаква допълнителна(считай скъпа) електроника.
За реализацията на спирането пред семафор трябва да се използва само един(а не два диодни блока както е при реверсирането), като при зелен сигнал диодния блок просто се окъсява, като по такъв начин се изключва и на участъка се подава нормално DCC напрежение. Резултатът е че лока потегля плавно съгласно зададеното ускорение в CV3.



Явно асиметрията се получава като едните полупериоди преминават през 4 диода, а другите полупериоди преминават през 1 диод. Като резултат се получават различни падовеи е ето ви асиметрия. Наистина е много просто и евтино стига декодерите ви да го разпознават ;D

За всеки случай прикрепям картинката на реверсивното подвързване, от която става ясно как се свързват диодите

XRISTO:
Значи за плавно спиране пред семафор ще прекъсна едната линия и освен този блок , който ще е вързан постоянно, ще изведа един байпас, който ще бъде управляван от контактите, управляващи семафора, нали правилно съм разбрал?  :)

lubomir:
Ако семафора има собствена превключвателна контактна с-ма, байпаса на диодния модул се вързва към нея, ако пък семафора е само светлинен, паралелно на "зеленото" се връзва едно реле, с нормално отворени контакти, изводите на което се свързват към байпаса. Като светне зелено, релето се включва и окъсява дидония модул, като така се подава "нормално" DCC захранване и лока започва ускорение до скоростта която е зададена от пакета или от скоростните настройки на декодера. С тоя диоден модул за 0,50лв се спестяват допълнителна спирачна електроника, която си е доста парички. Схемата може да се ползва и на места където примерно има някакво ограничение на скоростта, примерно при влизане в гара, или друго подобно. Варианта с реверсиране обаче дава доста допълнителни възможности.

XRISTO:
Да, това с реверсирането е подходящо за диорама, пък и за модулите, когато няма обръщателно ухо, но е тъпня влак да се движи от гара на гара бутан, а не теглен от локомотив.  :haha: Но пък за мотриси става.  :good:

lubomir:
Не си съвсем прав за тъпнята :no:. Пуш-пул влака си е мотриса, с тая разлика че локомотивите могат да се менкат, в зависимост от нуждите. Така примерно, през деня се движат пътнишките влакове, а през ноща машините заминават за товарно движение. В това време мотрисите спят, а 24ч използване на машините води до ЕФЕКТ изразяващ се във финикийски знаци. Но ние за това сме си бедни, защото сме "евтини на брашното и скъпи на триците" :pleasantry:. Освен това при повреда на машината, се сменя само машината, а не заминава целия влак за депо, както е с мотрисите.
Ето ти само няколко примера за такъв влак







Снимките са само от Австрия, защото просто железницата там ме кефи най много, но такива влакове можеш да видиш и в другите "нормални" държави. При нас ги няма по една много проста причина, а тя е че за се движи влака по такъв начин, трябва да се поддържа шината за управление на лока от щойер вагона, а ние по принцип всичко дето е по сложно от завъртане на бурма го махаме и не ползваме, щот няма нужда да се напъваме чак толкоз. Достатъчно е да видиш, че всички подгреватели на парните машини ги изкъртиха, без значение че тези нищо и никакви подгреватели можеха да икономисват стотици тонове въглища годишно на машина. Но ние сме  :pleasantry:по-богати от германците :pleasantry: и  :pleasantry:икономии не са ни били нужни :pleasantry:. Същото стана и с вагнеровите крила, защото трябваше да се чистят няколко квадратни метра повече, и още доста други типично нашенски  :pleasantry:подобрения :pleasantry:.
Та така за съжаление този тип влакове в България не съществуват
За моя радост 3/4 от горните влакове са ми във витрината и сега остана да чакам само RailJet-а!

Навигация

[0] Списък на темите

[#] Следваща страница

[*] Предходна страница

Премини на пълна версия