През годините съм имал много парни локомотиви от всякакви фирми, от някои съм очарован, от други не чак толкова. Но напоследък една от най-малките фирми-производители на парни локомотиви ме очарова все повече, това е фирмата Гютзолд. До 1990 година тази малка фирма беше под шапката на Пико и само по каталожните номера започващи с 190 ххх, можеше да се разбере, че моделите са на Гютзолд. След 1990 фирмата тръгна напред с изключително големи крачки, като много бързо пригоди продукцията си с изискванията на съвременния ж.п. моделизъм, и в същото време при всяка тяхна нова разработка виждаме невероятно оригинални конструктивни решения.
Преди три години Гютзолд пусна на пазара поредния си нов модел-локомотив серия 58.30. Този локомотив е трицилиндров, като освен коляновата ос, със задвижен вътрешен шатун, Гютзолд е задвижил и целия вътрешен пароразпределителен механизъм. За сравнение ще кажа, че Брава, която преди три години изкара своя БР 14, на вътрешните цилиндри имаше само бутафорна имитация на паралели и кръстоглави, незадвижени!
Ходовите качества на 58.30 мисля, че не се нуждаят от коментар, невероятно плавен и тих ход! С две думи "пипнал немецо"

Ето и няколко снимки



