Автор Тема: Съвместимост м/у цифрово управление и аналогов влак  (Прочетена 32067 пъти)

G_GROZ

  • Гост
  • Trade Count: (0)
Re:Съвместимост м/у цифрово управление и аналогов влак
« Отговор #15 -: 30 Септември 2009, 23:27:45 »
Здравей Грегари, първия път когато ми се обади по телефона ти обясних как се програмира друг адрес на лока. Явно си забравил, както и да е. На релсовия път трябва да бъде само този локомотив на който искаш да смениш адреса. Той трябва да е в спряно положение. Наитскаш два пъти бутона с изобразени две разклонения/третия на най-горния ред отляво надясно до аварийния СТОП/. След това набираш номера на новия адрес. На Диджи1 възможностите са от 1 до 127/нулата се разбрахме, че пазим за аналоговия лок/. И след това натискаш само един път същия бутон. Програмирането започва и трае 10, 15 секунди през което време лока издава тихи странни звуци и аха да тръгне, ама не. След като се успокои, работата е станала и вече ще ти отговаря само с новото си име. Успех! Ако има проблем можеш да ми звъниш.

G_GROZ

  • Гост
  • Trade Count: (0)
Колкото до функционалните възможности, наистина ПИКО/УЛЕНБРОК, не е най доброто решение. В момента проектираме голямо трасе за НО и сме в процес на избор на централа. Искам да питам някой имали сведения за голямата централа на ХОРНБИ. Има я при Тихомир мисля на добра цена. Иначе за сега съм се спрял на тази на БАЧМАН. 

Gervasii

  • КЖМ - България
  • Trade Count: (1)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 1733
  • Рейтинг: 40
  • НО DRG IIb епоха София
Според мен централата на Бачман е слаба не й знам мощноста в смисъл колко ампера е. Интересното е какъв е макета и колко влака ще се движат едновременно. Но според мен трябва да се почне от 4 ампера на горе, зависи какво управляваш с нея. EcOS на ESU за начинаещи е добре. Мишо Табаков продава един такъв.
« Последна редакция: 01 Октомври 2009, 05:18:14 от Gervasii »

G_GROZ

  • Гост
  • Trade Count: (0)
Наистина това ЕСУ е готино като параметри. Най-важното, че има вграден бустер за 4А. На БАЧМАН е 2.5А. Допълнителен бустер винаги може да се сложи, но бустерирането трябва да е в нов участък, където също ще има ограничение за тока. Накуп 4А е много добър вариант. Благодаря за помощта! Остава да хвана Мишо в "добро" настроение.

gregary

  • Trade Count: (37)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 2035
  • Рейтинг: 1421
  • SBB, BLS, RhB, DB, БДЖ
   Мерси Гроздане, :hi:,това ми трябваше.Попринцип и аз съм хвърлил око на централата при Тихомир,но за сега изчаквам,защото все още нямам достатъчно познания в тази област и няма да бързам с покупки.
   Поздрави :drinks:

optron

  • Trade Count: (0)
  • Sr. Member
  • ****
  • Публикации: 347
  • Рейтинг: 5
Цитат на: pach link=topic=1511.msg28961#msg28961 date=1254303339
Хм, кх кх ...(кашлям) :pleasantry: щото малко си объркал цифровото управление (DCC) със последният "писък" на аналоговото управлени а именно управлението по така нареченото ШирочиноИмпулсноМодулиране - ШИМ.
Казаното за частта с "трептенето" на аналоговият двигател при движение и стоп (не пълен - тук някъде съм качил малък пост със схема и обяснениея за такова захранване) е вярно.
Но начина на захранване при DCC ситема е малко по сложен и различен - има достатъчно теми и постове на тая тема в този форум.намерет , прочетете и ще разберете всичко.
Ако все пак има въпроси , давайте ги...
 ;D
Хич не съм се объркал, знам за какво говоря.
При ШИМ регулиране разликата е, че импулсите са еднополюсни - единият полупериод е ток в едната посока, другият полупериод е пълна липса на ток. Съответвно, когато локомотивът е на място, нямаме ток по релсите и съответно нямаме ток и през двигателя му.
При дигиталното управление имаме двуполюсни импулси - единият полупериод е ток в едната посока, другият полупериод е ток в другата посока. Някъде помежду тези полупериоди се прокрадват импулсите с цифрови данни за командване на декодерите. Тук няма и едни момент, в който да не тече ток през двигателя. Просто, когато локомотивът е на място, двата полупериода са с равни продължителности, при което през двигателя пак тече ток, но импулсите го дърпат ту в едната, ту в другата посока и той не може да поеме в никоя посока. А един двигател когато стои на място, не може да се самоохлажда и оттам идва нагряването. С други думи, при аналоговото управление на цифровата централа, енергията, която не е изразходена за движение се изразходва в топлина.
Все пак, добре, хората са се опитали по някакъв компромисен начин да комбинират цифровите и аналоговите локомотиви, което е похвално. Няма какво повече да искаме от тях.

pach

  • Trade Count: (42)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 12271
  • Рейтинг: 1314
  • ТТ & Н0; DR & BDZ;ep.I-III(~VI)&selfmade
    • За моделизма
Цитат на: optron link=topic=1511.msg29058#msg29058 date=1254432245
... Някъде помежду тези полупериоди се прокрадват импулсите с цифрови данни за командване на декодерите. Тук няма и едни момент, в който да не тече ток през двигателя. Просто, когато локомотивът е на място, двата полупериода са с равни продължителности, при което през двигателя пак тече ток, но импулсите го дърпат ту в едната, ту в другата посока и той не може да поеме в никоя посока. ...

Самите импулси са цифровите данни (а не да се покрадват между тях!!!) и двигателят пак си е захранен с аналогово напрежение тъй като на изхода на дешифраторите обикновенно слагат няколко драйверни чарка които захранват моторчето чрез регулиране на напрежението към него , предварително изправено от мостовият изправител.
ПРи цифровото управление няма регулиране на импулсите по ширина - те са просто застопорени на две работни ширини и по този начин всъщност се определят "0" и"1" -ците на цифровият код.

Друг е въпроса как аналогов локомотив работи при цифрово управление - например DIGI1 на Пико при което това става само на адрес нула.
За това казвам ,че объркваш нещата , защото говориш за цифрово и аналогово управление слято и някой ще влезнат в заблуда.
А всъщност ти обясняваш как аналогови локомотиви се движат с цифрово управление, което наистина не е много добре за тях.Всъщност май само Пико имат такава опция!?
Защо ли?
 ;D
« Последна редакция: 02 Октомври 2009, 08:41:28 от pach »

G_GROZ

  • Гост
  • Trade Count: (0)
Защо ли? Защото ПИКО е фирма дете на соца, следователно не много читава. Не съм им адвокат, самият аз мисля да сменям ДИДЖИ1. Както се спомена по-горе дигиталното управление на ПИКО, в същност е на УЛЕНБРОК. Почти съм сигурен/в момента нямам време да проверя/ същото или почти същото е на небезизвестната ФЛАЙШМАН. Централите са им еднакви, даже май се казват по един и същи начин-ИНТЕЛИБОКС или нещо такова/става дума за централите, а не мишките или дистанционното/. И аз си мислех, че тази опция имат само пиковците, но не. Прочети внимателно по-горе поста на Любо, а и разгледай линка, който дава. Може и да бъркам нещо до тук, но съм сигурен в едно: няма никаква опастност от карането на аналогов лок върху дигитално трасе. Стоенето на машината във витрина, шкаф, кашон, кутия от обувки или банков трезор я скапват значително повече! Така, че "волумето на мах" и приятно забавление.

G_GROZ

  • Гост
  • Trade Count: (0)
Пламене, моля те отвори тема за ШИМ регулирането.

pach

  • Trade Count: (42)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 12271
  • Рейтинг: 1314
  • ТТ & Н0; DR & BDZ;ep.I-III(~VI)&selfmade
    • За моделизма
Има такава тук ...и схема съм дал отдавна...реализирана е отдавна...даже я повториха колеги и си я ползват при аналоговото захранване на старите локове...чети форума...
Аз пък моите локомотиви не само, че си ги държа във витрина ами и си ги карам там!
 :yes: ;D
пп.За това съм дал "друг отговор" в анкетата на Аркадий! ;)

Der Hetzer

  • Trade Count: (59)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 1526
  • Рейтинг: 148
Тизека ли си он, дека немало ич да прави макет, а само във витрина ша си ги слага?  :haha:

А язе си мислех, че е шефо  :no:

pach

  • Trade Count: (42)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 12271
  • Рейтинг: 1314
  • ТТ & Н0; DR & BDZ;ep.I-III(~VI)&selfmade
    • За моделизма
Не съм аз , щото макет ще си правя.Но дотогава си ги карам във витрината - още едно предимство на моя мащаб! :on_the_quiet:
Шефа също се ослушва поне за диорама (щото си няма витрина) така че не е ясно кой е дал тоя отговор - най-вероятно някой заядник / агент / провокатор на моделистката мафия!
 :lol: :lol: :lol:

optron

  • Trade Count: (0)
  • Sr. Member
  • ****
  • Публикации: 347
  • Рейтинг: 5
За това как работи DCC и как се комбинират аналогови и цифрови локомотиви пише тук - http://en.wikipedia.org/wiki/Digital_Command_Control
Признавам си, в грешка съм относно импулсите, но си остава валидно това за греенето на двигателите.
Който не е добре с английския, мога да рзаясня.

pach

  • Trade Count: (42)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 12271
  • Рейтинг: 1314
  • ТТ & Н0; DR & BDZ;ep.I-III(~VI)&selfmade
    • За моделизма
Цитат на: optron link=topic=1511.msg29328#msg29328 date=1254866733
За това как работи DCC и как се комбинират аналогови и цифрови локомотиви пише тук - http://en.wikipedia.org/wiki/Digital_Command_Control
Признавам си, в грешка съм относно импулсите, но си остава валидно това за греенето на двигателите.
Който не е добре с английския, мога да рзаясня.

Пише го и тук:
http://www.railwaypassion.com/?cid=89&NewsId=40
 :yes:

760mm

  • Гост
  • Trade Count: (0)
Имам въпрос. Имам управление на роко локмаус2 с бустер; според упътването, което намирам в интернет (защото е купено на старо без такова съответно) пише, че не поддържа работа с аналогови локомотиви заради високия шум, който идвал от двигателя. Все пак, като сложа аналогов лок на линията (на роко и пико) резултата е, че локомотива бръмчи, стоейки на едно място и лампите от двете страни светят. По-скоро очаквах да се движи на максимална скорост; след като напрежението по линията е постоянно 12 волта при дигиталното подаване - може ли някой да разясни?