Задаваш един и същ въпрос и не искаш да прочетеш отговорите:
AC (Alternating current) - ПРОМЕНЛИВ ТОК
За този вид локомотиви не мога да съм ти от полза, защото нямам нито един такъв, а и 99 процента от хобистите в родната България ги избягват.Не са съвместими с правотоковата система, доколкото знам и двигателите са им променливотокови, а смяна на електродвигател и колооси (защото повечето от въпросните локомотиви са с ляти метални колооси, тоест има електрическа връзка между ляво и дясно колело, правещи пълно късо съединение при евентуалното им поставяне върху релси от типа на правотоковата система) означава да преливаш от пусто в празно. Съветвам те да го махаш този лок и взимай от правотоковите за в бъдеще, ще си спестиш доста неприятности и главоболия.
DC(Direct current) - ПРАВ ТОК
На базата на правотоковото захранване са изработени почти всички макети на колегите в нашата страна, а и на доста голяма част от европейските моделисти.
Аналгов локомотив - такъв, който се движи със директно захранване на релсите, регулиране на скоростта става с реостат (потенциометър).Смяна на посоките се осъществява чрез промяна на поляритета на релсите.
DC Дигитализиран (Цифровизиран) локомотив - локомотив, оборудван с DCC цифров декодер.В този случай имаме трансформатор, който захранва бустер (устройство, наслагващо сигнал в 14 - те волта ток, който се подава постоянно към релсите).В този случай промяната на посоката става не с промяна на поляритета, както при аналоговите правотокови локомотиви, а чрез този подсигнал, който се управлява от джойстика на дигиталното управление и се приема от декодера на локомотива.