Автор Тема: Съвместимост м/у цифрово управление и аналогов влак  (Прочетена 32070 пъти)

bdz43r

  • Trade Count: (5)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 1012
  • Рейтинг: 257
    • bgrail.info
Опитваш се да пуснеш правотоков аналогов локомотив на променлив ток... няма да стане. Най-много да изгориш двигателчето или по-лошо - дигиталното управление.

760mm

  • Гост
  • Trade Count: (0)
Правотоков? Тоест АЦ? Не е ли пак ДЦ, но на друг принцип? Не се опитвам/надявам да тръгне, просто експериментирах и се опитвам да си обясня резултата.

XRISTO

  • Trade Count: (18)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 2446
  • Рейтинг: 12
  • НО - III-IV епоха,DB и DR Ловеч
Задаваш един и същ въпрос и не искаш да прочетеш отговорите:

AC (Alternating current) - ПРОМЕНЛИВ ТОК

За този вид локомотиви не мога да съм ти от полза, защото нямам нито един такъв, а и 99 процента от хобистите в родната България ги избягват.Не са съвместими с правотоковата система, доколкото знам и двигателите са им променливотокови, а смяна на електродвигател и колооси (защото повечето от въпросните локомотиви са с ляти метални колооси, тоест има електрическа връзка между ляво и дясно колело, правещи пълно късо съединение при евентуалното им поставяне върху релси от типа на правотоковата система) означава да преливаш от пусто в празно. Съветвам те да го махаш този лок и взимай от правотоковите за в бъдеще, ще си спестиш доста неприятности и главоболия.

DC(Direct current) - ПРАВ ТОК

На базата на правотоковото захранване са изработени почти всички макети на колегите в нашата страна, а и на доста голяма част от европейските моделисти.

Аналгов локомотив - такъв, който се движи със директно захранване на релсите, регулиране на скоростта става с реостат (потенциометър).Смяна на посоките се осъществява чрез промяна на поляритета на релсите.

DC Дигитализиран (Цифровизиран) локомотив - локомотив, оборудван с DCC цифров декодер.В този случай имаме трансформатор, който захранва бустер (устройство, наслагващо сигнал в 14 - те волта ток, който се подава постоянно към релсите).В този случай промяната на посоката става не с промяна на поляритета, както при аналоговите правотокови локомотиви, а чрез този подсигнал, който се управлява от джойстика на дигиталното управление и се приема от декодера на локомотива.
« Последна редакция: 04 Февруари 2010, 08:33:04 от XRISTO »

760mm

  • Гост
  • Trade Count: (0)
Така, ясно, аз именно коментирах поста, гласящ "Опитваш се да пуснеш правотоков аналогов локомотив на променлив ток..." - значи по-скоро се опитвам да пусна аналогов правотоков локомотив на прав ток - но с дигитално управление.

Въпроса ми беше именно, съзнавайки, че при дигиталното управление се подава постоянно 12/14 волта към релсите, защо локоммотива в аналогов режим (с директна връзка между колелата и двигателя) не тръгвва веднага в една посока с пълна мощност (12 волта); а стои на едно място и бръмчи със светнати светлини.


G_GROZ

  • Гост
  • Trade Count: (0)
Мисля, че бъркаш постоянен ток с постоянно захранване, т. е. смяташ ги за едно и също нещо. Това, че при дигиталното управление имаш постоянно захранване на релсите, не значи, че напрежението с което са захранени е право/DC/.   

bdz43r

  • Trade Count: (5)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 1012
  • Рейтинг: 257
    • bgrail.info
Цитат на: 760mm link=topic=1511.msg35089#msg35089 date=1265246020
значи по-скоро се опитвам да пусна аналогов правотоков локомотив на прав ток - но с дигитално управление.
Не! Опитваш се да пуснеш правотоков аналогов локомотив на променлив ток с дигитално управление.
Аналоговият локомотив не възприема командите на дигиталното управление.
Аналоговият локомотив се движи, когато му пуснеш прав ток и спира, когато му спреш тока.
Дигиталното управление подава променлив ток, който не може да задвижи аналогов локомотив.

Трябва да си изясниш понятията прав (DC) и променлив (AC) ток. Те са различни от понятието DCC, което означава типа на дигиталното управление. DCC работи с променлив ток (AC), с който аналоговите локомотиви не могат да се движат, но могат да изгорят.

schatsi

  • КЖМ - България
  • Trade Count: (13)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 583
  • Рейтинг: 52
...И до сега не бях много на ти с тоците ,ама се га вече съм на път тотално да се откажа да пипам жица....Шастисахте ме съвсем...За това ви пускам това: :hi:
http://vbox7.com/play:65a74813
...пък вие се разберете кой прав,кой променлив , кой крив.... :this: :drinks:
 

bonbonsladuk

  • Гост
  • Trade Count: (0)

optron

  • Trade Count: (0)
  • Sr. Member
  • ****
  • Публикации: 347
  • Рейтинг: 5
Светлине, нали вече ти споменах за учебника по електротехника. ;) Почвай!

mopcku

  • Гост
  • Trade Count: (0)

в този ред на мисли, май трябва ли да се сменят крушките на осветените вагони, преди да се поставят на дигиталното трасе?

optron

  • Trade Count: (0)
  • Sr. Member
  • ****
  • Публикации: 347
  • Рейтинг: 5
В общия случай крушките издържат напрежението на централата. Остава изискването централата да ги издържи като мощност. Вариант е да ги смениш със светодиоди, при което ще облекчиш централата и ще остане повече ток за локомотивите.

pach

  • Trade Count: (42)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 12271
  • Рейтинг: 1314
  • ТТ & Н0; DR & BDZ;ep.I-III(~VI)&selfmade
    • За моделизма
Само дето крушките светят и на двата вида напрежение, докато светодиодите трябва да се включват поне през един изправителен диод.

Best Ripper

  • Trade Count: (17)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 3377
  • Рейтинг: 551
  • Освободил се от форуми...
Цитат на: pach link=topic=1511.msg43705#msg43705 date=1278307437
Само дето крушките светят и на двата вида напрежение, докато светодиодите трябва да се включват поне през един изправителен диод.

Плюс ограничаващо тока съпротивление...  :drinks:

pach

  • Trade Count: (42)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 12271
  • Рейтинг: 1314
  • ТТ & Н0; DR & BDZ;ep.I-III(~VI)&selfmade
    • За моделизма
Да де...то си е задължително!
Освен това обикновенно крушките много греят и често стопяват покривите на вагоните...
Дори тези дето са на 16 V.

optron

  • Trade Count: (0)
  • Sr. Member
  • ****
  • Публикации: 347
  • Рейтинг: 5
Няма никакъв проблем със светодиодите при цифровото управление, защото там токът е променлив и няма нинакво значение как е вързан. Ограничаващият резистор е задължителен - тук в дясната колона има информация как се свързват светодиоди и се пресмятат резистори за тях. Аз само ще допълня, че ако се увеличи стойността на резистора ще се намали силата на светлината. Това в случай, че силата е от значение за макет или модел.