Ревюта и поддръжка на модели | Reviews and maintenance of models > Създаване, ремонти и усъвършенстване на модели | Creation, repairs and tuning up models

БДЖ 16.32 (има некъФ шанс да не се наа*ам)

<< < (5/11) > >>

Tramway:

--- Цитат на: zazo link=topic=1547.msg22246#msg22246 date=1238413273 ---Знам, че има работа, но някои от нещата няма да ги правя.
1. Няма да го правя. Доколкото помня това някакви години след началото на експлоатацията става, демек за III-та епоха (моделна), мисля, че мога да мина и без.
2. Да сменям фенерите едва ли. Третия отгоре по-скоро да.
3. Това предстои, нямах подходяща червена боя.
4,5 и 6 нямам идея за какво иде реч. Ако кажеш по-подробно дори и да не го правя поне ще науча нещо.

--- Край на цитат ---
Не знам за епохите, но на всичките 33 машини от 16-та серия бяха монтирани мазутни инсталации до есента на 1956г. Машините са доставени през 1952г и с изключение на първите 3 години след доставката целият им експлоатационен живот протече на смесено мазутно-въглищно отопление. Даже и никой от старите железничари не си ги спомня без мазут. Тъй че истинският облик на серията е с мазутен резервоар.
А за наименованията и предназначението на частите на машините няма проблем, с най-голямо удоволствие ще обясня всичко по чертежи и книги, но май по-добре на някоя сбирка, щото да пращам снимка по снимка със стрелкички и описания е доста трудно и иска много време.
Засега кратко обяснение: питателно гърне е уред, съдържащ спирателен шибър и възвратен клапан и служи за вкарване на вода директно в котела без използването на питателен дом. Погледни 15-та серия (BR52) и ще видиш 2 питателни гърнета от двете страни на котела. При 16-ките има само едно от ляво, защото гърнето на десния инжектор е поставено на стоящия котел вътре в будката. Направо можеш да оскубеш от някоя бракувана 15-ка и да го залепиш на 16-ката, а тръбичката лесно ще я направиш. Ето тъй трябва да изглежда машината:


А за тендерните надбуферни фенери грешката е моя и то абсолютно непростима - да не си знам машината! У!

pach:

--- Цитат на: Жоро link=topic=1547.msg22253#msg22253 date=1238414252 ---Нещо не чувам коментари за Лилипутската машина. Нали уж беше китайски боклук и не знам какво още. Ама сега се кефите на Zazo.
Мен ако ме питаш Зазе, само табелите и липсват.

--- Край на цитат ---
Може да е машина , ама е Лилипутска + Зазова!!!
Ставаше въпрос за вагоните (с рапидки и шайби отдолу).

Зазо смивка "дунав" не е най-доброто , по-добре направо си разтваряш сода каустик ,но внимателно и пада всяква боя от всякви части - но не слагай прозрачни части - помътняват .Дори след обилно изплакване с вода , няма нужда да обезмасляваш преди боя - готово е , само го изсуши!
...но да не ти се налага да сваляш боята де!!!
Много е готин - особено ако остане още по-малко от Лилипут!!!!! :pleasantry: :pleasantry: :pleasantry:

CaLLlo:
Уф, притесних се че вече си съсипал 50-ката с орела, но то било друг локомотив!  :swoon:
Да, тия лилипутските можеш смело да баданосваш, да ти пожелаем успех!  :good:

CaLLlo:
Tramway, едно питане към теб:

Всички 33 наши 16-ки ли са били с плътно предно колело, че много време мина и вече съм забравил?

Tramway:

--- Цитат на: CaLLlo link=topic=1547.msg22274#msg22274 date=1238422198 ---Tramway, едно питане към теб:

Всички 33 наши 16-ки ли са били с плътно предно колело, че много време мина и вече съм забравил?

--- Край на цитат ---
Да. Не само нашите, а и всичките 3300 машини от тоз тип са с дискова водеща колоос.

Навигация

[0] Списък на темите

[#] Следваща страница

[*] Предходна страница

Премини на пълна версия