Първата снимка на Зазо не е от България. Машината е много замазана и трудно са разпознава, но такива вагони у нас никога не е имало. Доста вероятно да е от Турция (виж червеното петно на парния цилиндър - типично за TCDD).
По въпроса за боядисването - още в самото начало на 20в в България са установява като стандартно боядисването на машините както следва: котелът и въглищния сандък в черно; водни резервоари, димоповдигащи щитове, обшивки на парни цилиндри (вкл. и тез на кноровата помпа) в зелено; рами, буферни греди, колооси и сцепно движение в червено; бандажи в бяло.
Всяка една машина, вземана под наем (предимно серии 13 и 15), е пребоядисана в БДЖ разцветка след откупуването й и преминаване в собственост на БДЖ, и то не веднага, а по време на ПР. Туй важи и за машините, откупувани от войската, индустриални и строителни предприятия в България. Тъй че няма определена година на масово пребоядисване.
Машините, строени по поръчка на БДЖ, пристигат от производителите с поръчаните цветове, тез, произведени за други железници, но купени на готово от заводите (серии 12, 16, 20) също са фабрично пребоядисани в наша разцветка.