Главен форум | Main forum > Моята колекция | My collection

Зелената колекция на Gervasii

(1/9) > >>

Gervasii:
с помощта на Callio ще публикуваме снимки на моят първи влак като начало на зелената (младежка) ми колекция

mgirginov:
Ех, зелени години Дорияне...А каква зелена мента пиехме... /а може и да не сме пили - въпрос на вкус/. Но този Вюртембург дето изкара :hi: вчера... Три дена вече го сънувам :wacko: / с днеска и утре... /. А сега - сериозно! Свалям ти шапка най-искрено! :good: Браво на теб, а и на Брава :pleasantry:

Gervasii:
като всичко ново и зелено трябва търпение :drinks:

CaLLlo:

Хубава зелена тема ще стане тук и без друго в 1-ва епоха сме само един файтон хора - към писалите дотук трябва да добавим само widowmaker, както частично Ясен и хер Жоро. С присъединяването на Дорян, файтонът ще трябва да е малко по-голям и по-здрав, а не е зле да се помисли и за 3-ти кон.

Шегата настрана, да поздравим 2G с - Добре дошъл! - и да му честитим новите придобивки!

Да, това е само първата от "няколкото" неща в зелената епоха.

CaLLlo:


BRAWA würt. Tn (BR 94.1)




След първата световна война се е появила остра нужда от товарни машини, които да заменят тотално остарелите вече стари такива за второстепенните линии и така се стига до поръчка от вече Вюртембергските Държавни Железници (Württembergische Staats Eisenbahnen) към вюртембергската фирма Esslingen и през периода 1920-1921 година се произвеждат 30 броя. Той се явява по-нататъшно развитие на вече построения 1911-1914 wurt. T5 с 11 тона/ос. Изискванията обаче са били - осово натоварване не повече от 12,5 тона, при достатъчно сцепление за средни наклони, но малки радиуси на кривите - до 100m и скорост до 50 km/h. Тези изисквания са довели до избора на тази специфична конструкция - събрана 5-осна кола с диаметър на колоосите 1150 mm; дълъг шатун хванат чааак за предпоследната колоос и много дълги стержени, толкова дълги, че шибърният стержен се е наложило да бъде подпрян с водачи; 2-ра и 4-та колоос са фиксирани, а колооси 1, 3 и 5 са със страничен разбег ±22mm и локомотивът много добре се е вписвал във всички местни криви, дори е имал запас.
Друга особеност на Tn е инсталирането на малка тръба на паропрегревателя, което не е било много разпространено и при тестовете доказва своята ефективност. С тези си особености локомотивът се оказва най-лекият и най-късият локомотив с 5 свързани колооси в цяла Германия. Въпреки малките си размери Tn е бил много мощен - при едно изпитание между Rottweil и Spaichingen е качил по наклон от 10‰ 686-тонен влак със средна скорост 11,5 km/h, което предвид времето е било голямо постижение.
Всички 30 броя са преминали във 2-ра епоха, после и в 3-та, като всички са били само DB. След войната няколко са останали в Бавария и един в Чехия, но после са били върнати. В края на експлоатацията си са били ползвани главно за маневрена и товароразпределителна служба, а последният е работил до 1961 г. В Германия са бесни, че не са запазили поне една бройка от този уникален локомотив.

Модел:

- Котел, шаси, баки и колооси отляти от цинк
- 5-полюсен двигател
- Подготвен за монтаж на димен генератор
- 21-пинов интерфейс
- Фарове с лампи

Чудесна документация: http://www.brawa.de/fileadmin/Produkte/Bedienungsanleitungen_H0/dampfloks/40300_Tn_BR94_1.pdf

По материали от:

http://www.brawa.de/
http://de.wikipedia.org/
http://www.imotec-modellbahn.de/

=================================================================================================================




























Това също е за зелената тема - вюртембергски "шугър бейбита":  :yes:

Навигация

[0] Списък на темите

[#] Следваща страница

Премини на пълна версия