Тони, сам ли си го "сделал" този обръщател и ако да, ще споделиш ли тайната, ама по - подробно, и аз искам да се пробвам.А може би и други ще се заинтересуват?
Сам си го направих.Взех подходящ материал,може текстолит,полиателиен,полиамит и всякакви такива материали,струговах го и готово.Диаметъра се взима от най-дългият локомотив плюс колкото си искаш.Дълбочина,колкото си искаш.Дебелина на дъното,колкото един-два лагера,за доброто лагеруване на въртящата се платформа.На края на платформата може да вградиш по една пружинка със съчма,а в стената на обръщателя през равни разтояния (колкото широчина на релсата,за НО към 20мм)по една вдлъбнатинка,като се върти платформата се фиксира точно на едно и също място (срещу коловоза който си избрал).Ако го правиш автоматизиран,тази съчма изпълнява и ролята на контакт за спиране срещу коловоза.Обикновенно за осичка на лагеруването се използва трабичка през която се прекарват кабелите командващи платформата( релси,осветление,семафор,контакти).Ако не е ръчно,се поставя електромото с редуктор.За да се предава ток към платформата се използват плъзгачи и пръстени,като колектор на ротор,само че за всяко нещо си има отделен пръстен с плъзгач,ако е с кабели те ще се усучат и скъсат от въртенето на платформата.
Аз моят си го въртя ръчно и е с кабели,за това внимавам да го не въртя само в една посока
Но той е в "Z",малък и компактен.Направил съм го ,по-скоро за калабалък на макета,от колкото да го ползвам редовно.Всичко му работи иначе
Също така не е задължително да го струговаш от едно монолитно парче материал.Всичко може да изработиш отделно-въртящата се платформа от плексиглас,някакаква основа(може и правоъгълна)по-голяма от диаметъра на платформата в която да са отворите за лагерите,стената на обръщателя от някаква тръба-ПВЦ например.Всичко като се вгради в макет и се оформи,няма да се вижда каква е основата,каква форма има и т.н.Като се замислиш,идей много.
Успех!