Автор Тема: Цветова схема на БДЖ парни локомотиви  (Прочетена 42130 пъти)

XRISTO

  • Trade Count: (18)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 2446
  • Рейтинг: 12
  • НО - III-IV епоха,DB и DR Ловеч
Re:Цветова схема на БДЖ парни локомотиви
« Отговор #15 -: 09 Юни 2009, 18:59:53 »
...а черното - за да показва живота на "трудовите" хора ли?  :lol: :lol: :lol:

KRAKOMOBILA

  • Trade Count: (13)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 2727
  • Рейтинг: 236
  • 46-та серия долу от графика - Шкода рулз!
Re:Цветова схема на БДЖ парни локомотиви
« Отговор #16 -: 09 Юни 2009, 19:03:26 »
Е разбира се, черното е неизменна част от машините като цяло. Пък и не съм виждал бял котел.  :yes: Възможно е този цвят да играе и някаква роля при поглъщането на топлината и тн. и тн.  :)

pach

  • Trade Count: (42)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 12274
  • Рейтинг: 1315
  • ТТ & Н0; DR & BDZ;ep.I-III(~VI)&selfmade
    • За моделизма
Re:Цветова схема на БДЖ парни локомотиви
« Отговор #17 -: 09 Юни 2009, 19:27:57 »
Цитат на: KRAKOMOBILA link=topic=1669.msg25535#msg25535 date=1244563406
Е разбира се, черното е неизменна част от машините като цяло. Пък и не съм виждал бял котел.  :yes: Възможно е този цвят да играе и някаква роля при поглъщането на топлината и тн. и тн.  :)

Поглъща мръсотията !!! ;D :yes:
Чак бял не знам , но английският влак "Сребърна стрела" е бил изцяло сребрист (металик  :on_the_quiet:) и то не само вагоните но и самият парен локомотив!!!
Само не знам , жълтото и златното по нашите машини (както и някой "екзотични" кантове) дали не е била приумица на отделни локомотивни бригади , които с мерак и сърце са си "тунинговали" машините!?!!!

Същото го подозирам и за леерите (перилата) около котлите и димните камери на по-голямите машини!
Там пък какви са били цветовете? :blink:
« Последна редакция: 09 Юни 2009, 19:30:15 от pach »

XRISTO

  • Trade Count: (18)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 2446
  • Рейтинг: 12
  • НО - III-IV епоха,DB и DR Ловеч
Re:Цветова схема на БДЖ парни локомотиви
« Отговор #18 -: 09 Юни 2009, 20:20:30 »
Цитат на: KRAKOMOBILA link=topic=1669.msg25535#msg25535 date=1244563406
Е разбира се, черното е неизменна част от машините като цяло. Пък и не съм виждал бял котел.  :yes: Възможно е този цвят да играе и някаква роля при поглъщането на топлината и тн. и тн.  :)

Ами даже лятно време може да е в полза на котела, макар под обшивката да има изолация, разбира се.  :yes:

lubomir

  • Гост
  • Trade Count: (0)
Re:Цветова схема на БДЖ парни локомотиви
« Отговор #19 -: 09 Юни 2009, 20:42:34 »
За пропусналите лекциите по физика ;D: Най добрия излъчвател на инфрачервени лъчи(топлина) е "идеално черното тяло". в случая котела е бил изолиран със стъклена вата. При работа на машината, и при работа с долнокачествени въглища, каквито БДЖ непрекъснато се е мъчело да ползва, за да не ги внася, се отделят достачъно мръсотии(сажди, малки парченца незапалени или недоизгоряли въглища, сгур, прах, изгоряло и недоизгоряло машинно масло и кво ли още не), които най-напред падат по котела. На черен фон тези мръсотии си личат най-малко. Да не говорим, че за да си намалят чистенето някои хора скопиха крилата на някои машини. Тъй че светъл цвят за котела е бил най-малкото неподходящ.

XRISTO

  • Trade Count: (18)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 2446
  • Рейтинг: 12
  • НО - III-IV епоха,DB и DR Ловеч
Re:Цветова схема на БДЖ парни локомотиви
« Отговор #20 -: 09 Юни 2009, 21:11:19 »
Цитат на: lubomir link=topic=1669.msg25542#msg25542 date=1244569354
За пропусналите лекциите по физика ;D: Най добрия излъчвател на инфрачервени лъчи(топлина) е "идеално черното тяло".

Е, това имах впредвид, а ти го каза по подходящия начин.  :good:

piko1

  • Гост
  • Trade Count: (0)
Re:Цветова схема на БДЖ парни локомотиви
« Отговор #21 -: 10 Юни 2009, 11:52:59 »
хубава тема ама защо само за парните локомотиви  :wacko:
дайте например за ел и дизел локовете също  :mda:

lubomir

  • Гост
  • Trade Count: (0)
Re:Цветова схема на БДЖ парни локомотиви
« Отговор #22 -: 10 Юни 2009, 12:32:48 »
Защото за тях имаме цветовата схема на едно друго место където се обсъждаше шестицата. А парните машини "висят" и като се съберат 3-4 машини боядисвани от различни хора ще гледаш всички нюанси на горните цветове. Затова и ми се щеше да се разберем кои цветове да се използват за да има все пак някакво уеднаквяване. Ако погледнеш през годините различините производители на модели с какви цевтове са боядисвали машините си от 1-ва епоха, ще видиш невероятно грозна шарения, а уж трябва да са еднакви. Е, вече този проблем са го решили и без значение от кой производител си вземаш модел, цветовете им са еднакви. Това беше и моята цел, само че претворена за БДЖ машините.

piko1

  • Гост
  • Trade Count: (0)
Re:Цветова схема на БДЖ парни локомотиви
« Отговор #23 -: 10 Юни 2009, 16:39:44 »
не е ли по точно да ги дадете в RAL ?
впрочем lubomir  прав си бате аз сега го забелязах  ::)

lubomir

  • Гост
  • Trade Count: (0)
Re:Цветова схема на БДЖ парни локомотиви
« Отговор #24 -: 10 Юни 2009, 17:42:17 »
По RAL, Humbrol, Revel и квото друго се сетиш като марка, няма значение, важното е боите да са намираеми, да не се налага да се правят уникални миксове, които нямат шанс да бъдат повторени, и най-важното да е лесно и на тия след нас, щото ние сме с еднопосочен билет, ама младите след нас напъват :yes:, а те горките едва ли ще се оправят в бъркотията след години, ако не им оставим нещо толкова просто, като стандартизирана цветова схема за БДЖ парни локомотиви. Да не говорим, че не съм убеден след 10-15г. дали ще има "жива" парна машина по която да се опитват да разгадаят цветовете и нюансите.

piko1

  • Гост
  • Trade Count: (0)
Re:Цветова схема на БДЖ парни локомотиви
« Отговор #25 -: 10 Юни 2009, 18:15:44 »
осен да се свържем с С.Стоичков или Деянов аз друг начин не виждам все пак смятам че са боядисвани по стандартите на DR
защото нали локомотивните строители са унифицирали повечето от локомотивите но да гадаем
ако някой иам свестен Цветен снимков материал е възможно да извлечем RGB-то и по него да търсим най точния RAL :spiteful:
дръга идея е да отидем на място където все още пазят парни локове и да се по мъчим демек да по изтъргваме леко една машина
« Последна редакция: 10 Юни 2009, 18:19:49 от piko1 »

lubomir

  • Гост
  • Trade Count: (0)
Re:Цветова схема на БДЖ парни локомотиви
« Отговор #26 -: 10 Юни 2009, 18:54:55 »
Последните боядисвания на която и да е парна машина е правено по време когато цветовете са правени на око, и не са доставяни от чужбина. Да не говорим колко време е минало от тогава, и като имам в пред вид колко трайни са нашите бои... Виждал съм машини на които зеленото е станало направо синьо...

piko1

  • Гост
  • Trade Count: (0)
Re:Цветова схема на БДЖ парни локомотиви
« Отговор #27 -: 10 Юни 2009, 19:25:13 »
не говоря за псоледните смяташ ли че някой си е правил трудът да жули машините преди да ги боядисва (аз не)
под този слой със сигурност седи доказателството какъв е цвета :drinks:

KRAKOMOBILA

  • Trade Count: (13)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 2727
  • Рейтинг: 236
  • 46-та серия долу от графика - Шкода рулз!
Re:Цветова схема на БДЖ парни локомотиви
« Отговор #28 -: 10 Юни 2009, 20:49:34 »
Попринцип и сега и преди, според мен трудно се е намирала машина която да е еднаква с другата. Първо защото са боядисвани на различни места (депа) второ защото с времето боята си променя цвета, пък и едни машини са се чистили по един начин, други по-друг. А иначе - стандартите на ДР - няма как да е боядисвано по тях, защото тяхните машини са предимно с черна боя, докато наще са предимно зелени. Най-добър снимком материал мисля, че може да предложи Стефан Стойчков. Но мисля, че няма смисъл - защото една машина боядисана по реален заводски РАЛ цвят - не би изглеждала реално. Просто трябва до някъде да се съобрази цвета за да изглежда с по-работна "текстура" ако мога така да се изразя.  :)

piko1

  • Гост
  • Trade Count: (0)
Re:Цветова схема на БДЖ парни локомотиви
« Отговор #29 -: 10 Юни 2009, 21:52:52 »
е да но не мислиш ли че все пак трябва да има някаква основа на която да се базира цялата работа не може просто ми те са с различни цветове ок ама дори и при самолетите си има определени цветови схеми въпреки че нали са боядисвани не знам си къде
дали било на летище или завод всички са се водили от RLM цветовете а дори и те да са в заводска разцветка то това ще е по точно
от колкото да седим и да мажем например аз мажа с ревел 68 мат обаче колегата прави машина от същото депо
и го боядисва с 20 нюанса по светло и то СМ пак ревел смисълът на тази тема е не да разискаваме кой колко смесил и какво смесил
и кой какво сготвил ако не сте забелязали моделите на Деянов са само В едно зелено боядисани всичките било то 15 46 01 и тн.
да разбира се че може и е желателно модела да се тонира (това включва и избеляваното на боята)
но хайде да създадем някакви поне малки правила който да се следват за да няма после Какво ако... тип работи