Главен форум | Main forum > Железопътен моделизъм | Railway modelling
епохи
XRISTO:
Здравейте съфорумци!
Не съм сигурен дали темата е за този раздел,така,че ако не е - модераторът да я мести както намери за добре.
Помогнете ми да разбера вагоните от следващите снимки от коя епоха са:
http://img85.imageshack.us/my.php?image=pc290008eb8.jpg
http://img341.imageshack.us/my.php?image=pc290012ui8.jpg
http://img217.imageshack.us/my.php?image=pc290004bp4.jpg
http://img137.imageshack.us/my.php?image=pc290001lc4.jpg
http://img141.imageshack.us/my.php?image=pc290007tv5.jpg
Жоро:
Първият и последният са от III епоха, другите са IV.
XRISTO:
Благодаря за компетентното мнение,значи ще си ги държа за моят макет.Сдобих се скоро с тях и при това положение ще ми свършат работа - все пак аз макетирам в III-IV епоха.Доста са повредени и ще се наложи ремонт,но нали все пак това е част от хобито. ;D А дали мога да намеря детайлни снимки на такива вагони за да мога да ги ремонтирам по-детайлно.Малкият пощенски ми се струва че е имал нещо като комин.И по другите има някои липси,все пак са ползвани от деца,не от хобисти. :)
Сaprycorn:
Искам да напиШа няколко изре4ения за епохите,тъй като по тази тема има някои разминавания в разли4ните литературни изто4ници. Тези епохи важат само за ГЕРМАНИЯ.
Епоха I 1834-1920 година
В тази епоха, въпреки 4е немската империя е факт, немски железници все оШте няма. Има Пруски, Саксонски, Баварски, Баден, Вюртемберг, Пфалц, Олденбург, Мекленбург и други по малки ж.п. администрации. Всяка от тях със собствен подвижен състав, много разли4ен от другите и много специфи4ен. Всяка от тези железници има своя система на серийно озна4ение и номерация. Например пруските локомотиви се озна4ават с буква и цифра S3, P8, G10, T14 и т.н. Буквата озна4ава предназна4ението на локомотива- S-бързоходен, Р пътни4ески, G-товарен, T-тендерен. Цифрите, оба4е не озна4ават брой на колооси, а просто хронологи4ески номер на типа. Докато баварската система освен буквите(които са съШтите и имат съШтото зна4ение) имат и дроб, в 4иито 4ислител показват броя на двигателните колооси, а знаменателя показва броя на вси4ки колооси на локомотива. Така S 3/6 озна4ава бързоходен локомотив с 3 двигателни от обШто 6 колооси. При Саксонските железници сериите на локомотивите са римски цифри, а след цифрата има буква Н(ако локомотива е с прегрята пара) Т( ако е тендерен)
Епоха II 1920-1945 година
1920 е годината в която немските железници се обединявят в една- DRG (Deutche Reihsbahn Geselschaft), вси4кият подвижен състав е събран и групиран в нови серии
01 до 19 бързоходни локомотиви
20 до 39 пътни4ески локомотиви
40 до 59 товарни локомотиви
60 до 79 бързоходни и пътни4ески тендерни локомотиви
80 до 96 товарни и маневрени тендерни локомотиви
Е01 до Е30 електри4ески Бързоходни локомотиви
Е31 до Е60 пътни4ески електри4ески локомотиви
Е61 до Е99 товарни и маневрени електри4ески локомотиви
V+две или три цифри са сериите на дизеловите локомотиви, като цифрата, умножена по 10, показва моШтността на диз. двигател в конски сили( напр. V 36 озна4ава дизелов локомотив с моШтност 360к.с.)
Логото на DRG е кръгла табела от месинг с двуглав орел и кръгъл надпис Deutche Reihsbahn до 1937 година, а след това нацисткият орел с пре4упен кръст. В зависимост от това, кой от двата орела е на возилото, разли4аваме подепохите IIa и IIb
Епоха III 1945-1970
Германия капитулира, а съШто и DRG. Появяват се две нови държави и две нови ж.п.администрации. DB (Deutche Bundesbahn) на западногерманските железници и DR (Deutche Reihsbahn) за изто4на Германия. Интересното оба4е, е 4е се запазват сериите и номерата на локомотивите от времето на DRG. Независимо кой локомотив къде попада, той си запазва серията и номера, който е имал преди. Дори новопроизведените маШини се номерират така 4е да се избегне дублиране на номера в DB и DR. Например серия 23 в DB има номера от 23 001 до 23 105, а в DR от 23 1001 до 23 1113.
Тук съШто има подепохи, но само в DB. Епоха IIIa е до 1956 година(когато на локомотивите и вагоните е изписван целият надпис"Deutche Bundesbahn) след това, в епоха IIIb се изписва само логото на DB
Епоха IV 1970-1994
Това е единствената епоха, която не идва в резултат на някакви полити4ески събития.
Просто навлизат електронно из4ислителните маШини, и в тази връзка се прави смяна на сериите и най много се променят номерата на вагоните. Новите номера са ве4е 12 цифрени, като носят в цифрите закодирана информация за вида на вагона, за тарифата, за администрацията, на която принадлежи, брой купета, класа, отопление, спира4ки и
т.н. Последната 12та цифра е контролна, т.е. с нея се проверява дали останалите са попълнени вярно, тя е отделена с тире от другите.
Променят се и сериите на локомотивите. В DR се премахва буквата V от дизелите и се слага 1, а освен това конските сили ве4е се умножават по 100. Пример V180.000 ве4е е 118.000(1 дизел, 18х100=1800к.с.) V60.000 става 106.000(1 дизел, 06х100=600к.с.)
При електровозите се премахва буквата Е и се поставя 2. Така Е11.000 става 211.000, Е44.000 става 244.000 и т.н. За да няма никакво объркване на парни с дизелови и електри4ески локомотиви, се сменят сериите на тези парни локомотиви, които запо4ват с 1 и 2. Така серия 18.000 става 02.000, серия 19 става 04.000, серия 22.000 е ве4е 39.000, 23.000 е 35.000 и 24.000 е 37.000
В DB сериите се сменят по друг на4ин. Електри4еските локомотиви полу4ават 1 вместо Е, дизеловите 2 вместо V, а парните серии полу4ават оШте една 0 отпред. Така в DB бивШата 03.000 ве4е е 003.000, Е44.000 сега е 144.000, а V160.000 е серия 216.000
Тук има оШте една новост. Парните локомотиви, които са на мазутно гориво, са отделени в други серии. 043.000 е мазутирана 44ка, 042 е мазутна 41ца
Епоха V 1994.....
През 1990 Германия е обединена, а през 1994 се обединяват и двете железници DR и DB. Новата железопътна администрация се казва Deuche Bahn (DB). Отново има смяна на локомотивните серии, този път вси4ки са по принципа на западногерманските железници. Дизеловите серии запо4ват с 2, но не бива да се дублират със старите маШини на DB. Taka 118.000 DR е с нова серия 228.000 ( заШтото 218.000 е заета) 110.000 е ве4е 214.000
toniemi:
--- Цитат на: caprycorn link=topic=168.msg1816#msg1816 date=1202608544 ---Искам да напиШа няколко изре4ения за епохите,тъй като по тази тема има някои разминавания в разли4ните литературни изто4ници. Тези епохи важат само за ГЕРМАНИЯ.
Епоха I 1834-1920 година
В тази епоха, въпреки 4е немската империя е факт, немски железници все оШте няма. Има Пруски, Саксонски, Баварски, Баден, Вюртемберг, Пфалц, Олденбург, Мекленбург и други по малки ж.п. администрации. Всяка от тях със собствен подвижен състав, много разли4ен от другите и много специфи4ен. Всяка от тези железници има своя система на серийно озна4ение и номерация. Например пруските локомотиви се озна4ават с буква и цифра S3, P8, G10, T14 и т.н. Буквата озна4ава предназна4ението на локомотива- S-бързоходен, Р пътни4ески, G-товарен, T-тендерен. Цифрите, оба4е не озна4ават брой на колооси, а просто хронологи4ески номер на типа. Докато баварската система освен буквите(които са съШтите и имат съШтото зна4ение) имат и дроб, в 4иито 4ислител показват броя на двигателните колооси, а знаменателя показва броя на вси4ки колооси на локомотива. Така S 3/6 озна4ава бързоходен локомотив с 3 двигателни от обШто 6 колооси. При Саксонските железници сериите на локомотивите са римски цифри, а след цифрата има буква Н(ако локомотива е с прегрята пара) Т( ако е тендерен)
Епоха II 1920-1945 година
1920 е годината в която немските железници се обединявят в една- DRG (Deutche Reihsbahn Geselschaft), вси4кият подвижен състав е събран и групиран в нови серии
01 до 19 бързоходни локомотиви
20 до 39 пътни4ески локомотиви
40 до 59 товарни локомотиви
60 до 79 бързоходни и пътни4ески тендерни локомотиви
80 до 96 товарни и маневрени тендерни локомотиви
Е01 до Е30 електри4ески Бързоходни локомотиви
Е31 до Е60 пътни4ески електри4ески локомотиви
Е61 до Е99 товарни и маневрени електри4ески локомотиви
V+две или три цифри са сериите на дизеловите локомотиви, като цифрата, умножена по 10, показва моШтността на диз. двигател в конски сили( напр. V 36 озна4ава дизелов локомотив с моШтност 360к.с.)
Логото на DRG е кръгла табела от месинг с двуглав орел и кръгъл надпис Deutche Reihsbahn до 1937 година, а след това нацисткият орел с пре4упен кръст. В зависимост от това, кой от двата орела е на возилото, разли4аваме подепохите IIa и IIb
Епоха III 1945-1970
Германия капитулира, а съШто и DRG. Появяват се две нови държави и две нови ж.п.администрации. DB (Deutche Bundesbahn) на западногерманските железници и DR (Deutche Reihsbahn) за изто4на Германия. Интересното оба4е, е 4е се запазват сериите и номерата на локомотивите от времето на DRG. Независимо кой локомотив къде попада, той си запазва серията и номера, който е имал преди. Дори новопроизведените маШини се номерират така 4е да се избегне дублиране на номера в DB и DR. Например серия 23 в DB има номера от 23 001 до 23 105, а в DR от 23 1001 до 23 1113.
Тук съШто има подепохи, но само в DB. Епоха IIIa е до 1956 година(когато на локомотивите и вагоните е изписван целият надпис"Deutche Bundesbahn) след това, в епоха IIIb се изписва само логото на DB
Епоха IV 1970-1994
Това е единствената епоха, която не идва в резултат на някакви полити4ески събития.
Просто навлизат електронно из4ислителните маШини, и в тази връзка се прави смяна на сериите и най много се променят номерата на вагоните. Новите номера са ве4е 12 цифрени, като носят в цифрите закодирана информация за вида на вагона, за тарифата, за администрацията, на която принадлежи, брой купета, класа, отопление, спира4ки и
т.н. Последната 12та цифра е контролна, т.е. с нея се проверява дали останалите са попълнени вярно, тя е отделена с тире от другите.
Променят се и сериите на локомотивите. В DR се премахва буквата V от дизелите и се слага 1, а освен това конските сили ве4е се умножават по 100. Пример V180.000 ве4е е 118.000(1 дизел, 18х100=1800к.с.) V60.000 става 106.000(1 дизел, 06х100=600к.с.)
При електровозите се премахва буквата Е и се поставя 2. Така Е11.000 става 211.000, Е44.000 става 244.000 и т.н. За да няма никакво объркване на парни с дизелови и електри4ески локомотиви, се сменят сериите на тези парни локомотиви, които запо4ват с 1 и 2. Така серия 18.000 става 02.000, серия 19 става 04.000, серия 22.000 е ве4е 39.000, 23.000 е 35.000 и 24.000 е 37.000
В DB сериите се сменят по друг на4ин. Електри4еските локомотиви полу4ават 1 вместо Е, дизеловите 2 вместо V, а парните серии полу4ават оШте една 0 отпред. Така в DB бивШата 03.000 ве4е е 003.000, Е44.000 сега е 144.000, а V160.000 е серия 216.000
Тук има оШте една новост. Парните локомотиви, които са на мазутно гориво, са отделени в други серии. 043.000 е мазутирана 44ка, 042 е мазутна 41ца
Епоха V 1994.....
През 1990 Германия е обединена, а през 1994 се обединяват и двете железници DR и DB. Новата железопътна администрация се казва Deuche Bahn (DB). Отново има смяна на локомотивните серии, този път вси4ки са по принципа на западногерманските железници. Дизеловите серии запо4ват с 2, но не бива да се дублират със старите маШини на DB. Taka 118.000 DR е с нова серия 228.000 ( заШтото 218.000 е заета) 110.000 е ве4е 214.000
--- Край на цитат ---
Брейии,какъв наУчен сътрудник :o.Неам забележки,щото това го не знаех ???. ;DЕвала,как ме светна по темата(като"Мъже в черно") ;D
Навигация
[0] Списък на темите
Премини на пълна версия