Запомнете датата 25 май 2009 година !!!На тази дата е излезнало съдебното решение за основаването на
сдружение за клуб "ЖП МОДЕЛИСТИ"!Регистрирането му е по закона за юридическите лица с нестопанска цел.(ЗЮЛНЦ)
Вписването му в съдебният регистър е два дена по-късно , на 27 май .
Това е най - новата "придобивка" на цялокупното българско ЖеПе моделистко общество.
Първият официално регистриран клуб вече е факт!!!Двама от основателите на този клуб , бяха така добри да дойдат в кафе "ФАР" и да ни представят документите по съдебното решение , регистрацията, устава и печата на това чудесно начинание.
Основен мотор на новосформираното сдружение са познатият ни колега и хобист - Гроздан и неговият приятел Венелин (също хобист с юридическо образование и професия).
За тази новина мнозина от нас бяха информирани преди известно време , както на една от последните модулни сбирки при Жоро , така и в култовото заведение"Терасата" .Там Гроздан запозна по малък кръг запалени хобисти с основните идеи и работа по основаването на сдружението.
Новината бях помолен да бъде пусната тук под формата на съобщение , едва днес , защото вчера официално е подписан договор между клуба и ВТУ "Тодор Каблешков" за безвъзмезно ползване (тоест без заплащане на наем) на помощенията от последният етаж в основната сграда на училището.
Осигурява се денонощен достъп до помещенията , чрез издадени пропуски на клубните членове , които ще държат и ключовете от етажа.Охраната също е денонощна (и безплатна за клуба).
Условията са да бъде въстановен в работен вид , намиращият се там огромен макет в мащаб І.
Макета разполага с над 300 м релсов път , по основното трасе което обикаля целият етаж , с обща площ - над 2000 кв.м.Има 8 по-малки зали (ако не съм запомнил правилно при разглеждането на архитектурните скици - колегите да ме прощават...) всяка с размери 8,5 х 6,5 м като във всяка една от тях има по една гара с коловозно развитие.
Трасето преминава всъщност околовръст външната стена на етажа , като от зала в зала си има съответните тунели.Преминава и през залата на музея (предоставена на сдружението с цялата експозиция) и през голямата зала на етажа , с размери 35 х 16 м.!!!
Там е и най-голямата зала всъщност.
Има още зали , които са вече определени за :- работилница (там ще са инструментите и машините).
- зала за макет в НО.
- зала за макет в ТТ.
- зала за макет в N.
- зала за склад и модули.
- зала за фотостудио и лаборатория.
- лекционна зала.
- зала за стендови макети.
- зала за стендов моделизъм
Последните две зали най-вероятно ще са с това предназначение , защото има възможност да се присъединят и моделистите от клуба по стендов моделизъм в България.
Помещенията имат нужда от малък (наистина малък по думите на основателите) ремонт в областа на няколко течащи капандури .Последният етаж все пак е в подпокривното пространство.
На самият макет , които е с над 100(или пък бяха 400
) вагона и около 15 локомотива , всичките производство на Мерклин , трябва да се направи нова електроинсталация за управление (най-вероятно направо в DCC-вариант) което да внесе живот и движение в него.Ректора на училището не държи да бъде запазена (тя и не работи) системата за управление , както и не желае тя да е за обучение на студенти - тоест пултовете не е задължително да отгорварят на действителните.
Доколкото разбрах от Гроздан , идеята е да се въстановят две неща , движението по макета и музейната зала , за да може под формата на атракция отворена за посещение , да внася допълнителни възможности в клубната дейност.
Има осигурената подкрепа от приятел архитект които по поръчка (безплатна) е готов да разработи чертежи на сгради с техните разгъвки (май на аутокад) в стил и епоха която се иска , и на още един човек , имащ възможност по въпросните разгъвки да разкроява тези сгради от пластмаса ,за да бъда сглобени и залепени от хобистите.
Очертават се вече и четири фирми - спонсори (за тях има данъчни облекчения) готови да подпомогнат сдружението в закупуването на начален инструментариум , машинен и компютърен парк.
Лекционната зала , най-вероятно ще бъде оборудвана като такава , с цел в приятна обстановка , да се обменя опит , гледат филми и т.н.
Хората които бяхме вчера в кафето се запознахме на бързо с устава на сдружението , и мойте лични впечатления са , че този устав е подобен на 85-90 % с обсъжданият преди време тук окончателен вариант на устав.
И така.Основателите на сдружението канят всички български моделисти да се запознаят ъ условията и ако прояват желание , да станат членове на клуба.
За да може да се прекарва ползотворно и приятно , в атмосфера на приятелство и взаимопомощ свободното хобистко време , в приятна обстановка - сред приятели със сродни интереси.
Имате уверенията , че на съботната модулна сбирка при Жоро , ще дойдат непременно и Гроздан и Венелин , да потвърдат и уточнят горе изложеното (друго си е информацията от първа ръка) ,да запознаят всеки които желае с фактите и устава , както и да представят документите за членство в клуба.
Имам усещането ,че май и съседният тротоар ще го "завземем" в събота!
ЧЕСТИТО НА ОСНОВАТЕЛИТЕ И НА ВСИЧКИ ФЕНОВЕ НА МОДЕЛНИТЕ ЖЕЛЕЗНИЦИ В БЪЛГАРИЯ!!! Въобще съботата се очертава дълъг и ползотворен ден (който най-вероятно ще свърши на Терасата
)
Клубът е отворен за всички , без предпочитения по възраст, пол,образование , политически убеждения и с различен хобистки опит и п редпочитания.
Има ли желаещи да прехвърлят своето хоби на едно ново , по-високо ниво на развитие в хобито си?