Общ форум | Chit-chat > Общи приказки извън хобито | Chit-chat away from the hobby

България!

<< < (214/351) > >>

pach:

--- Цитат на: pavel75 link=topic=1752.msg93710#msg93710 date=1392809836 ---Или аз съм в грешка или картата. Според легендата тънка линия са клонове, както например Червен бряг - Оряхово, а тези с пунктир са в проект. Поне така го разбирам аз.
И ако не бъркам според тази карта има съществуваща линия Каспичан-Силистра, Казичене-Самоков, а подбалканската вече е завършена.
Каква е разликата между двете линии - тънка непрекъсната и пунктирана?

--- Край на цитат ---


--- Цитат на: pach link=topic=1752.msg93711#msg93711 date=1392811392 ---...Има и клон в проект до Трън!!!  :scratch_ones_head: Аз не съм чувал за такъв проект  до сега...
Както и от Роман през Орхание (Ботевград) до Етрополе през прохода...или пък свързването на Габрово през Троян и Севлиово с Роман, а не с линията на юг от Балкана. Явно тази карта представя желаното и проектираното, но не може да претендира за точност. Сега е ясно защо по спешност се отделя като самастоятелност Дирекция на железницата от старото министерство - кашата е била почти пълна....

Картата е печатана през 1912 г, и явно не е съвсем точна. Може и да е пропагандна.
Ти виж къде е границата ни на юг! Тогава все още тези земи са били част от Турция.

--- Край на цитат ---




Оказа се, че линията в Трънско е съществувала ...известно време!


--- Цитат ---Трънска теснолинейка (мина Злата)
600мм - строителството започва 1915 г. участъка от трасето с готовия 300 m тунел
при ждрелото на Ерма след Ньойския договор остава незавършен, изградени са участък Драгоман-Ялботина
 (при въглищна мина Бели брег) 12 km (днес закрит и демонтиран), и участък Ракита, Звонци, Звонска Баня,
Трънски Одоровци, Бобовище, Ерма, Погановски манастир,Власи, Комие, Горна Държина, Суково, Бело поле - общо 28 км.
Миньорите наричат влака "Цира".

Към 1942 са направени още два по-малки тунела до с.Петачинци за свързване на участъците,
 но отново западните покрайнини са отнети. Участъкът Цира е закрит заедно с мината 1963 г.
През 1981 г. трасето на последния е асфалтирано и преустроено в удобен път поради малките железопътни наклони.
--- Край на цитат ---

Та така било значи!

Както и други малко известни теснолинейки с междурелсие 600 мм.

Село Раковски (днешен квартал на Димитровград) до Хасково,
С обща дължина 21 км построена през 1922г. и през 1928 г. е преустроена в нормално междурелсие.

Село Раковски да мини "Марица"
Построена през 1917г. и просъществувала до далечната 1938г.!

Костинброд - Пожарево
Построена също през 1917 г. с дължина 11 км.В историята си е предадена на фабрика "Изида" през 1920г.

Казанлък - заводите "Арсенал"
Построена през 1927г. в момента е закрита и демонтирана.

Откланението от Дупница до Бобовдал.
Построено през 1917г. Преустроено в нормално междурелсие през 1950г.
Двата теснолинейни парни локомотива които са  обслужвали отклонението са
предадени на линията Ахтопол - Кости.

И една запазена снимка от 1928г. на гара Варвара по закритото през 2002г.
теснолинейно разклонение Варвара - Пазарджик.


По материали от държавния архив.

mitko0888:

--- Цитат на: pach link=topic=1752.msg95281#msg95281 date=1401702477 ---А някой зна е ли къде е било това железопътно училище?


--- Край на цитат ---

бул. Царица Йоана 71

CaLLlo:



Ако продължим таблицата още назад, срещу година 1878 от първата колона,
до нея (според изтоника) ще трябва де е едно от трите възможни числа:

13 000 жители
10 000 жители
8 000 жители

от които 30% евреи.

pach:


Още една цветна снимка със сградата на Държавния Цирк:


И една снимка на църквата, която лежи в мазето на Булбанк:



И една актуална снимка ...дали силните дъждове с аот този век в София???


Всъщност това си е 1-во априлска шега на сатиричния вестник "Щурец" от 1933г.

--- Цитат ---Денят на шегата 1 април е имал голяма популярност в България още в началото на 20-ти век.
--- Край на цитат ---
Повече за шегата тук:
http://old2.offnews.bg/index.php/177557/strashno-navodnenie-zalya-sofiya-ili-1-april-prez-1933-g

pach:
Ето едно уточнение и ...доказателството за него:

--- Цитат на: IKAR link=topic=1752.msg94044#msg94044 date=1394526900 ---
Бул. Стамболийски, малко преди пл. Света Неделя, някъде 50-те години.
...

--- Край на цитат ---





--- Цитат на: Rado link=topic=1752.msg94088#msg94088 date=1394660366 ---Защо на снимката трамвайните линии по булеварда са три?

--- Край на цитат ---



--- Цитат на: pach link=topic=1752.msg94090#msg94090 date=1394692498 ---Отклоненията в ляво и дясно са направени доста преди да излезнат на пл.Света Неделя.
Там по бул.Стамболийски е минавал и трамваен маршрут №5, който практически и тръгвал
от начална спирка именно на пл.Света Неделя - днес на мястото на дървената сграда за спирката
е тротоара пред "Flocafe" и "Bar Happy Grill" - спирката е била приблизително на мястото на цветарското павилионче:
https://www.google.com/maps/@42.69604,23.321081,3a,75y,299.79h,92.08t/data=!3m4!1e1!3m2!1seWXjeImFZ_d81G78nswoVQ!2e0
 :hi:


--- Край на цитат ---

На снимката доказателство се вижда трамвай "Република" готвейки се да завие в посока
съдебната палата и да спре на началната си спирка от маршрута.



 :hi:

Навигация

[0] Списък на темите

[#] Следваща страница

[*] Предходна страница

Премини на пълна версия