Автор Тема: България!  (Прочетена 929311 пъти)

TheJackal

  • КЖМ - България
  • Trade Count: (35)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 1710
  • Рейтинг: 159
  • ТТ 1:120 III und IV Epoch DB & DR
Re: България!
« Отговор #1080 -: 15 Юли 2014, 13:39:13 »
Със заповед № 2135 от 12 юли 1910 участъкът Търново - Плачковци е открит за редовна експлоатация със следните станции: Косарка, Дряново, Царева ливада и Плачковци. Между станциите Дряново и Царева ливада, на км 27+300, е открита жп спирка “Св. Архангел” на името на църквата на Дряновския манастир (сегашната жп спирка “Бачо Киро”), която да продава третокласни билети само до Дряново и Царева ливада.

На снимката: жп гарата в Дряново /вероятно около 40-те години на XX век/:



pach

  • Trade Count: (42)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 12377
  • Рейтинг: 1338
  • ТТ & Н0; DR & BDZ;ep.I-III(~VI)&selfmade
    • За моделизма
Re: България!
« Отговор #1081 -: 15 Август 2014, 10:06:41 »
Напоследък тук всички са луднали на тема теснолинейки, особено след закупуването на комплекта с
600 милиметровата  дековилка производство на Миниарт. Та да споделя част от до сега намерените материали
в унисон с тази тема (теснолинейките въобще). Това са малко снимки от държавния архив направени
 по времето  на самия  строеж и началните години  от експлоатацията на тази красота.
:hi:
Има няколко мнооого приятни  сгради като например малкият дървен павилион (може би каса) на Варвара
или три от мостове по трасето - един каменно зидан, един железнорешетъчен и един комбиниран
който е  каменно зидан с железнорешетъчна ферма над самата река, които са благодатни за моделиране. ;)

Теснолинейката с междурелсие 760 мм - Септември-Добринище.
1, Една от работните групи в челото на строителната колона по трасето.


2, Тунела малко след спирка Цепина.
Вдясно от трасето на железопътната  линия,
преминава бъдещото шосе за днешен Велинград.


3, Снимката е направена при км 6+800 (!?), тоест малко след с. Варвара. По-късно,
за да се свържат двата бряга на Чепинска река, ще бъде изграден и моста.


4, Момент от прокарване на трасето между стръмните склонове на ридовете Алабак (вляво)
 и Къркария (вдясно), като част от дяла  на Западните Родопи.


5, От общо прокопаните по трасето Септември-Добринище 35 тунела,
това е снимка от работата по тунелите № 3 и № 4. След няколко десетилетия тунелите с номера
№ 3,  4,   5,   6 и   7 ще бъдат свързани помежду си, поради често падане на камъни и отломки от скали
по релсите и мнооого сняг през зимата в този район. В последствие ще  станат извесни като "тунела с прозорчетата".


6, Още една фотография даваща ни ясна представа за трудността при прокарването на жп линията
 по пролома на Чепинска река. Скалните маси се извозват и насипват с вагонетки и колички.
Там, където е възможно са се използвали каруци с животински впряг (не са били само конски).


7, Отново същото място от фото №3, но в друг ракурс и вече с моста.


8, Едносводен зидан мост над река Елидере, или днешната Чепинска река - 1928 г


9, Железопътен мост над река Елидере - 1928 г.


10, Фотография на сградата на жп гара Варвара от 1928 г.
с въпросната дървена каса за продажба на билетите.


11, Снимка на железопътната спирка Ляхово през 1928 г.


12, Следват няколк оснимки с дизеловите мотриси производство
на фабрика "GANZ" в Будапеща. Тъй като около тях не са уточнени детайлите
тук са публикувани само фотографийте.


13, ПРави впечатление разликата в униформите на снимки 12 и 13.
Както знаем такива дизелови мотриси са ползване и в Югославия...та въпроса се изяснява.


14, Тук вододайният кран ще помогне много да се изясни този въпрос.


15, ...а тези, явно военни униформи са от "съветски" тип, като по този начин
за сега изясняват само приблизително периода от заснемането на фотографията.

 :hi:

TANO

  • Trade Count: (10)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 796
  • Рейтинг: 601
Re: България!
« Отговор #1082 -: 15 Август 2014, 19:00:48 »
Цитат на: pach link=topic=1752.msg96083#msg96083 date=1408086401
13, ПРави впечатление разликата в униформите на снимки 12 и 13.
Както знаем такива дизелови мотриси са ползване и в Югославия...та въпроса се изяснява.
Навремето като почвах работа ми бяха дали две униформи. Една лятна (сива) и една зимна (тъмносиня). Даже и шинел си имах. Така и не ги облякох нито веднъж, пречиха ми сума години в гардероба. Накрая ги изхвърлих и сега ме е яд, че не си оставих поне едната шапка - ей така, като сувенир.

Ivo Nedkov

  • Trade Count: (16)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 1175
  • Рейтинг: 180
  • HO, София
Re: България!
« Отговор #1083 -: 17 Август 2014, 14:46:36 »
pach, много интересни снимки.  :yes:
Колко е било трудно да се осъществят тези строежи тогава...

gregary

  • Trade Count: (37)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 2043
  • Рейтинг: 1437
  • SBB, BLS, RhB, DB, БДЖ
Re: България!
« Отговор #1084 -: 17 Август 2014, 19:23:35 »
Цитат на: pach link=topic=1752.msg96083#msg96083 date=1408086401
7, Отново същото място от фото №3, но в друг ракурс и вече с моста.
(Image removed from quote.)

За съжаление моста не съществува вече в този си вид.Бутнат е изцяло,като на мястото на каменните арки се монтират железни ферми.Под арките трудно минаваха тировете с дървени трупи.Съжалявам,че не успях да направя снимка от същия ракурс преди седмица.

pach

  • Trade Count: (42)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 12377
  • Рейтинг: 1338
  • ТТ & Н0; DR & BDZ;ep.I-III(~VI)&selfmade
    • За моделизма
Re: България!
« Отговор #1085 -: 18 Август 2014, 08:40:23 »
Тъпънъри, значи сега и пътя ще се разруши - все пак не е предвиден за такова движение.
А можеше просто да пуснат отново товарните композиции ...
По думите на местен човек навремето такива влакове с трупи е имало много и буквално на всяка гара
са се разминавали по еднопътното трасе като  пълно/празно. То за това е строена тази теснолинейка навремето.
А сега зяносаха хубавия мост заради лакомията към дървен материал и автомобилно движение
които, знаем че са приоритет в парите на един брадат п*****ст от политиците. :diablo:

TheJackal

  • КЖМ - България
  • Trade Count: (35)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 1710
  • Рейтинг: 159
  • ТТ 1:120 III und IV Epoch DB & DR
Re: България!
« Отговор #1086 -: 18 Август 2014, 09:49:16 »
Някъде, далече в годините - Димитровград:










Снимките са взети от фейсбук, страницата на "ЖЕЛЕЗОПЪТЕН  ТРАНСПОРТ /RAILWAY TRANSPORT" - https://www.facebook.com/groups/179202098830092/  пуснати са от г-н. Таню Танев. 


vesko76

  • Trade Count: (0)
  • Full Member
  • ***
  • Публикации: 111
  • Рейтинг: 48
Re: България!
« Отговор #1087 -: 21 Август 2014, 22:08:36 »
Има решение за товарните превози по теснолинейката.  но НЯМА ЖЕЛАНИЕ https://www.youtube.com/watch?v=RgI-mrvZIrI и https://www.youtube.com/watch?v=f54OSRMetxA
« Последна редакция: 21 Август 2014, 22:49:08 от vesko76 »

gzo

  • Гост
  • Trade Count: (0)
Re: България!
« Отговор #1088 -: 22 Август 2014, 08:10:18 »
Цитат на: pach link=topic=1752.msg96083#msg96083 date=1408086401
....а тези, явно военни униформи са от "съветски" тип,.
(Image removed from quote.)

Явното е, че не правиш разлика между военни и ЖП-ейски униформи (камо ли между зимни и летни).... та за туй сигурно се впечатляваш !?

IKAR

  • Trade Count: (2)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 950
  • Рейтинг: 265
  • HO DB,SBB III,IV, HOm Rhatische Bahn V София
Re: България!
« Отговор #1089 -: 27 Август 2014, 13:35:46 »

Автогара Юг, Бургас, началото на 80-те........

fpk1999

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 507
  • Рейтинг: 21
  • Перфектният мащаб е 1:1 !!!
Re: България!
« Отговор #1090 -: 30 Август 2014, 22:05:39 »
Здравейте!
Съжалявам ако клиповете вече са публикувани,нo не ги намерих никъде във форума,затова ги публикувам:

http://vbox7.com/play:c24df6cc
 - кратка информационна бележка на съветска телевизия за първомайската мaнифестация в София през 1980 с кадри от площад ,,Девети септември'',сега - ,,Княз Александър Батенберг''.Направиха ми впечатление последните думи на водещата(нямам познания по руски език,така че не съм напълно сигурен) - ,,нерушимата българо-съветска дружба". ;D


http://www.youtube.com/watch?v=X3WZ8MZR_kg
http://www.youtube.com/watch?v=zXkn2STARJM
  - И две деветосептемврийски манифестации от 1983 и 1989 на същия площад.
 
http://vbox7.com/play:0007375d - и от Тутракан през 1989.Останалите части ca в полето отляво.

Предполагам,че ще са интересни на тези,които не са живели в тези времена.
На мен ми направи впечатление колко грандиозно и красиво е било,особено в столицата(или поне на външен вид).Всъщност ,ако знам правилно,много от участниците са били длъжни да присъстват или по-скоро не са могли да откажат,понеже са щели да имат проблеми...
« Последна редакция: 30 Август 2014, 22:22:19 от fpk1999 »

pach

  • Trade Count: (42)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 12377
  • Рейтинг: 1338
  • ТТ & Н0; DR & BDZ;ep.I-III(~VI)&selfmade
    • За моделизма
Re: България!
« Отговор #1091 -: 03 Септември 2014, 09:33:33 »

pach

  • Trade Count: (42)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 12377
  • Рейтинг: 1338
  • ТТ & Н0; DR & BDZ;ep.I-III(~VI)&selfmade
    • За моделизма
Re: България!
« Отговор #1092 -: 03 Септември 2014, 15:00:47 »
Карта на допустимите максимални скорости по ж.п. мрежата в България съгласно ГДВ 2013/2014г.


Легенда:
Скорости километра в час
До 50
От 50 до 60
От 60 до 70
От 70 до 80
От 80 до 90
От 90 до 100
От 100 до 110
От 110 до 120
От 120 до 130
От 130 до 160


Логиката на цветовете е, че колкото е по-студен толкова е по-висока скоростта и обратно.

Best Ripper

  • Trade Count: (17)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 3377
  • Рейтинг: 551
  • Освободил се от форуми...
Re: България!
« Отговор #1093 -: 03 Септември 2014, 16:22:19 »
Само не се вижда в твоята карта и цветомузика кафявото какво означава...

mitko0888

  • Trade Count: (35)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 2437
  • Рейтинг: 1036
  • H0, еп. I, II, III, IV, София
    • Снимките ми ...
Re: България!
« Отговор #1094 -: 03 Септември 2014, 18:00:00 »
Цитат на: Best Ripper link=topic=1752.msg96273#msg96273 date=1409750539
Само не се вижда в твоята карта и цветомузика кафявото какво означава...

кафявото е от 160 до 200 км/д