Напоследък тук всички са луднали на тема теснолинейки, особено след закупуването на комплекта с
600 милиметровата дековилка производство на Миниарт. Та да споделя част от до сега намерените материали
в унисон с тази тема (теснолинейките въобще). Това са малко снимки от държавния архив направени
по времето на самия строеж и началните години от експлоатацията на тази красота.

Има няколко мнооого приятни сгради като например малкият дървен павилион (може би каса) на Варвара
или три от мостове по трасето - един каменно зидан, един железнорешетъчен и един комбиниран
който е каменно зидан с железнорешетъчна ферма над самата река, които са благодатни за моделиране.
Теснолинейката с междурелсие 760 мм - Септември-Добринище.1, Една от работните групи в челото на строителната колона по трасето.
2, Тунела малко след спирка Цепина.
Вдясно от трасето на железопътната линия,
преминава бъдещото шосе за днешен Велинград.
3, Снимката е направена при км 6+800 (!?), тоест малко след с. Варвара. По-късно,
за да се свържат двата бряга на Чепинска река, ще бъде изграден и моста.
4, Момент от прокарване на трасето между стръмните склонове на ридовете Алабак (вляво)
и Къркария (вдясно), като част от дяла на Западните Родопи.
5, От общо прокопаните по трасето Септември-Добринище 35 тунела,
това е снимка от работата по тунелите № 3 и № 4. След няколко десетилетия тунелите с номера
№ 3, 4, 5, 6 и 7 ще бъдат свързани помежду си, поради често падане на камъни и отломки от скали
по релсите и мнооого сняг през зимата в този район. В последствие ще станат извесни като "тунела с прозорчетата".
6, Още една фотография даваща ни ясна представа за трудността при прокарването на жп линията
по пролома на Чепинска река. Скалните маси се извозват и насипват с вагонетки и колички.
Там, където е възможно са се използвали каруци с животински впряг (не са били само конски).
7, Отново същото място от фото №3, но в друг ракурс и вече с моста.
8, Едносводен зидан мост над река Елидере, или днешната Чепинска река - 1928 г
9, Железопътен мост над река Елидере - 1928 г.
10, Фотография на сградата на жп гара Варвара от 1928 г.
с въпросната дървена каса за продажба на билетите.
11, Снимка на железопътната спирка Ляхово през 1928 г.
12, Следват няколк оснимки с дизеловите мотриси производство
на фабрика "GANZ" в Будапеща. Тъй като около тях не са уточнени детайлите
тук са публикувани само фотографийте.
13, ПРави впечатление разликата в униформите на снимки 12 и 13.
Както знаем такива дизелови мотриси са ползване и в Югославия...та въпроса се изяснява.
14, Тук вододайният кран ще помогне много да се изясни този въпрос.
15, ...а тези, явно военни униформи са от "съветски" тип, като по този начин
за сега изясняват само приблизително периода от заснемането на фотографията.
