Автор Тема: България!  (Прочетена 926776 пъти)

pach

  • Trade Count: (42)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 12377
  • Рейтинг: 1338
  • ТТ & Н0; DR & BDZ;ep.I-III(~VI)&selfmade
    • За моделизма
Re: България!
« Отговор #180 -: 13 Май 2010, 12:51:55 »
Изкочиха още няколко снимки на БДЖ-подвижен състав от мрежата - този път при унгарците:





















Първите три ясно от къде са... :thank_you:
« Последна редакция: 13 Май 2010, 13:32:05 от pach »

TANO

  • Trade Count: (10)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 796
  • Рейтинг: 601
Re: България!
« Отговор #181 -: 21 Май 2010, 10:38:23 »
Цитат на: mgirginov link=topic=1752.msg39625#msg39625 date=1271410052



31.
(Image removed from quote.)
А това е най-новата серия на БДЖ-100.01-Х(някой ще се сетили за контролното число?)!!!



По повод въпроса на Кайзер Гиргинхелм за контролното число, ходих в г. Септември да проверя и ето резултата



Както се вижда от снимката магарето го няма. Поразпитах тук-там и се оказа, че заради кризата било съкратено. С мотива, че било малко. Така на служба в железниците оставаме само най-големите магарета. :yes:

pach

  • Trade Count: (42)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 12377
  • Рейтинг: 1338
  • ТТ & Н0; DR & BDZ;ep.I-III(~VI)&selfmade
    • За моделизма
Re: България!
« Отговор #182 -: 21 Май 2010, 10:46:44 »
Е браво значи... от вас и едни суджуци не става!!! :haha: :haha: :haha:
 :hi: :lol: :lol: :lol:

mgirginov

  • КЖМ - България
  • Trade Count: (34)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 1933
  • Рейтинг: 192
  • N Länderbahnen I еп. София
Re: България!
« Отговор #183 -: 21 Май 2010, 12:41:36 »
Цитат на: TANO link=topic=1752.msg41603#msg41603 date=1274427503
Както се вижда от снимката магарето го няма. Поразпитах тук-там и се оказа, че заради кризата било съкратено. С мотива, че било малко. Така на служба в железниците оставаме само най-големите магарета. :yes:
Цитат на: pach link=topic=1752.msg41605#msg41605 date=1274428004
Е браво значи... от вас и едни суджуци не става!!! :haha: :haha: :haha:
 :hi: :lol: :lol: :lol:
:lol: :lol: :lol:

pach

  • Trade Count: (42)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 12377
  • Рейтинг: 1338
  • ТТ & Н0; DR & BDZ;ep.I-III(~VI)&selfmade
    • За моделизма
Re: България!
« Отговор #184 -: 21 Май 2010, 14:03:48 »


Отново от шайбата - още снимки на БДЖ-подвижен състав от време оно...:






Темата е тук - http://www.drehscheibe-foren.de/foren/read.php?17,3894831,3909996#msg-3909996
 :dance1: :dance1: :dance1:


pach

  • Trade Count: (42)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 12377
  • Рейтинг: 1338
  • ТТ & Н0; DR & BDZ;ep.I-III(~VI)&selfmade
    • За моделизма
Re: България!
« Отговор #185 -: 21 Май 2010, 14:15:58 »
Цитат на: topalov link=topic=1752.msg41619#msg41619 date=1274440491
http://railwaymodeling.com/gallery/displayimage-search-0-3.html

Една лично моя снимка ;)

Цитат
No image to display

 :( :scratch_ones_head:

pach

  • Trade Count: (42)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 12377
  • Рейтинг: 1338
  • ТТ & Н0; DR & BDZ;ep.I-III(~VI)&selfmade
    • За моделизма
Re: България!
« Отговор #186 -: 26 Май 2010, 14:56:20 »


 :scratch_ones_head: :scratch_ones_head: :scratch_ones_head:

pach

  • Trade Count: (42)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 12377
  • Рейтинг: 1338
  • ТТ & Н0; DR & BDZ;ep.I-III(~VI)&selfmade
    • За моделизма
Re: България!
« Отговор #187 -: 26 Май 2010, 15:18:52 »
мамка му , нещо от сутринта всеки път когато искам да пусна пост , ми иска отново паролата... :angry: :angry: :angry:

Така сега загубих нещо доста интересно!!! :diablo: :diablo: :diablo:
Връщам се да го "намеря"...търпение... :diablo:

 :diablo: :diablo: :diablo:



Цитат
Прекият път от София към долината на Струма, Македония и Гърция води през Владайския проход. Но теренът е доста стръмен. Днес, пътувайки с кола за Перник ние не се замисляме над това, че електрическите локомотиви влачат уверено по наклона тежките влакове. Но погледнете само преди 40 годони каква гледка е представлявал обикновения пътнически влак Петрич - София No 503, начело с локомотив 15.115 и 15.147, в междугарието Драгичево-Владая на 26 септември 1965г.


 :yahoo: :yahoo: :yahoo: :yahoo: :yahoo: :yahoo: :yahoo: :yahoo:

 :give_heart: :give_heart: :give_heart: :give_heart: :give_heart: :give_heart: :give_heart: :give_heart: :give_heart: :give_heart:

Цитат
В годините на Втората световна война Бела паланка е гранична гара между България и Югославия, но с много особен статут. Има двама началника на гарата, един сърбин и един българин, и над тях немски военен комендант. Двамата началници осигуряват взаимодействието между двете железопътни администрации, а немския комендант се намесва в осигуряване защитата от партизаните.
През една студена ноемврийска вечерна 1943 г., на тази гранична гара пристига военен ешелон от Варна за Линц, който тогава се намира в границите на германския Райх. Ешелонът се тегли от два локомотива, с машинисти двама австрийци. Преходът до Бела паланка тогава е отнемал над две денонощия и на границата е организиран пункт за почивка и отмора на военните железничари от конвоите. С последни сили австрийският екипаж докарва влака до мечтаната почивка и се готви да предаде дежурството си на обслужващия персонал от българската страна на гарата.
В този момент немският комендант излиза на перона и заповядва ешелонът да продължи за Белград, като показва в ръката си телеграма от висшето началство. За машинистите това означава трета безсънна нощ. Те се опитват да обяснят пред погледа на българския началник, че нямат вече сили за още един преход. Но комендантът е непреклонен:
- Fuehrers interesse – казва той. Интересите на фюрера.
Единият австриец не издържа:
- Wo sind meine interesse? Къде са моите интереси?
Комендантът не отговаря, само изтегля пистолета си и застрелва машиниста пред смаяните погледи и на българите, и на сърбите. Дори не разрешава да го погребат, тялото остава да лежи на перона цяло денонощие.
Но ешелонът трябва да тръгне на всяка цена. Немецът звъни по телефона до началството си и иска замяна на застреляния машинист. Когато го питат за идентификация на локомотива, той казва само едно “blp” – нищо не значеща за българите абревиатура. В нашите регистри всеки локомотив е с уникална серия, указваща вида му, и пореден номер. След два часа с моторна дрезина от Ниш пристига друг машинист, качва се в локомотива и потегля, сякаш сега е слязъл за малко от него. Ясно е, че трите букви са били достатъчни, за да бъде пратен точния човек.
Минават години, но споменът за това “blp” не оставя на мира мисълта на участниците в събитието. Докато странната абревиатура отново не се явява съвършено случайно. През 1956 г. България внася от Австрия първите си дизелови локомотиви – Simmering Graz Paucker. На първото демонстрационно пътуване е поканен бившият началник на българската гара Бела Паланка, действащ железничар в тогавашната администрация. Оглеждайки кабината, той се натъква на малка бронзова пластика с фирменото лого, но и с трите букви “blp” отдолу. Любопитството му отново се разгаря, но никой от австрийските инженери не е в състояние да му отговори какво означава това.
Едва по-късно стават достъпни така наречените в англоезичната литература German WWII Alphabetic Ordnance Codes. Ако се разровите и намерите “blp’, ще видите че това е тайния код на Kreiensen Grazer Maschinen- und Waggonbaufabrik AG, чийто наследник е Simmering Graz Paucker.

 :scratch_ones_head: :scratch_ones_head: :scratch_ones_head:

Това изскочи из под един "коловоз" в SkyForum-а!!!
Е не всичко е точно...но така става понякога...

« Последна редакция: 26 Май 2010, 15:29:27 от pach »

pach

  • Trade Count: (42)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 12377
  • Рейтинг: 1338
  • ТТ & Н0; DR & BDZ;ep.I-III(~VI)&selfmade
    • За моделизма
Re: България!
« Отговор #188 -: 02 Юни 2010, 12:13:04 »
Това не мога да се въздържа и да не го покажа.
От колегата в Локфорума е :
Цитат на: lok43r
Последни дни в които БЖК карат този влак
(Image removed from quote.)

Страхотна снимка - нямам думи!!!
 :hi: :clapping: :good: :ok:

KRAKOMOBILA

  • Trade Count: (13)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 2728
  • Рейтинг: 238
  • 46-та серия долу от графика - Шкода рулз!
Re: България!
« Отговор #189 -: 02 Юни 2010, 13:22:48 »
И дъжда беше страхотен...  :(

pach

  • Trade Count: (42)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 12377
  • Рейтинг: 1338
  • ТТ & Н0; DR & BDZ;ep.I-III(~VI)&selfmade
    • За моделизма
Re: България!
« Отговор #190 -: 02 Юни 2010, 13:55:12 »
Здраве да има - виж , че на снимката не си личи да е валяло в момента!!!
То за това всичко е тоооооолкоззззз зеленнооооо!!!
Трепач е!
 ;D ;D ;D

KRAKOMOBILA

  • Trade Count: (13)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 2728
  • Рейтинг: 238
  • 46-та серия долу от графика - Шкода рулз!
Re: България!
« Отговор #191 -: 02 Юни 2010, 16:08:40 »
Не си личи - щото имаше късмет, че не му капна на обектива - за разлика от мене.  :im_so_happy:

TheJackal

  • КЖМ - България
  • Trade Count: (35)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 1710
  • Рейтинг: 159
  • ТТ 1:120 III und IV Epoch DB & DR
Re: България!
« Отговор #192 -: 02 Юни 2010, 16:52:28 »
Строхотна снимка! Поздравления! :hi: Прилича ми на подбалканската линия, някаде около гарите Стрема, Панагюрище и Копривщица ли е снимано или е по Искърското дефиле? :)

KRAKOMOBILA

  • Trade Count: (13)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 2728
  • Рейтинг: 238
  • 46-та серия долу от графика - Шкода рулз!
Re: България!
« Отговор #193 -: 02 Юни 2010, 17:01:37 »
Точно така - подбалканската 3-та линия е. Снимано е на входния на гара Клисура (точно в края на шестицата). Мястото е уникално защото влака преминава покрай фотографите от 3 страни и може да се заснеме поне на 3-4 места.  :)

pach

  • Trade Count: (42)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 12377
  • Рейтинг: 1338
  • ТТ & Н0; DR & BDZ;ep.I-III(~VI)&selfmade
    • За моделизма
Re: България!
« Отговор #194 -: 14 Юни 2010, 17:00:06 »
Нови кадри в изгубена България...
 :dance1: :dance1: :dance1: :dance1:

Елегантно облечени мъже пред парен локомотив на пътнически влак, 30-те години на ХХ век:


Българският санитарен влак на Източния фронт: Германски вагон-платформа с натоварен съветски тежък танк КВ-2 и резервен двигател!!! :scratch_ones_head: :haha:


Българският санитарен влак на Източния фронт: Къпане под мощната струя на крановете за зареждане на парни локомотиви.


Българският санитарен влак на Източния фронт: На гарата в Лемберг (Лвов).


Българският санитарен влак на Източния фронт: Пътуване по фронта.


Българският санитарен влак на Източния фронт: Приемане на ранени.


Българският санитарен влак на Източния фронт: Среща по железните пътища с голямокалибрено германско железопътно оръдие.


Българският санитарен влак на Източния фронт: влакът е попаднал на мина, заложена от партизани под трасето, релсата е прекъсната, няма ранени и сериозни щети.


Българският санитарен влак на Източния фронт: изглед от влака, с вагона с електрически агрегат.


Българският санитарен влак на Източния фронт: Столовата.


 :clapping: :clapping: :clapping: :good: :ok: