Общ форум | Chit-chat > Общи приказки извън хобито | Chit-chat away from the hobby

България!

<< < (65/351) > >>

Сaprycorn:

--- Цитат на: evrokoma link=topic=1752.msg50849#msg50849 date=1292407605 ---при малко зум на снимката се забелязва че е серия 27.хх пробвах и някой техники за изчистване на снимката от шумовете но не успях а замисляли ли сте се че може снимката да е правена преди южна добруджа да попадне в румънски ръце през 1919г нека някой провери от кога е в експлоатация тази серия локомотиви :blush2:

--- Край на цитат ---
Тези локомотиви са доставени през 1910-1911 година за БДЖ. Пъвоначално са номерирани от 701 до 716 (серия 700). През 1936 година при новото серийно означение, получават серия 27, и с тази серия остават до края на експлоатацията си.



Така, че снимката е правена при всяко положение след 1936 година!


TANO:
Винаги е приятно да се спори за парни локомотиви, но тука задълбахте много. Като първо без значение кога са правени тия снимки тук имаме два български локомотива та ако ще Добруджа по това време да е била и китайска. На първата снимка е серия 27. На цветната картичка съдейки по парния дом и квадратния пясъчник пред него е локомотив от серия 25 и то от втората или третата група локомотиви съставляващи тази серия. Ето ви едни мои картинки за сравнение. На първата снимка е локомотив от серията 251 - 254 от "Вулкан". От тази група е 25.02

Това са локомотивите 255 - 259 на Ханомаг. От тях са 25.03 и 25.04. Външно кабините са им по дълги, но локомотивата от картичката няма как да я видим от коя група е. И само тези локомотиви са с такава комбинация от парен дом и пясъчник 

Тази снимка я качвам само за да се види какви фенери са имали. Щото ви се виждат големи като полските - и тия са такива.

 :hi:

CaLLlo:

Спокойно, излиза че всички сте прави и Ясен, и Тано, и Анубис!
-----------------------------------------------------------------

Точно така пр. Тано, ако това на шарената картичка въобще е български локомотив, то ще е някой от споменатите вече 3:

25.02, 03, 04   - други варианти няма.

НOОО ... но понеже тия наши локомотиви са почти като  pr. G7.2, а такива локомотиви по онова време е имало почти в цяла Европа, е съвсем възможно локомотивът и да не е български.

И ето, pr. G7.2 като румънски локомотив:



това е един от 8-те, които са имали, тук надолу намерете "KPEV-Gattung G7.2":

http://www.lokomotive.de/lokomotivgeschichte/dokumente/cfr/d_cfr.htm

Т.ч. всички сте прави, а интригата остава.  :good:

anubis:
Наистина е  удоволствие да се коментира с личности "с дълбоко газене" в проблематиката. Най-вероятно ТАНО е прав, за мен остава профита, че научих нещо ново и интересно...

evrokoma:

--- Цитат на: anubis link=topic=1752.msg50875#msg50875 date=1292460744 ---Наистина е  удоволствие да се коментира с личности "с дълбоко газене" в проблематиката. Най-вероятно ТАНО е прав, за мен остава профита, че научих нещо ново и интересно...

--- Край на цитат ---
Присъединявам се към анибус и за мен бе голямо удоволствие да науча нещо ново :hi:

Навигация

[0] Списък на темите

[#] Следваща страница

[*] Предходна страница

Премини на пълна версия