Автор Тема: България!  (Прочетена 927647 пъти)

pach

  • Trade Count: (42)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 12377
  • Рейтинг: 1338
  • ТТ & Н0; DR & BDZ;ep.I-III(~VI)&selfmade
    • За моделизма
Re: България!
« Отговор #345 -: 14 Януари 2011, 12:47:22 »
Тодоре, знаеш, че много те уважавам и теб, и колегите ти...
 :hi: :hi: :hi: :hi: :hi: :hi: :hi: :hi: :hi:
ама вземи пътувай в такъв вагон (указаните 7 часа) като в едият край има пияна младежка компания
(която и да не е пияна, няма зъдръжки да слуша чалга),
в другия край на вагона са група мърляви и миризливи цигани,
 оглеждащи се така сякаш току що са ги изпуснали от панделата
 и имащи "идеалните" персонажни физиономии за някой от класическите уестърни на Серджо Леоне,
 а ти си в средата не само на вагона, но и между майка с мрънкащо пет годишно хлапе,
което мрънка сравнително тихо, защото е разбрало по погледа на майка си че и и се иска да крещи с цяло гърло
(нещо отдавна станало нечленоразделно в опит едновременно да изкрещи "върнете ми парите"  и "как ще стигнем след 7 часа")
а от другата ти страна на тази "кожена пейка" седи дебел чичко от някое китно селце, с непреставащи мераци да ти говори нещо.
Пък ти дори няма къде да се облегнеш (освен на гърба) за да смениш позата при която отдавна ти е изтръпнал не само крака,
но и задника (7 часа са това!). Няма къде да постоиш прав без да пречиш на някой приминаващ, или (то вече не е валидно( да изпушиш цигара в коридора, която да изхвърлиш недопушена, тъй като ти е втръснал подслушвания разговор от съседното купе - ти просто слушаш без напрягане всички разговори във въгона (като някой от тях са доста нелицеприятни за държавата, БДЖ-то и в частност - дивата щура тъща в дома на още един подпил смелчага, отдалечил се от жена си).
Или нещо от този опис, пък тогава ги харесай тези вагони!!!! На слизане от пътуване с тях!!!
 :sarcastic: :sarcastic: :sarcastic:

Има опастност обаче да дойде горския и да ни "смете" под чергата....
така че, ето нещо мнооооого по-добро от един безмислен (и воден явно по други фхоруми спор)!



 
 :yahoo: :yahoo: :yahoo: :yahoo: :yahoo: :yahoo: :yahoo: :yahoo:

Изадки от една книгата на Дико Диков -
"Градоустройство, бит, растителност и градини в София - факти, бележки и коментари по източници от 17-ти до 20-ти век".
който впрочем е ползвал илюстративен материал от сборник "София в акварелите на Обербауер"(издадена през 1983г)

Най послееееееееее  :yahoo: :yahoo: :yahoo: :yahoo:


Най-после общ изглед от към влаковете по това време.
 :yahoo: :yahoo: :yahoo: :yahoo: :yahoo: :yahoo: :yahoo:


и заедно с тази снимка (семафора е и на двете)  вече имаме нещо ...повече от нищо...
Малко са едрорастерни но вече издирвам този сборник (книгата я имам).

bdz43r

  • Trade Count: (5)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 1025
  • Рейтинг: 272
    • bgrail.info
Re: България!
« Отговор #346 -: 14 Януари 2011, 13:18:34 »
Цитат на: IKAR link=topic=1752.msg52381#msg52381 date=1295001037
Още Дезиро трябва.
Хайде по възможност повече Дезиро не. Има достатъчно други производители на нов подвижен състав, които ще докарат нещо качествено и направено с мисъл.
Дезирото не е такова.
За съжаление ситния министър навремето загроби железницата да робува на Сименс с тези боклучави мотриси.

evrokoma

  • Гост
  • Trade Count: (0)
Re: България!
« Отговор #347 -: 14 Януари 2011, 15:52:20 »
Дизеото си хубаво но за къси растояния,поне аз го предпочитам пред маневрена 55 с един вагон на влака Кардам-Варна и то на най натоварения последният за деня който прави връска с няколко други на Повеляново.Вярно е че безумията в нашата железница нямат край но все пак с мрънкане нищо не се променя трябват действия с които никой не се залавя :sorry:.Когато за известен период пуснаха Тауруса  какво никой не разбра за тази машина освен в голямото село,всички ел мотриси Дизеро къдеса пак в голямото село а влак от варна до карнобат е ЕМВ32,къде са купейните вагони пак при хората от голямото село, а най-дългите растояния по нашата ЖП мрежа са с ех-ДБ.Само влаковете от Русе за Варна и Димитровград доскоро нямаха тея подобия на вагони но вече и те са с такива,а за влака София-Кардам пък не ми се говори цяла нощ в немски бракуван вагон 2 часа от които на студено понеже на седмака не му работело влаковото отопление.Винаги ще предпочета Дизерото и старите наши купейни вагони,ама няма ги вече по нашия край столичани си ги прибраха при тях :wild:

KRAKOMOBILA

  • Trade Count: (13)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 2728
  • Рейтинг: 238
  • 46-та серия долу от графика - Шкода рулз!
Re: България!
« Отговор #348 -: 14 Януари 2011, 17:44:23 »
Аз незнам къде видя купейни вагони по София ? И тук са ЕхДБ вагони. А за Дезирата - да тук са - и е нормално да са тук след като техническата им база за обслужване е тук. И все пак - не се возиме само Софиянци с тях - не ги използваме за градски транспорт. От тях се възползват и Перничани, Дупничани, Благоевградчани, Пловдивчани, Старо Загорци, Карловци и други градове и села в западната и южната част на страната. Но все пак приеми, че с 25 мотриси не могат да се возят цяла България нали ? Пък дизеловите се използват навсякъде, така, че не може да се оплачете.

j.k.kolev

  • КЖМ - България
  • Trade Count: (11)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 510
  • Рейтинг: 219
  • H0, H0m, H0e IV-VI, SBB,Zb, DB София
Re: България!
« Отговор #349 -: 15 Януари 2011, 01:51:53 »
Веднъж пътувах с Дезиро от Пловдив до София, е няма такова над три часово мъчение. Втори път не потретям, няма фенщина, която да ме качи на такъв влак по-далече от Банкя например. Седалките не са по-удобни от тези в градския транспорт, даже доколкото помня в икарусите са по меки, ако някой седне срещу теб и не е готина мацка, място за краката ти няма, въобще пълен абсурд е БДЖ да ги пуска за дълги и бавни дестинации каквито у нас са Сф-Пловдив, СФ-Кюстендил, Сф-Благоевград, Варна-Кардам, Свищов-Габрово и т.н. Просто в България не се ползват по предназначение, с такъв влак се пътува от центъра на Мюнхен до летището например.
За конските вагони, освен архаичния интериор, друго лошо не мога да кажа. Предполагам, английски туристи биха плащали доста пари да се повозят в такъв вагон ;D

KRAKOMOBILA

  • Trade Count: (13)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 2728
  • Рейтинг: 238
  • 46-та серия долу от графика - Шкода рулз!
Re: България!
« Отговор #350 -: 15 Януари 2011, 10:22:44 »
Извода е ? Няма влак в който да ви харесва да се возите. Возете се на автобусите тогава.  :)

evrokoma

  • Гост
  • Trade Count: (0)
Re: България!
« Отговор #351 -: 15 Януари 2011, 10:59:57 »
Имааа има Карамболе , но спирит е много прав тези мотриси са проектирани за къси растояния както и ех-ДБ вагоните а не за времепътуване от няколко часа,не ни пращай по автобусите защото и там е същата мъка 4-5 часа закован за седалката просто истината е една и няма какво да си кривим душата всички вагони в България се използват за всякакви други дестинации но не и за тези за каквито са проектирани.Немога да проумея какво толкова им харесвате на тези общи вагони които са особено неудобни за нощните влакове :fool: е няма такова мъчение пак го повтарям като Кардам-София от пътуване с тези общи вагони от 21ч до 7 и 30

KRAKOMOBILA

  • Trade Count: (13)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 2728
  • Рейтинг: 238
  • 46-та серия долу от графика - Шкода рулз!
Re: България!
« Отговор #352 -: 15 Януари 2011, 11:45:20 »
Не съм казал, че ми харесват ексДБ вагоните - и напротив вообще не ми харесват. Но от това което чух - до сега няма вагон, който да ви хареса. Нито 47-мите от миналия пост, нито дезирата, нито ексДБ. Искате си купейните - ама няма... защото други преди вас са бучали, че са мръсни, тесни и незнам си какви още каруци - и ето вече ги няма. Продължавайте в същият дух и ще изчезнат и останалите. И тогава щете - нещете - ще се возите на автобусите.  :)

evrokoma

  • Гост
  • Trade Count: (0)
Re: България!
« Отговор #353 -: 15 Януари 2011, 12:11:46 »
Няма ги да защото някой си напълни банковата сметка с доставката на вагони за скраб  :fool:,какво им е на серии 47;50;74 толкова ли беше трудно да се подмени тапицерията и като минат ревизията пак ще са като нови е да ама не по добре да се бракуват и да бъдат нарязани и да вкараме немските боклуци като ги декларираме че струват няколко пъти повече от действителната им цена :sorry:единственото добро нещо бяха макар и неудобните дезира поне са нови въпреки че и там има някаква далавера бъди сигурен.Нали базата за ремонт на сименсите беше във Варна откога е в София,какво му беше на ЛВЗ че го разпродадоха за жълти стотинки :wacko:.Вярно е дебелите кратуни на Вазов-3 нямат напълване защо не пратиха част от ел.мотрисите в Русе а ги лангъркат по 2-3 за Пловдив, ПВ (горските влакове) на Русе са удобни за тези мотриси както и други дестинации например Царева ливада-Габрово и безброй други къси дестинации но поне за едно си прав малоумието в нашата железница няма край и това ще я затрие добре че има шепа хора  които милеят за нея :drinks:
« Последна редакция: 15 Януари 2011, 12:14:01 от evrokoma »

liro4605

  • Гост
  • Trade Count: (0)
Re: България!
« Отговор #354 -: 15 Януари 2011, 12:41:07 »
Като върл фен на вагони 47ма серия  :good: ,но в това си изпълнение е просто УЖАсТ. По любимата ми 4та линия с това чудо е пълна гадост!Така общи да,ама да си беха разделени на 4х4 (пък и един стъклен покрив :sarcastic:) При някогашната подръжка имаха уникални спирачки,може би затова съм им фен (куфарите да падат :haha:)

Относно изказването на нашия съфорумец за ЕМВ/ДМВ Дезиро- по-гнусна покупка няма  :nono: . На цената на 1 такова чудо можеше да се вземат 2-3 от тез.





Да неговорим,че в сегашните един велосипед не може да се качи и куп още недостатъци,а с чехите си имаме традиции.
Бях подготвил материал, мислех да пиша до някоя преса,но после си казах кой ли ще ме чуе.

Та понеже темата България:
Поредното правителство ,поредните далавери ,поредните ощетени!

р.р. Преди време в  списание ЖПТранспорт имаше статийка за "градското слонче" с минималистични размери и снимка.Цената му беше около 1милион лева, докато на сименсите е 3на и 4творна  :fie: :fie: :fie: .Съжалявам, че повечето снимки с вътрешния интериор са ми в личния архив и сега не ми се занимава да ги качвам някъде,понеже не помня откъде са сваляни.
« Последна редакция: 15 Януари 2011, 12:59:48 от liro4605 »

evrokoma

  • Гост
  • Trade Count: (0)
Re: България!
« Отговор #355 -: 15 Януари 2011, 13:54:08 »
Ами Миро незнам как но трябва по някакъв начин да бъдат чути желанията на пътниците и служителите в родната железница.Именно заради това безхаберие и търсене на лична облага всичко е на това дередже :diablo:.Хубаво ще е да се обеденим всички фенове на железницата (ние-моделистите,локфорума и моделинга) та дано така постигнем нещо.Стига с това безхаберие,стига с печелбарщината и не на последно място стига с това подържане на стара и прекалено амортизирана техника,защото така се налива пусто в празно.Затова автобусните фирни са винаги на печалба дублират разписания на влакове и като сложим карането извън всякакви правила успяват да стопят времепътуването с 1-2часа за тях няма закони и разписания  :resent:.Всички плюят влаковете че били мръсни и бавни ама кат завее сняг всички бягат на влакчето :spiteful:.ако става дума за Дизерото прав си на тая цена може да се купят къде по добри мотриси ама защо са ни като не сме научени да пазим ако ще и каляски да ни вземат пак ще се намери за какво да мърморим,а не се замисляме че за тази мръсотия по влаковете ние самите сме си виновни,защо не стъват по седалките в автобуса,защо не крадат пердетата или не драскат по стените защото веднага ще бъдат свалени а в железницата какво никой за нищо не му пука полицаите си дремят в някое първокласно купе а кондукторите не им е това работата (имал съм случай от Горна до Повеляново да пътувам без да ме проверят даже и като слязох кондукторката ми каза от първия вагон да си скъсаш билета :blink:).Въобще какво да ти казвам картинката е пълна,макар и да е мръсно и бавно аз си предпочитам влака и това е :drinks:
Хората в локфорума дори правиха проектни разсписания ама както винаги дебелократунковците не обърнаха внимание :fool:
Както и да е не му е мястото да говорим за тези неща в този форум защото кучета ще си лаят а кервана ще продължава да си върви,машнистите ще продължават да си карат Шкодичките с покъсана тапицерия и управление което дава постоянно дефекти,пътниците ще продължават да се возят в мръсни и полубракувани вагони а господата от Вазов-3 ще си вземат заплатките и премийките нехаещи за това какво става  :bad:
Извинявам се ако засягам някого или ако написаното от мен провокира някого,ако е така админите да решат дали на този пост му е тук мястото и ако не е да го преместят в по подходяща тема или изтрият :sorry:

TheJackal

  • КЖМ - България
  • Trade Count: (35)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 1710
  • Рейтинг: 159
  • ТТ 1:120 III und IV Epoch DB & DR
Re: България!
« Отговор #356 -: 15 Януари 2011, 14:05:11 »
Някъде, бях чел, че "Дизирата" биле закупени трета ръка. Австрийците ги купили, те пък ги продали на гърците, като скоростни влакчета за олимпийските игри. Гърците се отказали от сделката, че не били доволни и хоп ние ги купуваме. Преди Нова година, на пловдивската гара, халето имаше две с повредена хидравлика на вратите - това коментираха кондукторите, че не ставали за нищо - биле много слаби за нашите условия. Каква е истината, нямам и ни най - малката идея, нека ако има някой, който управлява такъв влак да сподели мнение и опит. не само на мен, а и на всички би било интересно да научим нещо в повече. :) 

KRAKOMOBILA

  • Trade Count: (13)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 2728
  • Рейтинг: 238
  • 46-та серия долу от графика - Шкода рулз!
Re: България!
« Отговор #357 -: 15 Януари 2011, 16:25:14 »
Аз от близо 200те часа работа с Дезиро - не съм имал никакви проблеми с тях. Работата е удобна и приятна. А иначе техническата база за дизеловите е във Варна, а за електрическите в София.

D2

  • Trade Count: (36)
  • Sr. Member
  • ****
  • Публикации: 297
  • Рейтинг: 21
  • II, III, IV, V и VI епоха в Н0 София
Re: България!
« Отговор #358 -: 15 Януари 2011, 16:52:50 »
Като ел.тяга са много икономични.В тяговите подстанции електромерите отчитат много малка консумация,и то при потегляне от място,докато 32 серия изправя намотките на тяговия трансформатор (образно казано),а не дай боже да караш товарен влак след нея (32 серия)  напрежението е 19 KV и от ведньж скача на 26 KV и.....кьсаш влака!

CaLLlo

  • Trade Count: (13)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 2604
  • Рейтинг: 202
  • Dampf Ep.1&2 bis ÜK
Re: България!
« Отговор #359 -: 15 Януари 2011, 17:07:09 »
Цитат на: D2 link=topic=1752.msg52454#msg52454 date=1295103170
    ....
а не дай боже да караш товарен влак след нея (32 серия)  напрежението е 19 KV и от ведньж скача на 26 KV и.....кьсаш влака!
    ....

Не съм от БДЖ, но знам за много такива случаи, дори са ставали катастрофи по тая причина ...