Общ форум | Chit-chat > Общи приказки извън хобито | Chit-chat away from the hobby
България!
IKAR:
Съветската едно време, респективно сега руската, украинската и прочие промишленост винаги е била военно ориентирана. Да, много добре развита е, много високотехнологична, но само във военното направление. Всичко останало е ширпотреб, демек боклук. Вече 20 и кусур години демокрация би трябвало да сме се научили да правим разлика между направеното и сделаното. На Пловдивския панаир се появява от чат - пат от новото постсъветско производство, което уж е с американски и немски двигатели или е по лиценз на водещите световни фирми, но без да си специалист се вижда, че е сделано и окепазено до безобразие. Общо взето нещата си идват на мястото, но товарищът Владимир Путьо продължава да се дърпа, слагайки огромни мита за вноса на транспортна техника. Въпреки това Ах Защо Ли Те Купих – Сговнич - фалира, ГАЗ произвежда само боклукчави камиони и автобуси, остана само Лада. Ама да не мислите, че властта им и мафиотите-олигарси се возят с Волги и друго тяхно производство - нищо подобно. На УАЗ-ката военните и викат "Ужаска". Преди известно време цяла София и Пловдив пропищяха от тролеите ЗИУ-9, защото хората масово ги хващаше ток при качване и слизане, да не говорим, че имаше и случаи на самозапалване в движение. И въпреки това тези бараки, произхождащи от 60-те години все още се произвеждат, барабар с изключително енергоемкото си реостатно управление и Москва усилено продължава да си ги купува, отхвърляйки уж по-новите и по-съвременни модели, предлагани от въпросния завод. С една дума мястото на тази техника е в специализираната литература, по историческите сайтове и в музея, но няма работа по улиците! Един познат управител на фирма преди няколко години си купи фургон Газела и стана пишман. Още като беше чистак нова, от някъде се появяваше едно дрънкане. В сервиза не успяха да разберат какъв е проблемът....Та като и изтече гаранцията разглобиха стълбата пред страничната плъзгаща се врата и в кухината под пода изнамериха.......бутилка от някаква ракия...
В тази връзка не мога да им се начудя на цялата сюрия фирми, дето се надпреварват да правят модели на серия 07 - средна хубост съветски локомотив, който не е нещо особено, а няма кой да произведе четворка, оказа се доста известна в Австрия.
pach:
А на теб кой локомотив ти харесва най-вече? Има ли въобще такъв?
Москвич (не че беше готин) фалира изскуствено - разделиха завода на три, единият остана научно производствено база,
втория го купи Рено а третият, с името Мосвич събра всички пасиви и разбира се че ще фалира.
Тук има една гадна ирония - тези които навремето ни спряха да произвеждаме лицензното производство на Рено,
та ни натресоха Москвича, бяха купени именно от Рено и сега произвеждат тази марка автомобили!!!
Впрочем някой да не се е заблудил от снимката с личния автомобил на Юрий Гагарин?
Наистина малко п рилича на Булгар Алпин, включително и пластмасовата каросерия, но автомобила е "Matra Jet 5"
произведен в ограничено количество бройки от Френския аерокосмически концерн "Matra".
Този екземпляр му е бил подарен лично, при посещението му във Франция,
съветските партийни функционери са били силно смутени, защото вече
е имал личен автомобил "ГАЗ-21" ("волга") и той не го е ползвал.
Това не им е попречило, след перестройката да бъде откраднат, продаден и ...сега е в неизвестност.
IKAR:
Това кой какви чешити и дизайн локомотиви харесва е неизчерпаема тема, но на друг разговор. И не е нужно с подобни тънки заяждания да се просят билетчета за Банановата република, та някои хора да идат там и малко да се позамислят, вместо да се чудят за какво да се хванат. Всъщност това, че руснаците са ни забранили да произвеждаме Булгар Рено, нахакали са ни Москвич, в следствие на което Рено отиват в Румъния и поставят основите на "Дачия" е едната теория. Другата е, че нашите "отговорни другари" са се опитвали да пласират колите извън тогавашния соцлагер, например из арабските страни и Африка, съответно да си напълнят джобовете с долари, което обаче е било забранено по договор. И поради тази причина французите са ни прекратили договора. Кое от двете е вярно, не знам.
pach:
Не го схващай като заяждане конкретно с теб "тънкия намек" - просто всички трябва да се съобразяваме и да уважаваме мнението на други колеги.
Изказвания от типа - това колко е грозно, засяга една част...
или пък че седмака (07) също не е готин, засегна доста по-голяма част.
Това не значи, че едно мнение е меродавно, но ако бъде изказано по подобаващ начин,
разбира се че никой не би се засегнал, ами би поспорил (в добрата светлина на тази дума) за предимства и недостатъци.
В противен случай се получава така - "жлъчна забележка" ---> "тънък намек".!!! :hi:
А това, че сме продали 5000 бройки от Булгар Рено в Иран е вярно, и не е противоречало на договора ни с французите, защото те по това време си бяха "запазили" пазара в Европа, а лиценза си беше именно за арабския свят,
но на съветските партийни лидери не се хареса системата
"западен лиценз ---> социалистическо производство ---> продажби в Третия свят"
защото тук нямаше никакво място нито за партийната им политика, нито те участваха в схемата (тоест - печалбата).
За това официално пуснаха измислицата, че французите са ни отнели производството заради нарушен договор.
А пък купетата за Москвича, се получаваха в огромни сандъци от москва,
като "рекорда" за най-малко дефекти се държеше от една единствена бройка - имало е само 238 открити дефекта при разопаковането и преди да се качи на конвейра за сглобяване.
Толкоз и за "подкрепата" на голямата братска страна в качеството на производството ни.
Да те питам ли ... знаеш ли къде изчезнаха конструкторите заедно с първият прототип на изцябло българската кола "Балкан"???
Впрочем подобна партиина измислица изгони от България лиценза за производството на "Оранжада",
а при опита да се повтори подобно производство (по-старите си спомнят "Тексим")
което също бе унищожено,
измислиха социалистическите изгъзици "КоопКола","Алтай","СънКола" и т.н.
като невзрачен опит да задоволят пазара с алтернативни напитки, включително и "КокаКола".
Не че тя е кой знае какво (предпочитам тиквената боя на Фанта :sarcastic:), но тя се продаваше само в определени заведения в По София, а в магазините имаше изобилие от нашите си български газиране недоразумения.
Мнозина си спомнят, че всъщност нашето изобретение - аналог на световната лимонада беше "Етър"!
Тази напитка мнооого малко хора си спомнят, че в началото бе червена на цвят и имаше вкус първо на ягода, после на малина, а когато стана жълтеникава вече я правиха от ...горена захар и газировка!!! ;)
Така...освен да напомня, че темата е България и всичко свързано с нея. Било то добро или лошо, в минало или настояще...
но все пак е пожелателно да се включваме по-възможност само с хубавите неща.
И това не е тънък намек, а ми пожелателен призив!!!
...за което предварително ви благодаря!!!
:hi: :hi: :hi:
pach:
:dance1: :dance1: :dance1:
За справка - как изглеждаха...
:yahoo:
Навигация
[0] Списък на темите
Премини на пълна версия