Автомобилите на България .
Оказа се, че има още снимки посветени на автомобилният транспорт в нашата страна. Смятам да ви удължа разходката през времето по нашите земи със още 30-тина снимки посветени преди всичко на автомобилите като част от транспортната ни история.
И така...
След като човека открил колелото, работата му потръгнала.
Вярно, че заради това колело са наложило да строи все повече равни пътища и по-големи мостове.
Като този известен наш мост в една от старите ни столици – е вярно , в началото по него са минавали само каруци и файтони, но тогава вече сме имали и други превозни средства.

Вече знаете как изглежда царската лимузина , но ето я и от другата страна...

Е някъде около междусъюзническите войни , генералите ни не са разполагали с джипове, щото още не са били измислени...

Но пък упорито са навлизали и двуколесните превозни средства...

...от различни марки.

И сме си правили не едно и две състезания с тях.

Карали сме дори коли внесени отвъд окена – на снимката един от малкото родни „Буик”...

БМВ-то на Соколов вече го знаете – тук с купите за едни сезон.

Може още да не еимало високопроходими автомобили , но ние сме си ги ползвали и за екскурзии – Драгалевският манастир...май...

Но и доста распространение получават просторните купета...

А вече доста предприемачи , са може ли да обхванат цялата страна с такива бъдещи „микробуси”...

... и като понатрупант парици, отиват в Централната банка (на снимката) да си ги внесат с новите си коли.

Явно на много им е вървял успешно бизнеса, щото вече се заформят паркинги.За тези без късмет има и междуградски омнибуси...(а сега да видим кой ще си познае града???)

Вече имаме и от най-новите модели и ...

...се налага дори да имема първите автошколи...

Щото дори жените се научават да ги управляват ...(това пак струва ми се е „Буик” или „Пакард”)

Интензивността на движението се вдига , та сигурно за това ...

...на съветската армия се налага да влезне в София от запад (пропагандна снимка)...

Тук вече партийният дом е построен на мястото на разрушеният център на София (вижда се играта с петолъчката) , но явно автомобилният парк е изтискван до сетни сили...(виж по бул.Освободител какво се движи).

И настава време по улиците ни да се движи старото с тук там някое по-ново (странно но се сетих за днешна Куба...)

Обачееее, друго си е да имаш такъв претъпкан център, ЦУМ и т.н.

Нооо, живота си иска своето и се пускат и социалистически таксита все пак – при това не какво да е а „Волга” (хах имам такова такси в ТТ).

Не че не си внасяхме и западни автомобили , ама след десет години работа в Либия , илииии...пет в съответното министерство.Така м/у волгите , москвичите и запорожците , тук там се появяваха Опел – Рекорд и дори „хипарският бръмбър” - Фолцваген.

Към 70-те години на „послушковците” им пуснаха дори нови трамвай ...

Но западните коли бяха изключение , от колкото рядкост...

Та дори „хлебните” Шкоди (с една врата – критерий за междуградски автобус) ни се виждаха „луксозни”.

Е някой от голям мерак си купуваха „Запорожец” чийто резервни части за двигателя бяха взаимозаменяеми с тези от бензиновите резачки в Сибир.

Някъде по това време се промъкнаха няколко „Рено – Дофин” , та ни купиха лиценза за производството и на наш български автомобил – „Булгар- Рено”.Впрочем Дофина има ли го в НО например?

Но най-вече ни внасяха такива съветски камионе за да строим „за Родината”...
Някой да вида парната тяга на заден план!?

За да изнасяме всички или за тях или за „братска” Куба...

... та да могат всички партийни секретари да се возят на новите „Волга – М24”.
А някой да знае как 8000 волги (всички държавни) изчезнаха за една нощ от улиците на страната

Та така...някъде на горните снимки има и това „Булгар-Рено” ама го изгубих в превода...