Общ форум | Chit-chat > Общи приказки извън хобито | Chit-chat away from the hobby

България!

<< < (102/351) > >>

pach:

И пак от там ...малко да се посмеем и ...ама вижте какви макетисти са били А!!!

Торта, посветена на Вълко Червенков по повод 10 години от 9 септември 1944 г., изработена в “Сладкооп”, София, 1954 г.


Майстори-сладкари по време на честване 10 години от създаването на кооперация “Сладкооп”, София, 1954 г.


Майстор-сладкар изработва торта, агитираща за участие в зимната Спартакиада, София, 1954 г.


Майстор-сладкар изработва торта, пресъздаваща сцена от парашутен десант, София, 1954 г.


Майстор-сладкар с изработена от него торта макет на “моста на Дружбата” (Дунав мост) по повод откриването му, София, 1954 г.

 :lol: :lol: :lol: :lol: :hi:

XRISTO:
Таз последната торта би трябвало да е по - дълга. Сладкаря се е издънил с мащабирането.  :pleasantry:

pach:
Вагон от личния влак на цар Фердинанд гние на гара Стара Загора
вторник, март 29, 2011, 20:39
Стара Загора

Изложен на капризите на времето, очаква да бъде предаден за скрап вагон от личния влак на българския цар Фердинанд. По време на Балканската война влакът е домувал на гара Стара Загора, където е бил и щабът на Върховното главно командване. По-късно, вече по времето на т.нар. „социалистическо общество“, личната влакова композиция на царя е била разпарчосана и в средата на 50-те години на миналия век един от нейните вагони се е завърнал на гарата в Стара Загора.

„Работя вече 28 години в структурите на БДЖ и през всичкото това време вагонът беше тука“, съобщи за „Старозагорски новини“ Николай Гичев от дружество „Приятели на старозагорския музей“. Железничарят, който е и активен член на клуб „Традиция“, съобщи, че въпросният вагон е произведен през 1912 година в германския град Гота и дълго време е служил вярно на двама царе и техните семейства. Допреди няколко години в него са домували дежурните работници от служба „Възстановителен влак“, а сега просто ръждясва с катинари на вратите. Възрастни служители на БДЖ от Стара Загора разказват, че в началото в него е имало няколко реда пердета, часовник, който е показвал едновременно западно-, средно- и източноевропейско време, барометър и специално котелно помещение за отопляване на височайшите особи. При едно от почистванията му са открити замазани с боя седефени инкрустации, които и да днес правят впечатление с майсторската си изработка.



Вагонът от царския влак има спално помещение, кабинет и обширен салон, в който най-вероятно са заседавали висшите военни от тогавашната българска армия. Возило от същата композиция преди време е имало и на гара Пловдив, но във връзка със състоянието му е бил предаден за скрап. Общо от царската композиция са останали сравнително запазени три вагона, които в момента се намират в железопътния музей в Русе.

   

„Нашата идея е този вагон да бъде възстановен, за което ще е нужна инициатива на Регионалния исторически музей, който да направи съответното предложение на Общинския съвет в Стара Загора“, сподели пред наш репортер Николай Гичев. Той предлага това да стане във връзка с приближаващата стогодишнина от началото на Балканската война и дава идея вагонът да бъде прикачен към т.нар. „септемврийски“ локомотив пред гарата. Според него локомотивът и вагонът са почти на една и съща възраст, пък и съвсем не е доказано, че именно тази парна машина е карала въстаници през 1923 година. Гичев смята, че такава инициатива би била добре дошла за Стара Загора, откъдето през 1912-1913 година са били командвани войските, участвали в покрилите се с неувяхваща слава битки при Люлебургаз, Чаталджа и Одрин. Предложението на Гичев се посреща с особен интерес от местната структура на ВМРО, чийто доскорошен председател, а сега член на националното ръководство на „войводите“ Кристиян Петков е категоричен, че твърдо ще подкрепи патриотичната идея.

„Само че трябва да се бърза, покривът на вагона е пробит и тече, малко време остава и ще загубим тази реликва от българската история“, подчерта Петков.

Тихомир ЕТЪРСКИ - http://stzagora.net/2011/03/29

KRAKOMOBILA:
Ако го сложат пред гарата ще изгние целия. По-добре да се възстанови за атракционни пътувания.

pach:


От сайта "Детство наше"


 :dance1: :dance1: :dance1: :dance1: :dance1: :dance1:

Навигация

[0] Списък на темите

[#] Следваща страница

[*] Предходна страница

Премини на пълна версия