Общ форум | Chit-chat > Общи приказки извън хобито | Chit-chat away from the hobby

България!

<< < (128/351) > >>

pach:


Това е от локфорума...

--- Цитат на: veselintodorov ---
По темата за рилската железница.


Около края на деветнадесети век във региона около Рила Планина
 се извършва дърводобив задоволяващ малките нужди от дървесина,
 които са били необходими по това време,
 този добив е бил незначителен но скоро поради нарастващите нужди от
 дървен материал създава засилваща се експлоатация по изсичането
 на горите в регионяа на парк Рила, което довежда до намирането някои решения
 как да се транспортира материала по високите части, склонове на
 планината къмпо ниските места.
Първоначално се е предвиждало да се използва река Рилска за
 транспортирането като и се вдигне нивото но водота посредством   бентове
 и като по този начин може да се транспортира материало по вода до
 до необходимите места. В последствие дърводобива обхваща почти
 цялия парк Рила като е разрешено всички дървита  главно
 иглолистни със диаметар над 30см. да бъдат отсечени.
Предвижването на отсечения матереал от сечището към реката ставало
 по специално направени спускове или скидери под наклон
 през малките дерета, където е било необходимо дървените трупи
 са били теглени с важе от животински впряг.
И тези трудоемки способи се оказват нерентавилни и мъчителни.
През около 1920 решават да започнат изграждането на теснолинейна влакова
 линия, която да върви покрои коритото на Рилската река посредством
 която ще се олекоти транспортирането на дървени трупи от по високите
 части на Рила планина до специално предварително изградената дъскорезна
 фабрика във село Бараково. След построяването на теснолинейната линия
 започва интензивна експлатация, извозване на дървен материал а също и
 и возене на пътници по трасето, което е около четиридесеттина километра.
Обслужването на линията се извършва от парни локомотиви "479 60" и вагони
 главно товарни специално пригодени за дървен материал.
Впоследствие линията е закрита 1960 г. заради нерентабилност.
--- Край на цитат ---

Правописа не е от мен, за което моля да ме извините

pach:
Няколка снимки от същата тема


--- Цитат на: veselintodorov ---Ето и някои снимки по темата за рилската железница.


Някъде в Рила смесен товарен влак.


Рилската железница при скалата Кръста около 1950 г.
преминаване на смесено товарен влак и доколкото е възможно пътнически.


Товарище на трупи Кирилова Поляна, около 6 километра источно от Рилския Манастир.


Някъде по трасето можеби на Рилската железница.


Жп. гара Пастра  


Жп. гара Рилски Манастир


Маршрутът на Рилската теснолинейка и гарите
--- Край на цитат ---

IKAR:
Малко уникални заводски снимки - не са много читави, но и на това трябва да сме благодални:










IKAR:
И още:



gzo:
Всъщност кой е последния модел на Чавдар и до кога се прозивеждаше ?

Навигация

[0] Списък на темите

[#] Следваща страница

[*] Предходна страница

Премини на пълна версия