Общ форум | Chit-chat > Общи приказки извън хобито | Chit-chat away from the hobby
България!
IKAR:
Някой дали си спомня каква марка е рейсът със стария шрифт на Балкантурист? Изрових цялата библиотека вкъщи, но не открих нищо подобно, най-близко отново е "Берлие".
А тираджиите навремето наистина бяха доста добре по обективни причини - плащаха им командировките във валута, а човекът вземе, че се напълни от България със суха храна за из път и поне половината командировъчни директно си ги спестява. И после си пазарува с тях я от чужбина, я от Кореком. Но имаше и обратната страна на медала - през 80-те доста интензивно пращаха курсове до Афганистан - "логистична" подкрепа за воюващя "братски" СССР - имаше случаи на загинали наши шофьори. Иначе камионите на Тексим, после СОМАТ, са били основно Берлие, Мерцедес, Волво, по-късно отново Мерцедес, Волво, Ивеко, Рено и тук-таме Скания. То всъщност Рено е наследник на Берлие и Савие. Немалка част от шофьорите са работили и на "тихия фронт" като сътрудници на държавна сигурност. То май без декларация за сътрудничество е било невъзможно да станеш шофьор в СОМАТ, освен разбира се необходимостта от доста стабилни връзки.
pach:
Мда, при курс към Афганистан, както и курсове към арабските страни след първото "покръстване" (още през 70-те)
на турците с български имена, на границата освен декларация, се подписваха и за получаване на лично огнестрелно оръжие,
което в случай на нужда да употребят в самозащита!!!
Друг е въпроса, че съседа ми (такъв ТИР-аджия) лежа два месеца в болница с тежка бронхопневмония!
Беше карал първа кола в конвой през Турция на връщане от Афганистан, когато една каруца нарочно препречва шосето
някъде след Анкара и ги спира. Следва изстрели от вън които му счепват стъклото. Той ---> газ до ламарината
и изтегля колоната приз каруцата и засадата, та макар да кара трета кола след това - без предно стъкло,
резултата е, че пада от кабината в ръцете на българските митничари при влизането си в България.
Въобще тогава бяха "славни"-те времена на Тексим, Сомат, Международни автомобилни превози та дори и "Вили Бец"!!!
Автобуса май наистина е Берлие... :scratch_ones_head:
Julian:
:unsure: Има страшно-много инциденти по онова време, през седемдесетте! Не малко камиони са изоставени поради невъзможността да бъдат транспортирани до сервизна база или обратно в България и като се има в предвид високите проходи в източна Турция, по 2300м. надморска и неасфалтиран тесен и стръмен път! Днес ще кача снимки от инциденти в Picasa и ще пусна линка :)
hristo_t:
--- Цитат на: Julian link=topic=1752.msg77947#msg77947 date=1336724904 --- :unsure: Има страшно-много инциденти по онова време, през седемдесетте! Не малко камиони са изоставени поради невъзможността да бъдат транспортирани до сервизна база или обратно в България и като се има в предвид високите проходи в източна Турция, по 2300м. надморска и неасфалтиран тесен и стръмен път! Днес ще кача снимки от инциденти в Picasa и ще пусна линка :)
--- Край на цитат ---
Даа при последното ми пътуване с камион до вече модерна Турция през 2003 година, точно при такъв преход се развали камиона.
Мерцедес Актрос на завидните 10000 км. Дори сега пътищата са им перфектни в сравнение с нашите. Но надморската височина пука мембраната на спирачките и ако не се усетиш навреме.................
Julian:
https://picasaweb.google.com/115650172523164837918/SBKrqC# Ето албума, ако можете, моля ::) качете във форума
Навигация
[0] Списък на темите
Премини на пълна версия