Общ форум | Chit-chat > Общи приказки извън хобито | Chit-chat away from the hobby

България!

<< < (149/351) > >>

liro4605:
Тодоре,имаш и снимки не се срамувай пусни ги.

pach:

--- Цитат на: Жоро link=topic=1752.msg79249#msg79249 date=1339514796 ---
Аз коловоза го видях, ама се питам, какви са петте камиончета, чинно строени малко вдясно от средата на фотото? :scratch_ones_head:

--- Край на цитат ---

Българските военни обсъждат през 1906 необходимостта от база за ремонт
 и поддръжка на военна техника, вкл. и автомобилна. На 17.12.1906 г.
 военният министър ген. Михаил Савов с доклад предлага в София да се създаде Инженерна работилница. (виж по-горе)
 10 дни по-късно княз Фердинанд издава указ за създаването є, а строежът започва на 15 януари 1907 г.
 Инженерна работилница става основен център не само за ремонт на военните автомобили,
но и на ред други дейности и производства с военно и цивилно редназначение.
През 1908 г. за българската армия са доставени 1 товарен и 2 леки автомобила.
През 1909 г. към железопътната дружина на Инженерни войски се присъединяват
новосъздадените автомобилно и въздухоплавателни отделения. В автомобилното има 7 военнослужещи.
В началото на 1910 г. военна комисия разглежда оферти от Schneider и
Austro-Daimler за доставка на военни автомобили.
Austro-Daimler М12, 4x4, 1912

Предпочетени са продук­тите на френския оръжеен концерн Schneider,
който е и основен доставчик на българската артилерия.
През октомври същата година група военни са командировани в заводите на компанията
 за обучение и доставяне на поръчаните автомобили. Автомобилите са доставени през 1911 година.
 Камионите Schneider от това време имат характерен радиатор Solex,
какъвто използват още неколцина производители. Четирицилиндровите им двигатели работят с бензин,
 спирт или природен газ и осигуряват максимална скорост на движение до 30 км/ч.
През пролетта на 1912 г. автомобилното отделение има 11 камиона (10 бр. Schneider и 1 Austro-Daimler),
 2 леки автомобила Schneider и един Mercedes (по-стар модел, предаден от Министерството на войната).
 При обявяване на войната (5 октомври) отделението включва близо 50 шофьори и 5 механик-водачи (подофицери).
 На разположение са и още три набора подготвени водачи.
Допълнително се доставят още нови автомобили от различни марки – 16 линейки
(някои от тях са преустроени товарни автомобили), 12 камиона и 4 леки автомобила.
Мобилизирани са и голяма част от цивилните автомобили
 и в хода на войната броят на машините „под пагон“ надхвърля 110.
(Ползвани материали от Статистически справочник на българското царство,
 год. IV, V-XIV, Балканската война 1912–1913 г. ДВИ 1961 г. и от НВИМ, София)

И като се вземе предвид следната статистика от 1910 г. едва ли има някакви по различни марки от горе изброените.

--- Цитат ---Транспорт и съобщения (1910 г.)
Шосета: държавни – 6420 км, общински – 2525 км
ЖП мрежа: 1948 км. 212 локомотива. Вагони: 335 пътнически
и 4605 товарни (от тях 1977 покрити и 2628 открити).
 Обща товароподемност 63 335 тона
Коли: 34 000 коли с по 1 кон, 78 000 с по 2 коня и 437 000 волски/биволски коли
--- Край на цитат ---
най-малкото щото става въпрос за коли с животинска тяга, а не с ДВГ!!! :haha:

Може би са изглеждали така:
camion De DION BOUTON de 1917

или от по-големия модел от 1917...


http://camionclubdefrance.a.free.fr/de%20dion%20fr%201917.php

Ето може би тези камиони няколко години по-рано:

pach:
"Снабдяване на войските с храни и бойни материали. Демир-Хисар, 1917 г."

от http://www.airgroup2000.com

pach:
Тези снимки доколкото ми е известно са участвали в изложбата за 50-годишнината на Смолян,
 но може би не всичките. По произход са от ДА-Смолян или от частни колекции, като последните за съжаление не са сканирани качествено.

Горно Райково (сега кв. на Смолян). Снимка от празника на шофоьора “Спасовден” – 1932 г.


Пред дъскорезницата в Долната махала на Райково (сега кв. на Смолян) – 1937 г.


Строеж на канал (акведукт) за водната електроцентрала в Райково (сега кв. на Смолян) – 1936 г.


Край Римския мост в Райково (сега кв. на Смолян) – 1922 г.


Общ изглед на гр. Смолян - около 1959 г.


Долно Райково (сега кв. на Смолян). Автомобилна спирка, вероятно края на 20-те години.


Горно Райково (сега кв. на Смолян). Автобуса Пловдив-Смолян,
 близо до хотел-ресторант „Тракия”, 30-те години.


Райково (сега кв. на Смолян), шивашки курс с машини „Singer”, 1935-36 г.


Горно Райково (сега кв. на Смолян), празник, 30-те години.


Рекламна брошура (вероятно от 30-те години) за пансиона на Никола Чичовски (построен 1933 г.).
 През 50-те пансионът е взривен, и то не за да се построи нов хотел на негово място,
 а за да изчезнат всякакви следи от омразния капитализъм


Част от снимките участници в изложбата и публикувани тук:
http://clubs.dir.bg/showflat.php?Board=smolian&Number=1951269181&page=0&view=collapsed&sb=5

pach:
Не съм очаквал, че истинската история на България, е показана и в документалин филм.
Препоръчвам на всички за които България започва от 681г. с връщането на Аспарух,
на Балканския полуостров. Може би сте гледали поредицата по бтV за стара България.
Ами това е още по- "древно":

Древните Български Хроники
http://www.youtube.com/watch?v=vidweKhrvbw&feature=related
51 минути история на човешки език.


ПП.Само ще допълня - България е по-стара от библията, тук ни е дванайсетата държава,
а сме се наричали с това име когато Европа е била доста див континент...
Специални поздрави за Миро!!!
 :hi: :hi: :hi:

Навигация

[0] Списък на темите

[#] Следваща страница

[*] Предходна страница

Премини на пълна версия