Общ форум | Chit-chat > Общи приказки извън хобито | Chit-chat away from the hobby
България!
CaLLlo:
Връщам ви малко назад в темата (само някакви си 40 стр.), ето тук:
http://www.railwaypassion.com/forums/index.php/topic,1752.msg50769.html#msg50769
където се питахме - "Каква е локомотивата? Българска или румънска?!":
Отнесох въпроса до най-големия местен историк за периода на първата св. война когото познавам - Димо Иванов родом от Добрич - известен историк, филателист и колекционер на стари пощенски картички, запознат с големи подробности за въпросния исторически период - местните битки, дати, имена, бройки, местности и какво ли още не, та той каза буквално следното:
"Да, това е румънска картичка от периода на румънската окупация преди 1940;
Хората на снимката са българи - без друго в ония период много румънци там не е имало;
А влакът за мен е румънски, поне идва от посока Румъния и цветовете на вагоните по-скоро са като на румъските железници от онова време."
Друго, на което той ми обърна внимание е, че освен съвсем точно вече обясното от Анубис-а адресиране - дати, градове, хора и т.н., ... останалият писан текст в картичката е на немски език, което никой от нас не забеляза.
Весели празници!
urko:
Хайде и от новите!
--- Цитат ---
--- Цитат ---Първият от 50-те нови тролеи вече е в София, съобщиха от Столичната община. Той ще започне да се движи из града през януари. Когато всички превозни средства, по проекта за интегриран столичен транспорт, влязат в експлоатация, тролейбусният парк ще е обновен на 100%, каза кметът Йорданка Фандъкова при представянето на първото возило.
На събитието присъства Страхил Стоев, зам.главен директор в Управляващия орган на Оперативна програма „Регионално развитие”, зам.-кметът на София Любомир Христов, директора на „Столичен електротранспорт” Евгени Ганчев.
Всички нови тролеи по проекта се предвижда да пристигнат до средата на 2014г. Планира се новите превозни средства да обслужват едни от най-натоварените линии 1, 2, 5 и 9, допълни Фандъкова.
Дължината на новия тролейбус, както и на всички останали, които предстои да бъдат доставени в София, е 18 метра. Капацитетът на превозното средство е 160 пътника.
Тролейбусът има асинхронни двигатели и система за управление, които позволяват намаление на използваната електроенергия до 15%. Освен това разполага и с резервен дизел генератор за автономно придвижване, в случай на прекъсване на електрозахранването.
Новите превозни средства са, което позволява удобен и лесен достъп на хора с увреждания и затруднения в придвижването, както и на майки с детски колички. Достъпът е допълнително улеснен и от светлинната и звукова сигнализация на първата врата, както и от възможността за накланяне надясно, когато тролейбусът е спрял на спирка.
--- Край на цитат ---
--- Край на цитат ---
Честито на софиянци!
TANO:
--- Цитат на: CaLLlo link=topic=1752.msg92969#msg92969 date=1387546179 ---
А влакът за мен е румънски, поне идва от посока Румъния и цветовете на вагоните по-скоро са като на румъските железници от онова време."
--- Край на цитат ---
Не мога да разбера защо толкова ви се иска това да е румънска машина. А тук се иска жп историк и познавач на железницата, този по горе не върши работа. Логиката му е желязна. Влакът идел от румънско. Ето ви една случайно избрана снимка от другия форум, която е снимана преди Драгоман страна Калотина. Това, че влака иде от към сръбско значи ли, че локомотивите са сръбски? А по цветовете на вагоните как да решим от коя администрация са? Нашите да не са били с някакви други извънземни цветове?
http://www.railwaymodeling.com/gallery/displayimage-search-0-3.html
Това е картичка рисувана по снимка. Това не значи непременно, че снимката е правена по румънско време. Например качената от мен картичка на лок. 64 Хемус е правена по снимка от 1900 г. а е издадена през 199и еди–коя си г. И освен това номера на машината на картичката е сбъркан. Хемус е машина №65, а не 64. По същия начин румънеца, който е рисувал картичката може просто да е оцветил вагоните така, като ги е видял в румънско. И въпреки всичките тия „мъдри„ мисли пак има вероятност и Сашовия историк да е прав. Според мен тук истината може да се разбере само с машина на времето. Или с някоя нова баба Ванга.
mill:
http://btvnews.bg/video/video/news/internet-sait-na-narodna-republika-balgariya.html
Една интересна новина, теснолинейния колега Светльо :victory: bg&flag
IKAR:
От Красен - Чавдари с българско шаси, гръцка каросерия и немски двигател Дойц на панаира в Солун:
От междуградския вариант бяха доста често срещано явление по път Е79 и пред новотел Европа с гръцки туристи, в най-различна шарка.
И български експонати, пак там, предназначени за износ:
Пак някъде из Гърция, 80-те години:
Навигация
[0] Списък на темите
Премини на пълна версия