Автор Тема: България!  (Прочетена 811045 пъти)

pach

  • Trade Count: (42)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 12270
  • Рейтинг: 1313
  • ТТ & Н0; DR & BDZ;ep.I-III(~VI)&selfmade
    • За моделизма
Re: България!
« Отговор #1440 -: 16 Януари 2017, 23:26:54 »
 &bgflag


Adrian

  • Trade Count: (238)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 6710
  • Рейтинг: 1086
  • Купи и ще ти олекне! DR/DB/BDZ 4-5 ep. H0 София
    • Ер Малък
Re: България!
« Отговор #1441 -: 18 Януари 2017, 10:51:09 »

TheJackal

  • КЖМ - България
  • Trade Count: (35)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 1703
  • Рейтинг: 158
  • ТТ 1:120 III und IV Epoch DB & DR
Re: България!
« Отговор #1442 -: 22 Януари 2017, 11:08:26 »
Възможно е, вече тези снимки да са пускани някъде из форума, взети са от фейсбук групата на "ЖЕЛЕЗОПЪТЕН ТРАНСПОРТ /RAILWAY TRANSPORT" . Публикувани са от Таню Танев. Снимките са на гарата в Стара Загора:











Депото в Стара Загора:






pach

  • Trade Count: (42)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 12270
  • Рейтинг: 1313
  • ТТ & Н0; DR & BDZ;ep.I-III(~VI)&selfmade
    • За моделизма
Re: България!
« Отговор #1443 -: 23 Януари 2017, 13:59:04 »
Въздушна снимка от каменният виадукт при Побит камък.
Източника е на снимката. Преди да го зарият...

pach

  • Trade Count: (42)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 12270
  • Рейтинг: 1313
  • ТТ & Н0; DR & BDZ;ep.I-III(~VI)&selfmade
    • За моделизма
Re: България!
« Отговор #1444 -: 23 Януари 2017, 15:52:09 »
Красотааааа bg&flag
Източника :
http://alexanderkaradzhov.blogspot.bg/2014_06_01_archive.html?m=1


ПП. Гара Аврамово

pach

  • Trade Count: (42)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 12270
  • Рейтинг: 1313
  • ТТ & Н0; DR & BDZ;ep.I-III(~VI)&selfmade
    • За моделизма
Re: България!
« Отговор #1445 -: 23 Януари 2017, 16:39:06 »
Гара Гюешево в началото.




Специалистите...Познахте ли локомотива?
Със старите номера и ГЕРБ... :music:
Източник:
http://www.iug-news.bg/?p=1069

wonko

  • Гост
  • Trade Count: (0)
Re: България!
« Отговор #1446 -: 06 Февруари 2017, 08:27:50 »

pach

  • Trade Count: (42)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 12270
  • Рейтинг: 1313
  • ТТ & Н0; DR & BDZ;ep.I-III(~VI)&selfmade
    • За моделизма
Re: България!
« Отговор #1447 -: 19 Март 2017, 20:26:10 »

pach

  • Trade Count: (42)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 12270
  • Рейтинг: 1313
  • ТТ & Н0; DR & BDZ;ep.I-III(~VI)&selfmade
    • За моделизма
Re: България!
« Отговор #1448 -: 21 Март 2017, 14:25:19 »
 Ще пускат в експлоатация още нови трамвай
( всъщност са стари) от град Базел - Швейцария.



Повече тук
https://dariknews.bg/novini/biznes/shvejcarski-tramvai-shte-pytuvat-po-sofijskite-ulici-snimka-2011699
Или довечера в новините... :yes:

pach

  • Trade Count: (42)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 12270
  • Рейтинг: 1313
  • ТТ & Н0; DR & BDZ;ep.I-III(~VI)&selfmade
    • За моделизма
Re: България!
« Отговор #1449 -: 22 Март 2017, 16:30:34 »
Как беше построена жп линията до Видин
април 5, 2016



1 юли 1923 г.: официално откриване на ж.п. линията Александрово – Видин (в центъра цар Борис III) | източник: Б. Тошев

В началото на XX век младото Царство България прави впечатление на много европейски държави с бързото си развитие. Старите османски постройки се заменят с нови, модерни обществени и частни сгради, градовете се проектират от чешки, германски и австрийски архитекти, черните пътища отстъпват място на модерни железници с удобни влакове. Началото е много трудно, последвалите години – още повече. Държавата е бедна, за строителството на скъпите жп линии и покупката на вагони и локомотиви често се налага да се вземат заеми, да се търсят партньорства. Държавниците не се отказват, а подкрепа имат от различни обикновени хора, които със собствен труд и усилия строят съвременна България.
Днес ви разказваме за строежа на жп линията до Видин, продължил над 15 години, с труда и на жени, на пленници и доброволци, минал през няколко войни, много тежки финансови условия, трудни терени и забавени срокове.
Разказът е на проф. Борислав Тошев, издател на „Белоградчишки ежедневен журнал“, по информация от железопътни издания. Като продължение ще пуснем и пълния разказ от изданието на Строителния отдел към Главната дирекция на железниците и пристанищата.



Карта на жп линията | източник: Б Тошев


Железопътната линия до Видин (1923 г.)
Истинска епопея е строежът на железопътната линия от София през Мездра, Враца, Орешец, Александрово до Видин. Този строеж е продължил повече от 15 години и работата по него често е прекъсвана. Войните са попречили много – всички са били мобилизирани под знамената и усилията за победа на фронтовете са изместили всичко друго. През 1913 г. части от построената железопътна линия са се оказали в ръцете на противника и много от нея е било разграбено и изнесено в Сърбия. Имало е наводнения, които са нанесли големи щети. Наложила се е подмяна на трасето – отказали са се от трасето Фердинанд – Превала – Белоградчик, поради трудностите на терена и са прекарали ж.п. линията през равнината с голям завой към Орешец, за да доближат влака до Белоградчик. Планираните ж.п. отклонения към Кула и Стакевци са останали нереализирани. Последният 40 километров участък на линията Александрово – Видин е пуснат в експлоатация едва през 1923 г.
Имало е тежки проблеми и с работната ръка – на трасето на линията са работили доброволци, даже жени, трудоваци, пленници, дори войници от чужди армии, пребиваващи в България през двадесетте години. Известно е, че на трасето на ж.п. линията са работили белогвардейци от армиите на Деникин и Врангел; не е известно, че на трасето са се трудили и турски войници от преминалата в България армия на Таяр паша (1877-1958).
По време на Гръцко-турската война след Първата световна война, когато гърците са заели Западна Тракия тази армия, разоръжена, за да запази целостта си, е преминала в България с решение на правителството на Стамболийски. Презимувала е, след което е била наново въоръжена с българско оръжие и се е върнала в Турция, където е нанесла тежко поражение на гърците. За тази подкрепа Кемал Ататюрк е бил благодарен на българите и после, в 1925 г., Турция е помогнала на България бързо да ликвидира Петричкия конфликт, предизвикан от гърците.
По-долу на вашето внимание са страници от една изключително рядка книга (навярно запазена в единичен екземпляр). Информацията, която предлага тази книга е официална и следователно достоверна, защото книгата е издание на Строителния отдел на Главната дирекция на железниците и пристанищата (1923 година).




Издание за строителството на жп линията Мездра-Видин | източник: Б. Тошев

pach

  • Trade Count: (42)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 12270
  • Рейтинг: 1313
  • ТТ & Н0; DR & BDZ;ep.I-III(~VI)&selfmade
    • За моделизма
Re: България!
« Отговор #1450 -: 29 Март 2017, 13:58:44 »
Централната ЖП гара в Плевен – история и снимки
От Плевен днес - 27.07.2016
   
1935г. Плевен, ЖП гара.
Рождението на БДЖ е през 1888г. През 1895г. започва строителство­то на линията Роман – Плевен – Шумен, която се открива за експлоа­тация на 08.11.1899г. Тогава гара Плевен – Запад е била товарна и пътническа гара. На югоизток от нея е разположен град Плевен. Хората са пътували с файтони и са ходели пеша. Поради отдалечеността на гарата от града се наложило да се построи приемно здание за пътническата гара Плевен, която влиза в експлоатация през 1931 г.




ЖП подход към новата Плевенска гара откъм Русе

Оргинален билет за пътнечески влак от Плевен към с. Мъртвица (преименувано през 1935г. в село Подем). С името Мъртвица селото е регистрирано в държавните регистри на 17.10.1881 г.


Съвременният изглед на гарата:


Използвани са материали от книгата на Любомир Буковски „Плевен среща с миналото 1877 – 1944"

mgirginov

  • КЖМ - България
  • Trade Count: (34)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 1930
  • Рейтинг: 192
  • N Länderbahnen I еп. София
Re: България!
« Отговор #1451 -: 01 Април 2017, 12:07:54 »

Best Ripper

  • Trade Count: (17)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 3377
  • Рейтинг: 551
  • Освободил се от форуми...
Re: България!
« Отговор #1452 -: 20 Април 2017, 15:24:17 »
Слънчев бряг /не коняка де/... 1963 г.


Mixy

  • КЖМ - България
  • Trade Count: (3)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 1538
  • Рейтинг: 384
    • SCARM - българският софтуер за дизайн на релсови планове и жп макети
Re: България!
« Отговор #1453 -: 24 Април 2017, 21:02:54 »
Тези не знам дали са пускани тук.

Софийски гледки от 60-те, 70-те и 80-те











В линка от сайта има още няколко.

pach

  • Trade Count: (42)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 12270
  • Рейтинг: 1313
  • ТТ & Н0; DR & BDZ;ep.I-III(~VI)&selfmade
    • За моделизма
Re: България!
« Отговор #1454 -: 24 Април 2017, 21:27:06 »
Трите шестици са си култова снимка !!! ;D ;D ;D
Ха познайте хотела от зад коя външнотърговска стопанска организация стопанисваше тогава?
Жокер...Занимаваше се с "текстил"!
« Последна редакция: 24 Април 2017, 21:29:35 от pach »