Автор Тема: България!  (Прочетена 810398 пъти)

Der Hetzer

  • Trade Count: (59)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 1526
  • Рейтинг: 148
Re: България!
« Отговор #1455 -: 25 Април 2017, 05:43:00 »
Предполагам другата дейност на тази фирма е била "Кинкалерия", а всъщност внос-износ на прахообразни удоволствия за инжектиране, съвместно с лица от турски и кюрдски произход, както и "казанлъшка революция" за разни бавноразвиващи се държави, припознати от тях като "братски".

pach

  • Trade Count: (42)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 12269
  • Рейтинг: 1313
  • ТТ & Н0; DR & BDZ;ep.I-III(~VI)&selfmade
    • За моделизма
Re: България!
« Отговор #1456 -: 25 Април 2017, 08:05:31 »
Досетлив си ти!!!
Всъщност тя все още съществува и е активна в Сирия май напоследък!
На там сукно - насам прахообразна кинкалерия...
Или обратното...Пазарна икономика му викали...

То май и това е една от причините този квартал да се напълни в днешно време с неместни видове...Старите канали сухи не остават, пък и така са близо до ...Женския пазар!
 ::)

Adrian

  • Trade Count: (238)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 6709
  • Рейтинг: 1086
  • Купи и ще ти олекне! DR/DB/BDZ 4-5 ep. H0 София
    • Ер Малък
Re: България!
« Отговор #1457 -: 28 Април 2017, 18:11:15 »

pach

  • Trade Count: (42)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 12269
  • Рейтинг: 1313
  • ТТ & Н0; DR & BDZ;ep.I-III(~VI)&selfmade
    • За моделизма
Re: България!
« Отговор #1458 -: 02 Май 2017, 16:04:38 »
120-годишния юбилей на жп линията София-Роман

През февруари се навършиха 120 години от построяването на Искърската железница – София - Роман, част от Централната железопътна линия – София – Горна Оряховица - Варна.
На гара Роман, където е било откриването преди 120 години  нямаше никой. Старото здание, построено в началото на ХХ в. се руши и е в критично състояние, новата гара, построена през социализма също не е в по-добър вид.
За тържественото откриване на железопътната линия София – Роман на 20.02.1897 г. в станция Роман са пуснати три специални трена (влака) от София до Роман: първият трен (с народни представители, висши граждански и военни чиновници, поканени гости) тръгва от София в 07.00 и пристига в Роман в 12.00 часа, вторият (министри, членове на дипломатическото тяло, духовенство, членове на бюрото към Н.С.)- 08.00 – 12.15 ч. и, третият по ред трен с височайшите гости – Н.В.Княз Фердинанд, Княгинята, сръбския крал Александър I, спиращ на станциите Курило, Своге и Елисейна, тръгва от София в 8,30 и пристига в Роман в 12,30 часа. На станция Роман е подредена почетна рота на 4-ти на Негово Царско Височество Княз Борис полк и полуескадрон на 2-ри конен на Н.В. Княгинята полк. Високо над главите, на трикольорна лента е написан лозунгът: “Железопътна линия София – Роман, открита от Негово Височество на 20-ти февруари 1897 г., в присъствието на Негово Величество Александър 1, крал на Сърбия“. Реч изнася министърът на обществените сгради Михаил Маджаров, а Н.В. Княз Фердинанд открива линията.

Текста е  Гражданска инициатива За обществен и релсов транспорт, но съм коригирал първите две изречения заради датата.
Линк към стр. на с.Свидня (!!!)
http://svidnia.com/novini
Снимки: интернет (?), Но не са гара Роман,
 а сами вижте от коя гара са ;D

1967г.








ПП. много ме кефи "филиалът на РСВ" така разположен с белите покривки и сгъваеми те столове!!! Въобще цялата гара от онази година (1967) се е утепало за модел в трета/четвърта БДЖ епохи
При това последната снимка е от друга период с тези дървета на първи перон направо " избива рибата"!!!
« Последна редакция: 02 Май 2017, 16:16:02 от pach »

TANO

  • Trade Count: (10)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 796
  • Рейтинг: 601
Re: България!
« Отговор #1459 -: 02 Май 2017, 17:23:31 »
Това е типово за БДЖ здание, и съм го виждал на снимки и на други гари. Старата Мездра е същата, Роман и Курило са подобни и кой знае още колко. Заради тях си купих това:
http://www.auhagen-shop.de/product_info.php?info=p41_bahnhof-floehatal.html

Като конфигурация е доста подобно, и ще ми пасне добре на големия макет. Вече почти година отлежава в шкафа, ще вземеш да ме подпалиш да му дам зор. :drinks:

pach

  • Trade Count: (42)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 12269
  • Рейтинг: 1313
  • ТТ & Н0; DR & BDZ;ep.I-III(~VI)&selfmade
    • За моделизма
Re: България!
« Отговор #1460 -: 02 Май 2017, 20:09:30 »
Мдааааа...Макар аз да имах предвид не само сградата,
но и другите здания, като магазията до нея, както и склада отсреща, с двуетажната "офис" постройка.
Много ми харесаха и разменните коловози пред ПС,
както и разтоварищните срещу тях ...И мястото за камиони,
рампите по разтоварищните...А бе въобще една малка гара за чудо и приказ в някой макет.

Впрочем, на мен ми се вижда, че линията още не е удвоена
по искърското дефиле, та се питам коя година е станало удвояването? Някой да знае, да не се ровя!?
 :hi: ;D

pach

  • Trade Count: (42)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 12269
  • Рейтинг: 1313
  • ТТ & Н0; DR & BDZ;ep.I-III(~VI)&selfmade
    • За моделизма
Re: България!
« Отговор #1461 -: 05 Май 2017, 14:28:50 »
Запали ме ти професоре  ( :pleasantry:) и тия дни се ровя тук/там.
Та винаги съм се надямал, че онзи социалистически аквариумен
"павилион" на гара Лакатник не е много красив. То не, че старата
 приемна сграда е произведение на изкуството, но някак си ме
из като и намерих тази снимка:
гара Лакатник 1920г.

..и не е от ония типовите, но си има свой чар!
 bg&flag
*******************

Междувременно изкачи и снимка на царската гаричка в с.Казичане, когато вече е била изоставена, но все пак в по- доц и времена - все още има покрив и други елементи изгубени безвъзвратно в наше време:


« Последна редакция: 05 Май 2017, 14:33:11 от pach »

pach

  • Trade Count: (42)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 12269
  • Рейтинг: 1313
  • ТТ & Н0; DR & BDZ;ep.I-III(~VI)&selfmade
    • За моделизма
Re: България!
« Отговор #1462 -: 10 Май 2017, 19:58:38 »
Има един ентусиазиран екип, който си зае да направи
3D-виртуална карта с всички известни и най-вече неизвестни
туристически обекта и забележителности из цяла България.
Междувременно вижте каква 3D-виртуална картичка са изработили!
https://youtu.be/H92oAQj9VJw
Повече за целия проект вижте от същия юзер в тЮбата!
https://youtu.be/zUZUx07wRT4
 &bgflag
А същинският сайт на момчетата е Iwalk.bg

pach

  • Trade Count: (42)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 12269
  • Рейтинг: 1313
  • ТТ & Н0; DR & BDZ;ep.I-III(~VI)&selfmade
    • За моделизма
Re: България!
« Отговор #1463 -: 08 Юни 2017, 10:33:00 »


 bg&flag

pach

  • Trade Count: (42)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 12269
  • Рейтинг: 1313
  • ТТ & Н0; DR & BDZ;ep.I-III(~VI)&selfmade
    • За моделизма
Re: България!
« Отговор #1464 -: 23 Юни 2017, 14:54:53 »
За всички които питат и очакват,
довечера телевизии "BIT" и "TV+" ( Булсатком)
в 20.50 часа ще включат пряко излъчване от
Кейп Канаверал - Флорида - САЩ старта и ...още нещо
на първият българските телекомуникационен спътник
на България!!! Всъщвосх той е и първият поръчани и произведен  в за Източна Европа!
Произведен е от водещата в бранша американска фирма "SSL",
и ще бъде "качен' до станционарен орбита от ракета носител "Фалкон 9", произведена от компанията на Илън Мъск - "SPACEX".
Ракетата носител вече е ползвана веднъж и след успешно обратно
приземяване, е готова и заредена ( включително и нашия срътник на борда) на стартовата площадка още от средата
на месец юни. Първоначално определената дата за старта
бепроменена заради метеорологичната обстановка около
легендарната стартова площадка на "NASA" - N39!!!
(от нея стартираха навремето и до Луната).

Външен вид в работно състояние на "БЪЛГАРИЯ САТ-1"


Блокова компановка на модела 1300 от "SPACE SYSTEMS LORAL".


Носителят "Фалкон 9".


Които нямат възможност да ползват тези две телевизии
могат да наблюдават пряко изстрелването и на подкаста
от "SPACEX" тук:
http://www.spacex.com/webcast
 &bgflag  &bgflag

И да си пожелаем чисто небе и успешен старт!!! bg&flag bg&flag bg&flag


pach

  • Trade Count: (42)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 12269
  • Рейтинг: 1313
  • ТТ & Н0; DR & BDZ;ep.I-III(~VI)&selfmade
    • За моделизма
Re: България!
« Отговор #1465 -: 23 Юни 2017, 22:44:24 »
 &bgflag &bgflag &bgflag


 &bgflag &bgflag &bgflag


 &bgflag &bgflag &bgflag

pach

  • Trade Count: (42)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 12269
  • Рейтинг: 1313
  • ТТ & Н0; DR & BDZ;ep.I-III(~VI)&selfmade
    • За моделизма
Re: България!
« Отговор #1466 -: 23 Юни 2017, 23:03:19 »
 bg&flag bg&flag bg&flag


 bg&flag bg&flag bg&flag


 bg&flag bg&flag bg&flag

Докато първата степен вече е при...воднена, втората степен продължава със спътника към по-високи орбити.


pach

  • Trade Count: (42)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 12269
  • Рейтинг: 1313
  • ТТ & Н0; DR & BDZ;ep.I-III(~VI)&selfmade
    • За моделизма
Re: България!
« Отговор #1467 -: 23 Юни 2017, 23:11:50 »
 bg&flag bg&flag bg&flag
ЧЕСТИТО НА ВСИЧКИ БЪЛГАРИ!!!
 Новият сателит на страната ни успешно се отдели от втората степен и продължи по дългия си път към окончателното местоположение на геостанционарна орбита !!!
(  ~1.9 градуса изток)!!!

Всички системи функционират нормално и в зададените им параметри. Критичните точки от полета са вече история.

Очаквайте достигане на пълно позициониране и окончателно включвате в рамките на 30-тина дни!!!

Да ви е честит новия комуникационен спътник в Източна Европа!!! Един съвместен десетгодишен частен проект на
БУЛСАТКОМ, СПЕЙС СИСТЕМ ЛОРАЛ и СПЕЙСЕКС!!!
ПОЗДРАВЛЕНИЯ!!!
 bg&flag bg&flag bg&flag

& ... :drinks:

pach

  • Trade Count: (42)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 12269
  • Рейтинг: 1313
  • ТТ & Н0; DR & BDZ;ep.I-III(~VI)&selfmade
    • За моделизма
Re: България!
« Отговор #1468 -: 08 Юли 2017, 20:52:15 »
„Удри, Нено!“ като закон
 Автор Иво БеровПубликувано на 03 юли 2017

Ницше е казал: Човек трябва да бъде бит, докато не каже „Стига!“. А това може да се тълкува и по следния начин: „Понякога е добре човек да бъде бит. Белким се научи да казва „Стига!“.

Отнася се за хората, отнася се и за народите, особено за българския такъв. За него пък съвсем се отнася.

Парите, загубени при рухването на КТБ, трябва по някакъв начин да бъдат възстановени. Не от разследване на далаверата, не от олигарсите, които се облажиха от рухването й. Познайте от кого трябва да бъдат възстановени. И как.

Да, от същия. От същите. От битите. От тия, дето не казват „Стига“. Как обаче да им се вземат парите? Като се намерят благовидни предлози например. Битият да бъде убеден, че не го бият току-така, а за негово добро го бият.

Билетчето става един и шейсет, ама това е защото автобусите ще станат по-удобни. Не станаха по-удобни. В горещите дни хората вътре в тях врат. Шофьорите ги лашкат като чували с картофи: „Ми квото се качи, тва карам“ според известния виц. Хората нямало било да карат колите си, а ще предпочитали били да се возят с градския транспорт, задръстванията щели били да бъдат по-малко и въздухът щял бил да се прочисти може би едва ли не. Нищо подобно. Хората пак карат колите си, въздухът си е все така мръсен, задръстванията са си същите. Барем общината да беше понасъбрала повече пари, ама и това не стана. Няма значение. Удряйте, общинари. Битият си трае.

Винетките поскъпват. Човек иска да излезе извън Софийска община само за ден, ама не става, трябва да плати за седмица. Иска да излезе четири дни в месеца, плаща за целия месец. За негово добро е. Пътищата щели били да се оправят с насъбраните от винетките пари. Не се оправиха. Няма значение. Удри, Лили! Битият си трае.

Сега пък министърът на околните среди (не на околната действителност) Нено Димов ще забранява колите без прочистватели, или както там им беше чужбинското име. Тоест всички стари коли ще забранява. Колите на 80 и повече процента от притежателите на автомобили. Да си купят прочистватели. Които ще им излязат по-скъпи от старите коли. Така че няма да си купят. И коли вече ще карат само богаташите. Ония скъпарските, които не замърсяват въздуха. Богаташите, които ще могат да си купят прочистватели за шестстотин лева. Колко му плащаш – по-евтино от краденото мазило на видната патрицианка Елена Поптодорова.

Олигархията вече не се задоволява само с олигархичното си надмощие. Тя иска нещо повече. Иска да се превърне в каста. В съсловие. Като в Древния Рим, където само коннишкото съсловие може да яха коне, включително и заради това, че само то може да си ги купи. Плебсът няма нужда от коли. Да си гледа там хляба и Слави Трифонов. Колите са за патрициите. И за партийците.

Дали Народното събрание ще гласува закона „Удри, Нено“? То е като случката от оня весел филм за римската империя, дето сенаторите обсъждат дали да дадат част от военната плячка на народа, пък накрая единодушно гласуват „народът да го духа“.

Ми ще го духа я, къде ще ходи! Ще почне да си купува прочистватели – една смъкната кожа. После правителството ще обяви обществена поръчка за предприятие производител или вносител на прочистватели и ще му плаща от хорските данъци – две смъкнати кожи. И ще даде обществената поръчка не на най-изгодния за обществото доставчик, а на най-изгодния за коннишкото съсловие тарикат. На този, който си купи скъпо поръчката. Три смъкнати кожи.

Удри, Нено !

А не са само това приликите с Древния Рим. Римската империя, като олигархично обществено устройства (управление на малцината) си запазва всички републикански учреждения и длъжности. Само дето принцепсът (императорът) назначава важните магистратури. Това нещо да ви припомня? Само дето единствено представителите на висшите съсловия – конниците и патрициите (партийците) имат право да заемат държавнически длъжности. Ако си от долно потекло – само до центурион. Петнайсет години крачиш по 50 километра на ден с 36 килограма товар на гърба и мааш с гладиуса. Аве Цецо!

Народът е доволен. Той има право на избор. Изборът му е между три-четири висши патрициански родове – Юлии, Флавии, Квинтили, Лукреции, Марции, Вителии и други такива. Каква е разликата между тях? Ами същата каквато между БСП, ГЕРБ, ДПС, ОП, Воля и други такива. Никаква.

Ама има състезателност, има стръв, има хъс кой за кого ще гласува и кои патриции, тоест партийци ще спечелят. Народът се вълнува, участва в общия живот, в общото дело, в рес публиката. Опаковката лъщи, вътре – кухо, но пък има равновесие, тоест стабилност.

Фукуяма е прав. Историята се блъска в стена и спира. Но нещо друго не е предвидил японецът. Има държави и общества, които така се блъскат в стената, че отскачат далеч назад. Назад към Средновековието и татарската орда. Като Русия например. Или назад към републиканско-патрицианския Рим и няколкото му съсловия. Като България например. И това във века на високите технологии. Производителните сили определяли производствените отношения. Маркс, Енгелс и Ленин си скубят брадите и брадичките в отвъдното.

А иначе предлогът е благовиден. Въздухът на София да се прочистил бил. Похвално! А защо тия пари за прочистване да не ги даде съсловието на патрициите (партийците)? Защо партицианското съсловие не увеличи минималната работна заплата например? Или не направи поносима цената на прочиствателите чрез някоя европейска или родна екологична програма?

Защото сенатът гласува „Народът да го духа“. Остава и нашенското Народно събрание да гласува закона „Удри, Нено“. На чужд гръб и сто тояги са малко. Човек трябва да бъде бит докато не каже „Стига!”

Тъй рече Заратустра.

Krasi

  • Trade Count: (0)
  • Jr. Member
  • **
  • Публикации: 62
  • Рейтинг: 4
Re: България!
« Отговор #1469 -: 10 Юли 2017, 00:21:40 »
За съжаление прост народ като нашия никога сам няма да се култивира - това може да стане само насилствено. Всеки селянин, дошъл в София или пък роден тук, се качва на някаква таратайка втора или трета употреба и си мисли, че като кара автомобил е станал гражданин.
А това, че живеем в кочина и дишаме собствената си мърсотия, не прави впечатление на никого. Хората в цивилизованите страни вече масово оставят колите си и се движат с велосипеди в града. Кога на тъпия Ганьо Балкански ще му хрумне нещо подобно? Никога, докато някой не му го "набие" по някакъв начин в простата глава.