Автор Тема: България!  (Прочетена 805370 пъти)

dred77

  • Trade Count: (2)
  • Sr. Member
  • ****
  • Публикации: 386
  • Рейтинг: 328
Re: България!
« Отговор #1725 -: 10 Април 2022, 00:10:17 »
Цитат на: pach link=topic=1752.msg123464#msg123464 date=1649524302

Боксер, демек четири тактов!

Не е "демек", "боксер" означава, че цилиндрите са на 180градуса. A "четири тактов", че има разпр.валове, клапани, и най вече прави 4такта за един цикъл.
Иначе  мотора изглежда добре, само тази "спицова" резервна гума, някак си ме връща към ВСВ.  :drinks:


ПП. Сега като се разрових :https://bg.avktarget.com/articles/avtomobili-i-transport/raznica-mezhdu-motociklami-dnepr-i-ural.html, ми се изясни защо, ми напомня на 40s...Прототипа /надали са платили :)/ и на Урал и на Днепър е мотор от 40s :World War 2 BMW R71
 
« Последна редакция: 10 Април 2022, 00:30:02 от dred77 »

pach

  • Trade Count: (42)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 12257
  • Рейтинг: 1308
  • ТТ & Н0; DR & BDZ;ep.I-III(~VI)&selfmade
    • За моделизма
Re: България!
« Отговор #1726 -: 11 Април 2022, 00:54:06 »
Не разбирам от мотори, но собственика това ми каза -  моделът е "Днепър" от 1937/1938 година.
А това е преди 1 септември 1939...12 години го е възстановявал, а сега го кара и се кефи с малкия си син!!!
Много приятен пич, явно горд не  само с мотора но и синчето - абсолютен сладур, който вече разбира от мотори, а е на 6 годинки!!!
Със сигурност може да го разглобява и сглобява сам (е, което даде татко му де).
 ;D ;D ;D ;D ;D


ПП. На линка дето си дал, е представена една и съща снимка, и за двата мотора - Днепър и Урал...

И поне в укито пише това:
" It was either licensed to the Soviet Union in 1938 or just copied there,[10] resulting in the Dnepr M-72
тук History of BMW motorcycles
« Последна редакция: 11 Април 2022, 01:03:32 от pach »

Величко

  • Trade Count: (17)
  • Sr. Member
  • ****
  • Публикации: 421
  • Рейтинг: 200
  • Само ЦСКА !
Re: България!
« Отговор #1727 -: 15 Април 2022, 23:37:10 »
София, Дупница, Пловдив, Казанлък, Манастири и тн и носталгия от 1979г
https://www.youtube.com/watch?v=xW5WFURynHE

pach

  • Trade Count: (42)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 12257
  • Рейтинг: 1308
  • ТТ & Н0; DR & BDZ;ep.I-III(~VI)&selfmade
    • За моделизма
Re: България!
« Отговор #1728 -: 27 Април 2022, 18:53:15 »
Как и от какво се интересуваше България на 1 юни 1990 г.
Пълен запис на вечерната емисия (от 20,00 часа) на "По света и у нас":
https://www.youtube.com/watch?v=kuCvUdIGJrA
 bg&flag

ПП. Изключително наситено с новини, като някои от тях някакси звучат едва ли не актуално и сега...както у нас, така и от
събитията по света и Европа. Но къде (останахми ние) и къде е сега останалия свят. И то при условия, че Путлер скоро
ще е много горчив спомен на планетата!!!
« Последна редакция: 27 Април 2022, 19:04:19 от pach »

pach

  • Trade Count: (42)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 12257
  • Рейтинг: 1308
  • ТТ & Н0; DR & BDZ;ep.I-III(~VI)&selfmade
    • За моделизма
Re: България!
« Отговор #1729 -: 29 Април 2022, 00:21:16 »
 bg&flag

Цитат


"За България може да се каже, че е свободна страна. Или по-правилно казано – България е странна свобода.
По устройство е държава, в която всеки се устройва, както намери. Намира се на кръстопътя на дребните амбиции.

Населението ѝ се състои от бивши, сегашни и бъдещи министри. Занятието на всички се състои в това:
сегашните министри да дават амнистия на бившите, а бъдещите – на сегашните.

Страната е разделена на 14 окръга, 60 партии, 600 крила, 6 хиляди групи и 6 милиона мнения,
като всяко отделно мнение подлежи на разцепление.

Разположена е между границите си, а разположените в нея не знаят никакви граници.

Снабдена е с железници, чрез които най-лесно се стига до катастрофа.

Има добри и уредени прави пътища, обаче поданиците ѝ предпочитат да вървят по кривите, защото са по-утъпкани.

Държавата си служи с телефони, а държавниците – с телефончета.

Столицата ѝ има обществени сгради и улици, като улиците са пълни с уличници, а обществените сгради с общественици.
Случва се обаче и обратното – уличниците се настаняват в обществените сгради, а обществениците се пращат на улицата.

Страната има държавен строй, но самият строй не върви под строй.

Държавата се управлява от хора, според случая. Случаите пък се управляват от случайни хора.

България търгува с всички. Но случва се и обратното – всички да търгуват с България.

Националният девиз на държавата е „Съединението прави силата“, поставен върху разединеното Народно събрание,
на което му е нужно да намери една сила, която да му направи съединението.

Държавният девиз на нацията пък е „Боже пази България“ . В случая Бог е натоварен да пази България, вероятно,
защото другите са заети да си пазят частните интереси."

През 1933 г. във вестник "Щурец" излиза статията "Пътеводител за България – пътища и безпътие".
 За неин автор е сочен големият наш сатирик и карикатурист Райко Алексиев
(убит от комунистите след преврата през 1944 г.). Когато човек чете текста, изпълнен с насмешка и ирония,
остава с усещането, че сякаш е описана днешната действителност в родината ни.
 bg&flag

pach

  • Trade Count: (42)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 12257
  • Рейтинг: 1308
  • ТТ & Н0; DR & BDZ;ep.I-III(~VI)&selfmade
    • За моделизма
Re: България!
« Отговор #1730 -: 27 Май 2022, 08:01:07 »
Не си извинен...щото тоя отдавна е под дъното!!! :lol: :lol: :lol:

Та киро брейка, е обикновен боклук.
За негово голямо съжаление (опитва се още)
 дори сред л*йната не може да се нареди!!!
Тоя си е обикновен мошеник, мъчещ са да изкара някви парички.
Любо Жечев обаче много печено го "натисна" обратно в боклука, от където изплува!!!

***
А около войната всички жуурналисти "риват", че обществото било разделено.
Да, разделено е ...но още от преди войната!
На обикновенни хора и огромни боклуци.
И тъй като войната разпени яко боклуците,
най-отгоре изплуваха големите л*йна!!!

А за войната...има три вида хора:
- виждащи очевидното.
- виждащи очевидното, когато им го посочат.
- не искащи да видят очевидното, дори след като им го посочат.

...та така.
 :hi: ;D ;D ;D

pach

  • Trade Count: (42)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 12257
  • Рейтинг: 1308
  • ТТ & Н0; DR & BDZ;ep.I-III(~VI)&selfmade
    • За моделизма
Re: България!
« Отговор #1731 -: 28 Май 2022, 09:43:06 »
За кафето - Варна през 2017-та от въздуха:
https://www.youtube.com/watch?v=-2EnpJtgUNs
 bg&flag

pach

  • Trade Count: (42)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 12257
  • Рейтинг: 1308
  • ТТ & Н0; DR & BDZ;ep.I-III(~VI)&selfmade
    • За моделизма
Re: България!
« Отговор #1732 -: 02 Август 2022, 09:45:03 »
Един възможно от най-богатите български канали,
за нашата природа, археология, антични градове и крепости,
от цялата ни страна. Може да служи и като своеобразен
пътеводител из историята на България от древни времена.
Горещо препоръчвам този страхотен канал:
https://youtu.be/PP595lAdTgw
 bg&flag bg&flag bg&flag

pach

  • Trade Count: (42)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 12257
  • Рейтинг: 1308
  • ТТ & Н0; DR & BDZ;ep.I-III(~VI)&selfmade
    • За моделизма
Re: България!
« Отговор #1733 -: 06 Декември 2022, 10:55:06 »
Нещо от Пловдив:
https://youtu.be/FlABkK_ba08

pach

  • Trade Count: (42)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 12257
  • Рейтинг: 1308
  • ТТ & Н0; DR & BDZ;ep.I-III(~VI)&selfmade
    • За моделизма
Re: България!
« Отговор #1734 -: 30 Декември 2022, 10:33:49 »
От Иво Радоев:
https://youtu.be/yjnlF_0CPko
и празнуването 100 годишнината на ВТУ "Тодор Каблешков".

pach

  • Trade Count: (42)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 12257
  • Рейтинг: 1308
  • ТТ & Н0; DR & BDZ;ep.I-III(~VI)&selfmade
    • За моделизма
Re: България!
« Отговор #1735 -: 17 Април 2023, 16:40:58 »

Автобус на "Балкантурист". Снимката е от 1959г. Дарител: Антон Донев.
Дружеството е създадено през 1948. Автобуса е "Берлие" - мисля, че беше испанска марка...
Автобусите му обслужват туристически пътувания във и извън страната.
от https://visualarchive.bg

И още малко от същата колекция.
Икарус в гръб.

Дарител: Милена Николова   Фотограф Панайот Бърнев

Пловдив.1960г.

Дарител: Пенко Скумов
Камионът е полската марка "Стар".



България 1960
Дарител: Пенко Скумов


И отново на "БалканТурист"- "Барейрос". 1960г.



...или "Автобус модел OM Tigre Borsani на Балкантурист."...Икар да се проинесе!?

Пред националният стадион "Васил Левски".


Пред Софийският университет.




По бул."Патриарх Евтимий"








И една интересна снимка - вижте двата вагона на заден план.


pach

  • Trade Count: (42)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 12257
  • Рейтинг: 1308
  • ТТ & Н0; DR & BDZ;ep.I-III(~VI)&selfmade
    • За моделизма
Re: България!
« Отговор #1736 -: 17 Април 2023, 17:15:45 »
...и продължаваме:
от 1961

хахаха...първообраза на съвраменната община.
 :lol: :lol: :lol:

отново в Пловдив


и няколко нови и уникални снимки от първият кабинков лифт на планина Витоша - от Княжево да Копитото.






















...всичките от 1962г.

pach

  • Trade Count: (42)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 12257
  • Рейтинг: 1308
  • ТТ & Н0; DR & BDZ;ep.I-III(~VI)&selfmade
    • За моделизма
Re: България!
« Отговор #1737 -: 17 Април 2023, 17:44:04 »
...и още...

вход/изхода на станция "Копитото"




шосето някъде около чешмата "Бялата вода" (с мечката)...





пак при университета


...ако е в София...оградата е на чешкото посолство, а градинката е парк "Заимов"


и в автентичните им цветове:















pach

  • Trade Count: (42)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 12257
  • Рейтинг: 1308
  • ТТ & Н0; DR & BDZ;ep.I-III(~VI)&selfmade
    • За моделизма
Re: България!
« Отговор #1738 -: 19 Април 2023, 18:25:30 »
...и останалото, будещо интерес тук от този архив.
Отново в цвят - когато трамвайте бяха червени, а заради рресторанта
в партера, на синода му викаха "попското".


познатият ни площад с първообраза на будката (в последствие там тя е монтирана кръгла от унифициранния проект)


някои сещат ли се къде е това трамвайно ухо? ;D


най-после снимка от горе на трамвайна гарнитура "Република" - по бул.Борис III.


площад "Възраждане"


Снимката на вагон от БДЖ (предполагам спален). Интересно кой модел е?
Има ролетни щори (спусната на съседния прозорец), която явно се обслужва от вън !!!


начаният етап от строежа сградата на профсъюзите при пл.Македония.


от към ул.Алабин


този паметник бе в парка на мястото на 6-ти пехотен полк. Сега там е НДК.


мнозина историци и изследователи твърдят, че мраморнните плочи с имената
все още се пазят някъде в НИМ.




Има предложение, този паметник да бъде поставен (построен отново) на мястото на "моча" (пам.съветската армия)


Би било много по справедливо - с имената на българските офицери и войници отдали живота си наистина за България!


А това трамвайно ухо наистина не схващам къде е ...


номер 622



pach

  • Trade Count: (42)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 12257
  • Рейтинг: 1308
  • ТТ & Н0; DR & BDZ;ep.I-III(~VI)&selfmade
    • За моделизма
Re: България!
« Отговор #1739 -: 19 Април 2023, 18:46:44 »
Мдааа, първите ми цветни фотоленти бяха именно от "ORWO"(ГДР).

не знаех да имат рекламен "талисман"...

Хайде по знаещите да кажат кой модел са вагоните на първо "четене"!(?) ;)


мисля да е някъде между Сточна гара и Подуене - вижда се спускащият се вход (един от тях)
към Подуене разпределителна...но може би се бъркам... :scratch_ones_head:


На кръстовището "Красно село" - "Чавдар М11" може би е номер 63.


Между "Лагера" и Хиподрума - трамвай "Република" по бул.Борис III=


Както винаги (от време тогавашно" - "Орлов мост" е задъхан от движение...


Бул България при строителният техникум "Хр.Ботев".


Опс...още една с паметника.


бул.Черни връх когато автомобилите се движеха плътно до кооперацийте,
а трамвайното трасе минаваше пред
"Арсенала" - сега музей на кристалите в дясно.


Даже няма още и намек нито за НДК, нито за "моста на влюбените" и перловската река там се виждаше.




Тогава трамвайните спирки бяха пред "попското".


Място на което доста познати шофьори ми позволяваха да седя като малък,
въпреки емайлираната табелка че "мястото е служебно".
Така и до сега не знам каква беше тази "моторна спирачка", но работеше доста шумно???
Дългата ръчка над кожуха на моторо често влизаше в употреба!!!