Автор Тема: България!  (Прочетена 928268 пъти)

pach

  • Trade Count: (42)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 12377
  • Рейтинг: 1338
  • ТТ & Н0; DR & BDZ;ep.I-III(~VI)&selfmade
    • За моделизма
Re: България!
« Отговор #540 -: 09 Септември 2011, 10:43:41 »
Цитат на: IKAR link=topic=1752.msg64822#msg64822 date=1315553853
http://www.ltek.strefa.pl/galeria/thumbnails.php?album=593

 :clapping: :clapping: :clapping: :hi: :yahoo:

pach

  • Trade Count: (42)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 12377
  • Рейтинг: 1338
  • ТТ & Н0; DR & BDZ;ep.I-III(~VI)&selfmade
    • За моделизма
Re: България!
« Отговор #541 -: 09 Септември 2011, 10:48:06 »
От линка дето Икар го е дал:

Нямаше диско, нямаше реге...
нямаше хотел Родина, а пощенския клон (1606) се строи тъкмо...годината е 1975.
(Пл.Руски паметник с поглед на запад)
« Последна редакция: 09 Септември 2011, 12:44:34 от pach »

Tramway

  • Гост
  • Trade Count: (0)
Re: България!
« Отговор #542 -: 09 Септември 2011, 10:58:34 »
Разби ми сърцето с таз снимка!
Колко съм ги карал тез Републики...... Страхотни машини бяха!!!

KRAKOMOBILA

  • Trade Count: (13)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 2728
  • Рейтинг: 238
  • 46-та серия долу от графика - Шкода рулз!
Re: България!
« Отговор #543 -: 09 Септември 2011, 11:03:11 »
Мене ме изкефи 139 - като чисто нов е.

Tramway

  • Гост
  • Trade Count: (0)
Re: България!
« Отговор #544 -: 09 Септември 2011, 12:29:25 »
Цитат на: KRAKOMOBILA link=topic=1752.msg64826#msg64826 date=1315555391
Мене ме изкефи 139 - като чисто нов е.
А на мен 139 ми извиква все гадни спомени.
Линия 13, 1979г - последна кола за депо. На Възраждане стрелка са обръща под вагона, 3-та и 4-та талига поемат към пл. Македония и мотрисата са разчеква, 3-та талига къса централния лагер. До 4ч сутринта аварийната група намества вагона. Беше кучи студ, замръзнах и 2 седмици лежах с температура.
Линия 10, 1980г - на Стамболийски между Одрин и Д. Петков две циганчета насилствено отварят 5-та врата, едното скача и го прегазва кола, другото го повлича трамвая. И двете оживяват, но аз цяла нощ до сутринта писах кофи с мастило.
Депо Кр. поляна, 1980г - изкарвам 139 за линия и още в депото са запалват силови кабели. Контролерът е почти овъглен. Мотрисата предния ден е излязла от подемен ремонт.
Линия 4, 1982г - преди Ситняково посока Г. Милев контролерът блокира на тягова позиция и мотрисата остава без управление и без спирачки. Добре че са случи при изкачване а не при спускане.
И още много инциденти с тоз вагон в ръцете на други ватмани. Като че ли беше урочасан. Даже и краят му беше много зрелищен - изпуснат от Люлин са обръща и разлита на части на кривата между бул. П. Дертлиев и бул. П Владигеров.

pach

  • Trade Count: (42)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 12377
  • Рейтинг: 1338
  • ТТ & Н0; DR & BDZ;ep.I-III(~VI)&selfmade
    • За моделизма
Re: България!
« Отговор #545 -: 09 Септември 2011, 12:38:10 »
Цитат на: Tramway link=topic=1752.msg64829#msg64829 date=1315560565
...Линия 4, 1982г - ...
Щом там си бил през 1982 значи и следващите две/три години предполагам,
сте работили на една линия (или 10-ката) с оня пазарджишки п2д2раст дето сега се
изживява като светски хроникьор и аристократ. Тогава продаваше билетчета с печат
от  зад "Този билет e продаден от ......"  :blink: :fool:
Още от тогава си страдаше по грандоманщината и обратната ...тяга.
 :lol: :lol: :lol: :lol:
« Последна редакция: 09 Септември 2011, 12:39:45 от pach »

KRAKOMOBILA

  • Trade Count: (13)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 2728
  • Рейтинг: 238
  • 46-та серия долу от графика - Шкода рулз!
Re: България!
« Отговор #546 -: 09 Септември 2011, 12:40:11 »
И все пак 139 изглежда страхотно. Как ми се иска 174 да заприлича на него.

zazo

  • КЖМ - България
  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 2049
  • Рейтинг: 263
Re: България!
« Отговор #547 -: 09 Септември 2011, 15:33:34 »
Цитат на: Tramway link=topic=1752.msg64829#msg64829 date=1315560565
Даже и краят му беше много зрелищен - изпуснат от Люлин са обръща и разлита на части на кривата между бул. П. Дертлиев и бул. П Владигеров.

Това го помня много ясно. Тогава живеех в последните блокове в Люлин 5 малко преди обръщалото, сигурно половин Люлин се извървя да я гледа случката, а следите по асфалта стояха още дълги години.

pavel75

  • КЖМ - България
  • Trade Count: (18)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 1817
  • Рейтинг: 264
  • HO; IV и V; BDZ, BG; София
Re: България!
« Отговор #548 -: 09 Септември 2011, 15:47:38 »
Цитат на: pach link=topic=1752.msg64830#msg64830 date=1315561090
Цитат на: Tramway link=topic=1752.msg64829#msg64829 date=1315560565
...Линия 4, 1982г - ...
Щом там си бил през 1982 значи и следващите две/три години предполагам,
сте работили на една линия (или 10-ката) с оня пазарджишки п2д2раст дето сега се
изживява като светски хроникьор и аристократ. Тогава продаваше билетчета с печат
от  зад "Този билет e продаден от ......"  :blink: :fool:
Още от тогава си страдаше по грандоманщината и обратната ...тяга.
 :lol: :lol: :lol: :lol:

До колкото знам той е работил в депо "Банишора" а линии 4 и 10 бяха в Красна поляна. Това го знам от една колежка, която е била ватман в Банишора по линия 7 и са били колеги с него.

Tramway

  • Гост
  • Trade Count: (0)
Re: България!
« Отговор #549 -: 09 Септември 2011, 16:18:09 »
Цитат на: pach link=topic=1752.msg64830#msg64830 date=1315561090
Цитат на: Tramway link=topic=1752.msg64829#msg64829 date=1315560565
...Линия 4, 1982г - ...
Щом там си бил през 1982 значи и следващите две/три години предполагам,
сте работили на една линия (или 10-ката) с оня пазарджишки п2д2раст дето сега се
изживява като светски хроникьор и аристократ. Тогава продаваше билетчета с печат
от  зад "Този билет e продаден от ......"  :blink: :fool:
Още от тогава си страдаше по грандоманщината и обратната ...тяга.
 :lol: :lol: :lol: :lol:
С "оня" са познаваме добре, само че той работеше в депо "Банишора" (тогава "Пенка Михайлова") и караше предимно по 3-та и 7-ма линия. Тогава беше скромно и бедно момче и от време на време са снимаше като манекен за списание "Лада". За "тягата" и "резбата" не знаех нищо, билетите не съм му гледал. Не пропущаше обаче уж небрежно да разхвърля по пулта в кабината списания с негови снимки на корицата, или ако не са на корицата, небрежно разгърнати на съответната страница. Вечер обаче набиваше в стола на П. Михайлова отвратителния ориз с домати и ушите му пращяха.

pach

  • Trade Count: (42)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 12377
  • Рейтинг: 1338
  • ТТ & Н0; DR & BDZ;ep.I-III(~VI)&selfmade
    • За моделизма
Re: България!
« Отговор #550 -: 09 Септември 2011, 16:25:34 »

Значи когато ме запознаха (та после щяха да ядат бой, че не ми казаха с кой ще ме запрознават)
беше в мотриса от запад на изток при халите, следователно е било по тогавашния маршрут №3.
Още тогава си падаше по "екзотичните" чепици - беше навлякъл посред лято едни високи каубойски ботуши,
в които краката му се бяха явно спарили. Дънки, копринена ризка и кожен елек от корекома. Похвали се че са от там,
щото тогава беше задължително с униформи да карат трамвайте (май). [*цензурирано*] и половина, ама сега е къде цели пет ...идиота.
 :lol: :lol: :lol: :lol:

Tramway

  • Гост
  • Trade Count: (0)
Re: България!
« Отговор #551 -: 09 Септември 2011, 20:39:29 »
И за да приключим с туй нетипично за темата явление (по-скоро диагноза), последна случка:

Преди половин година срещам явлението в Мосю Бриколаж. В целия си блясък и разкош, в крокодилски кожи, пера и фльонги, в компанията на двама гъзоблизци и една префърцунена мисирка. Аз бях по работни гащи. Направо щяхме да са сблъскаме директно очи в очи.
- Здрасти, колега - викам.
- ????
- Айде бе, Генчо, кво са праиш чи ни мъ познаваш - викам по-силно и с подчертано търновско произношение. Хората взеха да са обръщат.
- Ами... ъъъъ...
- Служебния ти номер беши 3111, а моя 2294 - Имил от депо Красна поляна. Колко бира сми изпили, а? Ами помниш ли кат ти съ счупи вагона на Витошка, аз бях с 15-ка отзад и трябаши да та бутам, а ти ни щя да слезиш да са прикачаш чи дансъ уцапаш и дантъ навали дъжда? Ко са праиш сия на 3 без 15?
Тоз почервеня като домат, взе да отстъпва назад, ама аз продължавам. Хората взеха да проявяват живо любопитство и да прииждат.
- Аз завърших МЕИ-то, после станах машинист. Ти си остана ватман май. Нали щеши да ходиш в чужбина да караш трамвай? А? Ама кат та гледам ко си са докарал кат циркаджия, много трамваи си карал из чужбината.
- Ъъъ, вижте, господине... - Тез от антуража му взеха да са хилят, а народа наоколо изпопада от смях.
- Е, кат са праиш на важен, айди със здраве, и безаварийно! И да поздравиш хубавата Лили от 12-ката!
Генчо си забра свитата и като попарен се ошмули от магазина. Един продавач ми вика: "Браво, тури го на място тоз лигльо! Колко пъти тука ни е късал нервите и ми е идвало да му прасна два шамара!"

anubis

  • Trade Count: (5)
  • Sr. Member
  • ****
  • Публикации: 327
  • Рейтинг: 28
  • HO
Re: България!
« Отговор #552 -: 10 Септември 2011, 05:54:41 »
 :good: :good: :good: :good: :hi: :hi:

pach

  • Trade Count: (42)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 12377
  • Рейтинг: 1338
  • ТТ & Н0; DR & BDZ;ep.I-III(~VI)&selfmade
    • За моделизма
Re: България!
« Отговор #553 -: 11 Септември 2011, 14:14:06 »
Страхотно!!! Само така... ама какво от това!?
...но пък се смяхме от сърце цялата компания казанджии. :drinks: :drinks: :drinks:

pach

  • Trade Count: (42)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 12377
  • Рейтинг: 1338
  • ТТ & Н0; DR & BDZ;ep.I-III(~VI)&selfmade
    • За моделизма
Re: България!
« Отговор #554 -: 20 Септември 2011, 10:02:00 »
http://www.narodnodelo.bg/news.php?news=54618
Цитат


Гробът на БДЖ на входа на Варна


Гробището на железницата е на входа на Варна в района на локомотивното депо, носещо името на опълченеца Никола Корчев. Почти през цялата година българи и чужденци, пътуващи от Бургас за Варна, стават неволни свидетели на нарязването с оксижени на стари мотриси и локомотиви. Обстановката в района може да се използва като декор за филм, разказващ за тежка авиационна бомбардировка на железопътна гара. Единственият контраст ще бъде оцелялата първа сграда на депото, строена преди век. Впрочем тя е истински архитектурен паметник, оставен на произвола на времето най-вероятно с оправданието, че в железницата няма пари за заплати и поддържането на някаква старина е най-малката грижа на началниците. Преди време в района на депото имаше музейна експозиция със стар локомотив от началото на миналия век, разказваща с различни машини и механизми за развитието на железницата във Варна. Експозицията вече я няма. Повечето от машинариите отдавна са потънали в трюмовете на някой чужд кораб, изнасящ скрап за Турция или Китай. В това няма нищо странно, защото през последните две години България изнася само старо желязо, зърно и електроенергия от централите, строени преди няколко десетилетия. От старата железничарска експозиция е останал само един уникален парен кран от началото на миналия век, натирен в изоставен коловоз. Не е трудно всеки варненец да се досети, че входът на града му трябва да има по-приветлив вид.
29.04.2011Здравко Роев

Кой беше от Варна?
Дали не би могъл  да направи подробни снимки на този парен кран????
Ще ми свършат страхотна работа!!!
 :search: :search: :search:
« Последна редакция: 20 Септември 2011, 11:26:06 от pach »