Автор Тема: България!  (Прочетена 928060 пъти)

pach

  • Trade Count: (42)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 12377
  • Рейтинг: 1338
  • ТТ & Н0; DR & BDZ;ep.I-III(~VI)&selfmade
    • За моделизма
Re: България!
« Отговор #900 -: 22 Април 2013, 08:43:02 »
Нищо което пропуснах в ebay.... но все пак не съм чак толкова по трамвайте!
Копирайте ако искате снимката - няма да остане дълго.

Мисля че това е ухото при захарна фабрика...но не съм убеден... :scratch_ones_head:
За модела на трамвая, да се произнесат специалистите. Ремаркетата май са тип "Кардалев"!?
 :hi:

IKAR

  • Trade Count: (2)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 950
  • Рейтинг: 265
  • HO DB,SBB III,IV, HOm Rhatische Bahn V София
Re: България!
« Отговор #901 -: 22 Април 2013, 10:18:36 »
Ухото е точно на другия край на тройката - на Подуене. Единствено там в цяла София имаше подобен дълъг и голям зидан покрив с будки, РЕП и телефонни кабини. Разрушиха го през 1988-а при започналия тогава голям ремонт на Подуене и Мадрид/Янко Сакъзов - тогава тройката за първи път я отрязаха, а широкият трамвай го удължиха до Паметника Левски. Пак по това време бастисаха и трамвая през Цар Иван Асен 2-ри и Орлов Мост.
Ремаркетата не са Кардалев, пак съ български, но от по-късен период - 1940-1942 г.

pach

  • Trade Count: (42)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 12377
  • Рейтинг: 1338
  • ТТ & Н0; DR & BDZ;ep.I-III(~VI)&selfmade
    • За моделизма
Re: България!
« Отговор #902 -: 24 Април 2013, 12:55:16 »
Публикувано в 17.02.2013

Рилската железница е построена в началото на XX век. През 1903г. братята Тодор и Кирил Балабанови
 получават концесия за експлоатация на Риломанастирските гори и построяват дървопреработвателна
фабрика в град Кочериново. Във връзка с Балабанова концесия започва изсичане на иглолистните
 дървета на почти цялата територия, като за сеч са разрешени всички дървета с диаметър над 30 см.

За транспортиране на изсечения материал се предвиждало река Рилска чрез баражи
 да бъде направена плавателна до построената в село Бараково дъскорезна фабрика.
Транспортирането на иглолистния материал от сечищата до реките Рилска и Илийна
е извършвано по спускове и плазове, правени в гънките на склоновете
 и по дерета чрез сухи и водни улеи.

Строителството на теснолинейната жп линия Кочериново-Рилски манастир
започва по време на Първата световна война и през 1924г. тя достига до Рилския манастир.
Има междурелсие от 600 милиметра и е използвана за транспортиране на
дървените трупи от гората към завода в кочериновското село Бараково.
След 1942 г. 45-километровият железен път е експлоатиран от БДЖ.
36 години по линията се движат товарни и пътнически влакове. Става туристическа атракция.
През 1960г. е взето решение експлоатацията да бъде прекратена.
Последният влак потеглил от гара Рилски манастир на 31 март 1960г.
 Тогава влакчето развивало скорост от 12 км. в час и взимало разстоянието за 4 часа и половина.
В следващите две години железопътната линия е демонтирана.
Днес има проект за възстановяването на железницата.


Документален филм за Рилската железница - ПРИЯТНО ГЛЕДАНЕ:
http://www.youtube.com/watch?v=pWIJ16OEqV0

Публикувано в 14.09.2012
50 години двама братя от град Кочериново Иван и Методи Панайотови събират снимки,
 документи, предмети, за да направят музей на една епоха - Балабановата фабрика,
най-голямата на Балканите в началото на XX век.
Основател на Балабановата фабрика в Кочериново е Тодор Балабанов - бивш поборник до Освобождението,
 а след това виден индустриалец и общественик. Неговото име и това на брат му Коста е
свързано с изграждането на много индустриални обекти в България като жп линията Перник-Радомир,
 Лъвовия мост в София, спиртната фабрика в Мездра,
Голяма сполука за братя Балабанови се оказва спечелването на Рилската концесия през 1902 г.
 Същата година те регистрират събирателно дружество за експлоатацията на гората,
принадлежаща на Св. Рилска обител, в течение на 20 години. В 1906г. в действие влиза
създадената от тях индустриална дъскорезна фабрика в село Кочериново, която
се обслужва от 1 200 работници. Дъскорезницата обработвала добития в Рила дървен материал,
който бил спускан по течението на река Рилска, първоначално произвеждала материал
 за облицоване на къщи и вагоните на БДЖ.
По-късно основават и мукавена фабрика в село Бараково,
край Кочериново, както и теснолинейната жп линията Кочериново-Рилски манастир.
Рилската концесия в голяма степен способства за изключителния икономически напредък и утвърждаване
на братя Балабанови. Забележителните организаторски способности на Т. Балабанов
ярко се проявяват при създаването на Съюза на българските индустриалци
през 1903 г., на който е издигнат за председател.

Има доста интересни факти в следващия документален филм за фабриката на Балабанови:
http://www.youtube.com/watch?v=Rotyv3G7OmM

pach

  • Trade Count: (42)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 12377
  • Рейтинг: 1338
  • ТТ & Н0; DR & BDZ;ep.I-III(~VI)&selfmade
    • За моделизма
Re: България!
« Отговор #903 -: 24 Април 2013, 15:26:29 »
Така и така сме "на канала на БНТ2" ...

Публикувано в 17.02.2013
Реализацията на идеята в София да бъде изградена мрежа от трамвайни линии започва на 1 декември 1898г.,
 когато община София отдава на концесия построяването на трамвайни линии на френското дружество "Марсилия"
 и белгийско дружество "Електрически трамвай". Строителните работи продължават около година и на 14 януари
 (1 януари стар стил) 1901г. официално тръгва първият трамвай в София.
Кмет е Христо Попов (12.IV.1899 - 4.IХ.1901) от Либералната (Радославистка) партия,
герой от боя при Гургулят от Сръбско- българската война (1885), академично подготвен български офицер и политик.
Завършил е висшето си военно образование в Санкт Петербург и финанси в Женева.
Пускането на трамвая у нас става възможно благодарение на първата електроцентрала в Панчарево,
която заработва на 1 ноември 1900г.
Първоначално пътниците са обслужвани от 25 мотриси и 10 ремаркета - двуосни,
 с дървена каросерия, които са се движили по 6 маршрута (гарата - Граф Игнатиев,
Лъвов (Шарен) мост - Патриарх Евтимий, ул. Брегалница - Ветеринарна лечебница,
 пл. Бански - Орлов мост, пл. Македония - Орлов мост, пл. Света Неделя - Княжево)
 с обща дължина 23 км и единичен коловоз с междурелсие 1000 mm.
До 1903 г. са доставени 3 мотриса и 6 ремаркета, а в следващите пет години още 14 ремаркета.
 През 1908 г. са внесени 18 нови мотриси. Между тях са първите 6 - осни мотриси "Цепелини",
обслужвали повече от половин век столичния транспорт - последната мотриса е бракувана през 1966г.
 Нови мотриси се внасят през 1924,1928, 1931 ,1935
и 1938г.
На новото техническо чудо му трябвало доста време да надделее конкуренцията на конските омнибуси,
каруците и файтоните, с които продължавали да се движат софиянци. Богатите и офицерит
е предпочитали да си купуват все по-нови модели австрийски файтони, а шопите по навик си се движели със своите кончета.

През 1931г. под ръководството на инж. Теодосий Кардалев започва производство на първите български ремаркета,
при които се използва здрава ходова част от вече бракувани мотриси.
Тези ремаркета са известни като ''Кардалевите ремаркета". През 1936 г. са произведени и първите български мотриси
 с марката ''ДТО" (по името на Дирекцията на трамваите и осветлението в Столичната община).
 При производството им са използвани стари шасита, като всички останали елементи са подменяни с нови.
През 1934 г. на територията на днешния район Красно село е изградено първото голямо трамвайно депо.
В него през 1951 г. е създаден и завод за производство на трамвайни мотриси,
наследник на създадената от инж. Кардалев техническа работилница на ДТО. До 1959 г. там са произведени общо
155 мотриси ''ДТО" и ''Република" - първия изцяло български трамвай.


Ето и самото филмче (5 мин):
http://www.youtube.com/watch?v=MaU20Bdf2k8

pach

  • Trade Count: (42)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 12377
  • Рейтинг: 1338
  • ТТ & Н0; DR & BDZ;ep.I-III(~VI)&selfmade
    • За моделизма
Re: България!
« Отговор #904 -: 01 Май 2013, 09:01:12 »
Тъй като малко се забавиха някои снимки,
новия пост в темата ще е леко общ, свързан
както с определени дати, така и с определени
снимки и случки разпръснати във времето.

На 16 април се навършиха 88 години от един от най-кървавите атентати,
в началото на ХХ-ти век - този в софийската църква "Света Неделя".
Извършен в 15,20 часа по време на опелото на  генерал Константин Георгиев.
убит два дена по рано от функционери на БКП.

Цел на атентата:
............обезкръвяване на офицерството,
премахване на част от управляващата интелегенция, убийството
на Н.В. цар Борис ІІІ и премахване на военния и политически елит
на България през 1925г.
Убити в църквата:................213 човека
- от тях офицери  ........29
- генерали ....................14
- нар.представители.......7
- български граждани....163

Ранени при атентата:
......500

Сред убитите и ранените са:
Д-р Борис Вазов – подпредседател на НС
Иван Попов – участ.четата на Ф.Тотю, герой от четири войни.
ген.Владимир Вазов – “героят от Дойран”;
Иван Дипчев – син на Райна Княгиня;
Пеньо п Кръстев – полк, нач въздухопл;
и др.

Сред убитите за съжаление е и моят прадядо - Иван Манчев,
глава на един от старите родове в Карлово, по това време,
преселил се в София по заповед на Н.В. Царя, за да развива
българската търговия и производство. Починал от раните си
на следващия ден.


Непосредствено след атената към 16 часа, местно време

Камбанарията на църквата “Света Неделя”, разрушена след атентата на 16 април 1926 г.
- на заден план се вижда църквата “Света Петка Стара”,
която днес е вградена в сградата на Софийската митрополия,
 София, 20-те години на ХХ век
.


Църквата след атентата.



Панихида за жертвите от атентата в църквата "Света Неделя",
 извършен на 16 април 1925 г., София



Обесването на атентаторите от атентата над църквата “Света Неделя”:
Петър Задгорски (клисарят) - обесен,
Георги Коев го бесят, Марко Фридман очаква да бъде обесен,
София, при еврейските гробища зад игрище “Славия”, 27 май 1925 г.



---------------------------------------------------------------------------
Следват няколко интересни фотографии от http://www.lostbulgaria.com
и неговият автор Пейо Колев  :hi: :hi: :hi:

Панорамен изглед към Витоша, вероятно от височините на кв. Лозенец.
На преден план тухларните фабрики на мястото на днешния Южен парк,
в далечината село Бояна -  около 1918 г.



Въздушна фотография Колодрума в Борисовата градина
по време на колоездачен събор, София, септември 1928 г.



Въздушна фотография на Борисовата градина, Колодрума, стадион “Юнак”
намирал се на мястото на днешната метростанция,
на кръстовището на бул. “Драган Цанков” с бул. “Евлоги Георгиев” и Перловската река,
в ляво - III извънградска част и “Цариградско шосе”, София 1928 г.



Въздушна фотография на стадион “Юнак” намирал се на мястото на днешната метростанция,
 на кръстовището на бул. “Драган Цанков” с бул. “Евлоги Георгиев” и Перловската река,
София 1928 г.



Летецът капитан Петко Попганчев със своя автомобил Шкода кабриолет,
 края на 30-те години на ХХ век



Поетът Никола Вапцаров като курсант в
Морското машинно училище във Варна,
края на 20-те години на ХХ век



Пресечката на улица “Съборна” с улица “Леге”,
 София, началото на ХХ век



:dance1: :dance1: :dance1:
Гарата в Дупница, 30-те години на ХХ век

« Последна редакция: 01 Май 2013, 10:12:45 от pach »

Rizar

  • Гост
  • Trade Count: (0)
Re: България!
« Отговор #905 -: 01 Май 2013, 15:10:01 »
Цитат
Гарата в Дупница, 30-те години на ХХ век
Хе, променила се е.  ;D Благодаря за постнатите снимки, Пач!  :)

pach

  • Trade Count: (42)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 12377
  • Рейтинг: 1338
  • ТТ & Н0; DR & BDZ;ep.I-III(~VI)&selfmade
    • За моделизма
Re: България!
« Отговор #906 -: 02 Май 2013, 08:43:01 »
Заводски тим е единственият отбор с положителен баланс срещу Левски

Елитни футболисти пътуват с трамвай и мачкат "сините"


Любомир Серафимов

Кой е единственият български клуб с положителен баланс от срещите си в А група с Левски,
при това без никакви шансове някога тенденцията да бъде обърната?
Отговорът е твърде куриозен - не вечният съперник ЦСКА, а... заводски тим,
който „танцува“ едва три сезона в А група. В тях сините стигат едва до една победа над
представителите на работническата класа в 6 срещи, а два пъти губят.


Всъщност какво се крие зад прозаичното дори за ранния социализъм име Завод 12?
Основан през 1947 г. като Металик, клубът попада под крилото на столичния завод
за бензинови двигатели, който е създаден през януари 1907 г. като
Инженерна работилница. По-късно прераства във Военна инженерно-свързочна фабрика,
 а сетне в завод „Средец“, когато произвежда електрокари. Симпатичното тимче
печели софийската Б група в конкуренцията на далеч по-именити отбори
по онова време – Академик и Червено знаме, като допуска само една загуба в 22 срещи.
Всички обаче очакват от него да е само фон в А група, а новаците успяват да
изпреварят в крайното класиране дори шампионите от Левски,
като допускат пред себе си единствено ЦСКА, Славия и Локо Сф.
В директните двубои открадват по точка от първите два тима,
а от железничарите и сините – по 3 от 4 възможни.


Представете си следната картинка. Елитни футболисти пътуват за тренировки
 с трамвай до последната му спирка. След това продължават пеша
до поляните край две села – Биримирци и Обрадовци. После имат привилегията
да се хранят безплатно в заведение на столичната улица „Алабин“. Т
е не само се водят на работа в завода, но и изкарват прехраната си в него.
Когато се налага да пътуват за мачове в провинцията, надницата им все пак върви,
 а за участието си в А група не взимат никакви допълнителни пари.
Ръководството на завода обаче поема разходите на тима за екипи, хотели и лагери,
а по радиоуредбата в халетата редовно осведомяват трудовия колектив за
успехите на терена на техните колеги. Идилия в соцстил.

Въпреки всичко тимът няма нищо общо с онзи Витоша от култовия филм Любимец 13.
Треньор на Завод 12, който играе домакинските си двубои в квартал „Захарна фабрика”,
 е голяма фигура в нашия футбол – Димитър Байкушев-Мими,
а звезда на тима с виненочервени екипи е централният нападател Димитър Йорданов-Кукуша,
който остава в историята с великолепната си игра с глава.
Той постига 12 от всички 26 гола на тима през сезона и за капак вкарва хеттрик
 във вратата на Левски за крайното 3:1. 1954 г. е последната, в която Кукуша играе за Завод 12.
 След кратък престой във ВВС през следващия сезон
(и нови 11 гола в А група) Йорданов се превръща в бижуто на Левски
преди ерата „Гунди” и за 10 сезона отбелязва 81 попадения за сините.


Славия изиграва най-силния си сезон в елита до онзи момент.

 За първи път белите побеждават на два пъти Левски – с по 2:0.
Никой друг стрелец от създаването на А група чак до 1963 г.
не успява да се доближи до головия рекорд на Добромир Ташков от 25 попадения
в рамките на един сезон, при това само в 24 изиграни двубоя. Мирко е в стихията си
срещу новака Велбъжд – 5 гола за 7:0 на 1 май 1954 г. и още 4 хеттрика – срещу Торпедо Пл,
 Берое, Спартак Пл (всички в София) и срещу Спартак Вн (като гост).
 А нападението на Славия бележи общо 67 гола, което е клубен рекорд, който още не е подобрен.


Първенството обаче има своя безспорен властелин – ЦСКА, който поставя
 началото на уникалната си поредица от 9 последователни титли и всъщност
за дълго го превръща във... „вторенство“, защото победителят е предизвестен.
През 1954 г. съвсем реални очертания придобива мечтаното творение на
предводителя Крум Милев. В 21 поредни срещи от началото на сезона тимът
не познава поражението, печели и националната купа на 7 ноември с 2:1 срещу Славия,
за да падне 4 дни по-късно с 0:2 в Пловдив от средняка Спартак при малко странни обстоятелства.
Автобусът на червените се поврежда по пътя към града на тепетата и играчите
са принудени да се придвижат кой с каквото превозно средство намери.
 Тази загуба остава и единствена за армейците в 39 изиграни срещи през
годината плюс тези за купата и 9 международни двубои. На отбора липсва
само един наистина голям вратар и той идва от софийския Спартак в
началото на 1955 г. – Георги Найденов. Оттук насетне в продължение
на цяло десетилетие в тима биват привличани войници, които трябва да
имат огромния талант на Митата Якимов, за да пробият в бетонираната
титулярна единайсеторка, която всеки любител на футбола по онова време знае наизуст.


А Левски? Безумно извършена смяна на поколенията изпраща сините в миманса.
Единственият светъл лъч идва през септември, когато в тима започва да се налага
 едва 18-годишният тогава Христо Илиев с колоритния прякор Патрата,
който в шестте последни мача вкарва цели 6 гола със синята фланелка
и също като Гунди и Котков завършва трагично земните си дни в
автомобилна катастрофа през 1974 г.


Сезонът е и първи за старозагорския Берое в групата на майсторите.
Началото обаче е кошмарно – едва три точки (от три нулеви ремита у дома)
 и 10 загуби след първия полусезон. Първата победа идва след половин
 година в елита – чак в 21-ия кръг – 1:0 срещу втория представител на Плевен – Торпедо,
 когато положението на съставения главно от млади войници тим е станало безнадеждно.
 Сбогуването с А група обаче е с победа с 3:1 над Велбъжд, което повлича и другият абсолютен
новак от Кюстендил в чистилището на долните ешелони. На гостите не помагат дори усилията на
трима футболисти, които през миналия сезон стават шампиони с Левски – вратарят Симо Костов-
Сиамската котка, Иван Димчев-Бачин и Драган Георгиев-Драго. Тогава Берое за първи път отбелязва
три гола в един мач, а лявото крило Иван Христов-Гълъбеца дори отбелязва и четвърти,
но съдията го отменя. Тогава чирпанецът го удря на молби към рефера:
„Не го отменяйте, другарю, изпадаме, пък и се уволнявам, нека и аз да си имам поне едно голче в А група!“.
Арбитърът обаче е твърд и безчувствен като камък.

Така един от трите пълни дебютанти в А група се покрива със слава – Завод 12,
 а другите два напускат през задната врата елита – Берое,
за да се завърне след 4 години, а Велбъжд - след цели 41 лета.
Третият изпаднал – Торпедо Пл (който също през сезона побеждава Левски),
 пък никога повече не стига до майсторска промоция, а през 1957 г.
 се влива в другия градски клуб Спартак, за да потъне в небитието.
По същото време свършва и приказката за заводското отборче от София.
През 1997 г. е направен опит да бъде съживен под гръмкото име Девълс (Дяволите),
но след кратко мъждукане в окръжните групи също остава само спомен
 от романтичното минало на футбола ни.

от http://bgfootball.com/new.php?id=18419
 :hi:

pach

  • Trade Count: (42)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 12377
  • Рейтинг: 1338
  • ТТ & Н0; DR & BDZ;ep.I-III(~VI)&selfmade
    • За моделизма
Re: България!
« Отговор #907 -: 10 Май 2013, 12:14:09 »
Нови попълнения &bgflag

Санитарни коли от българската армия на учения в района на Елхово.


Български самолети POTEZ XVII.


Самолет от родното производство - "ДАР-3" - "гарван".




А тук сега е бившия партиен дом.
Квартала е разрушен при америкаснките бомбардировки през ВСВ.


И марки за 50 годишнината та БДЖ!!!
« Последна редакция: 10 Май 2013, 13:55:27 от pach »

pach

  • Trade Count: (42)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 12377
  • Рейтинг: 1338
  • ТТ & Н0; DR & BDZ;ep.I-III(~VI)&selfmade
    • За моделизма
Re: България!
« Отговор #908 -: 20 Май 2013, 08:37:14 »
Създаването на първата българска картечница!

Цитат
Публикувано в 19.05.2013
Това е поучителна история за едно българско изобретение - първата наша лека картечница,
 създадена от капитан Христо Николов Спасов. Той е роден през 1894 г. в Самоков.

През 1900 г. баща му се мести в София като шлосер във военния арсенал.
 Там будното момче надниква в тайните на оръжията. През 1912 г. завършва гимназия
 и постъпва в подготвителен клас на ВУ. През 1916 г. получава офицерско звание и заминава на фронта
като командир на взвод в картечна рота. Ужасен от загубите на фронта при българските атаки,
е завладян от идеята да създаде ново оръжие - българска картечница.

След анализ на известните системи в 1920 г., вече капитан, Николов изгражда техническата си идея.
Прави чертежите, оформя документацията. Но командирът на полка не одобрява това.
Изготвя му злепоставяща длъжностна характеристика, обвинявайки го..."че се занимава
 със странична унизителна за офицера работа в ущърб на службата''.
След много перипетии успява да се срещне лично с главния инспектор.
 Виждайки изобретението, той е възхитен от семплата конструкция, предоставя му средства
и му предлага командировка зад граница, в Германия. Николов се отказва от командировката.
Иска изобретението да си остане българско. С много труд, работи сам в Софийския арсенал.
С преодоляване на други, нови трудности, картечницата е готова. На 25.X.1927 г. комисия от
специалисти я изучава и готви за изпитания. От завист и злоба заменят част от патроните, за да я повредят.
При показаната стрелба тя се поврежда, но продължава да стреля и без изхвъргач.
Експертите я признават като най-добра от представените образци за сравнение.
Препоръчват да бъде приета, защото има опростен затвор, без пружини,
с малко части и просто разглобяване и сглобяване. Конструкторът да получи награда от 1,5 млн. лева и чин "генерал-майор".
За този вариант получава патент от 20.X.1927 г. Признат е и в Германия. Има заявка и от британското патентно бюро.
 То му издава патент в 1929 г. На 19.IX.1929 г. завършва нов опростен модел на картечницата си.
Предава конструкцията си във Военното министерство за серийно производство, но през 1930 г.
 тя се изгубва с документацията. Обещаното възнаграждение е забравено,
конструкторът не става генерал, а изразходваните лични 194 930 лв. не са възстановени.
После прави нови модификации, но картечницата така и не е одобрена. През 1935 г
. полк. Николов е преведен в запаса за републикански убеждения.
През 1937г. той пише писмо до военния министър и молба до царя за нова комисия.
Отговорът е отрицателен: "Българската армия е напълно въоръжена с вносно оръжие. З
аводите са претрупани с работа. Можете да продадете патента и картечницата си на когото си искате, само не на СССР".
Получава предложение за закупуване на патента от 6 европейски държави.
В 1939г. продава патента си на СССР. Умира през 1972г.

istorik1973


И две минутен архивен филм на който се вижда и самата картечница:
http://www.youtube.com/watch?v=oQNXn2oVfJs

Best Ripper

  • Trade Count: (17)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 3377
  • Рейтинг: 551
  • Освободил се от форуми...
Re: България!
« Отговор #909 -: 20 Май 2013, 10:19:35 »
Не продава патента си, а подарява картечницата на руснаците... А те на свой ред я забутват нейде из бюрокрацията си и тя така никога дори не е използвана за нищо - нито дори за идея за ново оръжие. Официалното оправдание на руснаците е било "разлика в калибрите" и естествено, че "съветското оръжие е най-доброто"...  :haha: Наградата е по-скоро заради това, че не позволява оръжието да бъде пуснато в масово производство в страни, воюващи срещу СССР през Втората световна война...

Преди много години имаше голяма статия за това оръжие и създателя й в съветското списание "Техника молодежи" - в началото на 80-те години. Имам ги сканирани, трябва да намеря публикацията.  :drinks:

mitko0888

  • Trade Count: (35)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 2437
  • Рейтинг: 1036
  • H0, еп. I, II, III, IV, София
    • Снимките ми ...
Re: България!
« Отговор #910 -: 20 Май 2013, 10:49:43 »
За картечницата и автора може да се прочете и тук.

Best Ripper

  • Trade Count: (17)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 3377
  • Рейтинг: 551
  • Освободил се от форуми...
Re: България!
« Отговор #911 -: 20 Май 2013, 12:59:48 »
Намерих съветската статия. Списание "Техника молодежи", бр.10/1978 г. - стр.58-61

http://www.picbg.net/u/53119/37775/708225.pdf
http://www.picbg.net/u/53119/37775/708226.pdf
http://www.picbg.net/u/53119/37775/708227.pdf
http://www.picbg.net/u/53119/37775/708230.pdf

Съжалявам, че е на части, но трябваше да го обърна от djvw на pdf, за да мога да го кача и да е достъпно по всяко време.

pach

  • Trade Count: (42)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 12377
  • Рейтинг: 1338
  • ТТ & Н0; DR & BDZ;ep.I-III(~VI)&selfmade
    • За моделизма
Re: България!
« Отговор #912 -: 20 Май 2013, 14:56:20 »


София, “Стъклената спирка” на трамвай №4 на улица “Цар Иван Асен II”, 1943 г.


http://www.lostbulgaria.com  :hi: :hi: :hi:

pach

  • Trade Count: (42)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 12377
  • Рейтинг: 1338
  • ТТ & Н0; DR & BDZ;ep.I-III(~VI)&selfmade
    • За моделизма
Re: България!
« Отговор #913 -: 23 Май 2013, 13:41:24 »
RADO ми припомни за един русенски форум
 и неговият раздел "Стари снимки на Русе",
 от който винаги има какво да се научи:

Замръзналият Дунав през 1929 г. Пътеката между Русе и Гюргево.
Обаче на преден план е цяла композиция на БДЖ цистерни от ІІ-ра епоха! :yahoo:


ПП. Още малко.






Въжената линия на Захарен завод.


В гаража на ДАП- Русе


Самолет на ТАБСО и автобусче ROBUR на летище Русе


« Последна редакция: 23 Май 2013, 14:14:46 от pach »

pach

  • Trade Count: (42)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 12377
  • Рейтинг: 1338
  • ТТ & Н0; DR & BDZ;ep.I-III(~VI)&selfmade
    • За моделизма
Re: България!
« Отговор #914 -: 23 Май 2013, 15:01:28 »
Още едно пападение помеждудругото...с цена 12 евро!
гара Червен бряг

Има много любопитен (висящия) осветителен стълб, като явно и той не е електрически.

Зазо старата е, не скачай  :on_the_quiet: