Автор Тема: Колекцията на mgirginov/Марио Гиргинов/  (Прочетена 102830 пъти)

mgirginov

  • КЖМ - България
  • Trade Count: (34)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 1797
  • Рейтинг: 123
  • N Länderbahnen I еп. София
Здравейте,
Дойде моментът и аз да започна представянето на колекцията си. Ще показвам цели композиции, както съм ги композирал и локомотивите, които ги движат. Подробно ще описвам каталожните номера. Последователността е тази на заснимането. В началото снимките са дело на Callio. Ако някой иска да разгледа по-подробно притежаваното от мен – може да го види на http://www.snimka.bg/album.php?album_id=399466&view=2. Както повечето от вас знаят, аз събирам N модели само в първа епоха и то до 1920 г., когато официално е учредена DR. Интерес представляват за мен всички ЖП администрации /пътнически и товарен подвижен състав/ на територията на Германия преди и след създаването на Германската империя. С малки изключения пътническите ми композиции са шест-вагонни, а товарните – минимум осемвагонни. До този момент не съм дублирал товарен вагон, изключвайки „придружаващия вагон” /„Begleitswagen” или „Caboose”/. 99% от подвижния състав съм оборудвал с професионални къси куплунзи /”Fleischmann Profikurzkupplugen”/, придаващи голям реализъм и позволяващи много по-добра автосцепка. Останалия подвижен състав съм оборудвал с куплунзи на Hammerschmid, каквато е и по-нататъшната ми цел за цялата ми колекция.  Направил съм и изключения по отношение на периода, заради красотата и значимостта на съответните модели. Планирам още изключения. Вие ще ги видите, когато ги представя.
А, ето и началото :
1. Започвам с първото изключение – международен бърз влак, наречен “Preussens Gloria” /“Пруска слава”/, ЖП администрация  на  Кралство Прусия /K.P.E.V./, локомотив P 10 – бъдещ клас BR 39. Този влак е наричан още “Der 5-Länder-Zug“/”влакът на 5-те държави”/ и е типичен D-Zug. Маршрутът му е бил Берлин-Хале-Вюрцбург-Щутгарт-Цюрих. Локомотивът е последният пътнически локомотив, проектиран в Кралство Прусия и е бил предвиден за обслужване на тежки бързи и пътнически влакове в предпланините. Това позволило да се ограничи използването на икономически неизгодните помощни локомотиви. Композицията е четиривагонна : багажен вагон, комбиниран 3-2-1 ва класа, ресторант, 3-та класа. Всички вагони са четириосни. Моделът е Fleischmann 781284/четиривагонен сет/ :



Локомотив P 10 2810 Elberfeld –  производство 1922 година, модел Fleischmann 781284-1 :



« Последна редакция: 23 Декември 2015, 17:41:39 от mgirginov »

mgirginov

  • КЖМ - България
  • Trade Count: (34)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 1797
  • Рейтинг: 123
  • N Länderbahnen I еп. София
Re:Колекцията на mgirginov/Марио Гиргинов/
« Отговор #1 -: 21 Юли 2009, 12:00:20 »
2. Първият влак в Германия. През 1835 година между Фюрт и Нюрнберг е пуснат първият влак в Германия  наречен “Орелът” /"Der Adler"/,внесен на части от Великобритания, ЖП администрация  на Железница на Лудвиг /L.B./, локомотив на Стивънсън клас 1А1 – не достига DRG класификация. Композицията е четиривагонна. Всички вагони са двуосни. Моделът е Minitrix 51 1010 00/четири-вагонен сет/. Снимката е на Callio :



Локомотив 1А1 “Der Adler” – производство 1835 година, модел Minitrix 51 1010 00. Снимката е на Callio :



3. Първият собствен локомотив /влак/ в Германия.  На 8-ми април 1839 година се открива ЖП линията между Лайпциг и Дрезден с първото пътешествие на влака „Саксония”, ЖП администрация на Лайпциг-Дрезденска Железница /L.D.E./, локомотив В1 тип „Комета” – не достига DRG класификация. Композицията е осемвагонна комбинирана товаро-пътническа. Всички вагони са двуосни. Моделът е Arnold-Railex 0247/четиривагонен сет/, удължен с Arnold-Railex 0248/четиривагонен сет/. Това са първите ми ръчно изработени месингови модели със сертификати на „месингова фирма”. Снимката е на Callio :



Локомотив В1 “Saxonia” – производство 1839 година, модел Arnold-Railex 0247, ръчно изработен месингов модел със сертификат. Снимката е на Callio :



4. Комбиниран товаро – пътнически влак, ЖП администрация на Кралство Вюртемберг /K.W.St.E./,локомотив клас III – не достига DRG класификация. Композицията е четиривагонна : 3-та класа, 3-та класа и два товарни вагона. Всички вагони са двуосни. Моделът е Fleischmann 8820К, 8821К, 8823 и 8827 :



Локомотив III Esslingen - производство 1853 година, модел Minitrix Fine Art 12709, ръчно изработен месингов модел със сертификат. Снимката е на Callio :

« Последна редакция: 23 Декември 2015, 17:43:30 от mgirginov »

pach

  • Trade Count: (37)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 10045
  • Рейтинг: 616
  • "Малко се пие в тая държава!"
    • За моделизма
Re:Колекцията на mgirginov/Марио Гиргинов/
« Отговор #2 -: 21 Юли 2009, 12:01:50 »
 :hi: :hi: :hi:
Тук се очертава едно много хубаво ръководство

"Какво и как, всичко в І-ва епоха - текст и снимки,
като ръководство за начинаещият колекционер."



Ааааа, просто супер! :clapping: О тсега предвещавам, че това ще е една от най-посещаваните теми!
 :dance1: :dance1: :dance1:

Марио , може би все пак да я подредиш по години или последователност на производство (в оригинал) за да стане и своеобразен справочник - редът в такъв случай ще като допълнително удобство за нас простосмъртните.
 :yahoo: :good:
« Последна редакция: 21 Юли 2009, 12:03:43 от pach »

mgirginov

  • КЖМ - България
  • Trade Count: (34)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 1797
  • Рейтинг: 123
  • N Länderbahnen I еп. София
Re:Колекцията на mgirginov/Марио Гиргинов/
« Отговор #3 -: 21 Юли 2009, 12:06:15 »
5. Пътнически влак, ЖП авдминистрация  на Кралство Прусия /K.P.E.V./, локомотив Р 8 – бъдещ клас BR 38.1001-1572. Един от най-успешните локомотиви, проектиран да преодолее разочарованието от  Р 6. Замислен да бъде експресен локомотив с очаквана средна скорост 110 км/h, първите екземпляри са конструирани със силует, постигащ ниско въздушно съпротивление. Много икономичен, високоскоростен и дори способен да тегли успешно и товарни композиции. Композицията е осемвагонна : вагон-отоплярка, комбиниран двуосен багажно-пощенски вагон, комбиниран триосен 4-3-та класа, комбиниран триосен 3-2-ра класа, комбиниран триосен 2-3-та класа, комбиниран триосен 3-4-та класа, триосен 4-та класа, триосен 4-та класа, модел Fleiscmann 7899/четири-вагонен сет/, 838281, 8895, 8898K и 8898K :



Локомотив Р 8 2510 Breslau – производство 1908 година, модел Fleischmann 7899-1. Снимката е на Callio :



6. Товарен влак, ЖП администрация на Кралство Прусия  /K.P.E.V./,  локомотив G 8.2 – бъдещ клас BR 56.20-29.  Локомотивът е развит на основата на G 12, но е по-къса негова версия. Ползван е по главни трасета за обслужване на тежки товарни влакове. След време максималната скорост на някои от произведените екземпляри е повишена до 75 км/h и става възможна експлоатацията и на пътнически товари. Композицията е единадесетвагонна. Моделът е Fleiscmann G8.2 7813, 8816, 8835K, 8848, 8836K, 85 8825, 8885K, 8882K, 8837K, 85 8826, 85 8826 и 8840:



Локомотив G 8.2 5353 Erfurt – производство 1920 година, модел Fleischmann 7813. Снимката е на Callio :


« Последна редакция: 23 Декември 2015, 17:44:00 от mgirginov »

mgirginov

  • КЖМ - България
  • Trade Count: (34)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 1797
  • Рейтинг: 123
  • N Länderbahnen I еп. София
Re:Колекцията на mgirginov/Марио Гиргинов/
« Отговор #4 -: 21 Юли 2009, 12:12:08 »
7. Кралският влак на Крал Максимилиан II Баварски, ЖП администрация на Кралство Бавария  /K.Bay.Sts.B./, локомотив клас 2А – не достига DRG класификация. Композицията е четири-вагонна : багажен вагон, вагон за придружаващи от свитата, салонен вагон, вагон за прислуга. Моделът е на Arnold-Railex 0249/четиривагонен сет/, ръчно изработен месингов модел със сертификат :



Локомотив 2А Poelnitz – производство 1861 година? /моля за допълнителна информация/, модел Arnold-Railex 0249, ръчно изработен месингов модел със сертификат. Снимката е на Callio :



8. Кралският влак на Крал Лудвиг II Баварски, син на Максимилиан II Баварски, ЖП администрация на Кралство Бавария  /K.Bay.Sts.B./, локомотив В VІ – не достига DRG класификация. Композицията е седемвагонна : вагон за придружаващи от свитата, вагон за прислуга и отопление, салонен вагон, панорамен вагон – тераса, вагон за прислуга и отопление, вагон за придружаващи от свитата, вагон – кухня. Всички вагони са триосни с изключение на четириосния салонен вагон. Моделът е Arnold-Railex 0240/тривагонен сет/ и 0241/четиривагонен сет/, ръчно изработени месингови модели със сертификати :



Локомотив В VІ 316 Tristan, производство 1865 година, модел Arnold-Railex 2560, ръчно изработен месингов модел със сертификат. Снимката е на Callio :



« Последна редакция: 23 Декември 2015, 17:44:33 от mgirginov »

mgirginov

  • КЖМ - България
  • Trade Count: (34)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 1797
  • Рейтинг: 123
  • N Länderbahnen I еп. София
Re:Колекцията на mgirginov/Марио Гиргинов/
« Отговор #5 -: 21 Юли 2009, 12:48:33 »
Цитат на: pach link=topic=1772.msg26888#msg26888 date=1248166910
:hi: :hi: :hi:
Тук се очертава едно много хубаво ръководство

"Какво и как, всичко в І-ва епоха - текст и снимки,
като ръководство за начинаещият колекционер."



Ааааа, просто супер! :clapping: О тсега предвещавам, че това ще е една от най-посещаваните теми!
 :dance1: :dance1: :dance1:

Марио , може би все пак да я подредиш по години или последователност на производство (в оригинал) за да стане и своеобразен справочник - редът в такъв случай ще като допълнително удобство за нас простосмъртните.
 :yahoo: :good:
Няма как да го осъществя, Пламски, защото колекцията ми постоянно нараства и се допълва :yahoo: /дай Боже всекиму/

CaLLlo

  • Trade Count: (13)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 2554
  • Рейтинг: 188
  • Dampf Ep.1&2 bis ÜK
Re:Колекцията на mgirginov/Марио Гиргинов/
« Отговор #6 -: 22 Юли 2009, 14:50:41 »

         Esslingen                   Adler

mgirginov

  • КЖМ - България
  • Trade Count: (34)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 1797
  • Рейтинг: 123
  • N Länderbahnen I еп. София
Re:Колекцията на mgirginov/Марио Гиргинов/
« Отговор #7 -: 23 Юли 2009, 10:15:02 »
Цитат на: CaLLlo link=topic=1772.msg26952#msg26952 date=1248263441

         Esslingen         (Image removed from quote.)          Adler
:good: :thank_you:

mgirginov

  • КЖМ - България
  • Trade Count: (34)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 1797
  • Рейтинг: 123
  • N Länderbahnen I еп. София
Re:Колекцията на mgirginov/Марио Гиргинов/
« Отговор #8 -: 23 Юли 2009, 10:22:49 »
9. През 1992 г. Fleischmann пускат на пазара годишен сет от шест части /Fleischmann7889/, като локомотивът и отделните вагони са от различни ЖП администрации Тази идея осъществих по следния начин – товарен влак, различни ЖП администрации, локомотив MIII-4e(1)  – бъдещ клас BR 89.7531-7540, ЖП администрация на Херцогство Брауншвайг /BLE/. Композицията е осем-вагонна. Моделите са Fleischmann 8886, ЖП администрация на Имперска Железница на Елзас – Лотарингия /E.L.R.E./, 8861, ЖП администрация на Кралство Бавария /K.Bay.Sts.B./, 8880, ЖП администрация на Гросхерцогство Олденбург /G.O.E./, 8862, ЖП администрация на Гросхерцогство Баден /G.Bad.Sts.E.B./, 8882, ЖП администрация на Кралство Саксония /K.Sachs.Sts.E.B./, 8885, ЖП администрация на Гросхерцогство Мекленбург Фридрх Франц /M.F.F.E./, Fleischmann 8824K, ЖП администрация на Кралство Вюртемберг /K.W.St.E./ и Fleischmann 8840, ЖП администрация на Кралство Прусия /K.P.E.V./ :



Локомотив MIII-4e(1)  BLE 2 Graf Götz Wrisberg  – производство 1878 година, модел Arnold 2224. Снимката е на Callio :



10. Товарна електрическа мотриса, ЖП администрация на „Местна железница”АД /L.A.G./ - частна ЖП компания, създадена в Мюнхен през 1887 година, обслужваща главно линиите с местно значение. Оперирала е в цяла Германия, но и в Полша, Унгария, Австрия, Чехия. Не само е возела, но и е строяла – само за първите си две године е поела над 400 км. Тя много агресивно електрифицира местните ЖП клонове и това силно е инспирирало електрификацията на ЖП линиите в Германия, главно в Кралство Бавария. Ползваното в контактната мрежа напрежение е било с малки изключения под 1 kV.
Товарна електрическа мотриса 895 - производство 1903 година,модел Minitrix 12853 :



11. Пътническа електрическа мотриса, ЖП администрация на Кралство Прусия /K.P.E.V./, електрическа мотриса ЕТ 833/834 – бъдещ клас ЕТ 87.01-05. През 1911 г. е завършена електрификацията на главната линия от Лаубан /Lauban/ през Валденбург /Waldenburg/ до Кьонигсцелт /Königszelt – сега Jaworzyna Śląska в Полша/, както и на част от разклоненията й. След положителните резултати от експлоатацията на акумулаторни мотриси администрацията на Пруските железници пристъпва към програма за електрификация на жп трасетата, респективно към поръчка на електрически мотриси. До края на 1914 г. в експлоатация влизат 5 мотриси с колоосна формула 2'1+B'1+1 2' . Обслужвали са неудачно главно граничната отсечка между Долен Залцбрун /Nieder-Salzbrunn/ и Халбщад /Halbstadt - сега Meziměstí в Чехия/. Изобилното със стръмни наклони трасе е водело до често прегряване  на двигетелите и през 1921 г. са окончателно заменени. Моделът е Minitrix 12429.
Пътническа електрическа  мотриса ЕТ 833/834 – производство 1914 година, модел Minitrix 12429 :

« Последна редакция: 23 Декември 2015, 17:54:41 от mgirginov »

Adrian

  • Trade Count: (223)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 5884
  • Рейтинг: 543
  • Купи и ще ти олекне! DR/DB/BDZ 4-5 ep. H0 София
    • Ер Малък
Re:Колекцията на mgirginov/Марио Гиргинов/
« Отговор #9 -: 23 Юли 2009, 11:25:04 »


аууу , бижутерия !!!

mgirginov

  • КЖМ - България
  • Trade Count: (34)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 1797
  • Рейтинг: 123
  • N Länderbahnen I еп. София
Re:Колекцията на mgirginov/Марио Гиргинов/
« Отговор #10 -: 01 Август 2009, 12:32:37 »
12. Бърз влак, ЖП администрация на Пфалц /Pfalzbahn/, локомотив S 3/6 – бъдещ клас BR 18.428. Макар и част от Кралство Бавария, областта Пфалц е имала собствена ЖП администрация до 1909 г., когато официално се влива в K.Bay.Sts.B. Дори след това, обаче, подвижният състав е наричан по името на старата администрация. През 1914 г. специално за Pfalzbahn са произведени 10 локомотива S 3/6 с по-къса със 150 мм база, заради обръщалото с по-малки габарити, което са притежавали. Композицията е шествагонна : багажен вагон, 3-та класа, комбиниран 3-2-1-ва класа, комбиниран 1-2-3-та класа, 3-та класа, 3-та класа. Всички вагони са четириосни. Моделът е Minitrix 15709/четиривагонен сет/, удължен с 15709-1 и 15709-3.  Снимката е на Callio :





Локомотив Pfalzer S 3/6 344 серия g – производство 1914 година, модел Minitrix 12254. Снимката е на Callio :





13. Товарен влак, ЖП администрация на Кралство Бавария /K.Bay.Sts.B./, локомотив G 4/5Н – бъдещ клас BR 56.901-1035. След 1905 г. в Баварските железници не постъпват повече локомотиви с колоосна формула 1 D. Последните с това колоосно изпълнение са баварските двуцилиндрови с мокра пара  G 4/5 N. Този факт, както и нарасналият товаропоток през Първата световна война принуждават ЖП управлението да поръча на фирма J. A. Maffei разработването на чисто нов четирицилиндров с прегрята пара товарен локомотив с колоосна формула 1 D. Развойната линия е естествено продължение на по-рано поръчаните за Швейцарската Готардбаан/ Gotthardbahn/ C 4/5   и за Баденските железници VІІІ, но локомотивът е по-модерен със системите си за предваритлно подгряване и последващо прегряване на парата. Това е най- мощният от Германските товарни локомотиви с тази колоосна формула. Успехът му предизвиква висок интерес при предавяване на репарационните условия след края на войната. Композицията е десетвагонна. Моделът е Minitrix 13262К, 15113/петвагонен сет/, Fleischman 8865, 82360/двувагонен сет/ и Minitrix  13445 :




Локомотив G 4/5Н 5502 – производство 1916 година, модел Minitrix 12603. Снимката е на Callio :

« Последна редакция: 23 Декември 2015, 17:55:11 от mgirginov »

br185

  • Trade Count: (18)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 524
  • Рейтинг: 1
  • HO 1:87/всички епохи без I/DB,OBB Велико Търново
Re:Колекцията на mgirginov/Марио Гиргинов/
« Отговор #11 -: 01 Август 2009, 20:05:40 »
Страхотна колекция! Поздравления  :) !

Maktub

  • Trade Count: (1)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 660
  • Рейтинг: 1
  • N - IV, V; София
    • Моите разкази
Re:Колекцията на mgirginov/Марио Гиргинов/
« Отговор #12 -: 06 Август 2009, 05:17:38 »
ох... почес... пъш...  :hi:

gregary

  • Trade Count: (33)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 1294
  • Рейтинг: 406
Re:Колекцията на mgirginov/Марио Гиргинов/
« Отговор #13 -: 08 Септември 2009, 20:05:48 »
http://www.railwaypassion.com/forums/index.php/topic,1772.0.html
 Супер-класика!!!
 Поздрави. :clapping:

mgirginov

  • КЖМ - България
  • Trade Count: (34)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 1797
  • Рейтинг: 123
  • N Länderbahnen I еп. София
Re:Колекцията на mgirginov/Марио Гиргинов/
« Отговор #14 -: 04 Октомври 2009, 19:19:12 »
След известно прекъсване, по стечение на обстоятелствата продължавам сам да заснимам моделите от колекцията си. Не претендирам нито за художествено майсторство, нито за специални фотографски похвати.

14. Императорският влак на Кайзер Вилхелм ІІ, ЖП администрация на Кралство Прусия/K.P.E.V./, локомотив S 10.2 – бъдещ клас BR 17.201-296. Локомотивът е почти еднакъв с първоизточника S 10, с изключение на трицилиндровата си парна машина. Превъзхождал го е, но не и първото развитие на серията – S 10.1. Можел е да поддържа 100 км/час, теглейки 400 - тонен бърз влак, а при 1 % наклон, дори с 300 – тонен влак, скорост 50 км/час е била възможна. Композицията е /недовършена е, защото производителят спира производството на серията/ двувагонна: шестосен салонен вагон и четириосен вагон за мъжете - придружаващи от свитата. Моделът е Arnold-Railex 3950 и 3951, ръчно изработени месингови модели :



Локомотив S 10.2 1207 Coeln – производство 1914 година, модел Minitrix 12088 :



15. Товарен влак, ЖП администарация на Кралство Прусия/K.P.E.V./и ЖП администрация на Гросхерцогство Олденбург /G.O.E./, локомотив G 12 – бъдещ клас BR 58.1002-2148. Липсата на единен стандарт при локомотивостроенето в отделните Германски ЖП администрации през Първата световна война, довежда до повишени разходи в обслужването и експлоатацията им. Това налага Военната ЖП администрация да изиска разработването на бърз, мощен, товарен локомотив, който да не е и с обичайното голямо осно натоварване. Локомотивът силно се различава  от принципите на Пруския локомотивен дизайн. Композицията е единадесетвагонна. Моделът е Roco 25343, Minitrix 15128, Fleischmann 8831, Minitrix 13645, 13601, 13647, ЖП администрация на Кралство Прусия/K.P.E.V./ , 51 3222 00, ЖП администрация на Гросхерцогство Олденбург /G.O.E./. и 13640, ЖП администрация на Кралство Прусия/K.P.E.V./  :



Локомотив G 12 5593 Erfurt – производство 1917 година, модел Minitrix  12608 :


« Последна редакция: 23 Декември 2015, 17:55:48 от mgirginov »