Главен форум | Main forum > Моята колекция | My collection

Колекцията на mgirginov/Марио Гиргинов/

(1/45) > >>

mgirginov:
Здравейте,
Дойде моментът и аз да започна представянето на колекцията си. Ще показвам цели композиции, както съм ги композирал и локомотивите, които ги движат. Подробно ще описвам каталожните номера. Последователността е тази на заснимането. В началото снимките са дело на Callio. Ако някой иска да разгледа по-подробно притежаваното от мен – може да го види на http://www.snimka.bg/album.php?album_id=399466&view=2. Както повечето от вас знаят, аз събирам N модели само в първа епоха и то до 1920 г., когато официално е учредена DR. Интерес представляват за мен всички ЖП администрации /пътнически и товарен подвижен състав/ на територията на Германия преди и след създаването на Германската империя. С малки изключения пътническите ми композиции са шест-вагонни, а товарните – минимум осемвагонни. До този момент не съм дублирал товарен вагон, изключвайки „придружаващия вагон” /„Begleitswagen” или „Caboose”/. 99% от подвижния състав съм оборудвал с професионални къси куплунзи /”Fleischmann Profikurzkupplugen”/, придаващи голям реализъм и позволяващи много по-добра автосцепка. Останалия подвижен състав съм оборудвал с куплунзи на Hammerschmid, каквато е и по-нататъшната ми цел за цялата ми колекция.  Направил съм и изключения по отношение на периода, заради красотата и значимостта на съответните модели. Планирам още изключения. Вие ще ги видите, когато ги представя.
А, ето и началото :
1. Започвам с първото изключение – международен бърз влак, наречен “Preussens Gloria” /“Пруска слава”/, ЖП администрация  на  Кралство Прусия /K.P.E.V./, локомотив P 10 – бъдещ клас BR 39. Този влак е наричан още “Der 5-Länder-Zug“/”влакът на 5-те държави”/ и е типичен D-Zug. Маршрутът му е бил Берлин-Хале-Вюрцбург-Щутгарт-Цюрих. Локомотивът е последният пътнически локомотив, проектиран в Кралство Прусия и е бил предвиден за обслужване на тежки бързи и пътнически влакове в предпланините. Това позволило да се ограничи използването на икономически неизгодните помощни локомотиви. Композицията е четиривагонна : багажен вагон, комбиниран 3-2-1 ва класа, ресторант, 3-та класа. Всички вагони са четириосни. Моделът е Fleischmann 781284/четиривагонен сет/ :



Локомотив P 10 2810 Elberfeld –  производство 1922 година, модел Fleischmann 781284-1 :



mgirginov:
2. Първият влак в Германия. През 1835 година между Фюрт и Нюрнберг е пуснат първият влак в Германия  наречен “Орелът” /"Der Adler"/,внесен на части от Великобритания, ЖП администрация  на Железница на Лудвиг /L.B./, локомотив на Стивънсън клас 1А1 – не достига DRG класификация. Композицията е четиривагонна. Всички вагони са двуосни. Моделът е Minitrix 51 1010 00/четири-вагонен сет/. Снимката е на Callio :



Локомотив 1А1 “Der Adler” – производство 1835 година, модел Minitrix 51 1010 00. Снимката е на Callio :



3. Първият собствен локомотив /влак/ в Германия.  На 8-ми април 1839 година се открива ЖП линията между Лайпциг и Дрезден с първото пътешествие на влака „Саксония”, ЖП администрация на Лайпциг-Дрезденска Железница /L.D.E./, локомотив В1 тип „Комета” – не достига DRG класификация. Композицията е осемвагонна комбинирана товаро-пътническа. Всички вагони са двуосни. Моделът е Arnold-Railex 0247/четиривагонен сет/, удължен с Arnold-Railex 0248/четиривагонен сет/. Това са първите ми ръчно изработени месингови модели със сертификати на „месингова фирма”. Снимката е на Callio :



Локомотив В1 “Saxonia” – производство 1839 година, модел Arnold-Railex 0247, ръчно изработен месингов модел със сертификат. Снимката е на Callio :



4. Комбиниран товаро – пътнически влак, ЖП администрация на Кралство Вюртемберг /K.W.St.E./,локомотив клас III – не достига DRG класификация. Композицията е четиривагонна : 3-та класа, 3-та класа и два товарни вагона. Всички вагони са двуосни. Моделът е Fleischmann 8820К, 8821К, 8823 и 8827 :



Локомотив III Esslingen - производство 1853 година, модел Minitrix Fine Art 12709, ръчно изработен месингов модел със сертификат. Снимката е на Callio :

pach:
 :hi: :hi: :hi:
Тук се очертава едно много хубаво ръководство

"Какво и как, всичко в І-ва епоха - текст и снимки,
като ръководство за начинаещият колекционер."


Ааааа, просто супер! :clapping: О тсега предвещавам, че това ще е една от най-посещаваните теми!
 :dance1: :dance1: :dance1:

Марио , може би все пак да я подредиш по години или последователност на производство (в оригинал) за да стане и своеобразен справочник - редът в такъв случай ще като допълнително удобство за нас простосмъртните.
 :yahoo: :good:

mgirginov:
5. Пътнически влак, ЖП авдминистрация  на Кралство Прусия /K.P.E.V./, локомотив Р 8 – бъдещ клас BR 38.1001-1572. Един от най-успешните локомотиви, проектиран да преодолее разочарованието от  Р 6. Замислен да бъде експресен локомотив с очаквана средна скорост 110 км/h, първите екземпляри са конструирани със силует, постигащ ниско въздушно съпротивление. Много икономичен, високоскоростен и дори способен да тегли успешно и товарни композиции. Композицията е осемвагонна : вагон-отоплярка, комбиниран двуосен багажно-пощенски вагон, комбиниран триосен 4-3-та класа, комбиниран триосен 3-2-ра класа, комбиниран триосен 2-3-та класа, комбиниран триосен 3-4-та класа, триосен 4-та класа, триосен 4-та класа, модел Fleiscmann 7899/четири-вагонен сет/, 838281, 8895, 8898K и 8898K :



Локомотив Р 8 2510 Breslau – производство 1908 година, модел Fleischmann 7899-1. Снимката е на Callio :



6. Товарен влак, ЖП администрация на Кралство Прусия  /K.P.E.V./,  локомотив G 8.2 – бъдещ клас BR 56.20-29.  Локомотивът е развит на основата на G 12, но е по-къса негова версия. Ползван е по главни трасета за обслужване на тежки товарни влакове. След време максималната скорост на някои от произведените екземпляри е повишена до 75 км/h и става възможна експлоатацията и на пътнически товари. Композицията е единадесетвагонна. Моделът е Fleiscmann G8.2 7813, 8816, 8835K, 8848, 8836K, 85 8825, 8885K, 8882K, 8837K, 85 8826, 85 8826 и 8840:



Локомотив G 8.2 5353 Erfurt – производство 1920 година, модел Fleischmann 7813. Снимката е на Callio :


mgirginov:
7. Кралският влак на Крал Максимилиан II Баварски, ЖП администрация на Кралство Бавария  /K.Bay.Sts.B./, локомотив клас 2А – не достига DRG класификация. Композицията е четири-вагонна : багажен вагон, вагон за придружаващи от свитата, салонен вагон, вагон за прислуга. Моделът е на Arnold-Railex 0249/четиривагонен сет/, ръчно изработен месингов модел със сертификат :



Локомотив 2А Poelnitz – производство 1861 година? /моля за допълнителна информация/, модел Arnold-Railex 0249, ръчно изработен месингов модел със сертификат. Снимката е на Callio :



8. Кралският влак на Крал Лудвиг II Баварски, син на Максимилиан II Баварски, ЖП администрация на Кралство Бавария  /K.Bay.Sts.B./, локомотив В VІ – не достига DRG класификация. Композицията е седемвагонна : вагон за придружаващи от свитата, вагон за прислуга и отопление, салонен вагон, панорамен вагон – тераса, вагон за прислуга и отопление, вагон за придружаващи от свитата, вагон – кухня. Всички вагони са триосни с изключение на четириосния салонен вагон. Моделът е Arnold-Railex 0240/тривагонен сет/ и 0241/четиривагонен сет/, ръчно изработени месингови модели със сертификати :



Локомотив В VІ 316 Tristan, производство 1865 година, модел Arnold-Railex 2560, ръчно изработен месингов модел със сертификат. Снимката е на Callio :



Навигация

[0] Списък на темите

[#] Следваща страница

Премини на пълна версия