Автор Тема: Колекцията на mgirginov/Марио Гиргинов/  (Прочетена 195568 пъти)

mgirginov

  • КЖМ - България
  • Trade Count: (34)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 1930
  • Рейтинг: 192
  • N Länderbahnen I еп. София
Re:Колекцията на mgirginov/Марио Гиргинов/
« Отговор #15 -: 07 Октомври 2009, 18:17:59 »
16. Пътнически влак, ЖП администрация на Кралство Бавария /K.Bay.Sts.B./, локомотив B VI – не достига DRG класификация. Локомотивът е с тендер за торф. Композицията е шествагонна : комбиниран 3-та класа с пощенско отделение, 3-та класа, 3-та класа, 3-та класа, 3-та класа, придружаващ вагон/Begleitswagen/. Всички вагони са двуосни – тип Abteilwagen/купейни вагони, чиито купета имат собствени външни врати и нямат вътрешна връзка помежду си/. Моделът е Minitrix 13063, 13064, 13064, 13064, 13064 и 13200 :



Локомотив B VI 319 Murnau – производство 1867 година, модел Arnold-Railex 2561, ръчно изработен месингов модел със сертификат :



17. Товарен влак, ЖП администрация на Кралство Бавария /K.Bay.Sts.B./, локомотив C III – не достига DRG класификация. Локомотивът е с тендер за торф. Композицията е осемвагонна. Моделът е Lemke LC2562/четиривагонен сет/ и LC2563/четиривагонен сет/, ръчно изработени месингови модели със сертификати :



Локомотив C III 413 Roethenbach – производство 1868 година, модел Lemke LC2610, ръчно изработен месингов модел със сертификат :


« Последна редакция: 23 Декември 2015, 17:56:38 от mgirginov »

br185

  • Trade Count: (19)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 533
  • Рейтинг: 4
  • HO 1:87/всички епохи без I/DB,OBB Велико Търново
Re:Колекцията на mgirginov/Марио Гиргинов/
« Отговор #16 -: 07 Октомври 2009, 21:48:45 »
Страхотна композиция ! Да ти е честита и да я караш безавариино!

zazo

  • КЖМ - България
  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 2049
  • Рейтинг: 263
Re:Колекцията на mgirginov/Марио Гиргинов/
« Отговор #17 -: 08 Октомври 2009, 08:43:44 »
Марио, разкажи нещо повече за "C III 413 Roethenbach", снимката определено предизвиква голям интерес.

mgirginov

  • КЖМ - България
  • Trade Count: (34)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 1930
  • Рейтинг: 192
  • N Länderbahnen I еп. София
Re:Колекцията на mgirginov/Марио Гиргинов/
« Отговор #18 -: 08 Октомври 2009, 12:03:17 »
Цитат на: br185 link=topic=1772.msg29366#msg29366 date=1254941325
Страхотна композиция ! Да ти е честита и да я караш безавариино!

Благодаря :thank_you:

Цитат на: zazo link=topic=1772.msg29380#msg29380 date=1254980624
Марио, разкажи нещо повече за "C III 413 Roethenbach", снимката определено предизвиква голям интерес.

Кольо, нали знаеш кои са информационните корифеи : Сашо и Ясен :hi:, така че това което знам е само публикуваното в Уикипедия. Произведени са 14 бройки от модел СІІІ, от които само три преминават в DRG с номера 53.7871-7873. В "онзи" сайт им има и имената/по времето на производството им всички локомотиви са имали и имена/. Били са пенсионирани до 1925 година. Били са с три вида конструкция -този е с конструкция на Krauss. Lemke произвежда 150 бройки от трите вида конструкции/по 50 бройки от вид/ със следните имена : Roethenbach, Ebelsbach и Schonungen.

pach

  • Trade Count: (42)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 12256
  • Рейтинг: 1308
  • ТТ & Н0; DR & BDZ;ep.I-III(~VI)&selfmade
    • За моделизма
Re:Колекцията на mgirginov/Марио Гиргинов/
« Отговор #19 -: 08 Октомври 2009, 12:38:30 »
На живо всичките тези красавци са още по страхотни!
Това ни е не само най-пълният колекционер в І епоха - N, но бих казал и светъл пример въобще за дисциплинираност в І епоха!!!
 :hi: :clapping:
Впрочем серията 53 на DRG се оказа доста обширна откъм модели - предполагам ,че тя се явява нещо като сборна серия на DRG.
(да не се бърка с "оная" серия 53 Borsig - правена май само в единствен екземпляр - BR 53 от BR 52)
Марио , давай още снимки! :good:
 ;D ;D ;D

Сaprycorn

  • Trade Count: (52)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 1774
  • Рейтинг: 134
  • НО DRG II епоха София
Re:Колекцията на mgirginov/Марио Гиргинов/
« Отговор #20 -: 08 Октомври 2009, 13:13:18 »
Серията BR 53 на DRG е сборна и обединява всички товарни локомотиви с колоосна формула С. А подсериите от 70 нагоре (както в случая 53.7871, 53.7872 и 537873) се дават на най старите локомотиви, на които им предстои скорошно изваждане от експлоатация.
 "Оная" серия 53 на Borsig е само един проект, който никога не е осъществен поради развитието на Втората Световна война.
Колкото до колекцията на Марио-свалям шапка :hi:
« Последна редакция: 08 Октомври 2009, 13:23:18 от Сaprycorn »

mgirginov

  • КЖМ - България
  • Trade Count: (34)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 1930
  • Рейтинг: 192
  • N Länderbahnen I еп. София
Re:Колекцията на mgirginov/Марио Гиргинов/
« Отговор #21 -: 11 Октомври 2009, 11:59:20 »
18. Бърз влак, ЖП администрация на Кралство Бавария/ K.Bay.Sts.B./, локомотив S 2/5 – бъдещ клас BR 14.141-145. Това е първият в Германия локомотив с решетъчна рама по подобие на внесените от Баварските железници през 1900 г. два американски локомотива, производство на Локомотивна работилница Болдуин /Baldwin Locomotive Works/, които биват класифицирани S 2/5. През 1904 г. Мафай /Maffei/ произвежда 10 броя от този клас заедно с успоредно развивания S 3/5. Били са четирицилиндрови, както американските машини, но за разлика от тях е било предпочено разпространеното в Европа разположение на цилиндрите – два външни и два вътрешни. За първи път в Бавария е избран диаметър на колелата 2000 мм. При опитните пробези са достигнали 135 км/час, но експлоатационната им скорост е била 110 км/час. Разпределени са били в регионално управление Мюнхен І и са теглели известните Ориент Експрес/”Orient Express”/ и Север – Юг – Експрес /Nord-Süd-Express/. Композицията е шествагонна : багажен, 3-та класа, комбиниран 2-1-ва класа, комбиниран 1-2-ра класа, 3-та класа, 3-та класа. Всички вагони са триосни и са пруски модел с оберлихт. Моделът е Minitrix 15773, 15772, 15771,15771, 15772 и 15772 :



Локомотив S 2/5 3005 – производство 1903 година, модел Minitrix 12035 :



19. Товарен влак, ЖП администрация на Кралство Бавария /K.Bay.Sts.B./, локомотив ВВ ІІ – бъдещ клас BR 98.701-731. Това е артикулиран многоцелеви локомотив, разновидност Mallet по името на изобретателя си швейцарския инженер Анатол Малей. Конструиран е специално за обслужване на второстепенни железопътни трасета с малки радиуси на кривите и стръмни наклони.  Общо взето е показал незадоволителни ходови качества. Композицията е осемвагонна. Моделът е Minitrix 13202, 13205, 13236, 13203, 11011-3, 13212, 15038 и 13425 :



Локомотив ВВ ІІ 2525 – производство 1901 година, модел Minitrix 12834 :

« Последна редакция: 23 Декември 2015, 18:01:04 от mgirginov »

mgirginov

  • КЖМ - България
  • Trade Count: (34)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 1930
  • Рейтинг: 192
  • N Länderbahnen I еп. София
Re:Колекцията на mgirginov/Марио Гиргинов/
« Отговор #22 -: 14 Октомври 2009, 16:39:19 »
20. Пътнически влак, ЖП администрация на Кралство Прусия/K.P.E.V./, локомотив Р 4.2 – бъдещ клас BR 36.002-438. След не твърде успешната експлоатация на P 4.1 с външно и вътрешно задвижване, се започват опитите за внедряване на пътнически локомотиви с  комбинирана парна машина. Опитните образци обаче са имали проблем с потеглянето, докато не се конструира и внедрява механизъм, позволяващ при потегляне локомотивът да бъде превключван на Цвилинг режим. Икономичен, лесен за експлоатация, широко разпространен локомотив. Композицията е петвагонна : багажен, комбиниран 3-2-ра класа, 3-та класа, 4-та класа, 4-та класа. Всички вагони са триосни с изключение на багажния и вагона 3-та класа– тип Abteilwagen/купейни вагони, чиито купета имат собствени външни врати и нямат вътрешна връзка помежду си/. Моделът е Arnold 0236/тривагонен сет/, удължен с 3043 и 3042 :



Локомотив Р 4.2 1938 Erfurt – производство 1898 година, модел Arnold 0236-1 :



21. Товарен влак, ЖП администрация на Кралство Прусия/K.P.E.V./, локомотив Т 2 – не достига DRG класификация. През 1910 г.  ЖП администрацията на Кралство Прусия/K.P.E.V./ закупува два баварски Ptl 2/2, които класфицира по собствените си стандарти. Композицията е петвагонна. Моделът е Minitrix 13644, 13642, 13641, 13643 и 13640 :



Локомотив Т 2 6081 Altona – производство 1910 година, модел Minitrix 12005 :


« Последна редакция: 23 Декември 2015, 18:01:41 от mgirginov »

pach

  • Trade Count: (42)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 12256
  • Рейтинг: 1308
  • ТТ & Н0; DR & BDZ;ep.I-III(~VI)&selfmade
    • За моделизма
Re:Колекцията на mgirginov/Марио Гиргинов/
« Отговор #23 -: 14 Октомври 2009, 17:02:06 »
 :swoon: :swoon: :swoon:
 :clapping: :clapping: :clapping:
 :give_heart:

mgirginov

  • КЖМ - България
  • Trade Count: (34)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 1930
  • Рейтинг: 192
  • N Länderbahnen I еп. София
Re:Колекцията на mgirginov/Марио Гиргинов/
« Отговор #24 -: 18 Октомври 2009, 14:20:09 »
22. Експресен влак, ЖП администрация на Кралство Бавария /K.Bay.Sts.B./, локомотив S 2/6 – бъдещ клас BR 15. Локомотивът е единствен. Бил е създаден за да чупи рекорди – и го е правил. Разполага с огромна пещ. При един от тестовете по трасето между Мюнхен и Аугсбург на 02.07.1907 година, теглейки четири експресни вагона, достига скорост 154.5 km/h. Това е рекорд на Германия за парни локомотиви цели 29 години, подобрен единствено от световния рекордьор / и до сега!!! / BR 05.002. Композицията е шествагонна : багажен, 3-та класа, комбиниран 2-1-ва класа, комбиниран 1-2-ра класа, 3-та класа, 3-та класа. Всички вагони са четириосни. Моделът е Minitrix 13717, 13716, 13715, 13715, 13716 и 13716 :



Локомотив S 2/6 3201 – производство 1906 година, модел Lemaco N-007/2, ръчно изработен месингов модел със сертификат. Снимката е на Сашо :






« Последна редакция: 23 Декември 2015, 18:02:34 от mgirginov »

mgirginov

  • КЖМ - България
  • Trade Count: (34)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 1930
  • Рейтинг: 192
  • N Länderbahnen I еп. София
Re:Колекцията на mgirginov/Марио Гиргинов/
« Отговор #25 -: 22 Октомври 2009, 10:29:09 »
23. Пътнически влак, ЖП администрация на Кралство Прусия/K.P.E.V./, локомотив Т 12 – бъдещ клас BR 74.401-543,545-1321. Локомотивът е известен с мощността си и голямото си ускорение в двете посоки. Използван е за къси маршрути, главно в Берлин и областта, където е обслужвал градската мрежа, околовръстните ж.п. линии и трасетата, свързващи града с предградията и сателитните населени места. Смятат го за предшественик на Берлинската градска железница/S-Bahn/. Композицията е шествагонна : пощенски, багажен, комбиниран 4-3-та класа, 3-та класа, комбиниран 3-4-та класа, комбиниран 3-4-та класа. Всички вагони са двуосни. Моделът е Fleischmann 8811, 8810, 8813, 8812, 8814 и 8814 :



Локомотив Т 12 8269 Berlin – производство 1903 година, модел Arnold 2286 :



24. Товарен влак, ЖП администрация на Кралство Прусия/K.P.E.V./, ЖП администрация на Кралство Саксония/K.Sächs.Sts.E.B./, ЖП администрация на Гросхерцогство Мекленбург Фридрх Франц /M.F.F.E./ и ЖП администрация на Гросхерцогство Олденбург/G.O.E./, локомотив G 8.1 – бъдещ клас BR 55.2501-3366,3368-5665. Това е най-масово произведеният локомотив в Германската империя. Използван е само по главни трасета заради голямото си осово натоварване. Композицията е тринадесетвагонна. Моделът е Fleischmann  821203/тривагонен сет/, 821201/тривагонен сет/, 821202/тривагонен сет/, 821203/тривагонен сет/ и 8840 :



Локомотив G 8.1 5239 Muenster – производство 1913 година, модел Fleischmann 7821.Снимката е на Сашо :


« Последна редакция: 23 Декември 2015, 18:03:18 от mgirginov »

mgirginov

  • КЖМ - България
  • Trade Count: (34)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 1930
  • Рейтинг: 192
  • N Länderbahnen I еп. София
Re:Колекцията на mgirginov/Марио Гиргинов/
« Отговор #26 -: 25 Октомври 2009, 12:54:27 »
25. Бърз комбиниран товаро-пътнически влак, ЖП администрация на Кралство Бавария /K.Bay.Sts.B./, локомотив Pt 2/3 – бъдещ клас BR 70.001-097. Локомотивът е с уникален дизайн по отношение на разположението на носещата и двигателните колооси. Концепцията за производството му е бързи, леки и икономични пътнически влакове за къси разстояния. Интересното в тази концепция е отсъствието на кондуктор, чиито функции е изпълнявал огнярът /локомотивът е имал задна врата за достъп до вагоните/. Композицията е четиривагонна : багажен, комбиниран 3-2-ра класа „Непушачи”, 3-та класа „Пушачи”, 3-та класа „Непушачи” и един товарен вагон за добитък. С цел олекотяване на композицията, са създадени безкупейни вагони, довело до намаляване на теглото на всеки вагон с 2 т. Това от своя страна налага пушачите и непушачите да бъдат разделени в отделни вагони. Всички вагони са двуосни. Моделът е Fleischmann  889301/четиривагонен сет/  :


 
Локомотив Pt 2/3 6065 – производство 1909 година, модел Fleischmann 707084 :


 
26. Товарен влак, ЖП администрация на Кралство Бавария /K.Bay.Sts.B./, локомотив Gtl 4/4 – бъдещ клас BR 98.801-917. Локомотивът е използван за обслужване на второстепенни трасета.  Със своите 450 к.с. е бил най-мощният баварски локомотив, ползван по локални дестинации. Композицията е осемвагонна. Моделът е Minitrix 15036, 15320/двувагонен сет/, 15037, 15335, 15330, 15340 и 15425 :


 
Локомотив Gtl 4/4 2560 – производство 1913 година, модел Fleischmann 7819 :

« Последна редакция: 10 Януари 2016, 13:56:10 от mgirginov »

mgirginov

  • КЖМ - България
  • Trade Count: (34)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 1930
  • Рейтинг: 192
  • N Länderbahnen I еп. София
Re:Колекцията на mgirginov/Марио Гиргинов/
« Отговор #27 -: 28 Октомври 2009, 18:08:37 »
27. Пътническа акумулаторна мотриса, ЖП администрация на Кралство Прусия /K.P.E.V./, акумулаторна мотриса АТ 3 – бъдещ клас ЕТА 177-180. Конструктор е доайенът на  железопътния електротранспорт в Прусия Густав Витфелд/ Gustav Wittfeld/. Конструкцията е толкова успешна, че мотрисата е използвана до средата на шестдесетте години на миналия век.
Пътническа акумулаторна мотриса АТ 3 – производство 1910 година, модел Hobbytrain 15771.Снимката е на Calliо :


« Последна редакция: 23 Декември 2015, 18:12:11 от mgirginov »

Сaprycorn

  • Trade Count: (52)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 1774
  • Рейтинг: 134
  • НО DRG II епоха София
Re:Колекцията на mgirginov/Марио Гиргинов/
« Отговор #28 -: 01 Ноември 2009, 04:10:37 »
Марио, този S 10.2 така само с два вагона не стои добре. Защо не го окомплектоваш с четириосните ABTEILWAGEN на Fleischmann (например кат. номер 8890 К), а вагоните от Императорският влак на Кайзер Вилхелм ІІ да ги прибереш в ремиза? И още нещо, за K.P.E.V. са много характерни вагоните 4-та класа (сиви), аз видях само 2 броя цяла 4-та класа и 3 броя 3/4 (сиво/кафяво). Наблегни повече на 4-та класа, тя е уникална, среща се САМО в първа епоха и само в началните години на DRG, след 1928 е премахната завинаги.
Тези малки критики в никакъв случай да не се приемат като омаловажаване на може би най-стилната колекция в България :hi:

mgirginov

  • КЖМ - България
  • Trade Count: (34)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 1930
  • Рейтинг: 192
  • N Länderbahnen I еп. София
Re:Колекцията на mgirginov/Марио Гиргинов/
« Отговор #29 -: 01 Ноември 2009, 11:47:40 »
Яско, напълно приемам приятелските ти съвети, аз също разсъждавам така, но съм се съобразил с няколко неща :
1. По отношение на S 10.2 - това все пак е "Императорският влак" и може да се движи дори и само с два вагона. А и все се надявам, че Arnold-Railex ще възобновят работата по серията
2. В някои от следващите представяния ще покажа две композиции с четириосни ABTEILWAGEN на Fleischmann
3. Навсякъде, когато в съответната серия има произведени вагони 4-та класа, аз засилвам присъствието им в съответната композиция /ако разбира се броят на вагоните в нея позволява/ : пътническите влакове с Р 8 и Р 4.2. В следващите представяния ще има още

28. Международен експресен влак „Ориент Експрес” /”Orient Express”/, ЖП администрация на Кралство Бавария /K.Bay.Sts.B./ и Международна Компания за Спални Вагони /CIWL/.Този влак е най-, най-, най-. Той е най-известният влак в света, той е най-старият международен влак, той е най-луксозният влак за обществено ползване. От 05.06.1883 година минава три пъти седмично през 13 /включвайки отклоненията/ европейски държави, тръгвайки от Лондон и пристигайки в Инстанбул. Не се е движел само по време на световните войни. На 19.05.1977 година последният директен  „Ориент Експрес” потегля от Париж за Истанбул. Това го прави и влакът,обслужвал  най-дълго време един и същи маршрут. Представяният влак се е движил до Първата световна война по маршрут : Лондон, Кале, Париж, Страсбург, Мюнхен, Виена, Будапеща, Букурещ, Варна, Истанбул.  Връзката Варна – Истанбул е фериботна. През 1888 година се открива и отклонение от Будапеща за Белград, Ниш/с връзка за Атина/, София , Пловдив, Инстанбул. Локомотив S 3/5 N – бъдещ клас BR 17.401-420, ЖП администрация на Кралство Бавария /K.Bay.Sts.B./. Много близък технически до S 2/5, но независимо от еднаквата максимално-разрешена за двата локомотива скорост 110 км/h, този локомотив е превъзхождал другия дори и само заради трите си задвижващи колооси. Композицията е шествагонна : багажен, спален, вагон – ресторант, вагон – ресторант, спален, багажен. Багажните  вагони са четириосни, а останалите – шестосни. Моделът е Minitrix 15750, 15746, 15749, 15748, 15747 и 15750 :



Локомотив S 3/5 N 3306 – производство 1903 година, модел Minitrix 12231 :



29. Комбиниран товаро – пътнически влак, ЖП администрация на Кралство Бавария /K.Bay.Sts.B./, локомотив D II – бъдещ клас BR 89.601-670. Товарен локомотив, ползван и за комбинирани превози на къси разстояния по второстепенни трасета. Може да бъде видян на живо в София на Централна гара. Композицията е осемвагонна : двуосен комбиниран пощенско-багажен, двуосен комбиниран 2-3-та класа, 3-та класа и пет товарни вагони. Моделът е Minitrix 11013/четиривагонен сет/, 15039/тривагонен сет/ и 15359 :



Локомотив D ІІ 2417 – производство 1899 година, модел Minitrix 11013-1 :

« Последна редакция: 23 Декември 2015, 18:12:52 от mgirginov »