Автор Тема: Колекцията на mgirginov/Марио Гиргинов/  (Прочетена 150025 пъти)

mgirginov

  • КЖМ - България
  • Trade Count: (34)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 1874
  • Рейтинг: 177
  • N Länderbahnen I еп. София
Re: Колекцията на mgirginov/Марио Гиргинов/
« Отговор #210 -: 04 Февруари 2015, 15:25:06 »
84. Товарен влак, ЖП администрация на Кралство Прусия/K.P.E.V./, локомотив EG 534 – бъдещ клас Е 71 34.  Двумоторен електролокомотив, проектиран и поръчан през 1913 г. конкретно за обслужване на товарни влакове. Забележителната му външност, му донася прякора „Крокодилът” и по-популярния „Ютията”/ Bügeleisen/. Прекратеното по време на Първата световна война електрифициране инициира изпращането на готовите машини в Силезия. През 1921 година е завършена поръчката и всички локомотиви са зачислени към депата в Битерфелд, Рослау и Лайпциг. От там интензивно обслужват товарния транспорт по електрифицираните отсечки в Средна Германия. С въвеждането в експлоатация на по-мощния Е 75, използването на Е 71 става все по-рядко. През пролетта на 1928 г. повечето от машините са прехвърлени в депо Базел, а останалите се ползват и за резервни части. Последният локомотив е изведен от експлоатация на 04.08.1958 г. Композицията е десетвагонна. Моделът е Fleischmann 8883K,Arnold HN6127, Fleischmann 823603/двувагонен сет/,8863, 835704,8884K, Minitrix 15062/двувагонен сет/ и Fleischmann 8840 :



Локомотив EG534  Halle – производство 1920 г., модел Hobbytrain H2840D :

« Последна редакция: 23 Декември 2015, 19:08:59 от mgirginov »

mgirginov

  • КЖМ - България
  • Trade Count: (34)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 1874
  • Рейтинг: 177
  • N Länderbahnen I еп. София
Re: Колекцията на mgirginov/Марио Гиргинов/
« Отговор #211 -: 13 Юни 2015, 15:38:04 »
85. Изключение, този път в ....мащаба. Преди две години бях „подведен”/заради развитието на Клубното ТТ трасе/ да събера една композиция в типоразмер ТТ , състояща се от два четириосни тривагонни сета на Tillig и един новоочакван локомотив на Roco. Разбира се, ставаше дума за Епоха І. Впоследствие Tillig емитира тривагонен сет - допълнение и композицията ми стана деветвагонна. Локомотивът беше съвсем целенасочено обявен от производителя като Епоха І, но се оказа музеен екземпляр от Епоха ІV, изпълнен в умопомрачителен отровно зелен цвят. Да, ама не! Беше изцяло пребоядисан в оригиналните за K.P.E.V. цветове по RAL/благодаря на Иво и Васята/ и аз, „Слава Богу”, мирнах. Да, ама Tillig „много подло” обявиха емисия на триосен тривагонен сет плюс два допълнителни вагона и аз се предадох. Резултатът е две композиции, движени от един локомотив и ...”нирвана” ....до следващото, „този път последно”, изключително привлекателно изкушение...
Фотосесията не беше много удачна с комбинацията „пруски влакове пред железария Борово на schatsi”, но...
Пътнически влак, ЖП администрация на Кралство Прусия/K.P.E.V./, локомотив Р 8 – бъдещ клас BR 38.2267. Този клас вече съм представял. Композицията е деветвагонна: багажен, 3-та класа, комбиниран 1-2-3-та класа, комбиниран 1-2-3-та класа, 2-ра класа, 3-та класа, 3-та класа, 3-та класа, 3-та класа. Всички вагони с изключение на багажния са четириосни абтайлвагени с оберлихт. Моделът е  Tillig 01565/тривагонен сет/, 01575/тривагонен сет/ и 01647/тривагонен сет/:



Локомотив P8 2553 Erfurt – производство 1918 г., модел Roco 36056 :



86. Пътнически влак, ЖП администрация на Кралство Прусия/K.P.E.V./, локомотив Р 8 – бъдещ клас BR 38.2267. Композицията е петвагонна: багажен, комбиниран 3-2-ра класа, комбиниран 1-2-ра класа, 3-та класа, 3-та класа. Всички вагони са триосни абтайлвагени с оберлихт. Моделът е Tillig 13455, 01682/тривагонен сет/ и 13149 :

« Последна редакция: 23 Декември 2015, 19:09:56 от mgirginov »

mgirginov

  • КЖМ - България
  • Trade Count: (34)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 1874
  • Рейтинг: 177
  • N Länderbahnen I еп. София
Re: Колекцията на mgirginov/Марио Гиргинов/
« Отговор #212 -: 27 Декември 2015, 13:34:32 »
86. Залитнах и към ....Великобритания...нали е първа епоха...
Товарен влак „Влак със сухоземни кораби“/"The Landships Train"/, ЖП администрация на Мидланд Рейлуей/MR/ и ЖП администрация на Министерството на войната/WD/, MR локомотив 3848 от клас MR 3835 - бъдещ клас LMS Fowler Class 4F. Проектиран като най-мощния клас 4/“Class 4 Goods”/ MR локомотиви за тежки товарни влакове, този клас локомотиви е представен за първи път през 1911 година и е бил толкова успешен, че до последно през 1941 година е прозвеждан само с една сериозна модификация – ляво управление, вместо дясно. „Сухоземните кораби“/The Landships/, станали известни по-късно като“танкове", са били разработени през 1915 година в пълна секретност от създадената от Уинстън Чърчил Адмиралтейска комисия за сухоземни кораби. На 26.01.1916 година първият действащ екземпляр е изпитан на собствен ход в частното голф игрище на Лорд Солсбъри пред офицери, министри от кабинета и самия Крал Джордж V. Резултатът е поръчка на 100 броя от Министерството на войната. По време на войната „сухоземните кораби“ са произвеждани от 6 фирми, като с най-голямо участие е Metropolitan Carriage, Wagon & Finance Company, оперираща в Бърмингам. Готовата продукция, надлежно скрита под платнища заради секретността, е транспортирана с влакове до Ейвънмаутските докове в Бристъл, където е товарена на кораби и изпращана за Франция. През този период железопътната връзка между Бърмингам и Бристъл се обслужва от Мидланд Рейлуей/MR/, а товарният локомотив 3848, въведен в експлоатация през 1917 година е част от тежкия локомотивен парк, осигуряващ снабдяването за нуждите на войната. Единствените вагони, способни да издържат товара са платформените Bogie Bolsters, закупени от Министерството на войната/WD/ и използвани до предела на възможностите им. Изключителна отговорност за транспорта на танковете е носило Адмиралтейството и флотски офицери са ги придружавали в пътуването им по земя и море от фабриките до крайната им точка в Ерин – главното танково депо във Франция. Композицията е осемвагонна: 10ft спирачен вагон/brake van/ и седем платформени вагона. Моделът е Peco NR-47 ЖП администрация на Мидланд Рейлуей/MR/, Graham Farish 370-300/тривагонен сет/, 370-300/тривагонен сет/  и 370-300-3 ЖП администрация на Министерството на войната/WD/ :



Локомотив MR 3848 – производство 1917 г., модел Graham Farish 370-300 :

« Последна редакция: 10 Януари 2016, 15:10:01 от mgirginov »

Der Hetzer

  • Trade Count: (58)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 1525
  • Рейтинг: 147
  • Гласът на Справедливостта
Re: Колекцията на mgirginov/Марио Гиргинов/
« Отговор #213 -: 27 Декември 2015, 15:53:35 »
Британския N не беше ли и той в някакъв изкилиферчен мащаб от сорта на 1:148? :search:

mgirginov

  • КЖМ - България
  • Trade Count: (34)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 1874
  • Рейтинг: 177
  • N Länderbahnen I еп. София
Re: Колекцията на mgirginov/Марио Гиргинов/
« Отговор #214 -: 27 Декември 2015, 16:41:58 »
Да, когато е N gauge/това е междурелсие и е 1:148/, общият мащаб в UK всъщност е 1:148. Този сет, обаче, е производство на Graham Farish, които са представители на Bachmann за Европа и емитират в N scale, т.е. междурелсие 9 мм/1:148/ и мащаб на подвижния състав 1:160.

mgirginov

  • КЖМ - България
  • Trade Count: (34)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 1874
  • Рейтинг: 177
  • N Länderbahnen I еп. София
Re: Колекцията на mgirginov/Марио Гиргинов/
« Отговор #215 -: 29 Април 2017, 12:08:37 »
С близо година закъснение представям една дългогодишна моя мечта...
88. Пътнически влак, ЖП администрация на Кралство Прусия/K.P.E.V./, локомотив ES 6  - не достига DRG класификация..Поръчан през 1912 г.и проектиран като бърз локомотив за разнообразни трасета, в началото на 1914 г. е пуснат за едномесечна тестова експлоатация между Десау и Делич. От началото на май 1914 г. е изпратен на изложба в Малмьо. През военните години е спрян. След края на Първата световна война е активиран отново в Средна Германия. Поради слабите му ходови качества и малкия диаметър на двигателните му колела, локомотивът е използван повече за пътнически и леки товарни влакове, отколкото за бързи влакове. Мощността и теглителните му възможтости не могат да се справят с постоянното увеличаване теглото на композициите и той, както и другите „пробни“ локомотиви е „пенсиониран“ през 1923 г. и преобразуван като трансформатор в подстанция. Композицията е четиривагонна : багажен вагон, комбиниран 1-2-3 класа, 3-та класа, 3-та класа. Вагоните са триосни и четириосни. Моделът е Fleischmann  8893K, 8892K, 8891K и 8890K :



Локомотив ES 6  - производство 1914 г., модел  Minitrix Fine Art 12636, ръчно изработен месингов модел със сертификат :


pach

  • Trade Count: (39)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 11511
  • Рейтинг: 1073
  • ТТ & Н0; DR & BDZ; selfmade ep.I-III(~VI)
    • За моделизма
Re: Колекцията на mgirginov/Марио Гиргинов/
« Отговор #216 -: 29 Април 2017, 15:25:06 »
 bg&flag
Честито Марио!!!
Скоро да станат повече!!!!
Дали ще имаш още електрически?(до сто)

(Имаш два пъти 86, а липсва 87)

mgirginov

  • КЖМ - България
  • Trade Count: (34)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 1874
  • Рейтинг: 177
  • N Länderbahnen I еп. София
Re: Колекцията на mgirginov/Марио Гиргинов/
« Отговор #217 -: 30 Декември 2017, 16:15:53 »
89. Международен експресен влак „Остенде – Виена Експрес“/”Ostende – Wien Express”/, ЖП администрация на Кралство Бавария /K.Bay.Sts.B./ и Международна Компания за Спални Вагони /CIWL/. Локомотив S 3/5 N – бъдещ клас BR 17.401-420, ЖП администрация на Кралство Бавария /K.Bay.Sts.B./. Този клас вече съм представял. Композицията е петвагонна: багажен-сервизен, спален, вагон-ресторант, спален и багажен-предпазен. Вагоните са четириосни, а багажните – триосни. Моделът е Hobbytrain H22100/двувагонен сет/ и H22101/тривагонен сет/:



Локомотив S 3/5 N 3303 – производство 1903 година, модел Minitrix 12600 :



mgirginov

  • КЖМ - България
  • Trade Count: (34)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 1874
  • Рейтинг: 177
  • N Länderbahnen I еп. София
Re: Колекцията на mgirginov/Марио Гиргинов/
« Отговор #218 -: 14 Януари 2018, 14:53:46 »
90. Същият прекрасен влак, но вече във втора епоха /поредното ми изключение/, „Остенде – Виена Експрес“/”Ostende – Wien Express”/, ЖП администрация на Групово Управление Бавария /Gruppenverwaltung Bayern/ и Международна Компания за Спални Вагони /CIWL/. Локомотив ЕP5 – бъдещ клас E 52 10. Проектиран и произведен за обслужване на тежки пътнически влакове по електрифицираните отсечки на Бавария. За разлика от произвежданите до тогава електролокомотиви, новата конструкция е със задвижване от четири по-малки електромотори, вместо с досегашното изпълнение с един голям сравнително бавно въртящ се електродвигател. Предаването на движението на електродвигателите към двигателните колела се осъществявало посредством зъбни предавки и щанги. Същият проект е приложен и при производството на товарния ЕG5 – бъдещ клас E 91. Композицията е осемвагонна: багажен, спален, пулман салон-вагон, спален, вагон-ресторант, спален, багажен-сервизен и багажен-предпазен. Всички вагони са четириосни. Моделът е Arnold HN4008/петвагонен сет/,  Arnold 3843 и Arnold 0324/двувагонен сет/:



Локомотив EP5 21510 – производство 1924 година, модел Minitrix 12277:



mgirginov

  • КЖМ - България
  • Trade Count: (34)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 1874
  • Рейтинг: 177
  • N Länderbahnen I еп. София
Re: Колекцията на mgirginov/Марио Гиргинов/
« Отговор #219 -: 20 Май 2018, 13:59:09 »
91. Дълго време събирах необходимото за да реализирам идеята си за германски военен ешелон с бронирана техника в периода на 1917 -1918 година/Първа Световна Война/. Заради неуспеха ми да открия документирани правила за композиране на военни ешелони в Имперска Германия по това време, съм импровизирал, съобразявайки се с по-късна информация. Военен ешелон, ЖП администрация на Кралство Прусия/K.P.E.V./, ЖП администрация на Имперската Германска Флота/ Kaiserlich-Deutsche Marine/  и ЖП администрация на Кралство Бавария /K.Bay.Sts.B./, локомотив G 8.1 – бъдещ клас BR 55. 3310. Този клас вече съм представял. Този локомотив е с друг експлоатационен номер, респективно друг каталожен номер. По време на Първата Световна война в Кайзерова Германия концепцията за развитие на бронирана техника не е на дневен ред, за разлика от Франция, Великобритания, дори и съюзническа Австрия. Чак след дебюта на британския Марк І, германското висше командване решава да поръча проектирането, респективно производството на немски танк A7V. До края на войната са произведени само 20 машини, които не успяват да окажат някакво влияние върху бойните действия и изхода на войната. Но, за сметка на това, германците успяват да пленят доста английски и френски танкове и бронирани коли, с които се противопоставят донякъде на англо-френското превъзходство. Композицията е петнадесетвагонна, включваща пътнически вагони, тежкотоварни платформи, закрит вагон, цистерна и придружаващ вагон за влаковата бригада. Танковете са немски A7V, британски Mark I female, Mark II male, Mark IV male, Mark IV female и лек танк Cunnigham T1. Бронираните коли са Austro Daimler, Erhardt E-V, Lancia 1ZM, UNL 35, както и тежък влекач Austro Daimler VZ, Моделът е Fleischmann 8887K, 8814, 8889K, 8832K, Minitrix 15070-4, 13409, 15340, Fleischmann 8835K, Minitrix 15070-4, 15051-1, Fleischmann 8832K, Minitrix 13262K, 15070-4, Fleischmann 843408 и 858820K :



Локомотив G 8.1 5239 Muenster – производство 1915 година, модел Fleischmann 7891-1. Снимката е на Callio :



mgirginov

  • КЖМ - България
  • Trade Count: (34)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 1874
  • Рейтинг: 177
  • N Länderbahnen I еп. София
Re: Колекцията на mgirginov/Марио Гиргинов/
« Отговор #220 -: 09 Юли 2018, 17:00:05 »
92. Бърз влак, ЖП администрация на Кралство Прусия/К.Р.E.V./, локомотив ЕS 9 - /бъдещ клас Е 01 09 /. Това е първият от поредицата /до ES 19/ масово произвеждани експресни електролокомотиви. ЖП дирекция Хале достига при непрекъснатото от 1911 година експериментиране с колоосната формула на електролокомотивите до много удачен вариант с три общо задвижени от щанги оси, който осигурява едновременно по-добро предаване на мощност и същевременно плавност на движението. През 1914 година започва експлоатацията на първите три произведени локомотиви, но началото на Първата световна война налага преместването им от Хале в Силезия. Серията не е била проектирана за толкова трудни маршрути и персоналът е прекарвал времето си в непрекъсната борба с износванията и повредите, още повече, че качеството на материалите по време на войната е било силно занижено. С възстановяването на електрозахранването в средна Германия след края на войната машините са върнати на традиционните си отсечки, за които са били проектирани. Удължените влакове, респективно претоварването довеждат все още експлоатираните екземпляри от серията да бъдат „пенсионирани“ в периода от 1926 до 1929 година. Композицията е четиривагонна: багажен вагон, комбиниран 2-3 класа, 3-та класа, 3-та класа. Всички вагони са триосни. Моделът е Fleischmann 806802, 806502, 807003 и 807004:



Локомотив ЕS 9– производство 1914 година, модел Reitz, ръчно изработен месингов модел :


mgirginov

  • КЖМ - България
  • Trade Count: (34)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 1874
  • Рейтинг: 177
  • N Länderbahnen I еп. София
Re: Колекцията на mgirginov/Марио Гиргинов/
« Отговор #221 -: 30 Септември 2018, 15:38:48 »
93. Товарен влак, ЖП администрация на Кралство Бавария /K.Bay.Sts.B./, локомотив EG1, бъдещ клас Е 73 01. След електрифицирането на отсечката Залцбург-Фрайласен-Бехтерсгаден Баварските държавни железници решават да изпробват електрическата тяга. Поръчани са дванадесет пробни електромотива, както пътнически, така и  товарни, сдред които е и EG1. Електрическото обзавеждане на всеки от локомотивите е поверено за изпълнение на различна фирма. Двата произведени от този клас локомотиви, заедно с пруския EV 1/2,  са първите в Германия с отделно задвижване на всяка ос. Вероятно се е целяло по-добър ход в криви и по-слабо износване на колелата и релсите. Ходовите им характеристики са удовлетворявали изискванията и са били считани за надеждни машини. Били са по-мощни от Е36 и Е70 и скоростните им възможности са надвишавали необходимите за изпълнение на заданията. EG1 е снет от експлоатация през 1937 г. Композицията е деветвагонна. Моделът е Minitrix 13801, MARKS Metallmodellclassic's & Minitrix M440, 13269, 15004, 13802, 15340+2, 13413, 17100.002 и13425 :



Локомотив EG1– производство 1914 година, модел Reitz, ръчно изработен месингов модел:



mgirginov

  • КЖМ - България
  • Trade Count: (34)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 1874
  • Рейтинг: 177
  • N Länderbahnen I еп. София
Re: Колекцията на mgirginov/Марио Гиргинов/
« Отговор #222 -: 08 Декември 2019, 14:50:15 »
94. Бърз комбиниран товаро-пътнически влак, ЖП администрация на Кралство Бавария /K.Bay.Sts.B./, локомотив Pt 2/3 – бъдещ клас BR 70.050. Този клас вече съм представял. Този локомотив е с друг експлоатационен номер, респективно друг каталожен номер. Всички вагони са двуосни. Моделът е Fleischmann  809003/петвагонен сет/:


 
Локомотив Pt 2/3 6050 – производство 1910 година, модел Fleischmann 707085:


angel.s

  • Trade Count: (8)
  • Newbie
  • *
  • Публикации: 7
  • Рейтинг: 1
  • БДЖ 4,5 еп.
Re: Колекцията на mgirginov/Марио Гиргинов/
« Отговор #223 -: 10 Юни 2020, 12:44:39 »
Браво,колекцията е чудесна!!!