Автор Тема: Колекцията на mgirginov/Марио Гиргинов/  (Прочетена 195586 пъти)

TheJackal

  • КЖМ - България
  • Trade Count: (35)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 1702
  • Рейтинг: 157
  • ТТ 1:120 III und IV Epoch DB & DR
Re:Колекцията на mgirginov/Марио Гиргинов/
« Отговор #30 -: 01 Ноември 2009, 12:06:08 »
Красоти!!! Чудя се кога ще дойде моментта и в ТТ 1:120 да извадят "Ориент експрес" - мечта за всеки хобист и моделист. :)                 

Сaprycorn

  • Trade Count: (52)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 1774
  • Рейтинг: 134
  • НО DRG II епоха София
Re:Колекцията на mgirginov/Марио Гиргинов/
« Отговор #31 -: 01 Ноември 2009, 17:26:04 »
S 3/5 N е голямо попадение, има огромна прилика с нашите 08.08-08.20, но е с по-голям диаметър на колелата.

mgirginov

  • КЖМ - България
  • Trade Count: (34)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 1930
  • Рейтинг: 192
  • N Länderbahnen I еп. София
Re:Колекцията на mgirginov/Марио Гиргинов/
« Отговор #32 -: 04 Ноември 2009, 16:40:51 »
30. Пътнически влак, ЖП администрация на Кралство Прусия и Гросхерцогсгво Хесен/К.Р. & G.H.Sts.E.B./, локомотив T 18 – бъдещ клас BR 78.001-330. Това е последният тендерлокомотив, разработен за Пруските железници. Концепцията му е да обслужва експресни и пътнически влакове в граничните райони или да изпълнява задачи като совалка/маршрутка/ на къси разстояния. Симетричните му предни и задни предавки позволяват достигането на една и съща скорост в двете посоки и ползването му за двупосочни пътувания без необходимостта да бъде въртян на обръщало. Композицията е шествагонна : комбиниран пощенско-багажен, комбиниран 4-3-та класа, 3-та класа, 3-та класа, комбиниран 3-4-та класа, комбиниран 3-4-та класа. Всички вагони са четириосни „Лангеншвалбахер” /”Langenschwalbacher”/. Името на този тип вагони идва от името на планинския спа-курорт Лангеншвалбах /Langenschwalbach/ на около 20 км северозападно от Висбаден. Бил е много популярен, което наложило построяването на жп линия – с малки радиуси на кривите и доста стръмни участъци. Това пък изискало конструирането на четириосни вагони с много къса база за да преодоляват спокойно завоите. Моделът е Arnold 3053, 3052, 3051, 3051, 3052 и 3052 :



Локомотив Т 18 8421 Mainz – производство 1912 година, модел Arnold 2268 :



31. Комбиниран товаро – пътнически влак, ЖП администрация на Кралство Прусия/K.P.E.V./ и ЖП администрация на Гросхерцогство Мекленбург Фридрх Франц /M.F.F.E./, локомотив G 10 – бъдещ клас BR 57.1001-2763,2892-3524. Дизайнът на този локомотив е комбинация между Т 16.1 /клапанен механизъм, предавки/ и Р 8 /бойлер/. Локомотивът е бил предназначен за тежки товарни влакове, движени по главни трасета, но ниското му осово натоварване е позволявало по-разширена и гъвкава експлоатация, включително и обслужване на пътнически влакове. Композицията е единадесетвагонна. Моделът е Minitrix 15018, ЖП администрация на Гросхерцогство Мекленбург Фридрх Франц /M.F.F.E./, Ibertren 240, Minitrix 91064, 15060 /двувагонен сет/, 15062 /двувагонен сет/, 15061 /двувагонен сет/, 13646 и 13640, ЖП администрация на Кралство Прусия/K.P.E.V./  :



Локомотив G 10 5446 Erfurt – производство 1910 година, модел Minitrix 12248 :

« Последна редакция: 23 Декември 2015, 18:13:43 от mgirginov »

Сaprycorn

  • Trade Count: (52)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 1774
  • Рейтинг: 134
  • НО DRG II епоха София
Re:Колекцията на mgirginov/Марио Гиргинов/
« Отговор #33 -: 04 Ноември 2009, 18:29:15 »
Понеже тук са два от любимите ми локомотиви, не мога да се сдържа да не напиша още няколко любопитни факти за тях.
Т 18 освен за железниците на Прусия, е доставян и за железниците на Вютремберг. Тази серия (след 1925 година BR 78) има над 60 годишен експлоатационен живот, т.е. преминава и през четирите епохи!
G 10 е "рожба" на гениалният конструктор Роберт Гарбе (негово дело са и Р 8, Т 14, Т 16, Т 18 и други). G 10 е един от най-масовите локомотиви в Германия (над 2500 броя). Освен в Германия, този тип е бил в експлоатация и в CSD, PKP, OBB, и дори в БДЖ. В годините на Втората Световна война, БДЖ са взимали под наем от тези локомотиви (вече серия 57).
« Последна редакция: 05 Ноември 2009, 02:21:56 от Сaprycorn »

mgirginov

  • КЖМ - България
  • Trade Count: (34)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 1930
  • Рейтинг: 192
  • N Länderbahnen I еп. София
Re:Колекцията на mgirginov/Марио Гиргинов/
« Отговор #34 -: 08 Ноември 2009, 15:20:53 »
32. Пътнически влак, ЖП администрация на Кралство Бавария /K.Bay.Sts.B./, локомотив EP 3/6 – бъдещ клас Е 36 01-36 04. От този модел са произведени само 4 бройки за да обслужват пънически влакове по местната общинска жп линия, свързваща трасето Фрайласинг – Берхтесгаден/ Freilassing – Berchtesgaden/ в Баварските Алпи. В Кралство Бавария нормативната уредба, регулираща строежа на жп линии е била много необичайна : държавата е можела да строи местни жп линии, само ако съответен град или регион се е съгласявал да осигури земя, финансиране, материали и работна ръка, както и съпътстващи експлоатацията субсидии. Заради това в Кралство Бавария местните жп линии са били общо 164 държавни и 20 частни, в това число и общински жп линии. Необичайното в конструкцията на този локомотив е асиметричното разположение на пантографите заради наличието на парен котел за отопление на вагоните. Композицията е шествагонна : багажен, 3-та класа, комбиниран 2-1-ва класа, комбиниран 1-2-ра класа, 3-та класа, 3-та класа. Всички вагони са триосни. Моделът е Minitrix 51 3162 00, 51 3261 00, 51 3260 00, 51 3260 00, 51 3261 00 и 51 3261 00 :



Локомотив ЕР 3/6 20104 – производсво 1914 година, модел Minitrix 51 2910 00 :



33. Товарен влак, ЖП администрация на Кралство Бавария /K.Bay.Sts.B./, локомотив Gt 2x4/4 – бъдещ клас BR 96.001 Това е артикулиран локомотив, тип Mallet. Предназначен е за тежки товарни влакове по стръмните, с малки радиуси на кривите трасета в Бавария. Заради предизвиквания голям обществен интерес, е бил представян на много изложения, за които е бил боядисван в необичайни цветове – кралско синьо, жълто/охра/. Дори са му слагали месингови орнаменти по котела и комина. Композицията е осемвагонна. Моделът е  Minitrix 13419/тривагонен сет/, 13419/тривагонен сет/,13419-1 и 13419-2  :



Локомотив Gt 2x4/4 5751 – производство 1913 година, модел Arnold 2277 :

« Последна редакция: 10 Януари 2016, 14:03:28 от mgirginov »

mgirginov

  • КЖМ - България
  • Trade Count: (34)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 1930
  • Рейтинг: 192
  • N Länderbahnen I еп. София
Re:Колекцията на mgirginov/Марио Гиргинов/
« Отговор #35 -: 11 Ноември 2009, 20:18:22 »
34. Пътнически влак, ЖП администрация на Кралство Прусия/K.P.E.V./, локомотив Т 9.3 – бъдещ клас BR 91.303-1836. Многофункционален локомотив, предназначен за обслужване на пътнически, както и на товарни влакове по главни и второстепенни трасета. Използван е дори за маневрена дейност. Измененията в конструкцията му са еволюционни спрямо Т 9.2, което позволява повишаване на максималната му скорост до 60 км/h, а по-късно – дори до 65 км/h. Композицията е шествагонна : комбиниран пощенско-багажен, 3-та класа, комбиниран 3-2-ра класа, 3-та класа, 4-та класа, 4-та класа. Всички вагони са двуосни. Моделът е Fleischmann 8820, 8821, 8824, 8822, 8823 и 8823 :



Локомотив Т 9.3 7294 Altona – производство 1900 година, модел Fleischmann  7828. Снимката е на Сашо :



35. Комбиниран товаро – пътнически влак, ЖП администрация на Кралство Прусия /K.P.E.V./,,локомотив Т 16.1 – бъдещ клас BR 94.502-1740. Товарен локомотив, произвеждан в годините около Първата световна война и малко след нея. В допълнение на тежката маневрена дейност, този локомотив е използван за особено стръмни трасета. Превъзходен катерач. Огромният му успех по големи наклони му отрежда най-трудните, времеемки и мъчно изпълними задачи. Наричан е „Планинска коза”/”Bergziege”/. Композицията е деветвагонна. Моделът е Fleischmann 8825, 85 8821 K, 8896, 8833, 7893/петвагонен сет/ :



Локомотив Т 16.1 8177 Trier – производство 1914 година, модел Fleischmann 7893-1 :

« Последна редакция: 23 Декември 2015, 18:16:14 от mgirginov »

schatsi

  • КЖМ - България
  • Trade Count: (13)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 583
  • Рейтинг: 52
Re:Колекцията на mgirginov/Марио Гиргинов/
« Отговор #36 -: 11 Ноември 2009, 21:36:01 »
 :swoon: :swoon: :swoon:....Тая колекция нама ли край...???

Вече четири месеца ни въртиш на бавен огън....през 4-5 дни нещо уникално :blink:...бахти красотите :blink:...отгде ги изкопа всите тия чудесии ... :wacko: :wacko: :wacko:
Вземи се засрами вече (щото ний отдавна сме свели глави :blush2:)...дай всичко накуп и да се свърши тая МЪЪКАА...Писна ми да викам комшийката да ме успокоява (..тя е медсестра...)преди  и след като отворя тая тема....


...уникално...
...неповторимо...
...съвършенно...

 :hi: :hi: :hi:
 :locomotive: :locomotive: :locomotive:
 :clapping: :clapping: :clapping:

пп.: Надявам се в най-скоро време да се организираме и да видиме колкото се може повече колекции и макети на изложба или друго мероприятие..

schatsi

  • КЖМ - България
  • Trade Count: (13)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 583
  • Рейтинг: 52
Re:Колекцията на mgirginov/Марио Гиргинов/
« Отговор #37 -: 11 Ноември 2009, 21:54:17 »
Цитат
....Тая колекция нама ли край...???
:fan: :fan: :fan:
...до тука 37  композиции?!?...  :suicide: :suicide: :suicide:
...верно че в N.... но въпреки това си трябва пространство...
...де ги съхранаваш?!? :spiteful: :spiteful: :spiteful:

mill

  • Гост
  • Trade Count: (0)
Re:Колекцията на mgirginov/Марио Гиргинов/
« Отговор #38 -: 11 Ноември 2009, 23:04:44 »
Не знам за schatsi ,ама мен Марио ме докара до валидол и успокоителни.Всеки път като видя какви красоти представя ,следват 3 безсънни денонощия.Не мога вече :lol:
Но важното е, да е много щастлив и да им се радва во веки :hi:

pach

  • Trade Count: (42)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 12256
  • Рейтинг: 1308
  • ТТ & Н0; DR & BDZ;ep.I-III(~VI)&selfmade
    • За моделизма
Re:Колекцията на mgirginov/Марио Гиргинов/
« Отговор #39 -: 12 Ноември 2009, 08:22:33 »
Нема се пуашите момчета... :spiteful:

Цитат на: schatsi link=topic=1772.msg31054#msg31054 date=1257969257
Цитат
....Тая колекция нама ли край...???
:fan: :fan: :fan:
...до тука 37  композиции?!?...  :suicide: :suicide: :suicide:
...верно че в N.... но въпреки това си трябва пространство...
...де ги съхранаваш?!? :spiteful: :spiteful: :spiteful:

До 63 (или май бяха 65) имате време да свикнете!!! :spiteful:
А пространство имааааа....тези чудесийки са в N!!!
Страхотно изживяване са...
То и аз изчерпвам речниковият си запас като ги видя...
Първосигнално , винаги се сещам за определението , дадено им от Сашо - бонбончета!!!
 :clapping: :clapping: :clapping:

XRISTO

  • Trade Count: (18)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 2446
  • Рейтинг: 12
  • НО - III-IV епоха,DB и DR Ловеч
Re:Колекцията на mgirginov/Марио Гиргинов/
« Отговор #40 -: 13 Ноември 2009, 19:05:58 »
Колекцийката  вРъХтЪ, ама умната, защото ДАНС не спи, а Кушлев дебне изотзадзе.  :lol:  :lol: :lol:

mgirginov

  • КЖМ - България
  • Trade Count: (34)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 1930
  • Рейтинг: 192
  • N Länderbahnen I еп. София
Re:Колекцията на mgirginov/Марио Гиргинов/
« Отговор #41 -: 15 Ноември 2009, 11:44:31 »
Искрено ви благодаря пичове, за хубавите думи. И най-искрено ви желая да имате всичко, което Душата ви хобистка поиска!!!

36. Бърз влак, ЖП администрация на Кралство Бавария/ K.Bay.Sts.B./, локомотив S 3/6 – бъдещ ЕТАТ 231-983 / репарационен локомотив/. Експресен локомотив, разработен на базата на първия Германски „Пасифик” – Баденският IVf, който е бил малко по-малък. Локомотивът е от серията а-с. Локомотивите от тази серия са с диаметър на двигателните колела 1870 мм, което е позволявало да бъдат ползвани с успех и по равнинни, и по хълмисти трасета. Разрешената им скорост е била 120 км/h. Конкретно този локомотив е представен през 1910 г. на международното изложение в Брюксел, това е причината да бъде боядисан в тъмно син цвят. Композицията е шествагонна : багажен вагон, 3-та класа, комбиниран 2-1-ва класа, вагон-ресторант, спален вагон, 3-та класа. Вагон-ресторантът и спалният вагон са шестосни, останалите вагони са четириосни. Моделът е Minitrix 15800/шествагонен сет/ :



Локомотив S 3/6 3618 серия а-с – производство 1910 година, модел Minitrix 12249 :



37. Второто ми изключение. Товарен влак, ЖП администрация на Групово управление Бавария /Gruppenverwaltung Bayern./ и Кралство Бавария/ K.Bay.Sts.B./, локомотив R 3/3 – бъдещ клас BR 89.801-890. На 01.04.1920 година/почти година и половина след рухването на Германската Империя и обявяването на Ваймарската република/ е създадено държавно ведомство на железопътния транспорт/Deutsche Reichsbahn – DR/, обединило провинциалните жп администрации в две групови жп управления : Групово управление Бавария /Gruppenverwaltung Bayern - Bayern./ и Пруска държавна железница/Preussische Staats Bahn – P.Sts.B./.Двете управления се обединяват на 30.08.1924 година и се създава Германско държавно жп дружество/Deutscche Reichsbahn Geselschaft – DRG/. Товарен локомотив, предвиден за къси курсове по главни и второстепенн трасета. Той е от така наречената 2-ра конструктивна серия. Композицията е осемвагонна. Всички вагони са администрация K.Bay.Sts.B. Моделът е Minitrix 13416, 13233, 13802, 13405, 13204, 13237, 13801 и 13425 :



Локомотив R 3/3 4782 – производство 1921 година, администрация Bayern, модел Minitrix 12604 :

« Последна редакция: 23 Декември 2015, 18:17:18 от mgirginov »

TheJackal

  • КЖМ - България
  • Trade Count: (35)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 1702
  • Рейтинг: 157
  • ТТ 1:120 III und IV Epoch DB & DR
Re:Колекцията на mgirginov/Марио Гиргинов/
« Отговор #42 -: 15 Ноември 2009, 12:05:09 »
Каквото и човек да каже, все е малко за колекцията на Марио! Красоти!  :good: :hi:

mgirginov

  • КЖМ - България
  • Trade Count: (34)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 1930
  • Рейтинг: 192
  • N Länderbahnen I еп. София
Re:Колекцията на mgirginov/Марио Гиргинов/
« Отговор #43 -: 19 Ноември 2009, 07:00:04 »
38. Пътнически влак, ЖП администрация на Кралство Прусия/K.P.E.V./, локомотив Т 3 – бъдещ клас BR 89.7001-7456. Заедно с Т 2, това е първият локомотив, конструиран и произведен според железопътните норми/стандарти/, приети в Кралство Прусия през 1878 година. Многофункционален локомотив, ползван за пътнически и товарни превози, както и за маневрена дейност, а дори и като индустриален/вътрешно-ведомствен/ локомотив. Претърпявал е няколко основни конструктивни изменения. Локомотив дълголетник, свален е от експлоатация през 1968 година – цели 86 години след началото на производството си. Композицията е четиривагонна : комбиниран пощенско-багажен, комбиниран 3-2-ра класа, 4-та класа, 4-та класа. Всички вагони са четириосни. Моделът е Arnold 0261/четиривагонен сет/ :



Локомотив Т 3 6120  - производство 1899 година, модел Arnold 0261-1 :



39. Товарен влак, ЖП администрация на Кралство Прусия/K.P.E.V./, локомотив G 8.1 – бъдещ клас  BR 55.2501-3366,3368-5665. Този клас вече съм представял. Този локомотив е с друг експлоатационен номер, респективно друг каталожен номер. Композицията е единадесетвагонна. Моделът е Fleischmann 780901/петвагонен сет/, 8830, 8841 и 880903/четиривагонен сет/



Локомотив G 8.1 4914 Hannover – производство 1913 година, модел Fleischmann 780901-1 :

« Последна редакция: 23 Декември 2015, 18:18:14 от mgirginov »

mgirginov

  • КЖМ - България
  • Trade Count: (34)
  • Hero Member
  • *****
  • Публикации: 1930
  • Рейтинг: 192
  • N Länderbahnen I еп. София
Re:Колекцията на mgirginov/Марио Гиргинов/
« Отговор #44 -: 22 Ноември 2009, 12:50:01 »
40. Третото ми изключение от времевия сегмент, в който колекционирам. Международен експресен влак „Рейнско злато”/”Rheingold”/, ЖП администрация на Германското държавно ЖП дружество/DRG/, локомотив BR 18.466. Този локомотив е един от последните 35 броя локомотиви S 3/6, произведени за  ЖП администрацията на Кралство Бавария/ K.Bay.Sts.B/ между 1914 и 1918 година, когато са произведени сериите h и i. През 1926 година го класифицират в DRG с номер 18.466. На 15 май 1928 година потегля първият „Rheingold” – луксозен експресен влак, свързващ по поречието на река Рейн Хук ван Холанд/ близо до Амстердам/ на Северно море, от където е имало фериботна връзка с Хоруич/респективно Лондон/, и Люцерн в Алпите. Наречен е така, по едноименната опера на Вагнер, описваща по романтичен начин река Рейн. Пътешествието, включващо ферибота е продължавало 24 часа. Влакът се е състоял само от вагон-ресторанти първа и втора класа, като една кухня е обслужвала по два вагона. През Холандия е теглен от парни NS 3700, 3800 или 3900. В Германия, между Емерих и Манхайм е теглен от BR 18.4-5/Баварски S 3/6/, а между Манхайм и Базел е теглен от BR 18.3/Баденски IV h/. В Швейцария е теглен от електролокомотиви Ae 4/7. През 1965 година влакът става Транс Европейски Експрес/ТЕЕ/. На 30 май 1987 година, цели 59 години и 15 дни след началото, е преустановена експлоатацията на този маршрут. Композицията е петвагонна : багажен вагон, вагон-ресторант с кухня 1-ва класа, вагон-ресторант 1-ва класа, вагон-ресторант 2-ра класа, вагон-ресторант с кухня 2-ра класа. Всички вагони са четириосни. Моделът е Arnold 0318/петвагонен сет/, юбилеен сет със сертификат :



Локомотив BR 18.466 – производство 1917 година, модел Arnold 0318-1 :



41. Товарен влак, ЖП администрация на Кралство Вюртемберг/K.W.St.E./, локомотив G 12 – бъдещ клас BR 58.501-543. Този клас вече съм представял. Между 1917 и 1921 година, когато този клас локомотиви се произвежда в Прусия, няколко от другите провинции правят поръчки за своите ЖП администрации. Кралство Вюртемберг поръчва 42 броя. Композицията е осемвагонна. Моделът е Minitrix 15054/петвагонен сет/, Arnold 50-001/двувагонен сет/, Arnold 0290/двувагонен сет/ и 13407/тривагонен сет/ :



Локомотив G 12 1922 – производство 1919 година, модел Minitrix 12240 :



« Последна редакция: 23 Декември 2015, 18:18:52 от mgirginov »